Mentem már a fritzeknél tankolástól tankolásig 180-200 körüli sebességgel, az átlagfogyasztás 12,4 volt óra szerint, ebből a kútnál 12,5 lett. Ha olyan helyen mész 190 körül, ahol sokszor gyorsítasz-lassítasz, akkor képzelhető el a 14.
Nekem most szép időben, normál körülmények között 8,2-9,3 litert eszik, attól függ, hogyan megyek. 1 tankkal általában 650 killer körül tudok megtenni anélkül, hogy félnék a benya kifogyásától(ekkor óra szerint még kb. 30-50-et lehetne). Ebből a 650-ből kb. 150-200 a város, a többi országút vagy autópálya (többnyire inkább országút). Ha nagyon hajtom, akkor is ritkán megy 10 fölé. Szerintem ez nem sok.
Szerintem az engedményeken biztos lehet még finomítani ilyen tételnél, mert nekem a 2.0 Mondeomra alapból megadták a 9% -ot, igaz ezért le kellett mennem Gyöngyösre... De ugye én "csak"
egyet vettem. Szóval ingyen metálfény, vagy ilyesmi még beleférhet szerintem.
Más.
Most jártam Németeknél, és kifele, egy szép lejtőn, lefektettem a kilóméterórát. Azaz belecsúsztam a 240kmh ba óra szerint. Namost felmerüla a kérdés, hogy mennyit csalhat az óra.
Mert azt ugye senki nem hiszi, hogy a 2.0 -as gyári Mondeo elmegy 240-et.
Ha van valkinek infója erről, akkor szivesen venném.
Új vagyok, tanulom a topic-ot, ha hibázok, legyetek elnézőek.
Információkat keresek.
Kocsikat vennénk.
Variációk: vagy 2 Mondeo Ghia 5 ajtós (V6-os és 2.0-es benzinesek) illetve egy alap KA.
Benne van a pakliban a Renault Laguna is, de most a Ford-hoz kérek segítséget. (Renaultokban két 5 ajtós Laguna, ebből egy V6, egy kisebb mindkettő Dynamique meg egy fadpad Clio is gondolkodunk, de ez most nem érdekes.)
A három Ford kocsira a kereskedő a második tárgyaláson már kedvezményeket igért. A V6-os Ghia-ra 10%-ot, a 2.0-ásra 9%-ot, a fapados KA-ra 6%-ot ígérta katalógusárból. (Mindezt Pécsett.)
Tapasztalataitok szerint érdemes még szívóskodni ? Van valakinek infója vagy saját tapasztalata árengedmény ügyben?
Még egy kérdés A jelenlegi árengedmények egy két plussz vásárlását megengedik. (GHIA-nal nem sok ilyen van.) Mit tanácsoltok, mit vegyünk a GHIA-kba? Mire érdemes ügyelni a vásárlás, a kocsik átvétele során?
Köszi a segítséget. FFU
Szerintem nem eszik sokat a v6, pláne nem a 2litereshez képest. Amúgy elég sántító példa folyamatos 190-es tempó! Tényleg, bírná a turbó sok 100 kilóméteren keresztül? Utána, ha megállnál tankolni, nem olvadna le?
Amúgy más, sokkal életszerűbb közlekedési helyzet egy előzés a 6os úton...
Néztem a v6 nyomatékgörbéjét. 2500 nál leadja majdnem a maximumot, után visszaesik valamelyest, majd 4000nél kicsúcsosodik. Így már értem, hogy 30ról miért gyorsít simán 4esben! :o)
Figyelmmel olvasom a TDCI hozzászólásokat ( a többit is). Hó elején rendeltem TDCI kombit. 2hónap míg megjön. Tűkön ülök. Kívánom a testét :))
Ha meglesz nyomatom a fogyi adatokat. A végéről azt hallottam (a kereskedő mondta) h 220 felett van mert az óra csakk addig bírt mutatni. Mondjuk ha leveszem belőle a kereskedői elfogultsági+rábeszélő szorzót a 200 reális lehet.
