Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
"igen ha te a lakásodról gyalog mennél el kirándulni akkor védenéd a környezeted!"
ácsika, én nem a környezet védelméről beszélek, hanem arról, hogy erdőbe az ember nem megy géppel. nem tudom világos e a különbség. ez ugyanolyan dolog, mint az hogy nem fingok be a metróban, vagy nem megyek fürdőruhában a templomba. ugyanis bármilyen gép (motor, kvad, autó, helikopter, tengeralattjáró) ZAJOS. az erdőbe meg kifejezetten azért megy az ember, mert ott meg NYUGALOM van. érted?
és akkor arról még nem is beszéltem hogy törvényileg sem szabad, nade ez most mindegy.
mondom: azzal semmi problémám, hogy jelöljenek ki helyeket ahol szabad, az sem zavar ha ott fák is vannak, csak ez olyan helyen legyen kijelölve, ahova mások nem járnak a fenti célból. ennyi. a többi meg felesleges okoskodás szvsz.
Enduros/quados ismeroseim kozott mindenfele ember van. Vallakozo, tuzolto, informatikus, szakacs, asztalos. Nekem is volt endurom. Egy '82-es 125ccm-es Honda XL. 125K jo magyar Forintert vettem.
Magyarul! JElezni kell, ha nem mehet be oda valamilyen jármű, vagy esetleg senki, gyalog sem. Uganakkor azzal egyetértek, hogy védett helyre se megyün be, mégha az külön nincs is feltüntetve. Erdei út is közút (megkérdeztem azért a sógorom, aki rendőr), volt ezzel gondom nekem is, bár suttyó koromban :-)
- A 195/2002-es sürgősségi kormányrendelet, amely a Hivatalos Közlöny 2002. december 28-i, 958-as számában jelent meg -
"A közút fogalma alatt mindazon utak értendők, amelyek rendeltetése a forgalom, s amennyiben azok esetleg nem szolgálnak közforgalomra, azt jól látható módon jelezni kell."
figyu , engem kezd fárasztani ez az egész vita, mert leírom egyszer , leírom kétszer a véleményemet, aztán sokadszorra is ismételnem kell magam. nekem személy szerint az _elvi_ problémám a következő: ha az ember természetbe akar menni, akkor azt gépek nélkül tegye, mert úgy van értelme. autóval pl. kirándulni szintén tökéletesen értelmetlen. tehát éppen ezért olyan helyeken kvadozni, ahol más (és persze a helyi élővilág is) a csendet élvezni szeretné - na ez nem megy. de mivel az ország területének a nagy része nem tartozik ebbe a kategóriába, van lehetőség máshova menni, és ezzel valszeg mindkét fél jól fog járni. ennyi.
Marhasagot tetszel mondani. A cross gepeken nem altalaban nincs rendszam, es nem vonatjak ki oket a forgalombol. Ezek nem is helyezhetoek forgalomba. Jonehany aprosag hianyzik roluk, ami a kozuti forgalomban szukseges(pl. vilagitas). A masik terep kategoria az enduro. Ezek teljesen szabalyos, rendszammal ellatott gepjarmuvek. Mar csak azert is, mert a hivatalos enduro versenyek egyes szakaszai olykor kozuton zajlanak, ahhoz pedig minden KRESZ szabalynak meg kell felelniuk.
"Motorral is lehet kirándulni, és szerintem nem nevezhető erdőnek az ahol olyan rikásak a fák, hogy közé lehet menni az úton kívül egy négykerekű járművel."
ajánlom figyelmedba a zalai ősbükköst, hektáronként ezer köbméter feletti fatömeggel, a fák akár harminc métere is vannak egymástól.. egy szimpla vágásérett tölgyesben sem ritka a nyolc-tízméteres tőtávolság.
Már van kezdeményezés és azt kellene inkább sürgetni,hogy quaddal járható kijelölt útvonalakat hozzanak létre(nem végig erdőben még mielött ez fájna igen)és ezeket a részeket végig be lehessen járni quaddal,ahol jelezni kellene,hogy figyelem quados johet!
Azért irtam le ennyiszer,hogy quad mert jó lenne ha a társaság legalább jól tudná leirni!
Szóval erről a quados utról senki nem lenne kitiltva csak figyelni kellene egymásra mindenkinek!
Természetesen a védett területeket szigorubban tiltani büntetni mint ahogy a kresz-ben szokás!
Ebben tudnánk sokat segiteni akár felirni útvonalat akár természetvédő kiséretében meg az illetékesekkel!
Táblákat kihelyezni karbantartani!
Ez már elkezdődött csak mint minden nagyon lassan halad kishazánkban!
"De ez nem az úton közlekedőkről szól!! És azért mert 1 út nincs leaszfaltozva,attól még közút. Kiv a magánút,de azt jelölni kell."
Erre próbáltam utalni, ebből ugyanis az jön le, fogalmad nincs, mi a közút és mi nem.
Közúton a törvény szerint quadozhatsz, ha az egyéb közúti közlekedési szabályoknak megfelel a quad. Nem közúton (erdészeti utakon, magánutakon) csak az Erdőtv-ben meghatározott feltételekkel.
A közutak 99%-a le van burkolva, van egy kevés Bács-Kiskun megye északi részén pl., ahol van egy-két burkolatlan. De elég gyenge kifogás lenne a Bükk közepén azt mondani az erdésznek, hogy azt hitted, közúton vagy.
A természetkárosító hatásokról annyit, hogy pont a Bükkben sok olyan terület van, ahol már a gyalogos turisták jelzett turistaútról letérését is büntethetik.
az a baj, annyira elvakult vagy, hogy neked a tények arra jók csak, hogy ne vedd őket tudomásul.
tegyük fel, hogy a vadászat, mint tevékenység megszűnik: - hihetetlen méretű vadkárok keletkeznek a mezőgazdasági területeken a megnövekedett populáció miatt fellépő élelemhiánytól -vaddisznókat jelentősen megritkítja a sertéspestis, ami pár év alatt az egész országon kersztülvonulna -rókák és borzok egy része a veszettségben, másik része a rühben pusztulna el -urbanizálódnak az állatok, bevonulnak a városokba a könnyebb táplálékszerzés reményében, majd itt, mivel hozzászoknak az emberi jelenléthez, veszélyessé válnak
pár év alatt gyakorlatilag lenullázódna a fajok változatossága, és egyedszáma, maradna pár agresszíven terjedő, nagy alkalmazkodóképességű faj, a többiből pedig ha évente látunk pár példányt, akkor örülünk majd.