Köszönöm!Én is a 3. és a 4. verziót találom a legszimpatikusabbnak. Mondjuk a 4. esetén át kéne menni az alagúton és a tengerparton végig felautózni (araszolgatni)....úgyhogy szerintem maradok 3. számúnál, amit Te is ajánlottál.
Ma esti újság hír. Holnapra nagy káosz várható a Doljani- Metković határátkelőnél. Azok akik a reggel hét órai és délután két órai időpontban érnek oda, számíthatnak három órás várakozásra. Ugyan ez vonatkozik azokra is, akik a kora esti órákban szándékoznak átkelni. Ebből kihámozható, hogy melyik az az időpont, tetszés szerint, hogy mikor kívánunk odaérni. Szóval eddig nem beszéltünk a levegőbe. Holnap helyzet jelentést írok erről.
Idén úgy döntöttünk autózunk egy picit Montenegróba, két hét múlva. A horvátoknál már voltunk többször, de ez úgy érzem más lesz:). Lenne pár kérdésem a Bosznián és a Horvátországon való áthaladással kapcsolatban:
- Érdemes a horvát A3 autópályát használni? Kb. mennyibe fáj?
- A bosnyákoknál Szarajevóig mennyi autópálya van kész és mivel/mennyit kell fizetni?
- Szarajevóba érdemes előre szállást foglalni, vagy találok helyben is?
- Valahol érdemes/kell márkát váltanom az útra?
- Kártyával szeretnék nagyrészt fizetni, de nem tudom, hogy lehet e?
- Hol érdemes tankolni (az idióta Multijet Puntóm nem biztos, hogy díjazza a rossz minőségű gázolajat)
A teljesség igénye nélkül felsorolok itt néhány átkelőt, ahol probléma nélkül át tudsz menni, mert nemzetközi és 24 órás szolgálat van. Ezek Hr és Bih között a következők: Hrvatska Kostajnica- Kostajnica, Dvor-Novi Grad, Uljebić-Ripač, Arano-Prisika, Orah -Orahovlje, Mali Prolog-Crveni Grm, Prud-Zviriči, Metkovič-Doljani, Čepikuće-Trebimlja. Ezek közvetlen környékén van még húsz olyan átkelő, ami csak helyieknek/ öt km-es körzetben/ szól. Ott nem engednek át. Ha kéred, felsorolom őket. Üdv.
Én tavaly a 2. számú terved szerint mentem, arról az előző hozzászólásom éppen tartalmazza a lényeget.
A visszafelé vezető úton a 3. számú terved szerint jöttem, a határátkelőn pár perc alatt átértem.
Mindkét útvonalon jó minőségű úton (hétköznap) kis forgalommal találkozva haladtunk. Tomislavgrad alatt még egy kicsit "ki is rúgtam a hámból" a sebességhatárt illetően.
Igen, ez egy olyan különleges autópálya, hogy 2x2 sávos, így mindkét irányban lehet haladni rajta :)
Komolyra fordítva: mész ahogy rendesen Metkovic felé, aztán Capljinánál egy jobb kanyar Ljubuski felé és mész az autópálya felé (tábla mutatja), néhány km után már rajta is vagy a pályán, Kb. 2 perc múlva már a Bijaca-i határátkelőn vagy, újabb 15 perc és lent vagy a tengerparton Plocéban.
Köszönöm az infót, hajlok a javaslatodra. Útvonaltervező mindössze ~7 km pluszt jelöl, az szerintem semmi, bár van gondolom némi autópályadíj vonzata is, de megéri a három órás várakozás kikerülését.
Tavaly azt hittem rám várnak a határőrök Arzanónál, de tévedtem, ebben a sorban álltam, július 21-én déltájt - igaz csak egy szűk órát.
Nekem is szükségem lenne egy kis segítségre. Ahogy az előbb írtam, többször megtettem már a Pápa-Orebic útvonalat Bosznián keresztül. Az idén Omis-Nemira lett a "kiszemelt" úti cél. Úgy döntöttem, hogy marad a boszniai útvonal, amin Bugojnoig nem is változtatnék, tökéletesen bevált. Bugojnonál azonban Kupres irányába tervezem tovább, ami Suica után már többféle lehetőséget tartogat. Kilométerben nem látok lényeges különbséget, de időben,útminőségben még nincsen tapasztalatom arról a részről.