Nekem a tdci abszolút meggyőző volt. Próbáltam a 125 pacis 1,8 at, utána beültem a tdci be és azonnal döntöttem. Iszonyatosan jó az a hatalmas nyomaték. szerintem a 6. fokozat abszolút hiányzik belőle. Ennyire erős motor simán elbírná a 6.at. Most Focus 1,8 d-m van ahol pont ugyanez a váltó kiosztása mint mondeoban. 3000 ford-nál 145km/h. Ezt simán bírja. Fölötte már szerintem kissé bántó. Érdemes kipróbálni állóhelyben pörgetni finoman a motort. 3000-ig teljesen sima.
Ha lenne egy 6.fokozat 160-170 körül lehetne lazázni 3000-fordulattal. (mint laguna 1,9-2,2 dci)
Ezzel egyetértek, viszont én még nem mértem tartósan a V6-nak, de szerintem 190-es átlagnál megenne vagy 14 litert 100-on. Igazából mégha nem is a saját pénzedből tankolsz, akkor is bántó a magas fogyasztás a menetteljesítményhez képest.
Alex, megvette a Dávid a Prelude-öt (2.2Vti), az azért ott van a szeren. Le is gyalázott tegnap rendesen... :-)
Az automata váltót kifelejtettem (annyira feleslegesnek tartom egy nagy motorhoz, így sem sokat váltok, ha nem sietek), "természetesen" az enyémben sincs!
P.S.: Ha erről valakinek más a véleménye, gondolom, van rá topic, ha nincs, az origo-n tudom, hogy van... A Mondeo automata váltója egyszerűen elavult, majd ha jön az 5 fokozatú, kézzel is kapcsolható DuraShift, akkor lehet gondolkodni, addig szerintem mindenképpen felejtős!
Megkérdeztem egy német ismerősömet, 180-200 körüli autópálya-tempónál 9, vagy még egy picit több is a TDCi fogyasztása. 7 litert 160-nál eszik, ha nem kell gyakran gyorsítani.
st185,
senki nem vitatta, hogy a TDCi sokkal kevesebbet eszik.
A mienkben is minden benne van az automata váltót, a bőrülést + a tempomatot kivéve.
TDCi ügy:
190nél 7 litert eszik? Kételkedő vagyok. Néztem a nyomatékgörbét, és 2500 után egyszerűen zuhan, tehát taposni kell 190nél. Tapasztalati adat?
Én is a 194 (vagy még több) lóerőt választanám az adó ellenére is, de engem nem kérdeztek meg (legalábbis nem időben, mert most kaptam a Fordtól egy 8 oldalas kérdőívet) :-))
Az autóm tömege a forgalmi szerint 1431 kg, pedig a tetőablak, a vonóhorog és a multimédia rendszer kivételével minden benne és rajta van, amit a gyár kínált. Ezek szerint mégsem hízott meg túl durván, bár a 81 kiló sem kevés.
zetecR,
Igen, ha jól számolom, az éppen 55kW...
Abban viszont (már csak a saját preferenciáim alapján is) igaza van minimalnak, hogy míg egy V6 Mondeo-t vásárlónál ez talán kevésbé számít, az 1.4-es Fikusz vásárlóinál fontos tényező lehet. Persze lehet, hogy a betonfejű sóher fritzeknél számít a v6-nál is, hiszen náluk a Mondeo családi autó, míg nálunk (legalábbis az újak esetében) a cégautók aránya 75-80% körül van.
Igazad van, a Jaguar X-type-ban (ami szintén "Ford-termék") ugyanez a blokk 194 LE-t teljesít erőlködés nélkül.
De nem véletlen az sem, hogy a Mondeo csak 170 LE, ugyanis az éppen 125 kW. Vannak olyan országok, ahol az ezt meghaladó teljesítményű autók eggyel magasabb adókategóriába csúsznak át, ami jelentős többletköltség a fenntartás évei során.
Annyit azért változott a helyzet, hogy az új Mondeo-ba épített V6-os teljesítmény- és nyomatékmaximuma egyaránt alacsonyabb fordulaton jelentkezik, mint a 2000 nov. előtti motoroké és valamivel jobb lett a nyomatékgörbéje is. Ennek ellenére ugyanúgy simán elpörög 7000-ig, ha egy TDCi szívóskodik a közelben:-))
Minimal, hány kiló a farkas V6-os? Csak azért kérdezem, mert a 100 kilóra azért kíváncsi lennék, hogy tényleg 100 kiló-e (lehet, hogy még több is, mert az autóm hosszabb, szélesebb és magasabb, egyszóval jóval nagyobb, mint a "fater").
