"Nekünk azonnal kellett 10 db. Másnapra itt volt. Ennyi előnye volt a magyar webshopnak."
Ahogy mondják: az idő pénz :-)
Amúgy az eBay-es tapasztalataim vegyesek, általában az jön ami kell, de vannak olyan dolgok (sokszor), ahol az olcsóság az igénytelenséget is jelent. Plusz ami nem hobbicélra megy, ott duplán meggondolandó, hogy pl. szép a relé-board, csak épp nincs meg rajta a biztonsági légrés.
Ezért kell a multiméter, abból is a szakadásvizsgálat.
G végig párhuzamba kötve: GROUD.
V végig párhuzamba kötve: V(cc), tápfeszültség, elvileg +5V (ami a Nanoból kigyön),
S végig egyenként a Nano megfelelő lábaihoz kötve: Signal, ide kell kötni a szenzor jel lábát.
Nem tudom, kitől gyött, de arra figyelj, hogy mielőtt bármit is alkotnál vele, mérd végig, mert úgy szakadás, mint rövidzár is lehet benne, ráadásul az enyémen a jelölések is el voltak csúszva valamelyik oldalon.
Ezt én sem értettem először. De a 2200 forintba az a nullára átkötés már nem fért bele. A kondi még igen, csati, mérőfej igen, de az nem. Mindegy, az a darab drót nem vág a földhöz, de ha odaírják nem rágódok rajta fél estét, hogy kacatot vettem, hanem még kell egy mozdulat a jó működéshez.
Megjött mellé a nano sensor shieldje is és nagyon tecc. Dugdosós is meg forrpontos is.
Amit nem tudok, hogy a 3 sor dugdosós között van e különbség, mert egy "G" "V" "S" jelölés különbözteti meg őket.
Én csak azt nem értem, és most tök őszintén, hogy ha a gyári specifikáció is ezt ajánlja, akkor miért nem így?
Ja, volt itt szó a SainSmart hőmérő breakoutjáról. Ami nekem van, azon speciel a táp és a jel láb jelölése fel van cserélve. Eltartott egy ideig, mire rájöttem (mert a LED az bőszen világít).
Nem mértél rá közvetlenül a kvarc lábaira uC bemenetén szkóppal, vagy valami frekimérővel? Mert az egyből megmondta volna, hogy mennyi is az a freki.....
El tudom képzelni, hogy a távol keleti kvarcok nem az előírás szerinti tűrésen belül vannak. Amiről te írsz az valami nagyon nagyon tűrésen kívüli kvarc, talán pont azéért - is - olcsó az ilyen fejlesztőkészlet.
Persze ez az alkalmazások elég nagy részénél nem számít, de ahol pont az időmérés szükséges milisec szinten, ott azért okozhat problémát.
Nálam mindenesetre tényleg elég pontos. Nyilván nem annyira mint mondjuk egy RTC, de teljesen jól használható.
Hát vagyunk itt páran, akiknek ez megy. Külföldi fórumokon rendszeresen segítek kódhibákat keresni és javítani (ahogy nekem is mások). Volt, amibe projekt szinten beletört a bicskám, volt, amire időm nem volt (még válaszolni sem), pedig fizetős lett volna (és nem is elhanyagolható összeg).
Szóval, ahogy Vargham írta, válassz egy eshetőséget és jár el aszerint!
ebay, nyilván. Bulk, mindennemű papír nélkül 3,49 volt 10 darab, szállítással együtt. Ha el nem néztem valamit (de szerintem nem). A Kontha középárú, csak olyasmiért megyek, ami másutt (HEStore, Lomex) nincs vagy nem számottevően olcsóbb ebayen.
> Jól látom, hogy a pro mininek nincs usb felülete,
Jól.
> hanem soros porton kommunikál?
Igen. Mármint logikailag (protokoll), mert fizikailag más feszültségszinteket használ, mint a számítógépeken lévő RS-232 soros port. Ezért RS-232-re csak szintillesztővel lehet kötni.
A mikrokontrollerek saját logikai szintet használnak. Ez általában a rendszer tápfeszültségével egyenlő. Tehát egy 5 Voltos MCU esetén 0 és 5 Volt közötti, az RS-232-nél -15 és +15 Volt közötti. Ezért ide átalakító kell, leggyakoribb valamelyik Maxim gyártmány.
> Vagy egy külső usb-soros konverterrel?
Nem pontosan. Az USB-soros konverterek általában RS-232 portot kínálnak, aminek a feszültségszintjei kinyírják az Arduino-t. Neked ehhez egy USB TTL soros átalakító kell. Egy korábbi hozzászólásomban linkeltem ilyet.
> Hogy jön össze az arduino IDE-vel? Mert ott ki lehet választani, nyilván kezeli.
Telepíted az USB konverter illesztőszoftverét, onnantól kezdve az kap egy COM számot (tty Linux-on). Ezt a portot kell kiválasztani az Arduino IDE-ben.
Mondjuk ez mind le van írva az Arduino weboldalán. Nem találtad? :-)
Ki van vezetve rajta az összes láb. Arduino-nál főleg a DTR jön jól.
3,3 Voltos, de 5 Volt toleráns, valamint kiadja magából magas állapotban a 3,3 Voltot, így egyaránt működik 3,3-as, és 5 Voltos rendszerekkel. Mi is vegyesen használjuk mindkettővel.
A shift register többnyire kifelé megy, a port expander meg teljes értékű IO-kat csinál (ha nem értettem félre eddigi olvasmányaimat).
A Minin tényleg csak soros van, kell hozzá egy soros programozó, ami USB-ből csinál megfelelő csatolást. Vagy így, vagy ICSP-n tudod programozni, utóbbi elvben megvalósítható egy Arduinoval is.
Simán összejön, kiválasztod a kártyát, a programozót, a portot és megy.
Kicsit jobban rákerestem, lehet találni megoldásokat, de nem látom olyan készre kidolgozott terméknek, mint az rtc-t, ultrahangos panelt, vagy a relépaneleket stb.
Le is szedtem két példát az mcp23017-esre és a pcf8575-re, egy gombnyomogatós-kiírós példa (kb. 5 sor) 3000 byte! Persze be van linkelve hozzá egy library. Jó ez az i2c, de azért 8 impulzussal beléptetni egy shiftregiszterbe egyszerűbb.
Jól látom, hogy a pro mininek nincs usb felülete, hanem soros porton kommunikál? Vagy egy külső usb-soros konverterrel? Hogy jön össze az arduino IDE-vel? Mert ott ki lehet választani, nyilván kezeli.