Négy eshetőséget látok:
1. Kupres-Livno-Arzano (a tó nyugatról kerülve)-Sestanovac-Omis
2. Kupres-Tomislavgrad-Arzano (a tó keletről kerülve) -Sestanovac-Omis
Rénéztem az előbb a booking-ra, ma estére kidobott 4 helyet is az általad írt létszámra 15 ezer Ft alatt. Ebből az egyik kb 500 méterre írta magát az Öreg-hídtól. Azt gondolom, nem lesz gond a szálláskereséssel, főleg ha valahol lesz egy kósza netetek.
Ha hosszabbítanátok egy nappal, én Mostarban maradnék kora délutánig és utána Jajcén szállnék meg. Nekem nagyon bejött a városka és a környéke is. A tó mellett szálltunk meg 1 éjszakára egy kemping faházában.
Mikor az autópályáról beérsz az E661-re balra lesz a határátkelő, jobbra pedig a benzinkút. Úgy emlékszem látszani is fog a kereszteződésből (talán zöld színű), mindenesetre a HERE is mutatja, most néztem meg.
Én sokszor megtettem már az általad tervezett útvonalat (Pápa-Orebic viszonylatban),szerintem gyönyörű szép.
Az eligazítás érdekében közlök itt egy tavalyi határ menti hírt Metković és körzetéről. Ez a jelenlegi körülmények között is érvényes. Íme" Tömeg a Metković átkelőnél. Ez az átkelő a legforgalmasabb, Horvátország és Bosznia Hercegovina között. Minden hét végén több mint öt és fél ezer személygépkocsi és néhány száz autóbusz megy át rajta, ezért itt nem ritka a három óra várakozás sem. Ezzel szemben a közeli Novo Selo határátkelőnél, mindössze tizenöt perc. Itt öt belépő kapu található személyautók számára és kettő autóbuszoknak. Sokan nem tudnak erről és a navigációban sincs benne. " Ha ezt figyelembe veszed és ha jól tudom Gradacba mész, biztos hogy jobban jársz, még ha kerülőnek tűnik is. Azok a tüntetések, amiről én itt írtam, eredménytelenek napjainkban, ezért ajánlatos megfogadni The Rible javaslatát.
"Plocénál felmész az autópályára (na jó, ott még csak autóút ha jól emlékszem), elindulsz Split felé, majd amikor látod a táblát, hogy BiH, Bijaca, ott rákanyarodsz arra az autópálya szakaszra. Nem kell tehát lejönnöd az autópályáról, az be fog vinni Boszniába"
Tudod-tudja-e valaki, hogy ez fordítva, azaz Bosznia felől is működik Ploce-ba?
Plocénál felmész az autópályára (na jó, ott még csak autóút ha jól emlékszem), elindulsz Split felé, majd amikor látod a táblát, hogy BiH, Bijaca, ott rákanyarodsz arra az autópálya szakaszra. Nem kell tehát lejönnöd az autópályáról, az be fog vinni Boszniába, csak egy autópályaelágazás van. Az autópálya boszniai végénél meg indulj el Ljubuski irányába, és kb. az autópálya vége és Ljubuski között félúton ki lesz írva, hogy Kravica balra.
Blagajban a forrás és a Tekke közvetlen közelében lehet parkolni csekély díj fejében.
Ide még nem írtam eddig. Cobranco Adriai videóján felbuzdulva végignéztem a teljes sorozatát, meg sok másik videóját is, végül úgy döntöttünk, hogy hazafelé Hvarról, Boszni-Hercegovinán át jönnénk. A fórumót 2013 év végétől végigolvastam a mai napig. Így alakult ki bennem az alábbi útiterv és megtekintendő látványosságok.
Lenne néhány kérdésem, most egyben feltenném:
Útvonal a következő lenne:
Pontos dátumot nem tudok (valamikor augusztus 6-7), de amikor indulunk haza, akkor kb délben indulunk Hvarról
3. Hol érdemes parkolni, ha a forráshoz igyekszünk, és nem akarunk túl sokat sétálni?
- Blagaj - Mostar
4. Mivel nem tudjuk mikor indulunk majd haza, ezért szállást sem tudok foglalni Mostarban, szerintetek találunk majd szállást (2 felnőtt, 3 kisgyerek, matrac lesz nálunk)?
Szoba, vagy faház is megtenné, az sem baj ha nem Mostárban van, hanem Jablanica irányában valahol.
