Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Köszönöm, egyébként egyenárammal vagy váltoárammal megy, mert az uj piko startszettes irányitoval csak zug de nem forog a motor,az eredeti trafoján van egy váltoáram felirat(vatera)
Szép napot! Hozzám került egy pénzverdei villanymozdony (2tg-és) és 12db íves sín.sínek oxidálta amozdony is ffelújításra szorul,áramszedői hiányoznak és az egyik végéből a világítás.Ha érdekel valakit,fotót mailban tudok küldeni, ami publikus.
Most olvasom a kiegészítést, az a kocsi amit említesz -barna 2 tengelyes, fékházas, nyitott teher- minden kétséget kizáróan Tóth féle. Ezek alapján megkockáztatom, hogy szinte biztosan az a tiéd is. Nekem is van egy 4 tengelyes rugózó forgózsámolyos fékállásos -nem fékházas!- tehát olyan Tóth vagonom amilyenről feltehetően írsz. Ezek a korai darabok, a későbbiek fékezőházasak, a Märklinéhez megtévesztésig hasonló lemez forgózsámollyal.
Az elmondás alapján szép gyűjteményed lehet, de hogy a kérdésedre megpróbáljak válaszolni anélkül, hogy látnám konkrétan a vagont amiről szó van és mégse írjak butaságot, annyit tudok mondani, hogy a korai Tóth 4 tengelyes vagonok közt volt ilyen rugózó öntvény forgózsámolyos amit említesz. Remélem tudtam segíteni. Egyszer jó lenne találkozni személyesen vmikor. Sajnos jelenleg igen komoly családi gondjaim vannak, de ha van kedved egyszer összehozzuk a dolgot valahol, egy beszélgetés erejéig. Talán még cserebere is létrejöhet...
OK. Még egy kis adalék, hogy azért ne legyen olyan egyszerű, a MÁV-os csapágyborítások szerszámai már a Deáknál törtek el, így a korai Deák kocsik között lehet MÁV csapágy feliratos, de szerintem a kapcsolókat ő már talán a kezdetektől feketére csinálta. Támpont lehet még a festés fényessége, mert más fajta festéket használt a Tóth és később a Deák. Az igazat megvallva látni kéne élőben, és még akkor sem biztos, hogy az alváz festése eredeti, szóval összetett a kérdés...ami biztos viszont, hogy a Tóth féle kocsik mind feliratos csapággyal és ezüst színű kapcsolóval készültek. Vagyis a "minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár" tipikus esete áll fenn. :)
Én a helyedben, már gyorsan tettem volna egy komolyabb ajánlatot az ürgének, mert a 600 ezer az csak a minimál ár! A legmagasabb ajánlatot tevő kaphatja csak meg! Miközben itt vesztegeted a drága időt a levelezgetéssel lehet, hogy valaki már elhappolta előled potom néhány millióért és most röhög a markába! Komolyan nem értelek téged!
Egy anekdota szerint Albert Einsten egyszer azt mondta, hogy: "Két dolog létezik ami végtelen, az egyik a világegyetem, a másik az emberi butaság...az elsőben azonban nem vagyok teljesen biztos..."
Úgy tudom, hogy a Deák, már a 80-as évek környékén elkezdte ismét a 0'-ás vagonok gyártását a nagybátyjától származó régi szerszámokkal, majd idővel saját, újabb változatok gyártását is megkezdte, pl.: fényszórós kocsi stb. De a lényeg, ami a Tóth vagonokat leg biztosabban megkülönbözteti a Deák félétől az a kapcsoló, ami a Deáknál fekete, a Tóthnál ezüst színű (és egy picit más is de ez most nem lényeg mert nem szembetűnő), és mivel a kerék csapágy szerszáma eltört, a későbbi Deák féle kocsikon nincs MÁV felirat a csapágy borításon, mert nagyon drága lett volna ilyen formában elkészíteni állítólag. Nos, ennek a vagonnak szemmel láthatóan nem ezüst színű a kapcsolója, és nem látom a MÁV feliratot a csapágy borításokon sem...
Szerintem mostanában, felfogásban van valami nagy baj az irányárakkal. Elszabadultak az ajánlatok, messze a realitásoktól. Szerettem volna én is egy szemafort a névnapomra, de elképesztő árat kínáltak érte. Meggyőződésem, hogy a kereslet majd helyre teszi a dolgokat.
( az elején írtam az eladónak hogy a 17.000,-Ft-os mozdonyon kívül mást nem látok, tegyen még fel képeket pl. a vagonokról - hiszen léteznek több száz, ezer EUR-ért pl. Marklin vagonok ), de csalódtam, nem olyanok voltak utána akasztva...
A sínek sem voltak színaranyból, ahogy feltételeztem. :-(
:-O
Üdv !
Ervin
ps: ehez képest nem is drága a több ezer Eurós Helikon :-D