Régóta fontolgattuk többen, hogy szükség lenne olyan topicra, amelyik a nagyobbacska (kb. 6-10 éves) gyerekekről szól, mert sok "régi" fórumozó gyerekeivel együtt "kiöregedett" a várandós-szoptatós-babázós-kisgyermekes topicokról. Pedig ahogy nőnek a gyerkőcök, egyre tágul a világ, egyre több megbeszélnivaló merül fel az emberben. Úgy gondoltam, hogy itt mindenről essék szó, ami ezt a korosztályt és szüleit érinti, vagyis lehet az iskola, szabadidő, különóra, evés, játék és minden, ami belefér...
Mit tud csinálni a szülő akkor, ha az ő gyereke kerül be egy "rémtörténetbe". Elmenekíteni nem mindig lehet. Engem az érdekel, hogyan tudja korrigálni otthon a szülő, amit elrontanak az iskolában (hihi, az lehet egy másik topik témája, hogy tudja az iskola korrigálni, amit a szülő elrontott otthon).
Az a baj bármelyik módszerrel, hogy egy adott sulinak nem minden pedagógusa tudja/akarja átvenni, ill. jól alkalmazni. Így aztán lehet nagyon jó egy módszer/iskola híre, nem biztos, hogy egy adott összeállításban is tökéletesen működik :-(
Én 20 éve megfogadtam, amikor a gyakorló időmet töltöttem a kicsi iskolájában, hogy nnna ide aztán soha nem hozom a gyerekem (akkor vártam a legidősebbet). Most meg oda irattuk, mert a nagyok volt iskolájához képest sokkal gyerekbarátabb lett az évek során :-)
Egyik kolléganőm hónapokig ecsetelt különféle rémtörténeteket a Kiss. J.-ról, aztán év végén elmenekítették az unokát. Ebből látszik, mennyire szerencse és pedagógusfüggő a dolog, ha Nektek ennyire bejött.
Én eleve fenntartással mentem el minden "divatos" suliba. Vannak olyan iskolák, amelyekről többek közt egy-két (pl. Vekerdy által istenítő hangnemben írt) cikk nyomán az kerül be a köztudatba, hogy "hű meg ha", aztán gyakran a jó kis "egyszerű" iskolákban is ugyanolyan masszívan folyik a "kincskeresés", csak nincs csinadratta körülötte. Nekem több ilyen csalódásom is volt, ami után már más szemmel kezdtem nézni a dolgokat és megtanultam a saját benyomásaimra hagyatkozni a divat helyett.
Ide a Repülőtéri útra jár waldorfba? Mert ott abszolút azt mondják, ha nem waldorf oviba járt, esélytelen a dolog. Ott van már 12-13 évfolyamos waldorf?
Jelölt még a Petőfi, rövid ideig futott még a Kecskeméti is, de az bár nagyon jókat hallottam róla, küzdés közlekedésileg. Illetve meg akarom még nézni a Telekit.
Waldorf oviba is járt a fiad? Bár nálunk a waldorf szintén a közlekedés miatt nem merül fel igazán.
Tavasszal mi is jelentkeztünk a Kincskeresőbe. Nekem is nagyon szimpatikus volt, mikor Vekerdytől olvastam róla. Viszont egyáltalán nem szereztem jó tapasztalatokat róla élőben, és ezt nem azért mondom, mert nem vettek fel végül minket:)
Mondjuk nekünk eleve csak második megoldásként, tartaléknak szerepelt terveink között a Kincskereső, ha nem vennék fel Danit a waldorf iskolába (de szerencsére felvették).
Már amikor beléptünk a suliba, valahogy nem tetszett. Vekerdy leírása alapján valami különleges hangulatot vártam, úgy képzeltem el, hogy majd elsőre elvarázsol a hely, de egyáltalán nem így történt. A szülőknek tartott felvételi beszélgetésen pedig kifejezetten ellenségesnek éreztem a vezetőt, pedig mosolygott kifelé. Az még hagyján, hogy kerekperec megmondta, hogy nem sok esélyünk van bekerülni úgy, hogy nem a kerületben lakunk (pedig mindketten pár lépésnyire dolgozunk és oviba is a kerületbe járnak a gyerekeink), de kifejezetten hátrányként tekintettek arra a tényre, hogy nagycsaládosok vagyunk. Ugye nem képzeljük, hogy ha netalántán mégis felvennék a gyerekünket, akkor majd a testvérei is idejárhatnak automatikusan? Nem azért vannak ők, hogy egész dinasztiáknak legyenek fenntartva... De nem ám! Úgyhogy csak akkor jelentkezzünk, ha belefér az életünkbe, hogy különböző iskolába járnak majd a csemetéink.
