Már évekkel ezelőtt a fórumon leírtam, milyen fontos volna a Kossuth-Töhötöm út megépítésével a Vörösmarty és a Spar körforgalmat öszekötni.
Óriási forgalmat lehetne a Széchenyi térnél az alagút bejáratától elvinni. Aki már próbált a Széchenyi térről a Diósdi útra kikanyarodni, tudja, hogy az életével játszik.
Most végre elkészült a Kossuth-Töhötöm út... de hogyan... A Kossuth út 4,5 m széles, a Töhötöm, csak 3,5 m. Ezzel eleve az egész értelmét elvették. Az indok, az út szélessége,(na meg az ott lakók tiltakozása volt). Valójában, a vízelvezetéssel, lehetett volna bőven szélesebb is az út.
Hogy biztos, hogy semmit se érjen az egész, a Töhötöm utcát egyirányúsították. És milyen meglepő, a Diósdi út irányából. Nehogy az az út elvihesse a Tárnok irányából Diósd felé tartókat a Széchenyi térről egyenesen a Spar körforgóhoz.
Maradhat a dugó az alagút bejáratánál.
Miért nincs egy épelméjű ember, a városban, aki tenne valamit a forgalom javításáért? Miért van, hogy ha már pénzt költenek valamire, azt is rosszul teszik? Egy élhetetlen szerencsétlen (megyeijogú-családbarát-virágzó-kertváros-megabánattudjahogymégmi.....), amelyikben választási aszfaltozgatással, próbálnak jobb hangulatot teremteni, a valós problémák megoldása nélkül.
Egy darabig a padkán majd az árokban hevert. Végül valakik eltörték, két-három darabban pár napig még ott volt, utána veszett nyoma. Illetve addigra jött meg a bátorság elvinni a MÉH-be :(
Ott legalább csinálnak valamit. ATárnoki uton kb 2 honapja hiányzik egy aknafedlap, kitettek egy terelőtáblát. Azóta ott egysávos az út. Mert rohadt nagy kaland lenne egy fedlapot pótolni
28. § Az útkereszteződésben ... a járművel elsőbbséget kell adni:
c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;
Megjegyzés: a szilárd útburkolatú úthoz csatlakozó földút a kereszteződés előtt kaphat pár tíz méter hosszú szilárd burkolatot, hogy ne hordják fel a járművek a sarat a szilárd burkolatra. Ettől a 10-20 m-től még földút marad...
A fő gondot abban látom, hogy a végig szilárd burkolatú úton haladó jármű vezetője nem tudhatja előre, hogy a kereszteződés egyenrangú (azaz egy másik szilárd burkolatú úttal találkozik), vagy egy alárendelt (föld-, murvás-, kőporos-, mart aszfaltos stb.) utca "sárrázóját" látja jobbról becsatlakozni.
A KRESZ erre is ad egy gumiszabályt (28§. (3) bek):
(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.
Továbbgondolva ez jogos, mert ha pl. a földútról, dűlőről, ökörcsapásról egy megkülönböztetett jelzést használó jármű kanyarodik ki, akkor még az autópályán is elsőbbség illeti meg.
Nem teljesen idevaló csak talán a közlekedéssel, autóval való kapcsolat miatt.
Megkaptam a második féléves adókivetést auto és ház tekintetében és vele együtt egy plusz csekket is késedelmi kamatokat tartalmazót. Érdekes módon tavasszal még az előző évi tartozás 0 Ft volt. Most 331 Ft lett az előző évi hátralék. Persze nem értettem, hogy mitől lett egyszerre előző évi hátralékom ha tavasszal még nm volt.
Írtam az adócsoportnak ahol második nekirugaszkodásra elmagyarázták, hogy mivel idén lejebb vitték a tartozás lehetséges határát 500 Ft-ra így a korábbi késedelmi kamatok az idei dacból be nem fizetett súlyadó késedelmi kamatával együtt átlépték az 500 Ft-ot így már be kell fizetnem.
