Mindenek előtt köszi szépen a sok hasznos infót! Kis "háttérelemzés": pár éve vettem a szőlőt, az idős bácsi otthagyta a gépeket. Fűnyíró kezd haldokolni és sok a fű, rotakapa jó, de csak 4 lovas, permetezés is untat kissé.Minden, ami kapható, 150e-nél kezd, de az, ami még használható is (minden egyben), az 1M, ehhez képest terem egy évben 10-12 hektó bor. Meg középmagas kordon 2m-es sorközzel (idén vittem fel), meg nem feltétlenül szeretnék garázst építeni, de a pinceajtón kb 1.3m es cucc fér be, és túl hobbi ez ahoz, hogy komoly gépbe érdemes legyen beruházni. (Ma beszéltem egy bácsival, UAZ és állólámpás Merci szimbiózisa hidraulikával, 220e, de qva nagy darab, még ez is sok egy picit)
Ehhez képest a szomszéd eladna egy jó kispolákot 20e Ft.-ért. Az autószerelő srác egy ilyet úgy rakott össze, hogy ahova a kisp. kerekei jöttek volna, oda betett egy lada difit, ami lenegyedelte, állítja, hogy príma és sok éve megy, a féltengelyt törögeti néha.
Tudom, hogy nem igazán frankó a dolog, de nekem már szüret, ha fűnyírótraktornak beválik, meg föl tok rá tartályt, szivattyút. Ha meg még egy kultivátort, egyesekét is elvisz, az a non plus ultra.
Az eladási ajánlatot köszi, mindenképpen megnézném, ha lehet, már csak tapasztalatszerzés végett is. Én Bp, Ti?
Saját alvázat konstruált neki, hulladék szögvasakból U és I tartókból, zuk kerekekkel és hajtóművekkel, 2db váltó volt benne egy 3x és egy 4x fokozattal, összesen 12 sebességgel.
A baj ott volt szerény véleményem szerint, hogy a trabantmotor nem egy erőgép.
Kétütemű motorral szántani elég vicces dolog.
Az egész kert eltűnt a füstfelhőben. :)
Erő kevés volt, a fordulat nagy, a trabant ugye léghűtéses, eleve nem számíthat az ember jóra egy tőgázon leterhelt trabant motorral aminek nincs megfelelő hűtése.
Mondtam neki, hogy nem lesz jó, de volt Elfekvőben egy trabant motorja, ez indította a "projectet".
Szerintem mindenféleképpen egy négyütemű motorral próbálkozz.
Szerintem kispolák kevés oda.
Egy ifamotor már biztos elbírná, mert elég nyomatékos egy kistraktorhoz.
Apám készített pannóniamotorból is rotációs kapát.
Először nem ment bele a földbe, hanem a tetején rohant a kapa, alig győzőtt utánnafutni.
Utánna készített rá egy ekeszerű cuccot amivel belehúzta a kapa magát a földbe, de az sem vált be, mert pillanatokon belül volt vagy 2 lapát föld a fater fején és a munkáskabát zsebeiben.
Aztán már készített rá burkolatot is.
Utánna meg elásta magát az egész miskulancia.
Végül ha nehézkesen is de elkezdett kapálni vele.
Azonban amikor véletlenül kicsattintotta vele a féltve őrzött körtefa csemetéjét, mérgében szétszedte és vett egy gyári rotációs kapát.
Pedig már kezdett jó lenni, kb. 25-30 cm mélyen "rotált" kétoldalt 3-3 sor forgókéssel.
Reggel megnéztem Cegléden az Fs 300-t, aztán gondoltam rá, hogy majd másnap megvásárolom.
Délután Pilisvörösvár felé volt dolgunk és ott is láttunk egy Stihl szaküzletet.
Benéztünk és ott nem volt 300-as de 350-es igen és csekély árkülönbséggel, ezért végül is megvettük, hogy ne kelljen másnap a vásárlással foglalkozni, mert sok egyéb dolgom lesz. :)
Azt hiszem leginkább Stihl olajat teszek bele, ha nincs árban jelentős különbség akkor mindenképpen gyári olajat használok.