Az igazság az, hogy a v6 mostmár megérett a teljesítménynövelésre. Jó konstrukció, simán lehetne 180 LE (talán több is) úgy hogy az alacsony fordulaton jelentkező nyomaték megmaradna. Kicsi a hézag a 2.0-eshez képest, és túl nagy az SThez képest. Mindkettőnek nagyobb a fajlagos teljesítménye... ráadásul az autó is hízott legalább 100 kilót!
Én azt nem is állítottam, hogy nem szorítja meg, csak azt, hogy azért nincs olyan. Az igaz, hogy nagyjából 80-160 között rugalmasabb, mint a V6, HA NEM VÁLTASZ. Ha a V6-ot pörgeted, akkor azért ott lehet hagyni a TDCi-t.
Egy német ismerősömnek TDCi-je van, és tettünk egy (pontosabban két) próbát: párhuzamosan indultunk két sávban, egyenlő feltételekkel (mindkét autóban ketten ültünk, csomagok nélkül és mindezt sofőrcserével is megismételtük). A 160 km/h fölötti tartományban (az utaim felét teszem meg így) a tádét vezető ember mindkét esetben megnézhette a V6 távolodó hátsó fertályát, már csak a nagyobb teljesítményből következő magasabb végsebesség miatt is:-) Egyébként ebben szerintünk nagyobb a különbség, mint amit a katalógusban írnak.
Az egy más kérdés, hogy normál használatra a tádé tökéletes, és csak 6,5 litert evett, míg a V6 9,4-et. Tehát nem vagyok a tádé ellen, csak szerintem sokkal élvezetesebb a benzinest vezetni.
Különben meglepően csendes a TDCi, de az azért marhaság, amivel reklámozzák, hogy a hangja, akár a V6-é... a két autó hangja között körülbelül akkora különbség van, mint egy IFA és egy modern teherautóé között, vagyis ég és föld.
Összefoglalva: a TDCi nagyon klassz, de azért nem cserélném el rá a V6-ot, még a józan gazdasági megfontolások ellenére sem.
Balu, akkor a te V6-od nagyon tud...mert nekem az a sanda gyanúm, hogy 100km/h fölött nagyon megszorítana a tádé. Az a 330 Nm túl sok a mi 220-unkhoz képest...
A Ford Focus topikban mindenki azt javasolta, irjak inkabb "a" Ford topikba. Ilyet nem találtam, de ebben volt a legtöbb hozzászólás. Kérdezhetek a t. hozzáértőktől Focusról is?
Ja, láttam. Kicsit olyan merkúros (ki kell halászni a telepen a legjobb Trabantot:-))
Szóval van 17 ezret futott, lejárdázott dísztárcsás karcos lökhárítós, meg van gyönyörű, teljesen hibátlan 12 ezret futott is. Ki lehet szépet halászni.
Sportivo,
Lattad a Hertz-es Mondeok valamelyiket? Mi a velemenyed az ilyen multtal rendelkezo autokrol? A 16% ilyen aru kocsinal mar jelentos, a futott km (10 -15 ekm) egyaltalan nem sok, csak hat az eloelet: tortek-e vagy hasonlo.
Udv.
pete
Egyébként kedden vettem egy 3-ajtós focust:-)
A mondeo is tetszik, de a 3-ajtós kis focus is.
Megnéztem egy 1999-es C180-as Mercedest a hétvégén. 45 e.km., oldallégzsákok, tetőablak, stb. - 4.4 mio volt a "vége". Akkor azon szüttyögtem, hogy a Mercedes egy villantósabb autó a Fordnál, de egy új Mondeo azért egy láthatóan korszerűbb autó a régi C-nél. Ja meg 4.4 milláért kapnék egy pár hónapos párezret futott mondeo-t.
Aztán a Ford szalonban megtetszett a focus...
Ja és megmaradt 2 millám az autóra szánt összegből:-)
Az az igazság, hogy magamat ismerve egy évre veszem az autóimat. Most kipróbáljuk ezt..:-)
Ja meg még valami: A bérautó mondeokra adnak listaárhoz képest 16% kedvezményt, a csavarúj focusra akcióban listaárhoz képest 15%-ot.