[i]...
Mielőtt más is úgy járna, mint én - csak kevesebb szerencsével - leírok egy-két dolgot az MTD 790 fűkaszáról....
...a damiltárcsa így kell hogy kinézzen? mire ő - Persze! már rakott egyet össze...elvittem Gyöngyösre a készüléket, összeszereltük, hiányzott a tárcsáról az ütközőcsavar... ...MINDKÉT HELYEN MONDTÁK, HOGY GYÁRI HIBÁS AZ ÖSSZES!!! [/i]
Ez mit jelent pontosan? Mert én 3 hónapja aprítok egy 790M-et, igaz praktikerben vettem, de a damilfejen semmit nem kellett összeszerelni, csak rácsavarni a tengelycsonkra. Rendesen fel volt töltve damillal, még mindig a gyári default töltetet használom. Pedig amit az mostanában kapott...
[i]
A típusnak kettévehető a szára (ide lehet felszerelni a hómarót stb.), ennél az összetételnél NÉHÁNY HÓNAP ALATT SZÉTKOPIK, HASZNÁLHATATLANNÁ VÁLIK.[/i]
Ezt sem értem teljesen... a kopás pontosan melyik alkatrészt érinti? A szárakban lévő meghajtó(lehajtó) tengelyek összekapcsolását végző négyszögletes papa-mama páros, vagy a központosító műanyag vagy mi az ami elkopik?
Részemről meg vagyok elégedve a kütyüvel, bár nem egy stihl az tény, de hómjuzer vagyok nem bozótirtó iparos. Kicsit hangos, de heti-kétheti rendszerességgel 3-4000nm tisztántartására tökéletesen bevált.Amit hiányolok, az a szöghajtás utólagos kenésének megoldatlansága. Valamint jobban örültem volna egy 3 ágú dikicskésnek mint a default 4 ágúnak. Bár az ujjnyi gyalogakácokkal és miegyebekkel ez is leszámol sitty-sutty.
Kérdéseim a szakikhoz: 1/10"-os damil hol kapható? Mert mindenhol (ahol néztem) csak 2,4mm-est találtam (electrolux!!!!) de azt is csak hétmérföldes kiszerelésben. Vagy nyugodtan töltsem majd fel ezzel a kicsit vékonyabbal, abból baj nem származik? (elvileg-logikusan nem lehetne gond)
Másodsorban, a háromágú dikicskés (pl. stihl) applikálható-e az mtd 790M-re, ha igen mibe kerül és hol kapható mondjuk Pest dél-délkeleti régiójához közel?
Amúgy nálam előbb jelentkezett a repedés és az oldalába verés, minthogy az aknafedél pántját elkaptam volna. (Jellemző, hogy a késnek látszólag semmi baja, ellenben a serbliacél pánt szétnyílt)
A tolókarnál pedig ahogy a tolókar mozog a műanyag hüvelyben szépen tekeri kifelé a csavart.
Persze lehet, hogy korábban több kisebb pofont kapott a kés, de azok szerintem "üzemszerű" használat következményei.
Kösz: Herr X
UI: A honlapod megnéztem. 46cm-s benzinest nézek. Amit az előbb írtál, hogy 46cm-hez 4.5LE indokolt, ennek ellenére elég sok 3.5 ill. 4.0LE-s gépet forgalmaztok. Most akkor a 3.5LE-s gép elég, vagy nem? (Vagy csak alsóbb árkategória miatt teszitek be?)
Csakis SAE 30 API besorolású olajat szabad használni a kerti gépekbe, 25 üzemórás csereciklussal, de évente legalább egyszer. Ha BRIGGS motorolajat használsz, akkor 50 üzemóra a csereciklus.
