Tudnátok mondani egy reális eladási árat erre a gépre?Tavaly ősszel vettem garancia ,doboz ,minden tartozék megvan hozzá.Kb 6szor fél órát volt használva.
azért gondoltom erre a termékre, mert 32 ezer forint, viszon a stihl kaszái 40 ezernél kezdődnek és azok ráadásól csak szegélynyírók. akkor spórolás lesz egy stihl-re
nekem egy kb. 100 m2-es terület konyhakerti bekapálására kell, arra szerintem tökéletesen megfelel, régen egy Ducati 2LE-s gépünk volt ami meg is van csak gyári hibás volt állítólag és elég sokat ment de már nem jó, nincs kompresszió.
Ami a kapatagokat illeti a legjobb úgy tűnik ha odamegyek és megnézem, illetve megkérdezem. A típus alapján gondoltam, hogy hátha valaki tudja. Köszi Bubo
Sem alkatrész, sem anyagminőség és semmi, amitől jó lehetne. Egy előnye van, hogy olcsó (bár sokszor ez sem igaz). Ezen kívül csak hátrányokat tudok felsoroni. Nem véletlen, hogy a szaküzletek nem árusítják!
A "rendes" kapálógépeken a munkaszélesség +/- változtatható egy-egy tag le, vagy felszerelésével. A multiknál kapható gépeken sokszor (költségcsökkentési okok miatt a munkaszélesség nem változtatható) egyszerűen fixre hegesztett kapatagok vannak.
A Dragon 45 50.000,- Ft-ért nagyon jó ár. Egyébként 60 000,- -ig jó kapálógépet nem tudok ajánlani. A jó kapálógépek 90.000,- Ft-nál kezdődnek.
Az Einhell MSB 32-es fűkaszáról érdeklődök. nem láttam idáig még sehol einhell tipusú kaszát, ezért érdekelne pl. a megbízhatósága, kopó alkatrészeinek beszerezhetőségének lehetőségei. a metro-ban lesz akcióban ez a gép, ezért szaküzlet híjján az eladók véleményét nem lehet megtudni, sőt ott alkatrész sincs hozzá.
azt szeretném megtudni, hogy egy 70-75 cm munkaszélességű kapálógép keskenyebbet is tud ha pár kapatagot leveszek? Régebben olyan gépem volt, Ducati olasz, amin így lehetett de nem tudom a mostaniak ilyenek e. Kellene szúk helyen is kapálni és a 70 cm sok, máskor viszont kifejezetten az a jobb.
Ezen kívül a régi kapálógép olaj+benzin keverékkel ment, az újakba már 95-ös benzin kell vagy milyen keverék?
A Dragon45 az Auchanban most 50000 Ft, max 60-ig valami jót keresek, minden tanácsot szívesen veszek. Köszi Bubo
A Honda nem gyárt GHV és GHC típusú motorokat, ezek csak elírások lehetnek. Helyesen GCV motorról van szó, ami OHV vezérlésű. Itthon a GCV 160 (5,5 LE) és a GCV 135 (4,5 LE) motorok terjedtek el, bár néha előfordul GCV 190 (6,5 LE) és az új Euro 2-es ( 6,5 LE) motor is.
1600 m2 területre mindenképpen 53 cm vágásszélességű, önjárós fűnyíró kell, legalább 5,5 LE teljesítményű motorral. Én esköszöm a HONDA motorokra, mert rendkívül csendesek, egyenletes járásúak, és hihetetlenül megbízhatóak. Nagyon jók még a Briggs&Stratton Intek típusú motorjai, amelyek szintén OHV vezérlésűek. Hála istennek, ebben a teljesítménykategóriában már általában ezzel a motorral szerelik a fűnyírókat.
Az alábbiakban ajánlok a figyelmedbe néhány általam nagyon jónak tartott fűnyírókat:
1./ Castelgarden XS 55 MHS Honda 5,5 LE motor, 51 cm vágószélesség, nagyméretű golyóscsapágyas kerekek, központi magasságállítás. Nagyon jó! ~ 138.000,- Ft
2./ McCulloch M 6053 SD Briggs 6,0 LE, 53 cm, csapágyazott kerekek, központi magasságállítás. ~ 120.000,- Ft
3./ HONDA HRX 537 Honda 6,5 LE Euro-2 motor, 53 cm vágásszélesség, nagy golyóscsapágyas kerekek, törhetetlen Xenoy ház, állítható mulcsozási funkció, 3 sebességfokozatú hajtómű, és mindez ~172.000,- Ft. Ez maga a csúcs, elérhető áron!
