Valaki a 3. epuletbol atvette mar a lakasat vagy kapott mar valaki meghivot egy muszaki atadasra? Orulnek neki ha ez ugyben is aramolna itt az info, mert ez mindenki hasznara valhat. (akik 3masok)
Mi meg nem vettuk at, idopontunk sincsen, mert olyan padlot valasztottunk, aminek a beszerzese idobe tellik.
Szeretnék egy pár dolgot tisztázni. Nekem nincs és nem is volt azzal problémám, hogy a Raiffeisen hozzájárulása kell az utaláshoz. A következőkkel viszont van problémám: 1. Miért nem volt elég a 90 nap arra, ami most egy hét alatt lezajlott? 2. Miért kellett mindehol hisztiznem azért, hogy valami történjen? 3. Miért nem mondtak annyit, hogy "elnézést, a jövő hét pénteki napon utalunk?"? Ha én nem intézkedem gyanítom most sem történt volna semmi. 4. Adminisztrációs hiba: erről annyit, hogy 10 nappal a határidő előtt felhívtam Önöket, hogy nehogy véletlenül adminisztrációs hiba történjen és megerősítést kaptam, hogy fel van jegyezve az utalandók közé, sőt, a naptárba is, biztosan nem lesz elfelejtve. 5. Miért mondták később mégis azt, hogy azért nem fizetnek mert nincs pénzük?
Egy kicsit következetesebb, precízebb és korrektebb ügyintézéssel mindezt el lehetett volna intézni. Ez persze csak az én véleményem.
Örülök, hogy a kötbéresek 95%-a megkapta a pénzét időben, bár gondolom a maradék 5%-ot ez nem vígasztalja.
Lehet, hogy tévedek, de bontási megállapodásunk értelmében a késedelem esetén Ptk. szerinti kamatot kell(ne) fizetni. Ezen már nem akadok fent, biztos adminisztrációs hiba történt. Mindegy, ez számomra a tanulópénz. Ennyivel tartoztam az ördögnek. Igyekszem elfelejteni az egészet, annak ellenére, hogy anno nagyon vártam, hogy beköltözhessek első lakásomba.
A Liliomdomb Kft. legalább fizetett, nagynehezen. Ennél sokkal durvább dolgok is megtörténnek az építőiparban. Ezt pozitívumként azért meg kell említenem (sajnos kishazánkban már ennek is örülni kell).
Köszönöm a figyelmet!
A többi lakónak pedig sok szerencsét kívánok, remélem nekik más lelkületben végződik a lakásvásárlás.
Több hozzászólásban jelezték, hogy nem válaszolok a megkeresésekre.
Kérem megértésüket, mint a cég ügyvezetőjének alapvetően más feladataim is vannak, nem is beszélve új projektünk indításáról, ami miatt energiáimat át kellett csoportosítanom. A Liliomdombon dolgozó kollégákat átszerveztük, az értékesítésre és a vevőkezelésre is újabb erőforrásokat tettem, biztos vagyok abban, hogy ők kezelni tudják a problémáikat.
Vevői módosítások ellenőrzése, lakásátadások: Peták János
Elnézésüket kérem, természetesen foglalkozom a felvetett problémákkal, de ezek többsége az eddigi tapasztalatok alapján olyan, amelynek orvoslására a helyszini kollégák teljes hatáskörrel rendelkeznek, azokat nekik kell megoldani.
A megkeresések ügyében a kollégáim intézkednek.
Kérem megértésüket, azt hiszem, nem általános, hogy a beruházó cég ügyvezetője válaszoljon a Fórumon, vegyen részt a lakógyűlésen, személyesen legyen jelen az szerződéskötésnél, emilezgessen a vevőkkel, mint ahogy ezt eddig tőlem megszokhatták. Talán, ha sosem tettem volna meg ezeket, akkor most nem rónák föl nekem, hogy sajnos a jövőben erre kevesem időt tudok szakítani.
Minden jót kívánok, különösen a 3. épület heteken belül beköltöző új lakóinak! Remélem, jól fogják magukat érezni a Liliomdombon.