Sok jó ötletet adtál, melyeket minden képpen meg kell valósítanunk a honlapunkon. Jómagam is érzem, hogy sok olyan cikkre van szükség, ami a kerti gép felhasználók életét könnyítheti meg akár a gép vásárlása előtt, akár azt követően. Ha figyelemmel kíséred a hozzászólásaimat, ezirányú tudásomat igyekszem is átadni a fórumokon. Vannak azonban eredményeink is a cikkek terén, hisz sokan olvassák magazinunkban a kerti gépekről szóló cikkeinket.
Mégegyszer köszi az észrevételeket - igyekszem mielőbb megvalósítani őket.
na, megtaláltam a karbantartást, le is mentettem a fiamnak a linket, eddig mindig baloldalra borított, vagy az orrára állított pozicióban cseréltünk kést... megyek és ellenőrzöm az olajnívót... milyne gyakran cseréljünk olajat? ez üzemórához van kötve, ha nem tévedek...
Köszönöm a segítségedet és örömmel olvasom amit írsz, egy ilyen: "mit kell tudni a ...gép vásárlás előtt" című eposzokkal könnyen lehetne vásárlást generálnotok a webáruházatokban.
magam kb 3000 m2 et nyírok egy 4,5 lovas 51 (cm?) es vikinggel ami fűgyűjtős. hazzudnék ha azt mondanám, hogy egyszerre levágom, két illetve 3 részletben szokott menni. Így elgondolkozva ma már úgy választanám a fűnyírót hogy 2-3 óra alatt legyúrható legyen a felület. (de ez nincs ráírva a fűnyírókra!) Itt a topikban jöttem rá (ha nem tévedek) hogy a fűnyíró benzinmotorok kompatibilisek. Ugye jól értem. (miután tanulmányoztam a Honda motorjaid ) Igazából az gép ápolása és karbantartása is érdekes lenne, természetesen csak olajcsere, bowdenek utánhúzása, ékszíj feszesség tekintetében.) valamimnt az apróbb hibák diagnózisa és mogoldása... Estleg a gyári gépkönyvek olvashatósága mert 4-5 év után ki találja már meg a gyári írásokat?
A megfelelő fűnyíró kiválasztását segíti a következő kép:
Látható, hogy 2000 m2 felett már inkább fűnyírótraktor javasolt.
Fűgyűjtős fűnyírók esetében a szükséges motorteljesítmény a vágószélesség (cm) 1/10-e lóerőben, Tehát egy 46 cm-es vágásszélességű fűnyíró esetében 4,5 lóerős motor indokolt. Nem gyűjtős, tehát oldalkidobós fűnyíróknál 20%-kal kevesebb teljesítmény is megfelel.
Az önjárós fűnyírók motorteljesítményét a terület lejtési viszonyaitól függően az alábbiak szerint célszerű növelni:
Valóban, ha kikönyökölt a hajtókar, akkor már nem érdemes a felújításról beszélni.
A korábban leírt motorárak a mi áraink, és ezek vannak is készleten. A HONDA motorok közölt árai csak a webáruházunkban érvényes árak.
Igaz, hogy a HONDA motorok árai egy picit magasabbak, mint a BRIGGS, de hidd el bőségesen megéri az árkülönbség. egyébként a BRIGGS motorok is megrendelhetőek ezeken az árakon, hisz a boltjainkban is ennyibe kerülnek.
Légyszíves olvassad el Cumputerguru-nak írt válaszomat. Meggyőződésem, hogy mind a két fűnyíród esetében ugyanaz az alapvető probléma: a rendellenes rezgések.
A csavarok fellazulása, a mechanikai rázás, a fűnyíróházon lévő repedések mind-mind ezt a véleményemet támasztják alá. Megveheted a világ legerősebb fűnyíróját - azzal ugyan ez lesz a probléma.
A rendellenes rezonanciát, illetve rezgéseket nem csak az élezés után ki nem egyensúlyozott kés okozhatja, hanem leggyakrabban az, ha a főtengely (elektromos gépek esetében a forgórész tengelye) valami erős ütés következtében elgörbül. Ez lehet nagyobb kő, megtömörödött vakondtúrás vagy más a talajból kiemelkedő tárgy, pl. az aknafedélen lévő lakat, stb. Amí a tengely nem kerül kiegyengetésre - a rezonancia a fűnyírót szép lassan kivégzi.
