olyan problémám lenne,hogy van nekem egy jobb időket látott briss&stratton sprint motoros fűnyíróm aminek kezdi megadni magát az az "öntvény" vagy valami amihez a kést rögzítem. Egész pontosan elindúlt rajta egy repedés. Na ezt hogyan tudnám leszedni? Valamilyen lehúzóval? Mi a trükk?
Koszonom a valaszt! Azota voltunk mar szervizben, mert a beranto szerkezet is megadta magat ( 3 honapos gep), nem ment vissza a kotel. A karbit ismet beallitottak, most mar nem olajoz (annyira), a fogyasztas 0.5 literrel csokkent naponta. Akkor is nagy csalodas ez a Husqvarna. Mikor az egyebkent nagyon korrekt es segitokesz szervizes gyerek meglat, remegni kezd a keze es furcsan rangatozik a szaja... Lassan torzsvendeg leszek naluk. Pedig csak ugy es arra hasznaljuk ezt a masinat, amire a gyartoja felvette tolem az iszonyatsok lovettat. Vehettem volna Stihlt. Az igazsag az, hogy voltam is naluk komoly erdeklodest mutatva (FS 400), de a sracok nyeglesege, meg nem eppen az elvarasomnak megfelelo osszbenyomas nagyon hamar tavozasra kesztetett. A Husgvarnas fiu szelsoseges esetben hazhoz jon szerelni este 9 kor is es latszik rajta, hogy szivugye, ha egy gep szar. Amig megvolt a Partner 422, parszor bizony nalunk vacsorazott. Ezert valasztottam a Husqvarnat. Az idealis eset persze az lenne, ha elkezdene Komatsu Zenoah- ot arulni, mondom is neki rendesen. Ez a nalatok (meg) nem forgalmazott marka nagyon-nagyon rendben van. A japcsik tudnak es kesz. www. komatsu-zenoah.com, www.zenoah-komatsu.sk Megegyszer koszonom, irogass ide minel tobbet, nagyon tanulsagos.
kösz a tanácsot megfogadom. Én vásárolnék szervizkészletet és a benzinadalékot, hol tudnám ezeket megvenni Pesten? De volna még kérdésem: ha a benzint elhasználom még a karburátorból is és az olajat is leengedem, "fölfordíthatom-e" a gépet hogy a kést és környékét megtisztítsam? Kösz!
Mivel 5 órát üzemelt csak az olaj - teljesen mindegy, hogy most cseréled le, vagy tavasszal. Később, lényegesen "fáradtabb" olaj esetén jobb, ha ősszel cseréled le, ugyanis a fáradtolajban végbe mennek olyan kémiai átalakulások, amelyek semilyen fém és gumi alkatrésznek nem használnak.
A motorolaj esetében az üres teleltetésnek nem vagyok a híve, ugyanis szerencsétlen esetben korrózió indulhat be. Az üzemanyagot viszont ki kell önteni a tankból és utánna még a karburátorból is ki kell járatni a benzint - feltéve ha nem használsz üzemanyagadalékot, ami konzerválja az üzemanyagot és a gumi alkatrészeket is.
Igen, forgalmazunk szervízkészletet, ami tartalmaz egy kézi szivattyút és egy edényt is, amivel kényelmesen és tisztán ki lehet szívatni a motorból a motorolajat, és semmit sem kell szerelni. Bruttó 1.990,- Ft kerül, szvsz nagyon megéri.
Ezek a gépek általában az egytengelyes kerti traktor kategóriába tartoznak, sebességváltóval vannak felszerelve, és több kihajtással is annak érdekében, hogy több adapter legyenek képesek üzemeltetni - első sorban profi felhasználásra. Ebből adódóan az áruk is igazodik a használhatóságukhoz.
Egy ilyen alapgép kb. 400 eFt-nál kezdődik és szinte minden fajta adapter kapható hozzájuk. Mi is forgalmunk ilyeneket igaz, hogy a honlapon nincsenek fenn, de remélem rövidesen pótolni tudjuk ezt a hiányosságot is.
Nagyon jól tetted, amikor a Stihl permetezőt választottad!
