Ahha, a 8Le nagyon sok, főleg keréken, azt érezni kellene elvileg, csak van egy kis furcsaság. A teljesítmény több 8Le-vel egy bizonyos fordulaton, mondjuk 10.000-nél. De kisebb fordulaton lehet, hogy kevesebb lett. Lehet ezért nem érzed, hogy erősebb. És a nyomatékgörbe, hogy alakult? Van képed a két-két görbéről?
Hát igen a végsebességhez: nagy meleg, szembeszél (nagy tempónál főleg befolyásolja) meg ki tudja még mi.
Számomra pont ezért nem kellene plusz Le magas furdulaton, mert nagyon ritkán használom 6-7 ezer felett.
Viszont a gyári sportdob, ami a Ratesz gépén fent van, elvileg 20-30% al növeli a nyomatékot az alsó és középső tarományban. Inkább erre lenne szükségem.
És a szép, hogy Atinak tényleg kevesebbet eszik a sport dobbal mint a gyárival:D, sztem az a térkép kellene ami a gyári sportdobhoz van. Számomra a nyomaték a legfontosabb.
Attiséra leszünk kíváncsiak, mert az övé gyári dobbal, szűrővel, többet eszik, és nem megy úgy, tehát tuti hogy valami buherált térkép van az övén. Lenne egy kis időn összeröffenni letöltnénk már végre hogy mi a bánatot hackeltek az övére. Egyik hétvégére beszéltük már hogy neki ülönk és átnézzük, ha gondolod gyere majd el és megnézzük a tiedet is! Most hétvégén kerítés építés, betonozás a projekt, de ha Atttinak jó lenne, lehet jövőhétre összehozhatnánk egy ilyen találkát!
Nem tudom mennyire emlékszel, amikor először találkoztunk meséltem, hogy az enyémet fékpadon lőtték össze és így a dob, szűrő meg a Power Commander összesen 8 Le-t hozott keréken. A fogyasztásról semmit se tudok mondani, mert még sosem mértem. Most hétvégén mondjuk nagyon sok benzin fogyott, többnek tűnt, mint máskor szokott. Őszintén mondom, hogy a plusz teljesítményből sem sokat veszek észre. 6000-es fordulatnál ugyanúgy 150-t mutat az óra, mint korábban. De pld most mikor a végén már egyedül maradtam és nagyon siettem próbáltam megint egy végsebességet menni a pályán és mintha az is kevesbb lett volna kissé. Lehet, hogy csak a nagy meleg miatt...
Fúú kíváncsi lennék rá, erre a teljesítmény+, fogyasztás-. nekem is K&N és sport dob van fent...Mikor feltettem semmit nem változott a fogyasztásom. A teljesítményt nem tudom, mert télen kapta meg ezeket a dolgokat és előtte nem motoroztam...
Egy kicsit tényleg félre értettem. Bocs. Igazából csak a 955-ös blokkról tudok írni. 27500-al vettem, most 65-ön túl vagyok, eddig egy tömítéssel volt bajom, a szívócsonk alatti tömítés az 1. hengernél kiéget/tönkrement...a jelenség az volt, hogy az alapjárat eléggé komolyan ingadozott 500és 1500 között, a motor természetesen ment, kb. 1000 km mentem le mire kezdett zavaróvá válni, mivel szinte az összes piros lámpánál leállt már a motor ahol 5-10s ig várakozni kellett, természetesen ezt az aksi sem bírta sokáig. A triumphokon állítólag szokott szarakodni az alapjárat állító motor, egyik srác aki már túl van 80ezren többször szétszedte, megtisztította, utánna jó egy ideig, nekem is azt mondták, ha nagyon ingadozik újat kell venni, szerencsére nem az volt a baj.
Fogyasztásban szinte minden hasonló kategóriás motort ver. Komolyan gondolkozok milyen hibákat írjak róla...eléggé sokat olvasok MR, de ott sem írtak problémákat.
a tükrök elég jók (bár lehet nem látsz bennük sokat :) a kormány is najsz, meg a markolatok szintén, a lábtartó az so so, a hátsó tartó meg a gyári sem rossz, bár nem tudom ezek árban h vannak a gyáriakhoz képest
Ez meglehetosen jol nez ki es eleg komoly terkepekben a "valasztek". Erdekes lenne kiserletezni. Szerintem az enyemen is a gyari erkep van meg, pedig Triumph nyitott sportdob van a gepen.
Asszem erre ra kellene szanni az idot... megerne. Kabelt hogy/mennyiert szereztel?