Az elektromos és a benzinmotoros gépek tengelyeinek egyengetése egy szakszervíznek nem okozhatnak különösebb gondot. Az egyengetés csalk a motor teljes szétszerelése után végezhető el, ezért inkább munkaigényes a dolog, mint anyagigényes.
Egyébként erős, strapabíró fűnyírókat soha sem a hipermarkettekben kell keresni, hanem a szakkereskedésekben. De erről már korábban éppen eleget írtam.
A négyütemű benzinmotoros fűnyírókat valóban nem szabad oldalra dönteni. Pontosabban arra az oldalra nem szabad dönteni, amelyik oldalon a szelepek vannak, ez általában a menetirány szerinti bal oldal, de egyes esetekben vannak eltérések. Biztosabb, ha hátra felé döntöd úgy, hogy a tolókaron támaszkodjon a fűnyíró és tegyél alá valami biztos támaszt. Így kényelmesen levehet a kést. Ezt akkor érdemes csinálni, amikor a benzintank nincs nagyon tele, nehogy kiömöljön a benzin.
A levágott füvön nagyon pontosan lehet látni, hogy mikor kell élezni. Ha a fűnyírás után néhány nappal a fűszálak vége elszárad, akkor a kés már nem vág, hanem tép. Ilyenkor itt az ideje a késélezésnek.
FONTOS: A késélezés után mindig ki kell egyensúlyozni a kést, ellenkező esetben erős rendellenes rezgések lépnek fel, ami szétrázhatja a fűnyírót. Fellazulnak a csavarok, extrém esetben még a tolókar is eltörhet közvetlenül a befogás mentén. A tolókartörés minden esetben a kigyensúlyozatlan kés következménye!
A haztályi komposztaprítók max. 4-5 cm átmérőig képesek aprítani. Ennél vastagabb ágakkal csak profi aprítógépek képesek elbánni, ezeket viszont nem lehet kölcsönözni - legalábbis én nem tudok olyan cégről, aki bérbe adná. Venni ekkora gépet csak profiknak érdemes.
Ha az ágátmérő 7-8 cm, azt szerintem érdemes lenne láncfűrésszel feldarabolni, hisz tüzifának kiváló lehetne. Csupán a vékonyabb ágakat kellene aprítani, ahhoz pedig a kisebb gépek is megfelelnek.
Szia Gépdoki!
Először is köszi a választ!
A motor hibája a hajtókar, ami a henger falából is kiszedett. A szervívbe azt mondták, hogy kb. 40.000 és szerintük sem érdemes javíttatni, hiszen akkor is csak egy felújított motorja van az embernek, ami ráadásul Tecumseh.
Még nem dőlt el, hogy új motor vagy új fűnyíró lesz vásárolva. A te áraid elég barátiak, amit én kérdeztem, ettől csak többet mondtak. A Briggs motorok ilyen áron hol szerezhetőek be, esetleg nálad?
