Keresés

Részletes keresés

József Gábor Papp Creative Commons License 2014.12.16 0 0 1058

Jó estét mindenkinek! Két jelzőm van.Az izzók menete normál zseblámpa izzóé,az üveg rész hossza 15 mm.A meglévő három izzón adatként " 18/0,1 van megadva,volt és watt jelzés nélkül. 

Előzmény: solya48 (1057)
solya48 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 1057

Kedves Pv-sek! 

 

Bocs, ha közismert, de "skálaizzó" néven számos találat van, 12, 24 stb. feszültségre, E10 foglalattal.

 

Üdv.: A.

Roglin Creative Commons License 2014.12.16 0 0 1056

A normál zseblámpaizzó méretű, tehát a PÉVÉ vasutak lámpáival megegyező méretű izzók valók bele. Egyébként van egy eladó darabom ha érdekel valakit. Az izzó foglalatokat takaró, elején lévő borítólemez sajnos szokás szerint hiányzik és nincs benne izzó, de ettől függetlenül jó állapotú. A jatekvasut@gmail.com mail címre írhat akit érdekel.

 

Üdv: R.

Előzmény: Törölt nick (1055)
nohabrok Creative Commons License 2014.12.16 0 0 1054

Innen biztos felismered. 

 

Előzmény: Törölt nick (1053)
nohabrok Creative Commons License 2014.12.16 0 0 1052

Sziasztok! Van egy nagyon kedves keszthelyi barátom. Szemafor ügyben kaptam tőle egy kis csomagot. Volt benne egy villanyjelző, sajnos égők, és dekli nélkül. Tudna valaki segíteni, hogy a hiányokat kipótolhatnám? Most kb. úgy néz ki, mint a mellékelt fotó, csak ez hátat fordít nekünk. 

Mástól is kaptam csomagot, erről majd később írok, csak még adósa vagyok.

 

 

 

 

 

nohabrok Creative Commons License 2014.12.15 0 0 1050

Pedig nagyon szép kis jószág.

 

pg54 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 1048

Igazad van, csak az a baj, hogy speciel a BR24 nekem nem annyira tetszik...

Inkább 1C1 vagy 2C1 vagy 2B1 elrendezésben gondolkodom, de képben van a 2C2 vagy az 1C2 szertartályos megoldás.

Ráér, mert egyelőre sajnos csak a gondolkodásra van időm...

Előzmény: Törölt nick (1042)
nohabrok Creative Commons License 2014.12.14 0 0 1046

Kincsesbánya!

Előzmény: Törölt nick (1045)
nohabrok Creative Commons License 2014.12.14 0 0 1044

Minden kedves PV tulajdonosnak, barátnak áldott karácsonyi ünnepeket kívánok!

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.11 0 0 1043

Üdv az uraknak! Keresek megvételre pv villanymozdonyhoz eredeti izzót, 3db,hozzávaló foglalatot, 2db.Valamint 1db aluminium ütközőt.Köszönöm 

pg54 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1039

Eddig elkerülte a figyelmemet, pedig rá van írva: "Marklin 910"

Előzmény: a_hollo (1037)
a_hollo Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1038

Személy szerint én szívesen venném a topic kibővítését. Már így is sok minden más van fent és a hozzászólásokból ítélve más is szívesen olvasgatja. Lehetne mondjuk régi 0-ás. A kezdetektől mondjuk a PV korszakig. A mai 0-ások már egy egész más világ. A 0-ást mindenképpen tartanám, különben végtelen lenne a téma. Ilyen topic úgysem nagyon van, a másik 0, 0e topic inkább mai és főként keskeny nyomtáv. Ez persze csak az én véleményem!

Előzmény: pg54 (1032)
a_hollo Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1037

Ha teszel fel képet, segítek beazonosítani

Előzmény: pg54 (1036)
pg54 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1036

Kétlámpás, orrfutó nélküli.

Előzmény: Törölt nick (1035)
pg54 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1034

És még alkudni is lehet...!

Előzmény: nohabrok (1029)
pg54 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1033

Erre most elég nehéz válaszolnom (fotó lenne jó, de az egyelőre nincs).

Szóval van nekem egy 1940-ből származó, kéttengelyes, szerkocsis gőzösöm. Nos, ahhoz képest ez valamivel nagyobb: ahogy elnézegettem, lehet belőle egy 1B1 vagy 1C1 szerkocsis, esetleg egy 1B2 szertartályos gépet fabrikálni. Ezen még eszelek egy darabig.

Előzmény: Törölt nick (1030)
pg54 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1032

Teljesen igazad van, bennem is felmerült már, hogy nem lenne-e érdemes a topic címét kibővíteni:

- 0-ás nagyvasutak

- 0-ás régi játékvasutak

- 0-ás régi modellvasutak

- PV, Marklin és társaik

- ???

Természetesen a topicgazda jóváhagyásával.

(Eddig úgy vettem észre, hogy senki nem bánja, ha a téma kibővül.)

Az is igaz, hogy tehettem volna egy OFF bevezetést...

Előzmény: Törölt nick (1031)
nohabrok Creative Commons License 2014.12.10 0 1 1029

Meglepően alacsony Marklin árak.

Előzmény: pg54 (1028)
pg54 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 1028

Ma jártam a Közlekedési Múzeumban, s boldog tulajdonosa lettem egy nagyobb gőzös-kasztninak (Marklin) meg egy négytengelyes pőrekocsinak (Lionel).