Ja, es meg azt is szeretnem megkerdezni, hogy ha 53 cm vagoszelessegu, onjaros, mulcsozni is kepes funyiroban gondolkodom, akkor a Briggs 6 loeros motorja (Quantum), vagy a mar emlitett honda GCV - GHC motorok lennenek-e megfelelobbek, amik 5.5 loerosek? Mondjuk a Kerttechnika oldalon az a nagykereku, hondas Megkullog, az valami alom, de hasonlo aron vannak az MTD-k is. A Husq. mar "kicsit" dragabb, a Viking meg nem a magamfajta egyszeru pornepnek keszul arat tekintve. A mostani funyirom szinten egy Mtd 3.5 B&S alapmotorral, de csak 46cm vagoszelessegu, nem is onjaros. Abszolut elegedett vagyok vele, 5 ev alatt semmi baja nem volt, de a kert azota 900 rol 1600 m2-re nott, igy mar nagyon sokaig tart vele a munka, meg az is van, hogy nagyon gyakran kell vele nyirni a fuvet, mert ha az kb. 15 centisnel nagyobbra no, a kis gep hallhatoan es lathatoan szenved benne,es meg lassubb. Ezert akarok nagyot es eroset, csak meg nem tudom, hogy melyiket. A regit meg eladom.
Kedves Gepdoki, meg tudnad mondani mi a kulonbseg a Honda GCV es GHV motorjai kozott, ha mindketto 160cm3 es 5.5 le? Az MTD funyiroinal egyszer GCV, maskor GHV Honda motort emleget a katalogus, noha a kepen tok ugyan az a ket motor. Koszonom
Olyan háti motoros permetezőről nem tudok, ami a permetlét a tartályba felszívná. Ahhoz a tartályban elég komoly vákumot kellen létrehozni, vagy egy külső - független - szivattyú beiktatásával kellene próbálkozni.
Igazad van, tényleg van a szűrő tetején egy kb. 2-es lyuk. A csőről azt hittem, hogy egyrészt a porozó rész levakítása, másrészt a szűrő rögzítője. A könyv semmit nem ír róla, az alkatrészjegyzékben sem szerepel.
Valószínűleg azért nem működ, mert a fedél nem zár tökéletesen. Kellene bele csinálni valami rendes tömítést.
4 db Flex tipusú van. 3 kicsi 115-ös koronggal, azt hiszem ZL1109-es és 1 nagy 230-as. Más tipus jelzést nem találtam, meg azóta szervízt sem. Köszi a segítségedet.
Hát, nem egyszerűen fúrásról van szó, hanem egy tömlőcsatlakozót kell rögzíteni a ventillátorházra, és a permetlétartály felső részében, vagy a tartály fedelébenb.. A cső átmérője legyen kb. 10 mm. Ezzel a megoldással túlnyomás idézhető elő a permetlétartályban.
Ezt a munkát érdemes szakemberre bízni, mert a precíz kivitelezéshez bizony szét kell szedni a gépet és nem árt, ha ezt olyan csinálja, aki már belűlről is ismeri az MD 190-est, esetleg ilyen átalakítást is csinált már.
