BkorVette!!!
A hozzászólásodhoz amiben azt állítod, hogy vegyen erősebb , Nagyobb autót, TÖKÉLETESEN egyet értek!!!! A lancerom nekem is halálkemény volt, nagy kerekekkel, megültetve, gyönyörű volt...... totálkáros lett, és AZ OLDALVÉDELME mentett meg.... ebből tanulva én eldöntöttem, hogy SOHA nem veszek a Lancernál kisebb autót. Most vettem egy Galant GTi-t 4WD 4WS. Ezzel sem nagyon kell már úgy frankyzni... azért nem egy szévész, de azért halad, no meg lehet vele fordulni is, ha még a lancer jobban is gyorsult 100-ig. az fölött már +int más téma. Itt jönn be 1 híres mondás Bigger Is Better. :))))(pláne ha meg lesz turbózva)
laci(bishi)
hogy azért témánál maradjunk....
Normál tempó 100-110 8.5 klímával 4wd-vel
Jócskán haladva 13 klímával.... sajna a 4wd nagyot fog.... de majd télen de jó is lesz!!!! :)))))
"De 2 hónap múlva lesz szerencsém egy Lamborghini Diablo 6.9 V12-es gyári épitésű versenyautót is kipróbálni és eldönteni, hogy mi számit traktorosnak. :-) "
Szerencsés ember:-))
De a traktoros témában nem fog bejönni ez a kocsi, mert inkább lesz porszívó, turbina hangja!!
Üdv.:B.korVette
Ui.: a porszívó, kicsit erős, mert egy olyan hangos pórszívot sose láttam még...hacsak nem a nagyi Rocketta oroszgyártmányú szuperporszívóját..:-))
"Mit tud egy blokk? Az csak egy nagy darab vas, ami nagyjabol meghataroz bizonyos geometriat, nem sokat oszt v. szoroz."
Nem vagyok mérnök, de nem is kell annak lennie az embernek, hogy kitalálja hogy számit. Szerintem elég sokat ahhoz, hogy egy autót motorikusan alapvetően meghatározzon. De ha szerinted nem számit, akkor miért nem járnak az autók most is az 1900-as évek környékén kiöntött motorblokokkal? Hülyén hangzik nem?
Szóval szerintem eléggé számit ahhoz, hogy egy olyan autógyárat jellemezzen, aki olyan nagy pofával zengi saját dicsőségét, mint a VW. Vagy mint a VW csopotba tartozó Audi, aki a "technikai előrehaladás" éllovasának minősiti magát, miközben 1972-es motorblokokkal szereli autóit.(TDI). Szomorú.
"A hangjat meg szvsz ugyse hallod. A remeges meg szerintem egyertelmuen negyhengeres tulajdonsag"
Már miért ne hallanád? Ezt nem értem. A remegés pedig nem egyértelműen négyhengeres tulajdonság. Nem lehettek valami jó autóid ha ez a véleményed.
Amugy ultel mar ilyenben hogy szerinted "hangos" meg "traktoros" ?
Igen, volt szerencsém. A 3 db Audi 100-asból -ami volt- a legutóbbi egy 2.5 TDI 5 hengeres volt. Egyébként motorikusan klasszisokkal jobb dizelautó mint az Opel Omega 2.5 -egyébként ős BMW- dizele, nyugodtan kijelenthetem, hogy hangos és traktoros. Amilyenek a TDI-k általában. De mivel az Omega 2.5 dizeljét is ismerem, nem kell azt gondolni, hogy nem tudom mit beszélek. Speciel nekem "eléggé" hallhatónak tünt a motorzaj. Ha dizel akkor francia, ebben is biztos vagyok. Az legalább valóban halk. Szintén tapasztalat.
De szeretnélek megnyugtatni, hogy dizelek (2 db német, 2 db francia)mellett van némi tapasztalatom a benzinesek terén is. A kettő német benzines (1.4, 2.0) és 6 db francia (1.4-től a 2.0 turbo és 3.0 V6) mellett 2 db amerikai (2.4, 3.5) tulajdonlásához is volt szerencsém. Az utóbbi egy Chrysler New Yorker LHS 3.5 V6 24V volt. Ugyhogy van fogalmam a traktoros és hangos fogalmak mibenlétéről.
De 2 hónap múlva lesz szerencsém egy Lamborghini Diablo 6.9 V12-es gyári épitésű versenyautót is kipróbálni és eldönteni, hogy mi számit traktorosnak. :-)
gabriel_ !
Ha már itt tartunk: Nem a BMW-től vette meg az Opel a 2.5-ös dízelt??!!:-O
Egyébként ültem múltkoriban egy Skoda Octavia -ban. Először aszittem, hogy 1.6i, de a tulaj elárulta, hogy 1.9 SDi. Egyáltalán nem lehetett érezni a hangon, hogy dízel!
Nos en nem tom de engem hullara nem erdekelne hogy mikori is a blokk az automban.