Ahhoz, hogy függőlegesen 10 m-t tudjon nyomni, két dolog kell:
1./ Be kell a gépnek járódnia, ugyanis gyárilag több üzemanyagot állítanak a karburátoron azért, hogy a bejáratási idő alatt a több üzemanyaggal együtt több olaj is kerüljön a hengerbe - ezzel biztosítva a még tökéletesebb kenést. Kb. 10-15 tank benzin elhasználása után fogod érezni, hogy a motor nem pörög ki annyira, mint most az elején. Ez jelenti azt, hogy a motor bejáródott. Ekkor el kell vinni a szakszervízbe, ahol be kell állíttatni a karburátort a helyes értékre. Szigorúan TILOS alapjáraton pöfögtetve bejáratni a mai korszerű léghűtéses motorokat, ugyanis ilyenkor az alacsony fordulat miatt a hűtőlevegő mennyisége is kevés! Normálisan pörgetve dolgozni kell a géppel ügyelve arra, hogy azért túl ne terheljük.
2./ Ha nagyobb távolságra akarsz fuvatni, akkor le kell venni a szórócső elejéről a terelőrácsot!
Valamit félre érthettél a kezelési utasításban ugyanis a normális permetezéshez nem kell semilyen szivattyú sem! A permetlétartály folyamatosan túlnyomás alatt van, ezért akár milyen helyzetben ban a szórócső, a permetlé el jut oda, ahova kell.
Az SR 340-es permetezőhöz lehet külön vásárolni ULV-szettet, ami tartalmaz egy szivattyút is az ULV-fuvókákkal együtt. Ez a szett nagyon-nagyon apró cseppekre töri az amúgyis apró cseppeket, azáltal sokkal jobban ködösít, takarékosabb a permetszerfelhasználás és tökéletesebb a takarás.
Ha a kipufogó körül található fekete olaj, akkor az a tökéletlen égésre utal. Ami lehet attól, hogy túl sok az olaj a benzinben, vagy a motor kap túl sok üzemanyagot. Inkább ezt támasztja alá a túlzott napi üzemanyagfogyasztás is. Egyébként a motor füstöl?
Szvsz sűrgősen el kellene vinni a szerízve, hogy állítsák be rendesen a karburátort, vagy keressék meg a hiba okát!
Ezeken a gépeken nincs hengerfejtömítés. Hengertalptömítés ugyan van, de ha az lenne a gond, akkor éppen fordított lenne a helyzet - túl kevés üzemanyagot kapna a motor, és nagyon egyenetlen lenne a járás.
IGEN és NEM! Ugyanis a Sprint motornak van olyan változata, ahol állítható a karburátor pillangószelepének a szöge (magyarul: változtatható a gáz és ezzel a fordulat) és van olyan, amelyiken nem - fixen rögzítve van gáz. Attól függően, hogy a fűnyírógyár melyiket szereli fel. A fix gáznál olcsóbb a fűnyíró, ugyanis nincs gázkar és nincs gázbowden sem. Nagyrészt az olcsóbb gépeken alkalmazzák ezt a takarékos, de műszakilag kifogásolható megoldást.
Egyébként az MTD nem gyárt motorokat, hanem a Briggs & stratton motorgyár motorjait szereli fel a gépeire - vagy mást!
Ma az osanban sikerült vennem egy benzines láncfűrészt. Baromi ocsó volt szerintem, bár valami kínai cucc. de 27eft-ért ingyen van. Tudom, hogy alkatrészileg nincs elengedve az utánpótlás, de nem szoktam a gépeimet tönkre nyúzni. Otthonra, barkácsnak tök jónak tűnik. Rezgéscsillapítós, 18" (45 cm) lánc. Korrekten pöccre indult. Szóval örülök. Remélem sokáig.
Semmiképpen nem célszerü a (semmijen)gépet olaj nélkül tárolni.
Inkább most cseréld le az olajat, és a friss oxidmentes olajjal teleltesd át.
Fogalmam sincs mijen gépröl beszélsz, de az 5. üzemora utáni olajcsere extrémnek hangzik.
Valami belsöégésü?
Célszerü lehet a gyertyafuraton keresztül egy kevés olajat tölteni a hengerbe, majd párszor átmozgatni a dugattyut. > Gyertya vissza > Igy megelözheted a hengerfal esetleges rozsdásodását.