De mtatott a hölgy három gyönyörű kéttengelyes személykocsit (Marklin) darabonként 12000-ért...

És voltak klassz óraműves pótkocsis villamosai (22000/db), meg óraműves gőzmozdony is...

Ha valakit érdekel...

Gondos Arpad Creative Commons License 2014.12.09 0 0 1027

Előre mozdony zárlata

 

A motor két kefetartója eltér. Az egyik szigetelt, a másik nem. ellenőrizni kell a szigetelőgyűrű állapotát, ne legyen sérült. Kicsi alkatrész, de ha hibás, nagyot lehet vele szívni. A menetes kefetartókra csavarható gyűrűk hossza sem azonos emiatt, a szigeteletlen oldal hosszabb, a szigetelt oldali gyűrű rövidebb. A kefetartó sapkái azonos méretűek. De ezek se érjenek együtt a mozdonyszekrény ovális kivágásába.

 

Az egyik pólus a mozdony alváza, kasztnija. Ezért a kerékáramszedők sem egyformák-ügyelni kell a szerelésnél a helyes irányra, két teljesen egyforma kerékáramszedő nem használható-erre egy zárlatos alváz után jöttem rá. A szigeteletlen és szigetelt-bakelites részeknek egy oldalon kell lenniük, nem lehetnek átlósan-így jártam, nem ment. Csere után ment, megy.

 

Tekercsvizsgálat: az ellenás értékét én sem ismerem, más módszert szoktam használni: feszt adok a vizsgálni kíván tekercsre és egy vas csavarhúzóval ellenőrzöm a keletkező mágnesesség erejét. Eddig bejött (2 Előre mozdony-tegnap jött a 3. egy nagyon korai papírdobozos készlet részeként fekete házas piros tolattyús trafóval, segédfüles lemezsínekkel; Előre gépes egykor óraműves MÁV 275 gőzmozdony, két motorkocsi esetében).

 

Hiba lehet még a kommutátorra erősen nyomódó szénkefe, a sapkák csavargatásával, esetleg a keferugó finom beállításával lehet hangolni. Tápfesz kell hozzá.

Koszos kommutátor:  a motor kefeoldali pajzsa mellett óvatosan egy vékony csavarhúzó hegyét szoktam bedugni és kézzel forgatom a motort, a hegyen fennakadnak a koszok. Kiveszem a húzót és kézzel vagy valamilyen törlővel lepucolom a fejét többször megismétlem. Utána előfordulhat, hogy a kefék nyomóerején állítani kell. Ha olajos, koszos a szénkefe, ki kell őket szedni, a kommutátorral érinkező fejről lehúzom a mócsingot, ha van, illetőleg letakarítom a rárakódott nagyon vékony szennyréteget, hogy ismét látszon a kefe rézzel érintkező felülete. Ezután kefék vissza, sapkáká vissza és futópróba közben a kefék beállítása a sapkák csavargatásával.

pg54 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 1026

Nagyon köszönöm!

Már ez is rengeteget segít, így már el tudom kezdeni tervezni.

Ha meg lesznek további részletek, az szuper...

Előzmény: Törölt nick (1025)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1024

Végre ELINDULT!  Köszönet mindenkinek aki segített! Ámbár a piko startos irányitoval éppen csak forog, de majd be szerzek valami erősebbet.Még egy problémám van a tengelyeken forog a kerék és a fogaskerék eggyaránt erre kellene még jótanács,ha nem nagy kérés.Mégegyszer köszönöm!

r250 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1023

Helló!

Ha nincs benne egyenirányító "cucc", az jó jel, mert nincs átalakítva. Irányváltó (lamellás, kézi tologatós a mozdony egyik orrához közel) van benne? Nem baj, ha nincs, akkor is beköthető (indítható), legfeljebb egy irányban megy  (de megy) egyelőre! Üdv: p.

Előzmény: Törölt nick (1022)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1022

Az enyémben nincs semmilyen egyenirányito és ehez hasonló cucc, csak a kábelek.Az is csak magán a motoron az áramszedőktől az állórészig +az egyik szénkefetartoig.Az a gyanum, hogy ez csak váltoárammal megy.Vagy nagyobb trafoval.Mégegyszer köszönöm a fotókat.Üdv Tóth Szilárd

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1020)
Emperor_ Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1021

morissz!

 

OFF

Kimásolod a kép linkjét, abban javítsd ki a THM szót IMG-re, ha a legnagyobb felbontásban meg akarod nézni a képeket!

ON

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1020

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1019)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1019

Üdv kedves újabb gyűjtő barátunk !

 

Nekem csak ez van most szétszedve , talán segítségedre lesz..

Bár ezt már valaki előttem "egyenáramosította".

 

Majd még szétnézek, h van-e gyári szétszedett mozdonyom.

 

Üdv !

Ervin

ps: amiket a gyűjtőtársak leírtak, ha elvégzed, általában be szoktak indulni ezek a motorok.

( és nem hiányos a mozdonyod )

 

 

Előzmény: Törölt nick (1018)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.05 0 0 1018

Továbra sem megy csak zúg,valami panel amotoron el van törve és arról hiányzik valami,nagy segitség lenne még ha kaphatnák fotót a hajtásrol kaszni nélkül.

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.05 0 0 1015

Kösžönöm a választ,akkor továb probálkozok a motor beinditásával,remélem nem zárlatos vagy ilyesmi 

nohabrok Creative Commons License 2014.12.05 0 0 1013

Nagyon hálás vagyok érte.

Előzmény: H0ri60 (1010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!