A szerződésbontásunk nyomán Önnek visszafizetendő összeg a mai nappal átutalásra került. Adminisztratív hiba okozta az 1 hetes késést. Kollégáim nem értesítették a bankot a szerződésbontásról, és ez akkor derült ki a, amikor a fizetési határidőnk lejárt. Mivel minden vevői befizetés zárolt számlára érkezik, tehát olyanra, amiről a Liliomdomb Kft. nem tud utalni sehová (vissza se), ezért a visszautaláshoz a bank engedélye szükséges. A Raiffeisen Bank nagyon korrekten minden vevőknek történő visszautalás előtt kockázatelemzést végez, ez bizonyos esetekben több napig is eltart (ne kérdezze tőlem, miért tart addig, nem tudom, és mi is nehezményezzük ezt). Tudomásom szerint a Bank munkatársával a tegnapi nap beszélt telefonon, és az illető valóban meglepődött, mert ő személyesen nem tudott az ügyről. Tájékozódott a kollégájától, aki az ügyet intézte majd este visszahívta és tájékoztatta Önt, hogy valóban a kockázatelemzésre vártak, amely tegnap este engedélyezte a tranzakciót. Ma pedig utaltunk.
Elnézést kérek a késlekedésért, mint említettem egyedi hiba okozta.
A kötbéreseknek nem kell tartania hasonló hibától, az eddigiek 95%-a napra pontosan kapta meg. Erre számíthatnak ezután is.
Köszönöm a hozzászólását, azért remélem, a jövőben talál örömtelibb elfoglaltságot annál, mint hogy a Liliomdomb Kft. ellen folytasson médiakampányt, ahogy azt bejegyzésében ígérte.
Őszintén sajnálom, ami Veled történt! Remélem mihamarabb rendeződni fog a dolog, és ne engedd, hogy ez befolyásolja az életed. Tudom, könnyű mondani…. Nálunk is rezgett a léc, az az egy év albérletből, albérletbe eléggé megviselte az idegeinket, és viszonyainkat. És ezt pénzel (kötbér) aligha lehet enyhíteni Beköltöztünk, kicsit fellélegeztünk, de sajna megint van min idegeskedni. Tudom, hogy saját magammal cseszek ki, de a sorozatos szerződésben foglaltak megsértése, be nem tartása miatt mi is (igen többen vagyunk), elkezdtük a hatóságok felé való egyenlőre érdeklődő nyitást. (fogyasztóvédelem, ügyvéd). Azért kicseszés saját magammal ez, mert ha bármi eljárás indul a Liliomdomb ellen, az azt jelenti, hogy még jobban megáll, lelassul minden, és még később lesz normális otthonunk. Legalább azt látnánk, hogy mozdulunk valamerre, de semmi… Még nem tudtam eldönteni magamban, hogy jó választás volt-e, hogy a liliomdombon vegyünk lakást. Eddig hajlottam a jó felé, de egyre inkább gondolom azt, hogy ezért a pénzért jobbat érdemeltünk volna (nem a lakás minőségére gondolok), pedig szívünk, lelkünk benne…
Úgy döntöttem előszőr veletek osztom meg történetemet, talán titeket érint leginkább. A Liliomdomb Kft-vel bontottam a szerződésemet idén januárban. Azt le sem írom, hogy októbertől januárig tartott az, amíg sikerült aláírniuk a bontási papírt. Az ok egyszerű volt, nem készült el a lakás időben (az eredeti határidő 2007. március volt!). Az egyéb sérelmeket, kellemetlenségeket most nem ecsetelem, azokat Ti is tapasztaltátok. A pénz visszafizetésére 90 napos határidő volt megadva (bezzeg amikor nekem kellett fizetni....). Ez lejárt múlt hét csütörtökön. "Természetesen" nem történt semmi, telefonálgatok össze-vissza, ígéreték, hogy tegnapra kifizetnek (Varga úrral egyszer sem volt módomban beszélni). Nem kaptam meg a pénzem és megintcsak a Liliomdombtól megszokott módon fel sem hívtak, hogy bocs vagy valami. Végülis ez így "korrekt" nem? Hozzáteszem, akikkel beszéltem, Ők nagyon kedvesek voltak. Feltételezem nem Ők tehetnek erről az egészről. Az ok, amiért nem fizetnek, hogy nincs pénzük (ezt mondták nekem). Tehát két lehetőség van. 1. Nem akarnak fizetni. 