Besétálsz a papírjaiddal bármelyik márkakereskedésbe és ott lekérik neked. (az ár változó, előtte kérdezd meg mennyi, de van, hogy törzsvásárlóknak ingyenes)
Szia.Én eddig úgy tudtam,hogy az 1.6hdi 9hy-ban nincs részecskeszűrő(dpf,fap),tehát regenerálni sem tud.Persze lehet,hogy én tudom/tudtam rosszul.Én a ventivezérlőt megnézném.
EOLYS folyadékot vennék. Korábban valaki hirdette, de én csak másodiknak mozdultam rá. Ha még eladó,vagy van valakinek eladó, akkor várom a jelzést itt. Köszi!
A választ írták neked.Ha sűrűn csinálja ezt a jelenséget akkor, ahogy írták is 3 lehetőséged lesz.Kitisztíttatod , kiütteted szoftosan is ,vagy veszel újat.Ha teljesen telítődik a részecskeszűrő akkor rizikós a géppel úgy járni.Ezért írtam,hogy érdemes a részecskeszűrőt diaggal megnézetni (nyom.különbség)
Némi infóra, ötletelésre lenne szükségem, az autó 2003-as SW 2.0 benzin/gáz RFN motorkóddal 136 lóerős verzióban. Kb. fél éve csak benzinen használom, így a gázos gondokra nem gyanakszom.
1. általában rossz az alapjárat, ez azt jelenti, hogy álló helyzetben alapjáraton remeg a kasztni, illetve kis gáznál is érezhetően rángat. (Van hogy folyamatosan ráz, van hogy beáll az alapjárat és ebbe ránt bele egyet-egyet, de a fordulatszámmérő szinte el sem mozdul). Ezen kívül nekem alul nyomatékszegénynek tűnik, illetve hidegindítás utáni gyorsításkor érezhetően ugrásokban jön meg az erő. Ezzel szemben van amikor úgy jár mint az álom és minden szép minden jó. Ami eddig történt vele: hengerfej felújítás (szelepek becsiszolása, takarítás), vezérléscsere, trafósor csere, gyertya csere, falsot nem szív. A ráborított pénz és több szerelő ellenére egy fikarcnyival sem lett jobb a helyzet.
A következő ötletem, (mivel antipollution fault hibakódot dob amúgy is, emiatt:) katalizátor és első lambdaszonda csere (gyaníthatóan a szonda előtti flexicső részen lyukas a kipufogó, ami szerintem nem segít az ügyön). Ezen kettő cseréje után kell rajta valamit újra tanítani, vagy megtanulja magától?
2. Az első fényszóró, illetve a klímapanel háttérvilágítása alkalmanként pulzál. Kicsit elhalványul aztán felélénkül. A fenti hiba és ez nincs összefüggésben (külön külön és együtt is tudnak működni :)), a generátor illetve a töltés elméletileg rendben van. Valami testzárlata lehet? Merre érdemes keresgetni?
Bocsánat hogy közbeszólok, ha tényleg regenerálni akar az autó, akkor érdemes 20-30 percet autózni 2000-3000 fordulat között, lehetőleg folyamatosan (én ha relatív sokáig városban használom a kocsit ami nálam 5-6 napot jelent, akkor M0-n szoktam egy kb 30km-es kört tenni :) ).
Amúgy ha jól tudom az üzemi hőmérséklete a motornak 82 fok körül van (legalábbis a hűtőfolyadék hőmérséklete), szóval a 80 fok nekem nem tűnik nagy problémának ilyen hidegekben (nekem is 80 fok körül van a hőmérséklete most, akár egy hosszabb autópályázás után is).
Valszinű regenerál.Nem igazán adja tudtára a tulajnak.Következtetni lehet,pl.amit leírtál.Diaggal lehet nézni mennyire telítődött a dolog.Ha melegedne a motor,akkor lehetne más probi a hűtőrendszerrel.
A küszöbgumit nem nagyon kapsz máshol, mint a szakszervizben. 13000 Ft feletti az ára. Oldalanként. Eből sajnos a bontott is épp annyira rossz, mint a tiéd. Azért nézd meg, hogy nem csak patentok estek ki, mert azokat lehet pótolni. Ha viszont elnyílt a gumi akkor cserés.
Az a problémám van a kocsival 2004-es 1.6HDI 9HY motorkódú, hogy időközöntént bekapcsol a hűtőventilátor. Menet közben, kb 70 fok elérésekor, alacsony fordulaton megy menet közben is, de a kocsi nem melegszik fel, hanem beáll 80 fok körülre. Amint leállítom a motort, akkor felpörög, majd 3-4 perc elteltével leáll.
Diag volt rajt, semmi ehhez kapcsolódót nem talált.
Mivel több dolog is okozhatja ezt a jelenséget szerintem felesleges találgatni és általában drágább is szokott lenni. Le kell diagolni a gépet, adott esetben élő adatokat is nézni rajta (paraméter mérés) és az eredmények függvényében lehet továbblépni.
Menet közben kirakta a sárgalámpát, és visszavett a teljesítményből, újraindítás ott azonnal nem segített, szunyókált egy estét, és sárgalámpa nincs, viszont amikor kicsit jobban odalépek, akkor csörög de nagyon... alapjáraton tökéletesen jár a motor!
Ráadásul ingadozik a járása, ha tartom a lábam egy pozícióban a pedálon akkor is ugrál az autó, mintha pumpálnám a pedált.
Amire tippelek, hogy a turbó szabályzó szelep rakoncátlankodik, esetleg valaki tud erről egy ábrát hol található ez a szelep?
Persze ha valakinek volt ilyen hibája és megoldódott, azért elmesélhetné mi is volt a megoldás
Köszi Őrmi a segítséget!Meglett a bűnös!A diagboxnál szúrtuk el.A Bsi menüpontban mindent kijelöltünk csak nem lett feltanítva a fed.compra(a diagboxon egy befecskendező képe van a menü elején).Lényeg az ,hogy az autón minden elő van készítve(2008 gyártási év)a tempomathoz csak a kart kell betenni és feltanítani.
Sziasztok gondom van a hátsó jobb oldali lámpámmal,kontakt hibás ha hozzá nyúlok a vezetékhez a csatlakozónál akkor világit egy kis rázkódás és megint nem jó.Valakinek van valami ötlete hogy hogyan lehetne megjavítani ? Köszönöm 2007 1.4 benzin.
Nem. A LED (differenciális) ellenállása jóval nagyobb, mint az izzóé. De zárt állapotban ennek sem lesz jelentősége, mert olyankor ezt nagyságrendekkel meghaladja a zárt PN átmenet ellenállása. Jó közelítéssel ekkor szakadás a LED. A BSI érzékeléséhez lehet, hogy egy 1 kOhmos-100 Ohmos ellenállás is elegendő (ezek még nem fognak jelentősen fűteni, 100 Ohmnál is másfél W körül).
Én úgy jártam, hogy mindig kidobta a tempomatot, mert úgy érezte, hogy nyomom a féket, hisz a kiküldött jel, jóformán terhelés mentesen visszaérkezett a BSI-be, hisz a LED nem jóformán nulla az ellenállása az izzóhoz képest.
Kicvseréletm a féklámpák közül a két üzemit, a pótban maradtak a led-ek és azóta tökéletes.
Akkor abban túl magas lehet a víztartalom. A szerelőmnek van műszere, ami belemerítve jelzi. Sárgánál már ajánlatos cserélni, de a lenti 60ezres intervallum is tökéletes. A víz korrodálja a fékrendszert és lehetnek gondok.