Kedves kertigepeszek, arra gondoltam, ir6nek en is egy amolyan Gepdoki-fele "Tudtad?" eposzt, mely kedvezo fogadtatas eseten trilogiava noheti ki magat. Ertekezesem targya und egyben cime is " A motoros kaszakhoz alkalmazhato vagoszerszamok helyes hasznalata, kulonos tekintettel a korfureszlapra, a haromagu dikicskesre es a damil vagofejre". In medias res, elsokent a fureszlapot vegyuk gorcso ala, mivel mostansag a motoros kaszak hasznalata eseten ennek van szezonja. Az emlitett vagoeszkoz kitunoen alkalmazhato bokrok, cserjek, kisebb fak egyszeru es gyors megsemmisitesere. Felszerelheto csaknem minden egyenes szaru, tehat szoghajtassal rendelkezo kozep-es nagykategorias motoros kaszara. A furesztarcsa atmerojenek kivalasztasanal a mertekletesseg elve alapjan jarjunk el, gepunk teljesitmenyet szem elott tartva. Nagyot nem tevedhetunk, mert ezt a vagoszerszamot - atmerojet tekintve- csupan ket, vagy harom meretben arusitjak, gyartotol fuggoen. Amire a vasarlaskor oda kell figyelni, az a kozepso lyukatmero, hogy a kaszankhoz passzoljon. Az uj korfureszlapot eloszor is vegyuk jol szemugyre, figyeljuk meg, hogy a gyarban hogyan eleztek meg, mennyire vannak kihajtogatva a fogak jobbra-balra, stb. A kesobbiekben erre az ismeretre szuksegunk lesz az elezes folyaman. A csomagolast se dobjuk el, altalaban ertekes informaciokat tartalmaz az elezeshez, a megfelelo reszelomeret is rajta van, de hat aki ilyet vesz, ugyis latja. A felszereleskor ugyeljunk arra - mint a motorfuresz eseten, hogy a vagoelek forgasiranyba nezzenek. A fureszlap hasznalata eseten egyetlen dologra figyeljunk nagyon: mint a lancfuresznel, itt is letezik "kickback" zona, amely 12 es 3 ora kozott helyezkedik el. Ha ebben a zonaban probalunk meg vagni, az lesz az eredmenye, hogy elveszitjuk uralmunkat a gep felett es az eroteljes es hirtelen rantassal jobbra fogja ellokni a szarat es a vagoszerszamot. Jo esetben ez csak kellemetlen, rosszabb esetben az egyensulyunkat is eveszithetjuk nem beszelve az esetleg a kozelben tartozkodo segito szandeku rokonbaratismeros labarol. Vagaskor, mint a motorfuresz hasznalata eseten mindig teljes gazt adunk, a vagas vegeztevel elvesszuk a gazt. Kb. 6 cm atmeroig egyetlen vagassal vegezzuk ki a delikvenst, ehhez altalaban a fureszlap 7-12 oraig terjedo reszet hasznaljuk, tehat jobbrol inditjuk a vagast, balfele haladva. A 6 cm atmeronel nagyobb cserjek eseteben ket vagast alkalmazunk. Az elso vagast balrol jobbfele ejtjuk, a furesztarcsa 3 - 6 oraig terjedo reszet hasznalva. Itt ugyeljunk nagyon a tiltott zonara { 12-3}. Ezzel az elso vagassal a fat felig vagjuk be. Vaghatnank tovabb is, de ne tegyuk, mert a fureszlap egesz biztos megszorul, az meg nem jo. Tehat csak felig. A masodik vagast immaron jobbrol balra, tehat az elsovel szemben, de 2-4 centivel az elso vagas FELETT ejtjuk. Ezzel a modszerrel 15 cm atmeroju fa is konnyeden kivaghato anelkul, hogy a gepunk szenvedne, a nezok meg, ha vannak amulnak, es mindenki rohan motoros kaszat venni. A korfureszlap embert es gepet kimelo modon alkalmazhato kisebb fak, vadhajtasok, bokrok irtasanal, amelyhez hasznalnak ugyan haromagu dikicskest is nemelyek, bar ennel a fajta munkanal a dikicskes sokkal jobban igenybe veszi elsosorban a szoghajtast es a kuplungot, masodsorban az embert, valamint az eredmeny sem lesz olyan szep es tiszta. Hasznaljunk tehat megfelelo vagoszerszamot. Jo vagast! Ja, es mefelelo fem vedoboritast is tessenek venni, ha nincs mert a korfureszhez specialis fajta valo!
Hogy gondolod ezt konkrétan? A kilépő oldalon a fémcsonkot vagy a rácsatlakozó műanyag könyököt megfúrnám, és megcsapolnám a levegőt? És mekkora átmérőjű csővel?