2. Nem tudnak fizetni. Nem tudom melyik a rosszabb. Azt a kifogást is megkaptam, hogy a Raiffeisen-nek, mint finanszírozónak kell engedélyezni az utalást, ezért is nem utalnak (erre az engedélyezésre volt a 90 nap elvileg). Felhívtam a Raiffeisen Projekfinanszírozási Főosztályát és elmeséltem a sztorimat. Hát eléggé meg voltak lepődve, várom a visszahívásukat. Én másfél éve fizetem arra a lakásra a törlesztőrészleteket, amit soha nem vettem át úgy, hogy mellette albérletet kell fizetnem. Sőt, mivel nem kaptam meg időben a visszajáró pénzt, elestem egy másik ingatlan (természetesen használt, ezek után) megvásárlásától, így megint marad a bérlés. Még jó, hogy azt nem foglalóztam le, valahol titkon tudtam, hogy a Liliomdomb nem tagadja meg önmagát azzal, hogy időben és korrekten intézi a dolgot. Nekem már nincs veszteni valóm, úgyhogy felszámolási eljárást fogok kezdeményezni a Liliomdomb Kft. ellen. Addig is minden elérhető médiában meg fogom jelentettni ezt a történetet. Nem érdekel, hogy meddig fog tartani, de nem hagyom, hogy egy ilyen "szervezet" tönkretegye az életemet.
Kötbéresek! Nagyjából erre számíthattok Ti is az én esetemből kiindulva.
Ha bárki kiváncsi a konkrétumokra, szívesen elmesélem részletesen, írjon mailt.
Irtam Onnek mar tobb levelet, de eddig egyre sem valaszolt. Pontosan azota nem, amiota nem tudtunk megallapodni egy modositast illetoen. A legutolso levelem penteken reggel ment el. Nagyon szepen kerem, hogy vegye legalabb egyszer a faradtsagot es valaszoljon.
Ahogy már írtam korábban, én is fizetnék már! Természetesen csak számla ellenében, és ha az a számla nem a közműtől való (hanem a liliomtól), akkor úgy hogy a közműnek fizetett számlát láttam. Nem nagyon szeretném azt, hogy majd 1 év után fizessünk egy évnyi költséget egyben. Már most elég tetemes a rezsi számla, így egyben tuti nem fogom tudni kifizetni. Még egyszer hangsúlyosan, hátha az is meghallja, akinek kell: SZERETNÉK MÁR FIZETNI!
Huhh, mindenhol máshogy intézik az egyes ügyfelek dolgait? mert amit írtál, abból nekem az derül ki, h hiába vagyunk egy cipőben mégis máshogy tudjuk elintézni a hasonló ügyeinket. ELMŰ: én neten jelentkeztem náluk, semmit nem kértek (adásvételi szerdődés,...stb) nem kellett mennem sehová, abban egyezünk h időpontegyeztetés után jöttek ki leplombálni, hoztak minden szerződést, aláírtuk és kész. Mondjuk még mindig várom az ELMŰ által aláírt példányt...de ez más kérdés. A Vízművekes kék papírt az Ilonáék intézték kb márc. elején, én csak érdeklődtem a Vízműveknél h hol tart a dolog és arra fel mondták nekem h ha nincs tház alapító, és ez által még nem alakult meg a tház, akkor nincs mellékvízmérős szerződés. Komolyan mondom h őrjítő amit csinálnak. Nem akarják h fizessünk? mert én csak számla ellenében fogok fizetni, szal nem értek semmit mostmár.
Az Elműt intézni, érdemes a Camponába. Ott van egy kirendeltség, kelleni fog az adás- vételi szerződés, és az átadás-átvételi jegyzőkönyvön szereplő mérőóra számok, és állások. Rögzítik az adatokat, és kb: 5-8 napon belül telefonos egyeztetés után jön egy úr aki ellenőrizni fogja a folyosón lévő órát , átblombálja kitölti a papírokat(szerződést).........én már az első fogysztást be is diktáltam(1.e-és 7.-e között kellett)vagy a neten keresztűl be lehet küldeni.