Mit tud egy blokk? Az csak egy nagy darab vas, ami nagyjabol meghataroz bizonyos geometriat, nem sokat oszt v. szoroz. En erre csak 1 jo peldat tudok mondani, a Renault 5 ben az osszes 1.4 esnek ugyanaz a blokkja az 5x lovastol a 110 lovasig. Most nem mindegy?
A lenyeg a huvelyek, dugattyuk, vezerles, stb.
Es azert a 285Nm nem piskota! (az en 2.5TD Opelem 250 Nm-t tud)
A hangjat meg szvsz ugyse hallod. A remeges meg szerintem egyertelmuen negyhengeres tulajdonsag. Amiota hathengeres auto(i)m van(nak), a negyhengeresbe beulni valahogy fuhuhuhujjj... :) Amugy ultel mar ilyenben hogy szerinted "hangos" meg "traktoros" ?
Mert szvsz az Opelben alig-alig hallani a motort, gondolom a vadiuj Bora sem lehet sokkal rosszabb...
YikeSS
" 1992-es AUDI S4 2.2Turbo, 290LE, normál vezetéssel Quattro+Klima városban 13.5 körül,
autópályán 200Km/h sebességnél szintén ennyi. Országúton még nem nagyon jártam.
(computer szerinti adatok) "
200km/h-val csak akkor mentem eddig amikor ki akartam próbálni az autó végét...(nem sikerült)
Ja, meg az 1.6-os Vectrámmal....akkor csak úgy, mert felelőtlen hülye voltam...
100-120km/h ideális sebesség, az uticél kényelmes eléréséhez,és a kevés fogyasztáshoz...
Ja és a száguldás élményét kimeríti a 255-ös kerekek tekerése a legvégsőkig kikeményített rugózással....
Egy fullgázos elindulást a hátsó kerekek brutális kipörgésével pedig egyszerüen lehetetlen pótolni, bárminemű száguldozással.....
Ha veszélyeskedni akarok akkor ott van, a kanyarokban nagygázzal befordulni a pördüléshatáron.... itt még nagyon össze sem tudom törni magam....
Mig a tuningolt Vectrámmal jártam, mindig bizonyítani kellett, nyomtam neki, vagizás, minden kanyarban csúsztatás, aztán rájöttem, hogy van olyan autó amivel nem kell megölnöm magam, és mégis kimozdulok a "normális" autósok közül...
Neked is ezt ajánlom inkább, mint a fölösleges halált....
olvastam legutóbb a Bora tesztjét ezzel az 1.9-es PD TDI mocival szerelve. Adatok: 1898 ccm, 115 LE 4000/min, 285 Nm 1900/min.
Tehát ez nem Common-rail, hanem egy tovafejlesztett TDI, aminek az égésterébe az üzemanyagot még a common-rail rendszereknél is magasabb nyomáson juttatják be: kb 2000 bar. Állitólag a nyomaték ennek köszönhetően növekszik.
Na most a lényeg: ezek a motorok az 1972-es EA827 blokkon alapulnak a VW-nél! Ez azért szvsz durva.
Szóval egy új fejlesztésű common-rail, mégha esetleg köbcentiben hasonló is, de kevesebb Nm-t tud, pl HDI, az számomra inkább sugall egy gondos modern technikát, megbizható épitéssel, tartóssággal és kifinomult járással, mint egy ilyen őskorszaki felépitmény, teleaggatva mindenféle csicsás biszbasszal, és túldemonstrált-túlerőltetett nyomatékokkal, aminek a tartóssága, megbizhatósága fogja kárát lelni. A hátrányai pedig ennek a csoda PD TDI-nek egyértelműen nyilvánvalóak egy common-railhez hasonlitván: kellemetlen vibrációk, hangos üzem, traktoros üzem gyorsitáskor, stb.
Kedves VW ideje lenne már valami normális és modern(!) dizelmotorral is előrukkolni végre, nem csak kábitani itt a jónépet ilyen jól hangzó, de vajmi keveset adó PUMPE-DÜSE féle erőltetett okoskodásokkal dicsekedni. 1972 már régen volt.
Huhh.
Mostanában kicsit lépegettem az autónak, a szokásos 16-18 liter helyett 27 lett az átlagom. A fene gondolta, hogy ennyit számít a kicsit nehezebb láb.
1992-es AUDI S4 2.2Turbo, 290LE, normál vezetéssel Quattro+Klima városban 13.5 körül,
autópályán 200Km/h sebességnél szintén ennyi. Országúton még nem nagyon jártam.
(computer szerinti adatok)
lada 2103 1.6-os verseny- (na jo, sport-) motorral,
csak városban(+dugó), erősen hajszolt tempóban 12liter.
Ugyanez, széria vezérműtengellyel 10litert evett.
A rendelkezésre álló motorerő kb 80%-át használom csak ki.
z.
Hali,
gratula, de a nehéz láb mennyire nehéz? Mert én 90LE-s 306-ról és 110-es 406-ről azért ilyen használattal 6-7 literes fogyasztásokat hallok. Csak nem gyári hibásak ezek az iszákosok? :-)))