Esőbe a virsligumik valók, mint az enyém, nem a kéccázakárhány/40-esek :)
Vízátfolyás pedig itthon bizony előfordul nagyobb esőkben, az M3-ason pl. nem egy helyen. Tipikus hely Hatvan környéke, ahol Pálffy elszállt a Jaguárral...
Azt nem tudom, hogy külföldön mi a helyzet, de úgy sejtem én is, hogy meg lehet ám oldani a vízelvezetést.
Miért ne lehetne? A kilométer órák köztudottan nem lineárisan csalnak, hanem meglehetősen hektikusan. Könnyen elképzelhető, hogy 100-ig mondjuk 2% hibája van, 150-nél meg már 5%, 200-nál meg 10%.
Átmentél "write only"-ba? :-))) Már írtam régebben, hogy a váltások a 3-ból 4-be történő váltásig okék, a 4-5-be viszont kb. 15 km/h-val magasabb helyen történik. Azaz kb. 120-130-tól kezd el csalni az órája.
Az én CTR-emnek a kilométerórája és a fordulatszámmérője is teljesen korrekt volt. Még 200-nál is csak 2-3 km/h-t tévedett.
Tök jól elvitatkoztok azon, hogy hogyan megy a CTR, amikor egyedül nekem volt közületek olyan. :-))) Meg azon is, hogy reális-e a 20 másodperc alatti 200-ra gyorsulás, amikor leírtam, hogy már 160 km/h-nál csal az órája kb. 15 km/h-t. Tehát a 20 másodperces gyorsulást nem 200-ra produkálta, hanem 180-ra. Az pedig reális.
Ave mérése és e között azért van egetverő különbség, mert:
- Gagyi aszfalton mértük: ez a CTR esetében a kemény felfüggesztés miatt nagyon jelentős különbség
- Kopott gumikkal
- Hifi + légkondi volt az autóban pluszban
- Könnyen lehet, hogy a sofőr sem volt a helyzet magaslatán :-))
Ehhez képest a versenypályán történő gyorsulás, slick gumikkal, hifi és légkondi nélkül mérve egy profi pilótával lazán jelenthet 1 másodperces 100-ra gyorsulási differenciát. Ha pedig gurulva rajtoltak (kis csalás), akkor pedig az további fél másodpercet nyugodtan jelenthet. Ha a japán verzióról van szó, az további 20 lóerőt jelent (1-2 tized nyereség), ha pedig az újabb CTR verzióról, az már gyárilag 6.6 alatt van százon. A körülményeken tehát sok múlik, ha pedig némi csalást megengedünk (guruló rajt), akkor tuning nélkül is lehetséges a dolog. Persze figyelembe véve a kilométeróra csalását.
Mivel az még a régi, 226 lovas változat, és a légellenállása is elég nagy (0,38), meglehet.
Ezen kívül a váltója is lehet rossz erre a számra, ha az alsó 5 fokozat rövid, és a 6-os meg hosszú, hogy legyen végsebesség. Talán nem futja meg a 200-at 5-ben.
Konkrétan a Mitsu és a Subi pont egy összehasonlítóteszt volt, és a GTA-t is ugyanakkor tesztelték, csak nem velük együtt.
350 LE körüli tuningolt M3-ak mennek 20 alatti eredményt.
A Lambo eredménye gyenge, mert a legrosszabb variánsa szerepel itt. Már a 0,42-es cw-jü kaszni, ami nagyobb homlokfelülettel rendelkezik, mert szélesebb, és SZVSZ elírták a teljesítményét, mert ehhez a modellhez az amerikai piac miatt visszabutított 353 LE-s motor járt normálisan. Ráadásul 78-ban járunk, amikor még ez egy igen jó gyorsulásnak számított.
Szent eg, mit lehet szerinted tuningolni egy CTR-en? Mert szerintem 100 loerot nehezen...
Marpedig attetelezestol fuggetlenul a CTR tomeget csak akkor tudod gyorsitani a videon lathato tempoban, ha az 300 loeros. Hosszu attetellel ezt lehet nyujtani, de roviditeni nem.
De akkor sem lehet 20 másodperc alatt 200-on egy busz-szerü kasztnival. A 20 másodperc az már elég komoly sportkocsik, 300 LE fölötti gépek világa, nem a Civic Type-R-é. Amúgy a fastcar-féle, és általam is betett tesztben 21 másodperc körül gyorsul 180-ra, onnan pedig jópár másodpercnek el kell telnie, míg felküzdi magát 200-ra. Ez egyébként mérésem szerint 5,6 alatt van 100-on és 12 alatt 160-on, ami egy 200 lovas elsökerekes autótól teljesen irreális. Persze ha tuningolva van, akkor lehetséges, de az már más tészta.
Kedvező körülmények alatt slick gumit, jó pilótát értve ez elképzelhető. Nem beszélve egy esetleges Mugen kipuffogó tuningról, vagy módosított elektronikáról. De mondom, még ez sem kell hozzá: elég a japán újabb verzió (gyárilag 6.6 alatt százon), jó pilóta + slick gumi kombinációja.