Ma reggel meggyőződtem róla (és vettem is még kettőt :) ), hogy létezik a termék. Ha a nemsokára Doromláson össze tudunk találkozni, viszek egyet magammal. Ha nem, akkor konyhatizezercikk.hu 990Ft, GLS-sel tudják küldeni, -50-+110 ig mér, pontossága +-1 fok, 2másodpercenként frissíti a kijelzett értéket, 2db LR44 gombelemről működik (kettőt adnak hozzá) . A neve 12749 digitális hőmérő.
Holnap jönne egy stác, aki valami homokfutót szeretne belőle építeni, de szívesebben adnám olyannak, akinek segítség lenne az a néhány alkatrész, amit ki lehet esetleg belőle bontani. A maradék meg mehet a méhbe...
Az üvegek jók, abból sose árt ha van tartalék, mondjuk a hátsó ablak pont egy plexi lap. A kormánymű jónak tűnik, a talpasok se lötyögnek, a gólyalábak sárosak, de talán tartaléknak jó lehet. A féktárcsák 6 mm vastagok, és nincs válluk, abból se árt, ha van tartalék.
A Germalex kft-ről ki mit tud? Variáror szíj miatt nézelődtem a honlapjukon nincs a kínálatukban. Ligier Ambrához kellene,náluk vettem utoljára 2015-ben "megfizethető áron". Vagy beszerzési forrást ha tud valaki?
El kell takarítanom a lomjaimat, de nem tudom hova tenni ezt az régi kocka Aixam-et.
20e Ft-ért vettem vagy 6 éve, a kerekeit akartam felhasználni egy tuk-tuk-ban, de az a projekt is áll jelenleg. Kerekek nélkül ingyen elvihető, ha valakinek esetleg kell. Az üvegek épek, a kormánymű jó. Motor, váltó, féltengelyek nincsenek benne.
ezt vettem a napokban egy konyhafelszerelesi uzletben Budapesten. Doboza nincs meg, talan -40 tol mer, megmelegitettem, talan 110 lehet a legmagasabb erteke. 108 at meg lattam rajta, aztan high felirat. Egy gombelemmel mukodik, adjak hozza, 1000ft lehetett... utana kerdezzek mi ez hogy ez?
A gyári flexicső is ritka hitvány minőség, nem tudom milyen lehet egy utángyártott.
Többünknek jól bevált a hűtéstechnika szaküzletekben kapható Vibratig flexicső, a klímás szlengben anakonda néven ismerik. Sokkal masszívabb, mint a gyári flexicső, sajnos sokkal hosszabb is, át kell variálni a kipufogórendszert miatta, de hosszú távon megéri a fáradságot...
Üdvözlet. Aixam 500.4-be rezonancia csövet kell cserélni. Helyettesíthető-e más tipusú autóéval, ha igen melyikkel? Vagy vegyem meg inkább az utángyártottat. Válaszokat előre is köszönöm.
Sokéve kölcsönkaptam egy Renault 9-est , országos tájfutó diákolimpiára vittem vele pár gyereket , hazaúton elszakadt gázbovden . Valahogy összetákoltam , rövidítve a tokon , csavarral megtalpalva -- a szempont az volt , hogy a hátralevő közel 100 km-t még megtegye a kocsi ; hazaérve jeleztem a női tulajnak a javítás ideiglenes jellegét , sürgősen csináltassa meg , mert erőst bizonytalan az élettartama annak a tákolásnak . Az autó egyébként akkor már kifutóban volt , sokat nem foglalkozott vele , ezért egy évvel később nem volt akadálya annak , hogy ismét kölcsönkapjam . Az egykori katonatársaimmal jöttem össze ( 20 éves leszerelést jubiláltuk ) majd másnap egyből onnan elmentem megvenni az első kvadunkat ,
Az egyik egy kipufogó-bilincs volt , a korróziótól eltört ezért kénytelen voltam egy laposvassal megtalpalni -- kb . 20 percig tartott a bilincsjavítás . Ha figyelembe vesszük egy ilyen új bilincs bolti árát ( kb. 300 Ft ) és a szervizek óradíjait ( 2.000-15.000 Ft ) akkor értelmetlen spórolásnak tűnik -- ha belekalkuláljuk , hogy a 4 napos húsvéti ünnep vasárnapján voltunk akkor már megérte .
Számomra a leginkább emlékezetes az volt amikor egy Aixamben légszűrő gyanánt két mosdószivacsot találtam ...