5. Mennyi a reális ár a szállásért? Én örülnék, ha olyan 50€-ból kijönne.
Második nap
- Mostar - Jablanica - Bugojno - Jajce (vízesés, Pliva malmok) - Vrbas völgye - Banja Luka - Gradiska
6. Hol van az utolsó nagy kút a határ előtt, ahol érdemes lesz tankolnom?
7. Van más javasolt útvonal székesfehérvári úti céllal?
8. Itt javasolta valaki a Nokia Here navigációt (ami egyébként ingyenes offline térképekkel együtt), tényleg jónak tűnik, mert jóval részletesebb a Google Mapsnál és a TomTom-om legfrissebb térképénél is, a saját utcánk sebesség korlátozását is ismeri. Tudom itt többen a térképet javasolták, amit én annyira nem favorizálok, a Nokia Here azért szimpatikus, mert offline rá tudom tölteni BiH térképet és jelez a sebességkorlátozásoknál. Ezzel kapcsolatban esetleg valamilyen vélemény?
9. Ha esetleg még 1 napot töltenénk Boszniában, azt hol lenne érdemes ezen az útvonalon? (Jajce és Vrbas völgyéhez ragaszkodunk.)
Köszönöm a sok eddigi tanácsot, amit ugyan nem nekem adtatok, de nekem is hasznos.
"Ezzel az utóbbival kapcsolatban reményt keltő híreket közölnek a bosnyákok, ugyanis a júniusi metkovici hosszú várakozások és tarthatatlan állapotok arra kényszerítették a helyieket, hogy élénk tiltakozásba kezdjenek ez utóbbi átkelő, nemzetközi átkelővé való visszaminősítése érdekében."
Emojnarode fenti felvetéséről tud valaki konkrétumot? 10 nap múlva indulunk Gradacba, Doboj-Zenica-Sarajevo-Mostar útvonalon, és tartok tőle, hogy Metkovicnál hosszú lesz a várakozási idő a határon.
Reméljük így lesz, vagy már így is van. A húgom autója egy kicsi Ford Fiesta, aminek az alváza igencsak közel van az aszfalthoz, így nem kockáztatunk. Arról nem is beszélve, hogy "sietnünk" kell, így az egész ötlet értelmetlen volt.
Ildi! a cikk is azt írja, hogy egyes helyek csak terepjáróval érhetők el, de reményt keltő az arra utazók számára, hogy mint írja is, egyre több víkend ház épül a környéken és komoly gondot fordítanak az aszfaltozásra is. Bizakodásra az adhat okot, hogy a cikk még 2006-os, szeptemberi keltezésű. Azóta talán történt valami kedvező is.
Talán emlékeztek, hogy érdeklődtem a Blidinje NP-on keresztül vezető útról. Mára már letettünk róla, de talán valakit érdekelhet, akinek több ideje és jobb autója van, mint nekünk. Itt van egy részletes leírás az útról. Mi amúgy a másodikat terveztük: Jablanica-Blidinje-Posusje
Akkor most nyilván vagy tartva, mert mint írod is, felírták az adataidat. Mást nem mondtak, miért volt erre szükség? Mert van egy ismerősöm, aki feljebb próbálkozott egy ilyen alternatív megoldással, de minden következmény nélkül eltanácsolták Kamenskora, az ugye nemzetközi. Ez arra volt jó, hogy itt most tudomást szereztek erről mások is és nem kisérleteznek a "kertek alatt" .
Olyan igazi GPS-nk nekünk egyáltalán nincs :) én amúgy térkép mániás vagyok! Csak mikor tervezem az utat szoktam segítséget kérni a Google-tól, vagy a viamichelin-től, meg Tőletek :), aztán azt is kinyomtatom és ha nem egyezik a térképen jelölt utakkal, akkor szokták szentesíteni (vagy nem) a helyiek :) Hát így valahogy! Nem nagyon szoktunk eltévedni, ha esetleg mégis, akkor azt is élvezzük.
Mi is be szoktuk kapcsolni a gps-t, de azért indulás előtt én mindig megnézem, hogy merre kell menni, térkép is ott van a kezünknél (gyerek szeretni nézni, hogy merre járunk), így van, hogy nem értünk egyet és felülbírálom. :) Ilyenkor erősködik egy ideig, hogy forduljunk vissza, meg ilyesmi, de aztán végül belenyugszik a döntésembe és ahhoz tervezi az utat. Nehogy már egy gép mondja meg nekem, hogy merre menjek! :) Persze azért többnyire hasznos, hogy ott van.
Pont emiatt szerintem felelőtlenség egy gépre hagyatkozni teljesen.