Köszöntük szépen, nem fért bele. Én azt szeretném, hogy mindhárom gyerek ugyanott töltse az általános iskolás éveit, és ez így is lesz:)
Ezekután nem különösebben bántam, amikor megérkezett a levél, hogy gyermekünk felvételét helyhiány miatt elutasították. (Be sem hívták egyébként a felvételire).
Szóval mi így jártunk a Kincskeresővel. Ettől persze még lehet másoknak nagyon jó, nekem nem szimpatikus már.
Noaaa, ti melyik suliba jártok, ha jól kivettem szavaidból, az I. kerületben. Mi is itt lakunk, nekem valahogy itt nem tetszett egyik suli sem, így végül is a Kiss J. Alt Gyakorlóba mentünk a XII. kerületbe, negyed óra gyalog, azt ki lehet bírni. Most már a 3. gyerekem jár oda, úgyhogy sokat megtudtam az oktatásról. Nagyon örülök, hogy ide mentünk, mert most látom csak, hogy nem csak azon múlnak a dolgok, hogy kedvesek a tanítók, hanem a módszereken is. Nekem nagyon tetszik ez az új módi, az un. kompetencialapú oktatás. Egy csomó közös munka van, sokszor csoportban dolgoznak. Mesélte a fiam pl., milyen vita volt a csoportjában, amikor szófajokba kellett csoportosítani a szavakat, és voltak eddig nem ismert szófajúak. Nekem nagyon tetszik, és biztos jobban megtanulják így, hogy vitatkoznak rajta. Meg szociálisan is sokat jelent a csoport, vannak feflelősök, meg segítik egymást, itt a a tanár tulajdonképpen sokszor csak menedzser. Persze ez egy csomó munka a tanárnak, így nem szívesen próbálgatják, én csak az Áldás utcát, és a Gyakorlót ismerem, ahol így tanítanak. Nekünk nagyon bevált. Az osztálylétszámok nem túl kicsik, de mivel nem csak a tanártól tanulnak, hanem főleg egymástól, ez nem probléma. Egyetértek a korosztályproblémákkal. Nálunk decemberi a legkisebb, és a 3. nap úgy jött haza, hogy őt tévedésből adtuk suliba, itt már mindenki 7 éves. Nagyon sokat jelent az a sokszor 1 év, amennyivel idősebbek, és olyan rossz nézni az én picimet, hogy ténleg kicsi ott.
És még valami eszembe jutott: a Mérei Ferenc Ált. Isk. a XI. ker. Mezőkövesd utcában indít vagy legalábbis indított eddig Lépésről-lépésre osztályt. A középsőm ilyen programmal dolgozó ovis csoportba járt és nekünk csak jó tapasztalataink vannak. Csak nekünk ez a suli már tényleg nagyon messze lett volna. :(
Kincskeresőbe nagyon-nagyon nehéz bejutni! :( 26 helyre 100-nál is több gyerek jelentkezik és a körzetbe tartozókkal ezt bőven fel is töltik, szvsz érdeklődjetek személyesen már most, talán előjegyzést ki lehet eszközölni, és akkor ha valaki kiesik, vagy mégsem megy oda, akkor be lehet kerülni. Ezek friss, aktuális infók.
quizas: Benji egyik volt óvónénije dolgozott együtt Winkler Mártával, esetleg megkérdezhetem tőle, hogy tud-e segíteni, ha gondolod!
Mi Érdről járunk egyrészt Budaörsre, mert 4-es nagylány odajár, a középső meg idén lett elsős, őt már a Hermanba nem vették fel, mert idéntől csak és kizárólag a körzeteseket, így is 30-as osztályétszámok vannak a 26 helyett. :( a testvéreket is elutasították. Benji így Gazdagrétre jár, ez egy kicsi iskola, sport osztály egy szigorúbb, meg egy fiatal, kedvesebb tanítónénivel, eddig bejött. Csak a logisztika nehéz...
Nem, a XXII. kerületben, de a XI. kerület határán.
Én is nézelődök, és pont amiatt fogom átjelenteni a gyerkőt a XI. kerületbe a szüleimhez, hogy körzetes legyen a másik esélyesbe, mert még mindig nem látom, hogy van ez, ha nem veszik fel a gyereket a suliba, ahova szeretnénk.
Ezek szerint ti is a XI. ker-ben laktok? Mert a topikból akkor már hárman jelentkezünk majd a Kincskeresőbe jövőre. Izgi lesz. És persze én is nézegetek másokat is, pont a túljelentkezés miatt.
