Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Akkor szoktunk átépíteni, illetve teljesen újjávarázsolni bármit is (nemcsak Pénzverdei modellről, hanem más fémmodelleket is), ha rozsdakupac. Picit kopott, itt-ott foltos: marad, különösen, ha a a feliratozás megvan. Azt és a színárnyalatot nem tudjuk pótolni, csak a színt: ami kék volt, kék lett, csak teljesen más árnyalatban. Amikor első romos készletünket megkaptuk, egy 1959-es Pannóniát, egy zöld kocsi kivételével festékes rozsda le, fémtisztaságra új festés fel, mozdony szétszed-összerak és újrafényez, gyári alkatrészei kiszerel és visszaépít (csak az egyik forgóváz hajtását kellett beállítani! és olajozni). Nemrég vettünk egy Előre I készletet. Kopott, itt-ott rozsdás foltjaik vannak a járműveknek-de nem bántjuk. A mozdony szuper (két izzót pótoltunk, mert hiányoztak), a fekete kis lapos trafó szekunder oldalán kellett két vezetéket visszaforrasztani, valamint a hálózati kábelt cserélni (az eredetit is megtartottuk). A próbapálya 4 megcsiszolt egyenes sín volt, így egy újabb gyöngyszemmel bővült a gyűjteményünk.
Akkor szoktunk még átalakítani, átfesteni valamit, ha már eleve átbarmolva vagy horpadva, törésekkel kerül hozzánk. így járt egy ocsmány házipiros Pannónia személykocsi: tele volt festék folyás nyomokkal, hol túl vastag, hol túl vékony volt a fényezés. Ez a házigyány ruha le, jelenlegfémtisztán várja a Pannónia hajtást, hogy két, újonnan épített homlokfallal Ganz Cavill Ward-Leonard motorkocsi modelljeként keljen életre.
Egy tető nélküli, Előre III postakocsi kasznijából és egy igecsak kopott Előre mozdony gépészetéből (a kasznit végül megtartottuk, szeretnénk ismét mozdonnyá építeni) lett a MOT347 plafontapasztó-karbantartó motorkocsink, hulladék lemezből építettünk rá új tetőt. Ehhez módosítottuk egy kicsit a kaszni felső részét. Újrafényezni nem fogjuk, csak a postás feliratokat valahogy óvatosan le fogjuk takarni (pl. földelőrudakat aggatva az oldalára, mint az eredetin is volt). Ami miatt nem postaként lett újjáépítve: az egyik oldalon az ablakrácsozás törött, hiányos volt, másik oldala ép. És van ugyanilyen, de gyári állapotú kocsink egy 1959-es Előre III készlet részeként. Ezt helyhiány és félkész állapota miatt nem tettük végül közszemlére.
PV-n kívül láthatóak Roglin relikviák (sajnos mindössze háromféle sín és egy A4-es fényképes ismertető), Vörös Szikra, MEJA és Mikrolin járművek, továbbá Pajtás, MEJA, Minimont fémépítők, Mikrolin építőjátékok (Jáva és Rádióamatőr készlet).
És ahol gyűjtésünk egy része látható, itt van a meghívó egy két hónapos kiáításra. Sajnos működő PV és más történeti vasútmodell most nem lesz, csak hziarkács agymenések. De legalább a belépés díjtalan.
A rozsdára sima evipasst használok. A festéket ( elvileg ) nem bántja.
De csak a rozsdás részekre teszek egy keveset így is. A kezelés után marad egy fehér filmréteg, azt bekenem vékonyan olajjal ( varrógép olaj, műszerolaj.. )
Attól pedig olyan fémes lesz a felület. Ennyi.
( a legjobb lenne amúgy rozsdásan hagyni ( annak is megvan a maga szépsége ) , de tartok tőle , hogy az továbbterjed.. )
Így kezelem a korabeli fém PV síneket is mindig, eddig bevált. Szinte gyáriaknak tűnik kezelés után.
Az apró litografált felületnek nem tudom mi a jó, azokat én nem szoktam "abajgatni", pl. a Marklin vagonok.
( mert kipróbáltam valami felületen az ilyen áztatást és egy idő után az oldószer bizony megmarja a festett felületet... )
Köszönöm a hozzászólásodat, örülök neki , hogy nálam pontosabban megfogalmaztad amit én is így gondolok.
Tehát . Ami valóban ritkaság ma már , mint pl. az Általad említett tartályvagon és egyebek, azokat én biztosan nem alakítanám át ( itt festegetésre gondolok ).
A " Helikon projekthez " ezért kerestem én is olyan vagonokat itt a fórumon, ami már eleve barkácsolt.
A gyári kasztnijaim azóta is megvannak, majd lesz velük valami, kerül valahová - gondos kezekbe.
Egy példa. Tegnap említettem a zöld vagonokat. Hozzájuk jutottam lása a képen.
Amit tervezek velük és talán belefér a tűréshatárba.
Találtam hozzá postavagont és korabeli síneket, trafóm is van ( első szériásat ), dobozt, gondoltam kiegészítem egy teljes készletté.
De ! Ami tuti , hogy a zöld vagonok fénye marad így, ahogy - elég romosan sajnos - mert az az eredeti, az egész történetet ugyebár erre építem fel.
Ebbe , az általad említett pl. mozdony építés simán belefér... :-D
De, hogy a ritka zöld vagonokatt festegessem , na az tuti nem !
Valahol itt van az igazság .
Sziasztok !
Ervin
ps: ha valakinek lenne "fölösleges" alkatrészei ehhez a történethez pl. tetők ( szürke,romos, ) illetve pl. kuplungok és rudazata, a mozdonyhoz áramszedők... stb, szívesen átvenném őket.
Nekem ezek mind megvoltak anno , de akkoriban elajándékoztam őket...
A "Ha ez a PV mesélni tudna....." én voltam. Van műszaki felújítás, és van külső, kinézeti felújítás. Néha azt mondom, megengedhetünk magunknak egy teljes felújítást, ha az már nagyon romokban van. Az a tartálykocsi egyébként szinte menthetetlen állapotban volt. Legalábbis én így hittem.
Ha akarod beszélek vele. Ő a barátom, egy végtelenül korrekt, becsületes ember, és ő készítette el Magyarországon a legszebb NOHAB modellt, amit nem lehet felülmúlni.
Tartálykocsi eleve nagyon ritkán bukkan fel. Én is megörültem, amikor megláttam, aztán alábbhagyott a lelkesedésem, amikor megláttam, hogy gyakorlatilag az egész újra van festve.
Az pozitív, hogy az eladó korrekten leírt mindent erről.
Jó estét,és vasútmodellekben gazdag boldog új esztendőt kívánok mindenkinek! Nekem tetszettek a karácsonyi képek,bár csak egy felhúzós vonatom volt,a gyerekkori ünnepeket juttatták eszembe.
Tudom, tudom, nem PV. ...és pont nálam nem PV, de én jobban szeretem a gőzöst a fa körül mit a villanyt vagy a dízelt. ( II. szériás Merkur alapkészlet, Helikon trafóval)
ui:Létezett Pannónia postakocsi de csak prototípus(ok?) A képen látható nem eredeti.