A kérdés szerintem ennél összetettebb . Nálam a gyári megoldások is kiverik a biztosítékot , amikor nem lehet valamit normálisan szétszedni és javítani , nem jelzi vissza valaminek a működését a visszajelző lámpa , pl. a töltésjelző lámpa elalszik ugyan , de töltés az nincs és más ehhez hasonlók tömkelege .
Hogy egy jármű miért van olyan állapotban amilyenben annak lényegében 3 oka van :
-- pro uno : milyenre gyártották
-- pro secundo : mennyire alakult-kopott-használódott az idők folyamán
-- pro tertio : mit hogyan bütykölgettek el rajta az előző szerelők jól vagy rosszul , javítva-rontva a masinát
A fenti három kombinációjából áll össze az általunk megvásárolt vagy javított jármű pillanatnyi állapota . A gyár szempontjai is megérnek egy misét , de azok legalább ismertek ; úm. : a lehető legalacsonyabb költségszint , az első tulajdonost viszonylag üzembiztosan kiszolgálni , a jármű extrém hosszú élettartamát pedig lehetőleg megakadályozni ; a szerelhetőség nem különösebben meghatározó . Aki megpróbált már hozzáférni pl. a Ambra összeragasztott ajtajában az ablakemelő szerkezethez az tudja mire gondolok . Gyártani így volt egyszerűbb .
Az elhasználódásból adódó negatív változást is el szoktuk fogadni , legfeljebb a mértékékén bosszankodunk , miszerint kicsit többet vártunk volna ...
Hanem az elődök munkája az sokrétű . Jómagam -- öregedve , kicsit tapasztalatokban gazdagodva -- kissé megértőbb vagyok , mint pár éve . Nem voltam ott , nem láttam , nem ismerem a körülményeket -- csak a nekünk nem tetsző -- végeredményből megítélni valamit kissé merész.
Volt olyan mopedes társunk aki (óvó)nő létére maga szerelte a kocsit -- nem mintha élvezte volna , csak kénytelen volt . Nem hogy csápos emelője , de még aknája sem volt , ezért az alja munkát úgy végezte , hogy lemászott a vízóra aknába és a gyerekei fölé tolták a Casalinit . A megyénkbe a második idekerülő mopedautót egy fél oldalára lebénult társunk használja , eredetileg vasas szakmában dolgozott , ért is hozzá , de egy kézzel lassan bogarászgat a technikán .
A végeredményt látjuk , az odavezető utat nem . Sokéve kölcsönkaptam egy Renault 9-est , országos tájfutó diákolimpiára vittem vele pár gyereket , hazaúton elszakadt gázbovden . Valahogy összetákoltam , rövidítve a tokon , csavarral megtalpalva -- a szempont az volt , hogy a hátralevő közel 100 km-t még megtegye a kocsi ; hazaérve jeleztem a női tulajnak a javítás ideiglenes jellegét , sürgősen csináltassa meg , mert erőst bizonytalan az élettartama annak a tákolásnak . Az autó egyébként akkor már kifutóban volt , sokat nem foglalkozott vele , ezért egy évvel később nem volt akadálya annak , hogy ismét kölcsönkapjam . Az egykori katonatársaimmal jöttem össze ( 20 éves leszerelést jubiláltuk ) majd másnap egyből onnan elmentem megvenni az első kvadunkat ; amint felvettem két utasomat ( akik egy éve is utasok voltak a tájfutásra menet ) elszakadt a kuplungbovden . A motortérbe tekintve megdöbbenve láttam , hogy a gázhuzalon még mindig az általam egy éve rábütykölt csavar tartja a lelket a motorban . Akkor a kuplungot is valahogy összehoztam , de mivel azon a túrán útba ejtettem egy mopedes társunkat akinek ilyen huzalgyártó üzeme volt megszakadt a tákolási hagyomány .
Jönnek hozzám a kétségbeesett mopedautó tulajdonosok : behalt a technika . Üzemképessé kell tenni , nem tudják nélkülözni . Esetenként a lehető legolcsóbban , mert néminemű pénztelenség is társul a helyzethez . Ilyenkor persze lehetne prédikációt tartani arról , hogy akinek nem telik rá az ne akarjon autózni -- de én úgy gondolom nem az én tisztem ezzel foglalkozni , életviteli tanácsokat adni bárkinek is . Amiképp elvárom más se károgjon bele az én dolgaimba sem ártó , sem jobbító szándékkal -- bár e kettőt néha nehéz egymástól megkülönböztetni . Ne ítélj , hogy ne ítéltessenek . ( Lk 6,37 https://www.taize.fr/hu_article5104.html )
Szóval valahogy guruljon a kocsi , ilyenkor nekem a legcélszerűbb olyan megoldást alkalmazni a legrövidebb idő alatt elkészül , hogy a saját dolgaimmal foglalkozhassak .