Az enyémen mint ahogy az a képeken is látszik, még a gyári 10118 térkép van, de közben kapott a motor már rég egy K&N szűrőt, és egy "üres" Finster dörmögőt is. A héten ha lesz egy kis időm, feltöltöm a 10159 vagy "10159 Custom by Pauke" térképet, mert szinte egyhangúleg mondják, hogy kevesebbet eszik a motor, miközben lényegesen nő a teljesítménye.... hmm kíváncsi leszek, max ha nem fog tetszeni, visszarakom a gyárit..
Jópár fórumot átolvstam már, és sokan kérték, hogy lehessen TuneBoy-os dat fájlokat hex-be konvertálni, amit elfogad a TuneECU is. Állítólag dolgoznak rajta, bár már így is közel annyi hex fájl van fent, mint amennyi a TuneBoy-os. http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/Tune_List.html Itt http://cid-273ab44004b1c00e.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public ha ráérősen bogarászik az ember, lehet találni már pár extra térképet is, miket fórumok által Német, Angol és Francia Triumphosok küldtek el.., hogy rakják ki ezeket is..
Miközben én a TuneBoy-os kábellel bíbelődtem, rábukkantam erre a free szoftverre, amely május elején látott napvilágot egy pár lelkes és ügyes programozó által. Teljesen szabad program, egy ftdi chipes USB-OBD2 kábel kell hozzá. Ezt követően már csak a fntázia szab határt ki mit akar csinálni a motorjával. Tuneboy innen kezdve a 400$/1db. motor üzletét a Triumphosok körében akár be is csukhatja. :) Én kipróbáltam, műköik minden, lehet diagnosztizálni, tesztelni (injektor, műszerfal, tápszivattyú, ventillátor, co kibocsátás, stb stb), újraprogramozni az ECU-t is.. Pár kép a technikáról és a motorom adatairól: http://www.orosweb.hu/batorik/TuneECU/
Sajnos ma nem tudtam elerni a sracot. :( Holnap ismet megprobalkozom, remelem sikerrel.
Nekem meg csak 2 honapja van Triumphom. Nem tudok komoly problemarol a 2000-es evjarattol a 955-os blokkokkal kapcsolatban, szoval az altalanos allapotra figyelj, mint minden motornal: vaz, tores, heggesztes nyomok, csapagyak, altalanos allapot, stb... Ezek a 955-os blokkok 100e felett siman elmennek, szoval a 47e sem remiszto, ami benne van. Es valszeg nem nagyon fognak tudni meselni a moci multjarol, mert kulfoldrol erkezett, szoval marad a latvany.
Ja, es alkudjatok kokemenyen, ez a moci mar jo par honapja piacon van, valamint a Triumphoknak nem nagyon van ara itthon... Legalabb annyira, mint en anno a Daytonanal.... :)))
Itt a Speed teljes modeltörténete, szerepelnek benne kivonatolva a típushibák is. Igaz ez csak egy Motor Revü interpretáció, de azért valamelyest használható:
Köszi a választ, de félreértetted az én VFR-em megmarad. Nekem bejött és elég is, szeretjük egymást, már több mint 5 éve együtt rójuk az utakat. Ez egy 2000-es évjárat.
A barátom kacsingat a Speed triple felé elég komolyan. Egy Honda CBR929 után ülne rá és a vásárláshoz gyűjtjük az infókat.
Egyébként nekem is bejön ez a feeling, de mostanában nem akarok váltani.
Tudod olyan infó kellene ami teljesen típusspecifikus, amire tényleg oda kell figyelni az álatlános dolgokon felül.
Kiöntöd ami benne van, kimosod brigéciollal, hogy semmi se maradjon benne, majd összenyomod koppig, és annyit öntesz bele, hogy a szár belső, lenyomott felső részétől 145mm-re legyen az olaj. 1cm több vagy kevesebb is már jelentősen bekeményíti, vagy lágyra teszi a telót, úgyhogy jó pontosan kimérni!
Ajánlom mindenki figyelmébe! :) http://www.tomhamburg.net/ Nekem működik, kódokat töröltem, beállításokat megnéztem, ha lesz egy kis időm, cserélgetek térképeket is a vason!
Köszi, olyan infotok nincs esetleg, hogy ez vagy az jobban bevált?
Motorolajból azért nem akartam, azt ami korábban benne volt (MOTUL), mert rendszeresen kidobálta 2.-kat a váltó. Most Repsol van benne, most nem a 2-t dobálja ki, hanem valamelyik felsőbb fokozatot, úgyhogy nemkem se Motul, se Repsol nem megy bele következőnek. A könyv Mobil1-t ajánl hozzá, de azt meg boltban nem dícsérték. 1000 km után Castrolt tettek bele, de avval is kidobta néha a 2-t. Szóval ki fogom próbálni a Midland-et, amit Géza javasolt.
Valami ilyen kellene a villaolajjal kapcsolatban is.