Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Jó estét mindenkinek! Két jelzőm van.Az izzók menete normál zseblámpa izzóé,az üveg rész hossza 15 mm.A meglévő három izzón adatként " 18/0,1 van megadva,volt és watt jelzés nélkül.
A normál zseblámpaizzó méretű, tehát a PÉVÉ vasutak lámpáival megegyező méretű izzók valók bele. Egyébként van egy eladó darabom ha érdekel valakit. Az izzó foglalatokat takaró, elején lévő borítólemez sajnos szokás szerint hiányzik és nincs benne izzó, de ettől függetlenül jó állapotú. A jatekvasut@gmail.com mail címre írhat akit érdekel.
Sziasztok! Van egy nagyon kedves keszthelyi barátom. Szemafor ügyben kaptam tőle egy kis csomagot. Volt benne egy villanyjelző, sajnos égők, és dekli nélkül. Tudna valaki segíteni, hogy a hiányokat kipótolhatnám? Most kb. úgy néz ki, mint a mellékelt fotó, csak ez hátat fordít nekünk.
Mástól is kaptam csomagot, erről majd később írok, csak még adósa vagyok.
Személy szerint én szívesen venném a topic kibővítését. Már így is sok minden más van fent és a hozzászólásokból ítélve más is szívesen olvasgatja. Lehetne mondjuk régi 0-ás. A kezdetektől mondjuk a PV korszakig. A mai 0-ások már egy egész más világ. A 0-ást mindenképpen tartanám, különben végtelen lenne a téma. Ilyen topic úgysem nagyon van, a másik 0, 0e topic inkább mai és főként keskeny nyomtáv. Ez persze csak az én véleményem!
Erre most elég nehéz válaszolnom (fotó lenne jó, de az egyelőre nincs).
Szóval van nekem egy 1940-ből származó, kéttengelyes, szerkocsis gőzösöm. Nos, ahhoz képest ez valamivel nagyobb: ahogy elnézegettem, lehet belőle egy 1B1 vagy 1C1 szerkocsis, esetleg egy 1B2 szertartályos gépet fabrikálni. Ezen még eszelek egy darabig.
A motor két kefetartója eltér. Az egyik szigetelt, a másik nem. ellenőrizni kell a szigetelőgyűrű állapotát, ne legyen sérült. Kicsi alkatrész, de ha hibás, nagyot lehet vele szívni. A menetes kefetartókra csavarható gyűrűk hossza sem azonos emiatt, a szigeteletlen oldal hosszabb, a szigetelt oldali gyűrű rövidebb. A kefetartó sapkái azonos méretűek. De ezek se érjenek együtt a mozdonyszekrény ovális kivágásába.
Az egyik pólus a mozdony alváza, kasztnija. Ezért a kerékáramszedők sem egyformák-ügyelni kell a szerelésnél a helyes irányra, két teljesen egyforma kerékáramszedő nem használható-erre egy zárlatos alváz után jöttem rá. A szigeteletlen és szigetelt-bakelites részeknek egy oldalon kell lenniük, nem lehetnek átlósan-így jártam, nem ment. Csere után ment, megy.
Tekercsvizsgálat: az ellenás értékét én sem ismerem, más módszert szoktam használni: feszt adok a vizsgálni kíván tekercsre és egy vas csavarhúzóval ellenőrzöm a keletkező mágnesesség erejét. Eddig bejött (2 Előre mozdony-tegnap jött a 3. egy nagyon korai papírdobozos készlet részeként fekete házas piros tolattyús trafóval, segédfüles lemezsínekkel; Előre gépes egykor óraműves MÁV 275 gőzmozdony, két motorkocsi esetében).
Hiba lehet még a kommutátorra erősen nyomódó szénkefe, a sapkák csavargatásával, esetleg a keferugó finom beállításával lehet hangolni. Tápfesz kell hozzá.
Koszos kommutátor: a motor kefeoldali pajzsa mellett óvatosan egy vékony csavarhúzó hegyét szoktam bedugni és kézzel forgatom a motort, a hegyen fennakadnak a koszok. Kiveszem a húzót és kézzel vagy valamilyen törlővel lepucolom a fejét többször megismétlem. Utána előfordulhat, hogy a kefék nyomóerején állítani kell. Ha olajos, koszos a szénkefe, ki kell őket szedni, a kommutátorral érinkező fejről lehúzom a mócsingot, ha van, illetőleg letakarítom a rárakódott nagyon vékony szennyréteget, hogy ismét látszon a kefe rézzel érintkező felülete. Ezután kefék vissza, sapkáká vissza és futópróba közben a kefék beállítása a sapkák csavargatásával.
Végre ELINDULT! Köszönet mindenkinek aki segített! Ámbár a piko startos irányitoval éppen csak forog, de majd be szerzek valami erősebbet.Még egy problémám van a tengelyeken forog a kerék és a fogaskerék eggyaránt erre kellene még jótanács,ha nem nagy kérés.Mégegyszer köszönöm!
Ha nincs benne egyenirányító "cucc", az jó jel, mert nincs átalakítva. Irányváltó (lamellás, kézi tologatós a mozdony egyik orrához közel) van benne? Nem baj, ha nincs, akkor is beköthető (indítható), legfeljebb egy irányban megy (de megy) egyelőre! Üdv: p.
Az enyémben nincs semmilyen egyenirányito és ehez hasonló cucc, csak a kábelek.Az is csak magán a motoron az áramszedőktől az állórészig +az egyik szénkefetartoig.Az a gyanum, hogy ez csak váltoárammal megy.Vagy nagyobb trafoval.Mégegyszer köszönöm a fotókat.Üdv Tóth Szilárd
Továbra sem megy csak zúg,valami panel amotoron el van törve és arról hiányzik valami,nagy segitség lenne még ha kaphatnák fotót a hajtásrol kaszni nélkül.