Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A motor két kefetartója eltér. Az egyik szigetelt, a másik nem. ellenőrizni kell a szigetelőgyűrű állapotát, ne legyen sérült. Kicsi alkatrész, de ha hibás, nagyot lehet vele szívni. A menetes kefetartókra csavarható gyűrűk hossza sem azonos emiatt, a szigeteletlen oldal hosszabb, a szigetelt oldali gyűrű rövidebb. A kefetartó sapkái azonos méretűek. De ezek se érjenek együtt a mozdonyszekrény ovális kivágásába.
Az egyik pólus a mozdony alváza, kasztnija. Ezért a kerékáramszedők sem egyformák-ügyelni kell a szerelésnél a helyes irányra, két teljesen egyforma kerékáramszedő nem használható-erre egy zárlatos alváz után jöttem rá. A szigeteletlen és szigetelt-bakelites részeknek egy oldalon kell lenniük, nem lehetnek átlósan-így jártam, nem ment. Csere után ment, megy.
Tekercsvizsgálat: az ellenás értékét én sem ismerem, más módszert szoktam használni: feszt adok a vizsgálni kíván tekercsre és egy vas csavarhúzóval ellenőrzöm a keletkező mágnesesség erejét. Eddig bejött (2 Előre mozdony-tegnap jött a 3. egy nagyon korai papírdobozos készlet részeként fekete házas piros tolattyús trafóval, segédfüles lemezsínekkel; Előre gépes egykor óraműves MÁV 275 gőzmozdony, két motorkocsi esetében).
Hiba lehet még a kommutátorra erősen nyomódó szénkefe, a sapkák csavargatásával, esetleg a keferugó finom beállításával lehet hangolni. Tápfesz kell hozzá.
Koszos kommutátor: a motor kefeoldali pajzsa mellett óvatosan egy vékony csavarhúzó hegyét szoktam bedugni és kézzel forgatom a motort, a hegyen fennakadnak a koszok. Kiveszem a húzót és kézzel vagy valamilyen törlővel lepucolom a fejét többször megismétlem. Utána előfordulhat, hogy a kefék nyomóerején állítani kell. Ha olajos, koszos a szénkefe, ki kell őket szedni, a kommutátorral érinkező fejről lehúzom a mócsingot, ha van, illetőleg letakarítom a rárakódott nagyon vékony szennyréteget, hogy ismét látszon a kefe rézzel érintkező felülete. Ezután kefék vissza, sapkáká vissza és futópróba közben a kefék beállítása a sapkák csavargatásával.
Végre ELINDULT! Köszönet mindenkinek aki segített! Ámbár a piko startos irányitoval éppen csak forog, de majd be szerzek valami erősebbet.Még egy problémám van a tengelyeken forog a kerék és a fogaskerék eggyaránt erre kellene még jótanács,ha nem nagy kérés.Mégegyszer köszönöm!
Ha nincs benne egyenirányító "cucc", az jó jel, mert nincs átalakítva. Irányváltó (lamellás, kézi tologatós a mozdony egyik orrához közel) van benne? Nem baj, ha nincs, akkor is beköthető (indítható), legfeljebb egy irányban megy (de megy) egyelőre! Üdv: p.
Az enyémben nincs semmilyen egyenirányito és ehez hasonló cucc, csak a kábelek.Az is csak magán a motoron az áramszedőktől az állórészig +az egyik szénkefetartoig.Az a gyanum, hogy ez csak váltoárammal megy.Vagy nagyobb trafoval.Mégegyszer köszönöm a fotókat.Üdv Tóth Szilárd
Továbra sem megy csak zúg,valami panel amotoron el van törve és arról hiányzik valami,nagy segitség lenne még ha kaphatnák fotót a hajtásrol kaszni nélkül.
