A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Kifejtettem bővebben is, de elküldés előtt elszállt a szöveg!
Szóval miért vissza?
Szerintem csak az léphet nyugodtan vissza, aki az egész palettát végig próbálta. 1150-től volt alkalmam rendesen tesztelni 1250-ig. Az 1250 Gs volt a csúcs, de ebből az Adventure változatot nem akartam megvenni, mert a nagy tanktól nem lehet rajta rendesen ülni, és számomra a brutál kinézetet az 1250 Gs is hozza. Mindig akartam egy adventure változatot, és így DOHC GSA lett, ami nem mellesleg a legjobb ár-érték arányú Gs a piacon, és jó az ülés pozíció. Valamint az 1250 Gs egy gonosz tulajdonsága, hogy nem tudtam vele nyugodtan közlekedni, illetve csak 2 személlyel. Olyan simán veszi a fordulatot, hogy többször gyorsabb voltam vele, mint szerettem volna. A lég-olajosoknál ott a rezgés, ami egyben nekem egy teljesítmény határoló, na ez az 1250-ben nincsen. Kicsit most úgy érzem magam, mint azok, akik a 2 szelepes boxerek, és a 4 szelepesek közötti különbségen dilemmáztak. Hát ez van most a lég-olajos, és a vizes boxerek között. Ez egy ugrás, amivel szerintem nem mindenki azonosul, főleg azok közül, akik alaposan ismerik a régebbi modelleket.
A más márkákról váltók, biztos vagyok benne, hogy a vizesekben találják meg jobban a számításukat, ezért is kellett a fejlesztés, nemcsak az Euro 5 miatt. Egyszerűen ez egy fogyaszthatóbb motor, és az 1250 Gs az egyértelműen kiforrottabb.
Egyébként az R 850 R a hibás, mert az ébresztett rá, hogy van élet a vizes Gs-en túl is. Szóval no para, nem lennék most ilyen boldog, ha nem lett volna 2 évig, és 24 e km-ig, egy 1250 Gs alattam.
Már csak egy új koncepciójú, 1300 GSA tudna megingatni, de nem tudom elképzelni, hogy mivel tudnak még előrukkolni :-)
Ezt mind értem és magam kis így gondolom, de te azt magyarázod, az ember miért nem vált a vizesre. De igazi érdekesség az, hogy aki váltott, majd visszament a DOHC-ra, az miért tette?
Az 1100 Gs-t leszámítva mindenem volt, az adventure változatból, nekem jelenleg a DOHC GSA hozza az elvárásaimat.
Bővebben, meg olvassátok zöld_I-t, mintha csak én írtam volna.
Az 1250 Gs- tulajoknak üzenem, hogy egy nagyon jó motort birtokolnak, no para, akik pedig más márkákról váltanának Gs-re, azoknak az 1250-et ajánlom, mert az már olyan "japánosan" kifinomult (ezt a boxer hajtóműre értem), a többi már a régebbiekbe is csúcs volt. Ja és éppen van egy igazán megkímélt példányom eladó :-)
Ahogy én látom: Megyek rendszeresen sokféle motorral. Újabbakkal, régebiekkel, enduróval, sporttal, nakeddel. Múltkor például egy közepesen erősen lefingott 1100GS-sel, amin épp az ABS is szabadságon volt.
Úgy éreztem, már az is tudja azokat a tulajdonságokat, ami miatt ezeket annyian veszik. Bika fék, jó ergonómia, az utánozhatatlan futómű. És létezik mellé az ár-érték arány. Minden egyes GS generáció többet az előzőnél, de alapvetően ugynazt a koncepciót csiszolgatják, (meg kerülgetik a boxermotort :D ) Vételárban ugyanúgy többet kér az előzőnél. Aztán mindenki eldönti magában, hogy az a plusz, amit a pénzéért kap, az megéri-e neki. Meg motorozásnál (nekem) elég sokat számít az hangulat, amit a motor ad. És a levegősökben megvan egy számomra kellemes, veteránosba hajló baltával faragott karakter, ami már a vizesekben nincs meg. Szóval ha pisztolyt tartanának a fejemhez, hogy vegyek egy újabb GS-t, átlépnék a DOHC-ra, a különbségből ami marad az 1250-árából, meg vennék egy Montesa 4rt-t, meg egy 996-ot.
Ja, még valami, a futómű. Az enyém gyári, még az előző gazdninál kikerült belőle a Wilbers, ami csak úgy volt hajlandó működni, ha két 100 kilós ember ült rajta. Ez nekem tökéletes, bármekkora keresztbordákat meg kátyúkat abszolválok vele, nem jut el az ütés a gerincemig, csak a hangja a fülemig. A későbbiek meg feszesebb futóművekkel jöttek ki, azokból nekem csak az adv játszana.
Hát azért ez egy érdekes jelenség, amit érdemes lenne tanulmányozni. Gondolom a BMW is készíthetett erről belső tanulmányokat. Nem normális az, ha az ember valamiből megveszi az újat dupla, tripla áron, azután visszaül a régire. Valamit tud a régi, amit az új nem, és ezt megérteni kulcskérdés lennne a BMW számra. Különösen annak a fényében érdekes a jelenség, hogy az új ennek ellenére kategóriagyötes etalon.
Nincsenek itt nagy csodák, láttam már cifrábbat is. Az 1150 GS csoportban elég nagyszámű nemzetközi közösség van, néha feljön ilyen téma, és meglepően sokan ültek vissza vizesről, 1250-ről is.
Képzeld, Ő akarta így! Egyébként én is meglepődtem, hogy külön motorral akar jönni. Azért a jó ruházat elkel ilyenkor, úgy elég elviselhető volt, ja és a napsütés azért kellett. Azóta voltunk egy motorral is, jó lesz a DOHC GSA, tudja amit kell 2 személlyel is. Igaz a kiput át kellett már cserélni, de erre számítottam. Majd még a dobozrendszert kell megoldani rajta.
Vásároltam egy BMW R1200RT LC 2015-ös modelt. Franciaországból lett behozva, ahol a 125 LE helyett 107 LE-re van programozva a motor vezérlő. Hol tudom a szoftverét az eredeti 125 LE-sre programoztatni?