A Vízművekhez én bevittem személyesen azt a papírt amit a Liliomdombtól kaptam,(azt a kék színűt) a vízművek rögzítette az adatokat,kaptam egy A4- es lapot amin volt egy cégnév, telefonszám.... (talán valami Hexaéder kft.....ezt pontosan megnézem holnapra, mert nincs itt nálam)........ két hét múlva fel kellett őket hívnom, kijöttek, blombáltak, megírták a szerződést, fizettem nekik a blombálásért 4900.- forintot,........és ennyi.................., hogy ki- mikor fog jönni leolvasni vízórát? vagy kinek kell bediktálni, arról sajnos nekem sincs infóm:(
Olvasom, hogy a Vizóra átírással nem csak nekem van gondom. Van valaki akinek ezt sikerült már megtennie. Ha igen legyen szíves kisegíteni pár hasznos tanáccsal, hogy érdemes nekikezdeni az átiratásnak.
Elmű oldalon könnyebb a helyzet? Ott milyen papirokat kell vinni az átíráshoz.
Azért érdemes elolvasni nem csak ezt a cikket, hanem a kezdetétől hiszen oda vannak linkelve az előzmények is. Illetve erősen ajánlott a kommenteken végignyálazni magad. Kiderül, hogy az a fekete nem egészen fekete, és a fehér sem fehér, hanem valahol mindkettő a piszkosszürke közelében van. Nekem úgy tűnik a hölgy szerződésmódosítással a befejezési határidő előtt vette át a lakását és most veri a palávert hogy nem volt minden készen.
Magánvélemény: Ezért szabad csak úgy átvenni, hogy minden rendben van, hiszen a kötbér sokkal erősebb ösztönző mint egy 30 napos javítási határidő következmények nélkül. :P
Igen, ez így van, akkor leszünk társasház, ha mind az 5 ház megkapja a használatbavételit. Gondolom, ezért van (megint) nagy csend, nem úgy mennek a dolgok, ahogy kellene, ahogy tervezték… Szeretném már rendbe tudni a dolgaimat magam körül. Idegesít, hogy nincsenek közüzemi szerződéseim (kivétel elmü), nincs alapító okirat, nincs társasház, nem keresnek fel egyeztetés gyanánt a visszamenőleg fizetendő rezsivel. Utálom azt, amikor bizonytalanságban élek, senki nem tud tájékozatni, senki nem tudja a határidőket. Fizetek, illetve fizetnék, az állapot megszüntetése érdekében!
Sajnos én sem tudok beszélni senkivel. Felhívtam a Vízműveket és azt mondták, hogy nem tudják elfogadni addig a mellékvízmérős szerződéseket amíg nincs társasház. Alapító okirat kell hozzá, közös képviselő beleegyezése, de nálunk ez csak névleges dolog, társasház még nincs. Tud valaki bővebbet a témáról?
Tudja valaki, hogy a Liliomdomb epitkezes korul vannak-e elo emberek meg? Sem Kupai (MURUS) Albertet, sem az Ilonat nem lehet elerni, raadasul meg e-mailre sem valaszolnak.
Nagyon köszönöm a tájékoztatást, neki is kezdek az igénylésnek. Amúgy a jegyzőkönyv csak a faliújságra volt kifüggesztve vagy ti kaptatok a megadott mail címetekre is példányt belőle? Én is fel voltam iratkozva de még nem jött semmi a Liliomdombtól.
Sziasztok! Szeretnék bekapcsolódni én is a fórumozásba, most költözünk a 2-es épületbe és én is hasonló gondokkal küzdök mint amit ti írtatok az eddigi hozzászólásaitokban.
Én is befizettem előre a kk-et három hónapra előre, de semmi eredményt nem látok a közös képviselő oldaláról. Az első lekógyűlésen nem volt tényleg túl meggyőző az úr, sőt inkább nagyon kétségbeejtő volt a megnyilvánulása. Szóval mindenképpen én is résztvevője lennék egy lakók által megszervezett lakógyűlésen.
Tudnátok segíteni nekem abban, hogy m ilyen kontakton tudok én is belépési kódot kérni az Europea-hoz?