Na , meg a szerszámok : a végeredményt látva nem tudjuk miféle körülmények között lett olyan a gányolás , amilyen . Lehet egy lakótelepi parkolóban alkották , fúrógép nélkül , sötétben . Nem voltunk ott , nem tudjuk -- mert akkor szép teljesítmény az üzemképesség helyreállítása . Sok éve nálam járt egy ismerősöm ( az egy éve elhunyt idős mopedautós bácsi unokája ) aki karosszériásnak tanult akkor ; látta hogy flexszel vágom a vaslemezt . Mondta , hogy a munkahelyén leenné a fejét a főnök , ha ő ott ilyet csinálna . Mire én : ha Német Pistinek ( nála dolgozott akkor Robi ) is ilyen szerszámparkja lenne erre a célra , mint nekem itt most akkor ő is valószínűleg a flexet választaná a lemezvágáshoz .
Aztán ott van a teljesen érthetetlen spórolás : amikor filléres alkatrészeket se cserélnek ki ... Sasszeg helyett drót és effélék . Hát nézzük : Egy sasszeg valóban csak 30 Ft , és azzal illene lerögzíteni a koronás anyát elfordulás ellen . Csakhogy a sasszeg nem 30 forintnyira van , hanem 62 órányira ( pénteken délután szerelve a járgányt és hétfői boltnyitással számolva ) és 21 km-re , mert akkor és ott a városban lesz nyitva az a szerelvénybolt ahol ilyet vásárolni lehet . De a helyzet még rosszabb , mert a javítást végző csak most hétvégén ér rá , hétközben ő is dolgozik valahol , tehát ha megáll az összerakással a sasszeg miatt akkor csak következő hétvégén tud megint a kocsihoz nyúlni . De ha vissza kell adni az egy hétvégére kölcsönkapott garázst -- ahol szerelni tudnak -- akkor egy hónapot is csúszhat a dolog . Marad a gányolás , sasszeg helyett a drót ; igen tudom , mindenki más az ő helyében pár hét múlva visszarendelné s szívességből ingyen javított kocsit , hogy ismét széttúrja a verdát is kicserélje benne a drótot az előírásos sasszegre .
A fenti történet nem költői , vele ezen a hétvégén két alkatrész játszotta el ezt . Az egyik egy kipufogó-bilincs volt , a korróziótól eltört ezért kénytelen voltam egy laposvassal megtalpalni -- kb . 20 percig tartott a bilincsjavítás . Ha figyelembe vesszük egy ilyen új bilincs bolti árát ( kb. 300 Ft ) és a szervizek óradíjait ( 2.000-15.000 Ft ) akkor értelmetlen spórolásnak tűnik -- ha belekalkuláljuk , hogy a 4 napos húsvéti ünnep vasárnapján voltunk akkor már megérte . Én szívesebben vettem volna egy újat , a tulaj szó nélkül kifizette volna . A féltengely zégergyűrűje pedig egyszerűen leugrott a fogóról -- kinn a garázs előtt -- és elrepült ; csodával határos módon ( mégiscsak húsvét volt , állítólag történtek itt egyéb csodák is már , emberek ! ) megtaláltam .
Nem tudhatjuk milyen felszereléssel , milyen körülmények között , milyen előképzettséggel , milyen szempontok szerint , milyen elvárások alapján lett olyan az a bütykölmény ami hozzánk került . Csak azt tudjuk , hogy nekünk mi szerszámkészletünk , milyenek a körülményeink , mihez értünk és mik a szempontjaink -- ez pedig mások megítéléséhez kevés szerintem .
Nem mentegetni akarom a vevő elől szemét módon eltitkolt - olykor életveszélyes -- hibákat , csak arra hívnám fel a figyelmet , hogy az ilyen spontán szereléseknek sokféle előélete lehet .