Eljött az idő le kéne cserélni az olajat, mert eltelt az 5 óra. Szerinted a téli leállítással hogy lehet összeegyeztetni az olajcserét? Vagyis cseréljek olajat és a friss olajjal kezdjem a tavaszt ami gépben van, vagy lehet a gépet üresen (benzin és olaj nélkül) teleltetni? Nem tudom, hogy idén kell-e még vágnom? Valahol olvastam, hogy létezek olajszivattyú ami leszívja az olajat stb. Szóval ez egy készletféle. Van Nektek ilyen? Köszi a választ!
Még egy kérdésem van, bár ebből lehet, hogy csak jövőre lesz valami. Egy kertben, ahol dolgoztunk láttam egy szétkapott rotakapát. A gép viszonylag nagy volt, és tartozott hozzá hótolólap és alternáló kasza is. Van-e ma a piacon olyan gép, ami ezekkel a kiegészítőkkel felszerelhető, és nem 600 ropi?
Megvettem életem első új Stihl gépét, egy motoros permetezőt. A gépről az infó az, hogy függőlegesen kb 10 méterre nyomja el a permetet. Kipróbáltam, kb. 5 métert bírt vízszintesen a gyári olajjal és 95-ös benyával. Remélem csak azért van, mert bejáratós. Amúgy azt írta a használati utasítás, hogy 5-15 tank után lesz bejáratva. Tegnap egész délután hagytam alapjáraton pöfögni, és egy fél tank benya el is ment a egész délután. Van ennek a gépnek egyéb külön trükkje, hogy mihamarább bejáratódjon? Kérdem ezt azért, mert a mellékelt használati utasításban erre nemigen tértek ki, és ráadásul több helyen is értelemzavaróan helyesírási hibás.
Meg még egy észrevétel. A leírásotokban a 10 méter ide-oda hatótávolság volt megadva. A mellékelt haszn.ut.-ban meg az van, hogy ha 30 fokos szög felett akarom használni, akkor valami plusz szivattyút kell beépíteni. A kereskedő, akitől vettük nem tudott ehhez hozzászólni. Tudsz te erről? Ha igen, akkor mennyibe kerül egy ilyen kiegészítés? Meg tudom-e én csinálni az átalákítást, vagy ti csináljátok meg?
Kedves Gepdokibacsi, erdeklodni szeretnek, hogy mitol lehet olajos a husq240 kaszamon a motor, a kipufogo, ill. az egesz burkolat belso resze tiszta dzsuva. Ha megtisztitom, 1-2 ora munka utan megint folyik minden. Keverek Husq olaj, pontosan 1:50, porlaszto beallitas a szervizben, nem is olyan regen max 12000 fordulatra. Nem tom mi lehet a baja, lehet, hogy vmi. hengerfej tomites? Surgosen szervizt igenyel, vagy meg dolgozhat egy "keveset"? Az igazsag az, hogy ez a gep most pihent kb 10 napot, vartuk az uj szoghajtast, mert a regi ( 3 honapos) megadta magat, csapagyas lett, maig nem tudni mi okbol. Pedig zsiroztuk am minden nap. Ugyhogy szamomra csalodas ez a Hus-qurva draga masina. Arrol nem beszelve, hogy kisse nagy etku, napi 5 litert bevag, szemben a Komatsu 3.5 literes napi fogyasztasaval. A husq fureszem tok ok, de motoros kasza no more Husqv, az biztos. Ennyi penzert ez nagyon keves, amit eddig mutatott. Tehat, most szervizbe vele, vagy hagyment, oszt majd lesz valami?
Én egy rokonomnak a Brico-ban vettem. Bevittem a régit, lemérték a furatokat tolómérővel és valami katalógusból megkereste a számát, ezután már csak leemelte a polcról a megfelelő darabot. Ahogy elnéztem elég nagy választék van, remélhetőleg talának neked is megfelelőt.
Tegyed a kést egy papírlapra, majd rajzoljad körbe, a furatokat is. Mérjed le a fűnyíróház belső átmérőjét (ahol a kés forog) és ezeket küldjed el a Szabó Kerttechnika 8200 Veszprém, Budapest út 17. címre. (Telefon: 06-88/420-099, Fax: 06-88/568-801)