Talán a hangja lehetne kissebb.
Esetleg gondoltam rá, hogy némi barkácsmunkával készítek rá hangtompító csövet, hogy a szomszédokat ne zavarja.
Ez befolyásolná a motor munkáját?
Szerintem is igazad van! Ami a kétütemű motorban a STIHL, az a négyüteműben a HONDA. CSÚCS mind a kettő. Igaz, hogy már az UMT 431D kaszát nem gyártja a HONDA, de van helyette más, pl. UMK 431 1,8 LE.
A HONDA kaszák motorja kiváló, csak a többivel vannak nekem gondjaim. A rezgéscsillapító rendszere, a lehajtásszár..., szóval ezek nem igazán profi megoldások. De háztájiban tökéletesen megfelelnek - szvsz.
Sajnos a szelepvezetőben nincs olajzófurat, de igazából nem is nagyon hiányzik.
A szelepmegragadás szerintem a szelep szárára felrakódott koksztól lehet. Ezt kapargassad le nagyon precízen, és egy finom csiszolóvászonnal szedjed le az apróbb maradványokat is. A szelepvezető furatot is jól takarítsad ki. Ha körkörösen fényes, akkor nem lehet baj.
Néha előfordul, hogy a szelepvezetőben zárvány van, és ettől ragad meg a szelep. Ha ez a baj oka, akkor a zárványt próbáljad meg eltávolítani, vagy cseréljed a szelepvezetőt.
Nagyon jó gépet vásároltál!
A bejáratási idő alatt mindenképpen STIHL-olajjal használd, szerintem utána is azt érdemes, hisz az 1:50 keverési arányt is figyelembe véve gazdaságos is. Ha mégis más kétütemű olajat veszel, az mindenképpen csak jó minőségű lehet. API TC, vagy TC-I, TC-II, TC-III minőségi besorolású. Ezek általában hasonló árban vannak, mint a STIHL, vagy drágábbak.
Ha nem is teljes gázon, de legalább 3/4 gázzal pörgessed, ugyanis a fordulatszámmal arányos a hűtés hatékonysága.
10-15 liter benzin elhasználása után tapasztalni fogod, hogy nem pörög ki a gép annyira, mint amikor megvetted. Ez azt jelenti, hogy bejáródott az FS350. Ilyenkor vigyed be a szervízbe, ahol beállítják a karburátort. Soha ne Te állítgassad, hisz 10000 f/p felett az emberi fül már képtelen a pontos fordulatszámot megkülömböztetni. Ha kevés üzemanyagot adsz a gépnek, jobban felpörög, de a teljesítmény csökkenni fog, és a kevesebb benzin miatt a benzinben lévő olaj is kevesebb - tehát romlik a kenés!
Ha nem titok, elárulhatnád, hogy melyik városban vetted a gépet?
Végül is FS 350-t sikeredett vásárolni, az asszony adott kölcsön az új hobbimra. :)
Lenne pár kérdésem.
Csak a Stihl által forgalmazott motorolaj való bele, vagy lehet kapni hozzá a benzinkúton is?
A másik pedig, az eladó azt mondta, hogy érdemes tőgázon járatni, az jobb neki mintha kissebb fordulatszámon járatom.
De szerintem nem kell tőgázon járatni fűvágáshoz, elég félgázzal is. Mert rendesen viszi.