Árulom az egyik Ligiert , üzemképes , megbízhatóan működik ( hónapok óta járok vele ) , küllemileg kissé megviselt , 20 éves , milyen legyen . Nagyjából az új árának az 1/10-ét kérem érte , de szerintem 90 % -os funkcióvesztése nincs . Nyilván aki megveszi háborogni fog egyik-másik jellemzőjén , esetleg úgy gondolja , hogy még ezt-azt kicserélhettem volna újra , megcsinálhattam volna szakszerűbben , mert őt zavarja hogy ilyen-olyan . Nagyon nem gondol utána az én gazdasásossági szempontjaimnak , és úgy tekinti a dolgot , mintha én kényszerítettem volna a járgány megvásárlására . Lehet , hogy volt kényszer , de azt nem én okoztam , hanem az a körülmény : nincs választék mopedautóból , és neki nem volt több pénze erre a célra , az általam kínált jármű volt árban elérhető -- ezekről én nem tehetek .
Nyilván én jobbára javításra veszek kocsit ezért eleve nem támasztok túlzott igényeket , emiatt nem akadok fenn az amúgy hátborzongató megoldásokon . meg egyet s mást magam is elkövetek ilyesmit .
Számomra a leginkább emlékezetes az volt amikor egy Aixamben légszűrő gyanánt két mosdószivacsot találtam ... Az előző tulaj elmúlt 90 éves , nem igazán foglalkoztatta a szakszerűség , menjen a gép , őt még kiszolgálta . Mivel az árat nem verték fel , ezért meg is értem a szempontjait -- szeretnék annyi idősen olyan állapotban lenni ,mint amilyenben Laci bácsi akkor volt .
Lupus in fabula ... Nagy lelkek találkozása : most este váratlanul beállított egy mopedautós ismerős , akiről hónapok óta nem hallottam és talán fél éve nem is láttam . És láss csudát , az ő kocsijában pont ki van hozva biztosítéktábla a műszerfal alá . Lehet nem annyira esztétikus mint a gyári -- a háborús korszakokat idéző mindent eldugni elvű -- megoldás , de hogy felhasználóbarátabb , az biztos .
Nem olyan vészes . A műszerfal leszerelése macera , anélkül nem tudom mennyire ér ki kapcsolótábla , de lehet még fennhagyott takarónál is meg lehet takarítani hátulról a csatalakozókat.
Szerintem az Aixamnél célszerű behozni biztosítéktáblát az utastérbe a műszerfalhoz -- sajnos a gyárban figyelmetlenek voltak és annyira hosszúra hagyták a drága rézdrótot ( ó , a pazalók !) , hogy beér . A lentebb leírt művelet igazából csak levett műszerfallal vihető jól végig , de egyszer érdemes ennyit rááldozni . Ehhez ki kell tekerni a motortér felől a két rögzítőcsavart ( ha nincs berohadva éppen... ) és áttolni az egész köteget a műszarfal alá ; majd ott helyet keresni neki és rögzíteni . Esetleg nyílást vágni számára a műszerfalon valahol alul .
Persze ezzel óvatosan kell bánni , mert ha egyszer (mégis) eladnánk a járgányt akkor az efféle gányolásért a vevőnk kiátkoz minket , merthogy nem a motortérben kotorászva , a kormos-mocskos hangszigeetlés alá benyúlva ( ha van ) kell majd tapogatni a biztosítékok után -- esetlegesen éjszaka a szemerkélő esőben . Persze annak semmi akadálya , hogy később visszaállítsa valaki a gyári állapotokat , és így az átkot is levesszük magunkról .
A behozatallal az a további gond , hogy akkor a gyártó minden igyekezete ellenére hozzáférünk a biztosítéktábla talpához , illetve hátlapjához és elejét tudjuk venni a korábbi hozzászólásokban említett kontakthibáknak -- vagyis a közel huszonéves járgányunk tovább használható lesz . ( Emiatt nem veszünk újat , ezátal nem teremtünk munkahelyeket , nem pörgetjük a gazdaságot . Szörnyű !!! Sose tegyetek ilyet , ha kell vegyetek föl kölcsönt és vegyetek új autót ! )
Ha kezünkben van a biztosítéktábla akkor a végéből ki lehet húzni azt két kis műanyag lécet ami biztosíték-foglalatokat a helyén rögzíti . A léc kihúzását (kicsúszását) egy pöcök akadályozza , azt meg kell nyomni -- persze aki csak úgy nekitámad ( mint én ) az esetleg letöri a fülecskét ...
Ha kinn van a kicsúszást gátolni hivatott két léc akkor a vezeték felől a második rögzítést végző pöcköt kell félrenyomni és már ki is húzható a biztosítéktartó saru . Lehet cserélgetni , kaparászni , forrasztgatni -- innentől már nyerő a dolog .