Kedvesem batya is vett egy motoros kaszat. De valami komolytalanabbat.
Ha dolgozik vele el is farad mint a fene. Meg izomlaza lesz.
Ezzel szemben az FS 350-essel dolgozni nagyon konyu. Egyaltalan nem faraszto.
En egyetlen "gondot" vettem eszre ez pedig az izzadas.
Mivel az ember azert feloltozik ha a geppel dolgozik. Leven elege szorja a vagott anyagot. Aztan ott van meg a hordrendszer...meg a fulvedo arcvedovel..
S ezek azert igy nyaron jol melegitenek. :)
A rezgescsillapito rendszer elonyet, meg akkor lehet jol erezni ha fullon jaro motornal az ember megfogja a fogantyu alatt a lehajtoszarat. Ott azert rezeg rendesen..
De ebbol a rezgescsillapito rendszer alig ad at valamit.
Nagyon jo kis masina.
Ha ujra vennek motoros kaszat tuti Stihl-t vennek, s valoszinuleg FS-350-et :)
Mégegyszer átküldöm a kérdésemet, mivel valószínűleg elkerülte a figyelmedet.
A fűnyíróm 5 éves AGRO Magnum 484R típusú, önjáró, fűgyűjtős gép. Fűnyírás közben a nyesedéket az utóbbi időben nem továbbítja maradéktalanul a gyűjtőkosárba (függetelnül annak telítettségétől), hanem felgyűlik a gyűjtőkosár bevezetésénél, majd a levágott füvet elejti, nagyobb fűkupacokat hagyva maga után. Próbálkoztam vadi új kés használatával, az önjáró kikapcsolásával, a gép aljának kitakarításával, de eredménytelenül. Vágáskor a fű nem volt vizes, de nem is abszolut száraz.
tegnap (szerdán) beszéltünk telefonon egy McCulloch PM 555 SD típusú gépsárkányról.
ahogy elnézegetem ez első kerékmeghajtású. tudom ennek meg van az a nagy előnye hogy "kanyarban" fordulóban nem kell kikapcsolni a hajtást hanem elég csak magam fele dönteni a gépet.
a kérdésem a következő lenne:
egy 5-10% emelkedő esetén úgymond fel tudja "húzni" a hajtás a fűnyírót?
mivelhogy elől nem igazán van súly rajta, nem fog elforogni a hajtott kerék?
válaszodat várom, mert szombaton lenne esedékes a vásárlása;)
Anno egy eve, tobben (koztuk Gepdoki) segitettek nekem motoros kaszat valasztani.
Igy lett egy Stihl FS-350-esem.
Azota eltelt egy ev. A gep kifogastalanul mukodik, (pedig neha biztos benaztam vele) remek valasztas. Imadom. Olyan rendet vag a legnagyobb bozotosban is hogy ihaj. Igaz en joforman csak dikicskessel hasznalom.
Mindenkinek csak ajanlani tudom!
Ezuton koszonom mindenkinek a segitseget a valasztasban anno!
Mondjad meg a sógorodnak, hogy ne b...-ssa a gázkart. Nem csak a kipufógó lesz tele korommal, hanem a kuplunpofarugókat is kénytelen leszel idő előtt cserélni az állandó röpsúlynyitások és zárások miatt. Huzza rá kb 3/4 gázra, és tartsa ott.
Ezek a kisebb motorok nem professzionális motorok, hanem kifejezetten hobby célú gépek meghajtására tervezték őket. Ebből adódóan a konstrukció nem úgy van kialakítva, hogy folyamatosan, akár órákon keresztül dolgozzanak vele. Nem véletlen, hogy voszonylag kicsi üzemanyagtankkal látták el őket. A hűtési rendszert, a kenési rendszert, a technika megoldásokat rövidebb idejű munkát feltételezve alakították ki. Ezek a megoldások a lakóssági felhasználás esetén semmi gondot nem jelentenek. Azonban, ha ilyen motorokkal profi, tehát folyamatosan nagy teljesítményt igényelő munkát végeznek - a motor kifekszik. Lásd: Önkormányzatok egy része még ma is a 3,5 lóerős oldalkidobós fűnyírókat veszik az áruk miatt, és csodálkoznak, hogy 1/2 - 1 év alatt a motor kifekszik.