Egyértelműen a Honda. Ezek a motorok több mint ezer üzemórát tudnak, ezt gyakorlatilag nem lehet kihasználni a "háztájiban". A B&S-nak is vannak kiváló, ipari célra gyártott motorjai, de ezeket nem lehet megtalálni a hazai gyártók által gyártott kapálógépeken. A B&S és a Tecumseh motorok is 150-200 üzemórát tudnak. Saját tapasztalatomból tudom, hogy 750nm szőlő, ha erősen gazos, és a talaj nagyon kötött, akkor a hagyományos rotációs kapakésekkel - a talaj nedvességtartalmától függően- 3-4 óra alatt kapálható meg. A kések 10-15cm-re hatolnak a földbe. De! Ha saraboló adaptert használsz, az idő a negyedére csökkenthető. Igaz, hogy ilyenkor 2-4cm a művelési mélység, de a növények gyökerét elvágja. Szélesség: általában 75cm.
És mit szólsz a négyütemű Hondához? Én már hat éve nyúzom, két telken, közel 3000nm-en, semmi baja, alkatrészigény még nem merült fel. Típus: UMT 431D. Teljesítmény: 1,5Le. damillal és vágótárcsával szerelve árulták. KB. 100000.-Ft volt '98-ban. Az első gép, négyütemű motorral.
Sziasztok, a megfizethetetlen/nem megtérülő kistraktorárak miatt traktorgányolásba fogtam. Egy autószerelő gyerek már épített kispolákból és ebből-abból,beszélgettem vele, de ha még vkinek van ilyen irányú tapasztalata, könnyek között fogadnám!
Hi mindenki !!
Nagy gondom lenne !!!!
Briggs motoros rotációs kapánk van (az apám + az enyém) ő dolgoztatja én meg javítom. És ezzel van a gondom. Már másodszor ragad be az a nyavajás szívó szelep !!! Van ennek valami olajzó furata valahol, ahhol kapna a motorolajból ? Mert nehezen ,de ki tudom venni a szelepet , megtisztitom, megy egy darabig aztán +áll és beregad. Vagy esetleg nincs valahol a neten vmi javítási segédlet ami nem fizetős és nem kell USA-ból konyvet rendelni. Ugyanis a gyártó oldalán semmi érdemlegest nem találtam. Legalább is olyat amit még ne tudnék ezt az egyet kivéve. Elméletileg kell kenni a szelepszárat is csak hol van az olaj furata ?????
Kérnélek titeket hogy segítsetek.
Abszolúte komolyan veheted, mert igaz! Sőt nemcsak vékonyabb fás szárúakat, hanem kisebb bokrokat is ki lehet vele írtani, olyan csuklónyi, óvatosan alkarnyi vastagságig. A háromágú kést azért hívják bozótírtó késnek, de a gaz, szedres, sőt az orgonabokor sem áll ellent neki.
Az FS300 és az FS120 motorja ugyanaz, de az FS300 lehajtása már profi kivitelű (ua. mint FS350, FS400, FS450), aminek az egyik eleme a korszerőbb antivibrációs rendszer, de erősebb a szöghajtása is, és vastagabb a lehajtás szára is.
Az FS300 már profi motoros kasza, amit akár egész nap is használhatsz anélkül, hogy jelentősebb károsodás érne. Ha csak kéthetente használod, néhány órát, akkor az FS120 is megfelel. Bár meggondolandó, hogy inkább az FS300-at válasszad, mert annak már kétpántos hevederje van, ami önmagában kb. 15.000,- Ft-ba kerül, továbbá az FS120 fűvágólappal van szerelve, a gazhoz pedig jobb a bozótírtó kés, ami kb. 8.000,- Ft külön. Ha ezt a kettőt összeadod, akkor már az FS300 jobban megéri.
Teírtad, hogy a Husqvarna 232R 1,5 LE, a STIHL FS300 pedig 1,8 LE ugyanannál a köbcentinél. Tehát erősebb a STIHL!
Ha eldöntötted, hogy melyiket veszed, ne késlekedj, mert már csak ezen a héten akcióznak a Stihl-lel, 29.-ig.
Olyan fél hektár területre kellene kb. kéthetente 1 kaszálásra.
Fű,gaz,egérárpa, lóhere kaszáláshoz.
Na most azért is nézegettem az fs 300-at, mert azt írják, hogy bozótvágó késsel vékonyabb fás szárú cuccokat is lehet vele vágni.