Köszönöm, egyébként egyenárammal vagy váltoárammal megy, mert az uj piko startszettes irányitoval csak zug de nem forog a motor,az eredeti trafoján van egy váltoáram felirat(vatera)
Szép napot! Hozzám került egy pénzverdei villanymozdony (2tg-és) és 12db íves sín.sínek oxidálta amozdony is ffelújításra szorul,áramszedői hiányoznak és az egyik végéből a világítás.Ha érdekel valakit,fotót mailban tudok küldeni, ami publikus.
Most olvasom a kiegészítést, az a kocsi amit említesz -barna 2 tengelyes, fékházas, nyitott teher- minden kétséget kizáróan Tóth féle. Ezek alapján megkockáztatom, hogy szinte biztosan az a tiéd is. Nekem is van egy 4 tengelyes rugózó forgózsámolyos fékállásos -nem fékházas!- tehát olyan Tóth vagonom amilyenről feltehetően írsz. Ezek a korai darabok, a későbbiek fékezőházasak, a Märklinéhez megtévesztésig hasonló lemez forgózsámollyal.
Az elmondás alapján szép gyűjteményed lehet, de hogy a kérdésedre megpróbáljak válaszolni anélkül, hogy látnám konkrétan a vagont amiről szó van és mégse írjak butaságot, annyit tudok mondani, hogy a korai Tóth 4 tengelyes vagonok közt volt ilyen rugózó öntvény forgózsámolyos amit említesz. Remélem tudtam segíteni. Egyszer jó lenne találkozni személyesen vmikor. Sajnos jelenleg igen komoly családi gondjaim vannak, de ha van kedved egyszer összehozzuk a dolgot valahol, egy beszélgetés erejéig. Talán még cserebere is létrejöhet...
OK. Még egy kis adalék, hogy azért ne legyen olyan egyszerű, a MÁV-os csapágyborítások szerszámai már a Deáknál törtek el, így a korai Deák kocsik között lehet MÁV csapágy feliratos, de szerintem a kapcsolókat ő már talán a kezdetektől feketére csinálta. Támpont lehet még a festés fényessége, mert más fajta festéket használt a Tóth és később a Deák. Az igazat megvallva látni kéne élőben, és még akkor sem biztos, hogy az alváz festése eredeti, szóval összetett a kérdés...ami biztos viszont, hogy a Tóth féle kocsik mind feliratos csapággyal és ezüst színű kapcsolóval készültek. Vagyis a "minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár" tipikus esete áll fenn. :)
Én a helyedben, már gyorsan tettem volna egy komolyabb ajánlatot az ürgének, mert a 600 ezer az csak a minimál ár! A legmagasabb ajánlatot tevő kaphatja csak meg! Miközben itt vesztegeted a drága időt a levelezgetéssel lehet, hogy valaki már elhappolta előled potom néhány millióért és most röhög a markába! Komolyan nem értelek téged!
Egy anekdota szerint Albert Einsten egyszer azt mondta, hogy: "Két dolog létezik ami végtelen, az egyik a világegyetem, a másik az emberi butaság...az elsőben azonban nem vagyok teljesen biztos..."
Úgy tudom, hogy a Deák, már a 80-as évek környékén elkezdte ismét a 0'-ás vagonok gyártását a nagybátyjától származó régi szerszámokkal, majd idővel saját, újabb változatok gyártását is megkezdte, pl.: fényszórós kocsi stb. De a lényeg, ami a Tóth vagonokat leg biztosabban megkülönbözteti a Deák félétől az a kapcsoló, ami a Deáknál fekete, a Tóthnál ezüst színű (és egy picit más is de ez most nem lényeg mert nem szembetűnő), és mivel a kerék csapágy szerszáma eltört, a későbbi Deák féle kocsikon nincs MÁV felirat a csapágy borításon, mert nagyon drága lett volna ilyen formában elkészíteni állítólag. Nos, ennek a vagonnak szemmel láthatóan nem ezüst színű a kapcsolója, és nem látom a MÁV feliratot a csapágy borításokon sem...