Ez a korbéli különbség rettenetes szerintem. Nagyon megszigorítanám a dolgot, mert például nonszensz, hogy az enyémek a decemberi születéssel a legfiatalabbak az osztályban. Van olyan, aki szintén decemberi, de egy évvel idősebb, tehát 8 éves gyakorlatilag. Szerintem ez azzal kitolás, aki "időben" adja a gyerekét be (esélyegyenlőség???). Én pl. mi a fenének tartottam volna még oviban a 6 éves és 8 hónapos, testileg-szellemileg teljesen érett gyerkeimet? És ami szörnyű, hogy nem azért parkoltatják még egy évig a gyerekeket, mert szükségük van a fejlődésre, hanem mert nem akar senki a "legfiatalabb" lenni. De akkor hol lesz ennek a folyamatnak a vége, ha már lassan 8 évesen megy mindenki? Mi annak idején pontban 6 évesen mentünk, aki totálisan alkalmatlan volt, azt akkor is kiszűrték, de nem volt mégsem ennyi problámás gyerek szerintem. Egy barátnőm az augusztusi gyerekét pontban 6 évesen elküldte suliba, na, ne tudjátok meg, milyen hadjárat folyt ellene a "szakemberek" részéről. Mintha gyerekgyilkos lenne... Egyébként a gyerek a legjobb tanuló az osztályban és sorra nyeri az iskolán belüli tanulmányi versenyeket...
Na, amikor ott voltak az oviban bemutatkozni a környékbeli iskolák, én pont azt a kérdést tettem fel, hohy ugye.e ninez a "Karácsonyra ír-olvas" őrölet. Hát nálunk úgy van, mint Piglet írta, játék (a sulinak van egy "titkos" átjárója egy játszótérre, ott vannak 1-1,5 órát naponta, az udvaron kívűl)), kézművesség. Mégis szépen, kényszermentesen megtanulnak időben írni-olvasni. Aki kicsit elmarad, vagy gyengébb, azzal a tanító nénik egyénileg foglalkoznak ebéd után, maguktól, nem a szülő kérésére.
Angol nálunk is van és teljes mértékben egyetértek a leírtakkal. Nálunk viszont 4. órában van és fakultatív. Végül beírattam őket, mert igazából olyan dalosjáték-kézművesműhely szerű: most éppen csörgődobot gyártanak, meg rumbatököt, azzal táncolnak-énekelnek angol dalocskákat. Tankönyv, füzet, házilecke nincs. Na, ez szerintem nem válik kárukra, olyan mint egy vidám szakkör.
a másik, biztos, hogy hatéves gyereket hagynám oviban, a Nagy áprilisi, ment 6 évesen, állandóan Ő a legkisebb az osztályban, mind méretre, mind korra. Épp kedden derült ki, hogy pl. egy év 2 hónappal idősebb is van az osztályban.... jóeszű gyerek, de nem egyszerű, soha nem tudom már meg, mi lett volna, ha.....
Na pont ezért nem írattam őket az übersuliba :-), pedig mindkettőt átvették volna az oviból a kéttannyelvűbe, de minek? Látom az odajáró gyerekeket, délutánonként alig húzzák magukat, legalábbis a legtöbb. Én meg mosolygós lurkókért megyek, és az osztálytársaiknak sem lóg az orra. A fiam éppen tegnap fejtette ki, hogy imádja a sulit :-DDDDDDDDDDD
akkor jön az, hogy , ill. előtte, hogy végig járom , először a környéket, ha egyik sem válik be,ha mindenhol azt mondják: karácsonyra ír-olvas. akkor tágítanám a kört és a messzebbi sulitkat is megnézném. Atomra elrontják a gyerkőcöket, ha mindezt nem vezsik figyelembe. Iszonyat sztorikat hallani, elsős gyomorfekélyes gyerekekről, tömegével....
ha nem karom ezt, nem akarom valóban megbetegíteni a gyerket, elvenni egy életre a kedvét, akkor NEM iratom ilyen iskolába.
Én azt utálom, hogy elsőtől volt pl. angol, heti 1 órában, harmadikra semmit, de semmit se tanultak, de angol az kell, mert a szülők nyomják, hogy nyelv az kell, különben nem jönnek ide... Most új tanárt kaptak, szavakat tanulnak, gyakoroljuk, eddig tök fölöslegesen ment el heti 1 óra, komolyan talán 10-ig számolni tanultak meg. Ezt 3.-4.-ben 1 hét alatt megteszik, minek erre időt szánni első-másodikban, könyörgöm??