Nem, nem, nem! A motoros kaszák, motorfűrész és más kétütemű gépek esetében (így az FS 350-nél is) a bejáratási idő után nem a gyújtást, hanem a karburátort kell utánállítani akkor, ha már nem pörög ki rendesen! A gyújtást egyáltalán nem lehet állítani ezeknél a gépeknél, mivel műgyantával kiöntött tirisztoros gyújtóberendezésük van, amin nem lehet állítani!
A karburátorok gyárilag be vannak állítva, de a nyers motor mindig egy kicsit több üzemanyagot igényel. Továbbá célszerű is a vadonat új motornak egy kicsivel több üzemanyagot adni, hisz így több olajat is kap. A bejáródással ( az alkatrészek összekopásával) már kissé kevesebb üzemanyag is elegendő, de ez nem minden motor esetében jelentkezik észrevehetően!
Egy kis segitséget,tanácsot szeretnék kérni.Nem tudom,hogy hol/miben lehet a baj/probléma.?Véletlenül,egy műszaki hiba miatt,a kertet kétféle/elektromos/fünyiróval vágtam le.Ahol a ház uj Black and Decker/1400w/ fűnyiróját használtam-ott nagyon látványos,széles”égett”csikok maradtak a nyirás után a vágási szélesség közepső részénél.Ahol a másik kölcsönkért fünyirót,egy Noname-t/900w/használtam semmilyen csik nem látható,azon a részen gyönyörú zöld a pázsit.
A kertböl is látszik a különbség de a második emeletröl lenézve egészen döbbenetes a különbség.
Elvileg ha beindítok egy motort, aminek megfelelő kenése van, megfelelő hűtése van, megfelelően terhelem, akkor nem értem, hogy miért kéne megállni pihentetni.
Általában 1 tank benzint kinyomok belőle, utánna pihenek mert elfáradok.
Más.
Stihl Fs350-ről rémlik, hogy tavaly azt mondtad, be kell állítani 10-15 liter benzin elfogyasztása után a gyújtását.
Felénk Cegléden és Szolnokon is van bolt.
Felhívom az egyiket, lmondom mi van, hogy gyújtást állítani kéne, stb.
Azt mondták vigyem be, majd elviszik ha jól tudom Taksonyba aztán felhívnak, hogy mennyibe kerül megjavítani, mi kell hozzá, stb.
Na erről szó sem lehet, mert semmi baja nincs, egy gyújtás állításhoz ne vigyék el napokra, de még 1 napra sem.
Na jó, felhívom a másikat, ott meg azt mondta az illetékes, hogy nem kell vinni, mert bejáratva beállítva kaptuk és nem állítódik el, csak akkor vigyem be ha baja van.
Mindkettő Stihl bolt, most akkor melyiknek higyjek?
A kisebb kerti gépek motorjai (kb. 10 lóerő alatt) szakaszos üzemű motorok, ami annyit jelent, hogy 20-30 percenként le kell állítani a motort és kb. 1/4 óra pihenőt kell tartani. Bejáratási idő alatt eleinte 10-15, majd később 15-20 percenként érdemes pihentetni. Nagyon meleg időben ezt az időt rövidíteni indokolt.
A kecskeméti Briggs-olaj beszerzési helyet e-mailben írom meg, ha megadod az e-mail címedet.