Amit nem értek: hány évig visszamenőleg kell adót fizetni? Én úgy tudtam 5 évre. Most nekem hozzá csapták a 2007. évet is de az már 6 év. Valamelyikőtök tud ebben tanácsot adni? Képesek évi 30 meg 70 forintokat most 6 évre összeadni, hogy 500 fölé menjen a tartozás és fizettesék meg. em ettől leszek szegényebb csak az eljárás kicsit furcsa.
Hát nálunk semmi ilyen katyvasz nem volt egyszerűen leszórták a hide mart aszfaltot aztán végigmentek rajta hengerrel. fél nap alatt megcsinálták a Bakonyitól talán egészen a Cserhalmiig.
Aztán kedden az összes csatornafedelet kiemelték és ujra betonozták, aminek nagy részét még aznap eltörték az arra járó autók, hiába volt póznával jelölve.
Nem akarom védeni a kivitelezőt, de a cementtel kevert talaj "stabilizáció" nagyon régi találmány. Az útépítésben CTh a becsületes neve (Cementtel stabilizált Talaj, helyszínen keverve). A mai bürokratikus világban ezt az alapvetően jó megoldást már betonüzemekből szállított sovány betonnal helyettesítik (annak CKt a neve, methogy Cementtel stabilizált (homokos)Kavics, telepen keverve). Autópályák alatt akár 40 cm vastag is lehet, belterületen 20 cm körül. És Érden? Tippelni sem merek...
Természetesen vannak anyagi oldalai is a dolognak( illetve főképp csak az)...Nade ha belegondoltok, az összes pestkörnyéki településre megy BKK buszjárat, és épp Érdre nem, pedig ha jól tudom MJV....Diósdról se tartana meghosszabbítani a vonalat, és a 33-as is igen közel van...Persze akik ebben döntenének azok szolgálati kocsival járnak,így Pató Pál úr esete forog fenn..Annyi minden másra szórnak el nagy összegeket, erre valahogy sose jut...
Beszélt a feleségem ma az önkorinál valakivel, aki a közutak kezelésével foglalkozik vagy közel van hozzá. Szószerint azt mondta, hogy "nem vagyunk olyan jóban az Aigner Szilárddal, hogy 40 fokos kánikulát csináljunk." Ugyanis megkérdezte a nő, hogy mi értelme van ennek a hidegen való szórásnak. Meg azt is mondta, hogy meg kellett csinálni sürgősen, mert elveszi az EU a pénzt. szerintem így kellene igazán elvenni mert így elszórni szemétség. Azt mondta az úriember, hogy majd jövőre ha meleg lesz... Megjegyezte nejem, jövőre már nem lesz mi összeálljon, erre az volt a lakonikus válasz, hogy majd kikátyúzzák!
Meg tudjátok mondani, mi az értelme ennek a fekete hideg porszerű mart aszfalttal való lehengerlésnek, amit sok érdi utcában végeznek el? Nálunk a Mecseki utcát két hete szórták fel, mára nyomvályús, keresztbe redős, szétrázza a futómúvet az út, nem beszélve arról, hogy ebből soha a büdös életbe nem lesz semmilyen burkolat az őszi esők szétáztatják az autók elhordják rövidesen az egészet.
A mai felmosáskor olyan fekete víz ment le a klotyóba mint a tinta. Milyen lehet a tüdönk? Néhányan arról beszélnek fel kellene locsolni fáradt olajjal, de félek ez még rosszab eredményt produkál, nem lesz semmi haszna viszont a mocsok mindenhová behordásra kerül gumin és cipőn egyaránt.
Ez az út csak a Google műhoédjáról fog útnak kinézni. Ilyen mocsok módon szórni a pénzt még nem láttam sehol.
És miért engedi ezt az Önkormányzat? Kinek a zsebét tömik tele ezért?
Egyáltalán nem biztos, de lehet, hogy a "kamerázás" során fellelt hibákat próbálták orvosolni. Már ha igaz a hír, hogy átadás előtt végigkamerázzák a vezetékeket.
Nem hinném, hogy vízvezeték. Ástak pont a csatorna nyomvonalán 100 m-en belül 3 helyen egy kb. 3-4 méter hosszú gödröt, majd betemették. Néhány óra alatt végeztek. Ugyanez törtent pl. a Martinovics utcában is pár nappal korábban.