Igazad van éteres és abban is, hogy nem szabad lecsavarni. Én úgy emlékszek az órával is egyben van. Tehát blokkból kicsavarni meg az órát kiszedni és egyben javítatni.
Úgy tudom 2 félével szerelték vagy "észteres" ez a régebbi vagy már hőfokpatronos.
A hengerfejbe van beletekerve a jeladó. Ha a jeladóra fonott réz vezetékcső megy akkor az a régebbi és azt javítattni tudod vagy cserélni/már szerintem nem kapható/ ha saru megy a jeladóra akkor patronos és akkor jeladót kellene szerintem első lépésben cserélned.
mi lenne ha vennél egy robbantott rajzos javitási cd-t kb 3000 ft vettem /régen itt hirdette a srác/abbol sok mindenre választ kapsz ha valaki tud megoldást a közzé teszem de nem vagyok egy pc guru gondolom másolni kéne vagy felrakni egy tárhelyre tippeket várok az összes tipus benne van
tehat a kerdes, hogy a kozepkonzolon a futesnel ugye van a 2-2 csuszka...nyit-zar, hideg-meleg...ugy tunik nekem a jobb also nincs bekotve, de nem is tudom mi kene annak huzgalnia....a motorterben a futescsoknel a jobb felso sarokban ugye van 2 szepel....ha jol sejtem a bal oldalit (szembol) kene nyitnia es zarnia...na nekem ezt nem teszi :)
Masreszt a kozepkonzolon a csuszkak kozott ott van egy gomb...az nekem hianyzik...nem tudom mogotte van e valami...mivel a ventillator kapcsolojat nem talalom, ha jol sejtem akkor az akart lenni :)
Minek neke mogotte lennie es az mit es hol nyit vagy zar..vagy teker...vagy tudomisne?!
Azt latom ,hogy a ventillator kabelei a tuzfalnal ugye a talcaban levo "valamihez" mennek...eleg erdekes kapcsolonak nezem...amolyan rugos okossag...de ott elakadok...tehat nem igazan ertem mi es honnan hianyzik..mar ha hianyzik valami...
Ismét frissítettem, extrákról és az adattáblák titkairól. Persze német oldalak alapján. Ha tudtok az adattábláról még infókat, szívesen veszem! http://mb-w108.atw.hu/
Eszembe sem jutott, hogy megnezzem mukodik e a ventillator...de az biztos ,hogy nem 2 perc volt a berakas :) rettento szopas azt ki- es betenni...persze ugy ,hogy a muszerfal bent volt....ha kint van akkor bizonyara egyszerubb...de igy...hat kabare! Amire a radiatort es a reszeit kibanyaszod....anyam...hobbibol senki ne tegye csak ha muszaj :)
Most volt egy bazi nagy eso....1 pici befolyas volt csak...azt meg orvoslom valahogy...siman, flakonnal beontve nem azik be....csak igy nagyobb es hosszabb esoben!
Mar csak vissza kene tolteni az a keveske hutovizet ami elfolyt a radiator miatt...aztan alig van mar hatra valami...es kesz is!
majd teszek fel kepeket....egesz turheton nez ki :)
A ventillatort visszatenni csak teljes probajaratas /atvizsgalas / felujitas utan szabad ! Nem sokszor van ra lehetoseg.... :-) Gusztustalanul el van dugva.
Hat most, hogy felkerultek ra a csovek meg a legszuro, ugy nez ki rendbejott...talan ha 5 mp-ig ingadozik az alapjarat...de tulajdonkeppen jonak tunik!
Amit irtal egy kicsit homaly...kifejtened ,hogy pontosan mit es hol nezzek? Emlekeim szerint valami hasonlorol beszeltek mar nekem nem is olyan regen...bar nem ebbol az apropobol de mondtak ,hogy valami bor at szokott szakadni...erdemes belole tarcsit tartani...
Mondd ,hogy mit es hol keressek, mit nezzek meg....es meg ma megnezem! Kivancsi vagyok!
mas!
Futesradiatort kibanyasztam...nem adta magat konnyen...ventillatort is kivettem, igy hozzaferek a talcahoz...teljesen fasza, semmi rohadas, tuzfal is patent! Annyi volt a gond ,hogy a motorter fele a kis lyukak el voltak tomodve....ezert tul lassan folyt ki rajtuk a wasser...es a ventillatoron folyt tulajdonkeppen be a viz....hiszen alig 2-3 centire van az aljatol...1-2 kisebb lyukacska volt csak a hegesztes menten....azok is felul tehat nem a venti alatti reszen...azokat szepen betapasztottam direkt olyan cuccal ami erre valo...tehat most minden szep es jo...mehet ossze a gep...ez is megvan! A munka oroszlanresze megvan...ez a lenyeg!
Szerintem ez nem kartergázcső probléma,dízel motor elmegy a víz alatt is,ez inkább benzinesnél jellemző.Véleményem szerint kezdődő adagoló probléma áll fenn,mégpedig a regulátor ún kecskebőrének kezdődő átjukadása.Várom a fejleményeket
Ugy nez ki megoldottam a problemat...a kartergaz csove meg egy csomo mas cso is falsot szivott...szepen rendbetettem azokat is...legszuro sem volt fent rajta...most az is felkerult ra...inditottam...1 forgatas...maris ketyeg...
lenyugoznek ezek a regi motorok...imadom oket :) ugyan ugy ahogy a mehanikus orak...
Szerintetek miert van az ,hogy inditas utan kb 500-800 kozott erosen, drasztikusan hullamzik az alapjarat? Kb maodpercenkent le-fel....aztan ugy 1 perc jaras utan szepen beall...velemeny?