Ezt mennyire lehet komolyan gondolni ?
Neki ereszthetném az orgonabokroknak ?
Néhány bokrot ki kell csattintani mert útban lesz a kerítésnek.
Egyébként meg még az fs 120-at nézegettem, azt írják ugyanaz mint az fs 300 csak nincs rajta ántivibrációs cucc.
Nagyon rezegnek ezek a kaszák a kézben ?
Namost az előzőekben írtad, hogy a stihl kaszák műszakí megoldásban megelőzik a husqvarnát.
Ezel nem is vitatkoznék, mert ezt te tapasztaltad.
Viszont legelőször azt írtad, hogy ugyanolyan köbcentiben a stihl nagyobb teljesítményű.
Holott a lenti műszaki adatokban a husqvarna nagyobb lóerőt tud ugyanazon köbcentivel.
Ugyanazzal a hengerürtartalommal 20%-kal nagyobb teljesítmény, és ugyanennyi üzemanyagmegtakarítás.
A STIHL jobb antivibrációs rendszerrel rendelkezik, és minden vonatkozásban kezesebb, jobban ki van találva. (Ezt a profi felhasználók is mondják!)
A STIHL műszaki megoldásaiban mindig is a Husqvarna előtt járt. Sajnos a Husqvarna olyan kompromisszumokat is megenged magának, ami a STIHL szvsz soha nem tenne.
A világon (és nálunk is) a STIHL kb kétszer annyi motoros kaszát ad el, mint a HUSQVARNA, annak ellenére, hogy a HUSQ. adja hozzá a damilfejet is, ami egyébként nem mindenkinek kell.
A damilfej előnye meg sem közelíti szvsz azt az előnyt, amit a STIHL műszaki tartalmában előnyként felvonultat.
A HUSQVARNA sokkal alkatrészigényesebb, élettartama jelentősen elmarad.
Én a STIHL-re esküszöm, utána második a HUSQVARNA. A többit el kell felejteni!!!
Kínai? Vicc!!! 37.000,- már STIHL FS38-at kapsz, ami ugyanúgy hajtott szárú, és micsoda különbség!!!
Én a helyedben cvsak azon gondolkodnék, hogy a STIHL-ek közül melyiket vegyem? Ez pedig attól függ, hogy mekkora területen, és mit akarsz vele vágni, profi, vagy hobby felhasználásra kell!
Egyet is értek veled, csakhát a beruházási költségeim így is elég nagyok. Úgyhogy marad a vegyi kezelés a saját telken (óvatosan és nem örülök neki) és meg lesz rendelve a traktoros a fűkaszával a szomszédok területére.
Hacsak nem találokvmi használt de jó eszközt.
:)
Az ár mindig relatív. Van akinek drága, van akinek nem. Ha a minőséget, és az élettartamot viszonyítod az árral, akkor a magasabb árú termék is lehet olcsóbb, mint az alacsonyabb árú.
A STIHL esetében ez biztosan így van! Csúcsminőség, rendkívül hosszú élettartammal, minmimális alkatrészigénnyel!
Konkrétan a kérdésre: A STIHL motoros kaszákra most akció van május 29.-ig, így az FS 300-as típusra is. Az eredeti ára 170.625,- Ft, az akciós ár 156.925,- Ft, ÁFA-val. Ha rendesen karban tartod, 15 -20 évig biztosan használhatod.
A STIHL mortoros kaszáknak itt nézhetsz utána:
http://www.stihl.hu/navi/default.htm?cat=0&sub=1
és itt árakat is találsz(kosár - összesítés:
http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&kat=53
Egyenetlen területre a motoros kasza jobb választás, mint az alternáló.
Damilos kézikasza nem jó, mert a damil gyorsan kopik. Esetleg lehetne fémkéses. Hát nem is tudom... Azok közül a stihl teszik, az, amelyikhez különböző kiegészítőt lehet venni.