Üdv. Almera
A 3 éves(!) AL-KO Classic 38-as elektromos fűnyírónk a végét járja:
a műanyag házon már van néhány repedés, a tolókart műanyag házba rögzítő lemezcsavart 15 percenként meg kell húzkodni, mert a mozgástól kitekeredik, ha nem teljesen síkon van a négy kerék, akkor a kés csúnya hangok kíséretében belever a ház oldalába, de csak a jobb oldalon (gondolom a repedés miatt arra tud csavarodni a ház)
Szóval a kérdésem az lenne, hogy hol érdemes venni min. 48 cm vágószélességű, minél nagyobb fűgyűjtővel rendelkező, fémházas, benzines fűnyírót? (~600nm a vágandó felület homokozóval, mászókával, néhány fával tarkítva)
Az Auchan/Tesco/Cora ill. OBI/Praktiker/Baumax stb. által forgalmazott akciósak mennyire strapabírók? (a telek sík terület)
UI: A "szar" NDK-s elektromos fűnyíró 10 év után is különbül nézett ki, csak már nagyon rázott (mechanikailag, nem elektromosan) a végén
Szóval ennyit a mai "eldobós" világról. 2 év gari volt az AL-KO-ra és 3 év után már a végét járja
Fűnyíró kérdésem lenne. Vettem egy benzinmotoros fűnyírót, és az élezéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni a hozzáértők véleményét. Ugye a benzinmotoros fűnyíró nem nagyon szereti ha oldalra borítják, és nekem kb. 10 perc volt lecsavarozni a kést az élezéshez. Elég nehézkes oldalra fordítás nélkül egy koca barkácsolónak a szükséges felszerelés nélkül. A szomszédom minden fűnyírás előtt megélezi a pengét. Nektek mi a bevált megoldás erre? Vesztek egy bakot a szereléshez? Máshogy éleztek? Egyáltalán milyen időközönként kell kést élezni?
Észrevettem, hogy az utolsó nyíráskor a füvem inkább tépettnek tűnt mint nyírtnak, úgyhogy nekem biztosan kell legközelebb. :)
Tegnap a régi Honda fűnyírom (5.5 le) egy rövid fémes nyikkanás után megállt, és nem lehet berántani:(
A kaszát nehezen bár, de lehet körbemozgatni...
AKárhogy gondolom, azt sejtem hogy beállt a motor, ha valamelyik kuplung esett volna szét, és megszorult volna, akkor gondolom a kaszát sem lehetne forgatni.....
Te hol rendelsz, meg akarom csináltatni a gépet, akár új motor árán is, HONDA fémházas, 3 fokozatú önjáró kis gép.......
A motor hengerfedelén, a hengerfej előtt találsz három számot. Ezek a Model, Type, Code. Ha ezeket a számokat felírod és elküldöd az e-mail címemre ( gepdoki@mailbox.hu), akkor pontos árat tudok mondani.
Van egy régi 187 ccm-es 4.5 LE-s B&S motorunk, rotikapán, ami tegnap óta nem indul be. Nincs szikra, és szakértők szerint is az indukciós tekercset kell cserélni, ami a gyertyához adja a feszt. (minden más átnézve, kipróbálva, szal, tuti a tekercs a ludas) Kérdésem: Hol lehet ezt beszerezni, és milyen árban? A gépről tudni kell ,hogy legkevesebb 17 éves.
Amikor nem indul, gyorsan vegyed ki a gyertyát és ellenőrízzed le, hogy ad-e szikrát? Ha nem, egy új gyertyával próbáljad meg. Ha akkor sem - a gyújtótekercs lesz a bűnös, bár szerintem kicsi a valószínűsége, mert az nem leállítás után szokott rosszalkodni.
Írjad le ide, hogy milyen színű a gyertya? Nedves-e amikor kiveszed, vagy száraz? Hidegen jól indul? Van füstje melegen?
Értékesebb fűnyírók esetében, ha a motoron kívüli összes szerkezeti elem kifogástalan - érdemes motort cserélni. Az olcsóbb fűnyírók esetében már nem biztos. Általában más gyártmányú motorok is felszerelhetőek persze előtte azért érdemes a paramétereket egyeztetni.
Néhány motor hozzávetőleges bruttó ára:
Briggs 3.5 HP - kb. 35.000,- Ft Briggs 4.0 HP - kb. 40.000,- Ft Briggs 5.5 HP - kb. 55.000,- Ft Honda 4.5 HP - 47.500,- Ft (kerttechnika.hu) Honda 5.5 HP - 52.500,- Ft (kerttechnika.hu)
Attól függően, hogy mi történt a régi motorral, esetleg a felújítás is számításba jöhet. Ha leírod a részleteket és a nyírandó terület jellemzőit ha igényled, segíthetek a döntésben.