A fűnyíróm 5 éves AGRO Magnum 484R típusú, önjáró, fűgyűjtős gép. Fűnyírás közben a nyesedéket az utóbbi időben nem továbbítja maradéktalanul a gyűjtőkosárba (függetelnül annak telítettségétől), hanem felgyűlik a gyűjtőkosár bevezetésénél, majd a levágott füvet elejti, nagyobb fűkupacokat hagyva maga után. Próbálkoztam vadi új kés használatával, az önjáró kikapcsolásával, a gép aljának kitakarításával, de eredménytelenül. Vágáskor a fű nem volt vizes, de nem is abszolut száraz.
Mindketten vagyunk annyira toleránsak, hogy csak véleményt cserélünk és nem vérre menő vitákba bonyolódunk. Miért ne lehetne bérkinek az a vélemény, ami? Feltéve, hogy nem beszél nagy hülyeségeket, amivel esetleg a többieket teljesen félre vezeti. De itt erről szó sem volt, nem úgy mint 200 m-rel lejjebb "tk" Úr.
A fűrészlánc esetében kompatibilitási problémáról szó sem lehet! Kizárt az is, hogy a STIHL lánc szemei ne lennének teljesen egyformák, vagy az anyag minősége lenne gyenge. Olyan szigorú minőségellenőrzésen megy át minden szem a gyártás minden fázisában, hogy ez teljesen kizárt.
Az általad leírtakból inkább arra gyanakszom, hogy nem a megfelelő láncosztású láncot kaptad a kereskedőtől. Lehet, hogy nem volt teljesen tisztában azzal, hogy a Te Husqvarna fűrészedre melyik láncot kell adnia. Állítom ezt azért, mert tudom, hogy a Stihl láncok sokkal többet kibírnak a konkurens láncokhoz viszonyítva. Nagyon sok favágó van, aki a még meglévő Husqvarna fűrészeire is Stihl lapot és láncot rak, mert (Ők mondják) sokkal tovább tart, mint a "H".
Javasolom, hogy vigyed el a láncot a fűrésszel együtt a kereskedőhöz, és nézzétek meg együtt, hogy mi volt a baj.
Ma már a nem kézben tartott kerti gépek, mint pl. fűnyíró, kapálógép, hómaró, gyeplazító, fűnyírótraktor, stb. 99,9%-a négyütemű motorral hajtott, és ez így megy már több, mint 10 éve. Évente több millió motort adnak el a nyégyütemű motorokat gyártó cégek, mint a BRIGGS, HONDA, TECUMSEH, KOHLER, KAWASAKI, stb. hogy csak a legismertebbeket említsem. A négyütemű motorok meghibásodási gyakorisága egyáltalán nem magasabb, mint a kétüteműeké. Sőt ma már alig-alig lehet kapni kétütemű motorral szerelt fűnyírót, hisz a környezetvédelmi előírásokat csak nagyon kevesen tudják teljesíteni. Négyüteművel ez sokkal könnyebb.
Barátkozzál meg a gondolattal, hogy négyütemű motor az egyetlen alternatíva ezeknél a gépeknél, vagy az elektromos.
A Zündapp 685-ös típust 1971-től 1976-ig gyártották. Nagyon vigyázzál rá, mert már veteránnak számít. Németországban sokat adnának érte a Zündapp Clubok valamelyikében. Sajnos használható dokumentációt nem találtam hozzá. Ha be is lehetne szerezni, biztosan borsos ára lenne, hisz már a dokumentációk is muzeális értékűek.
Biztosan alacsony hőértékű gyertya kell bele, sacc/kb 175-ös. Sajnos több infot nem tudok szolgáltatni.
A STIHL FS120 eredetileg négyágú fűvágólappal van szerelve. Az erősen gazos, szederindás területekre a háromágú un. dikicskés az igazi, azt külön lehet hozzá vásárolni. Damillal nem érdemes vágni, főleg nem nyílt, erősen gazos területet. A damilos vágófej kifejezetten fűszegélynyírásra ajánlott: járdaszegély, kerítés mentén, fák törzse körül, és olyan helyeken, ahol sok akadály van (virágágyás, temető, stb.)