Nem 160.000 km a csereciklus, nekem akkor volt először cserélve a szervizfüzet szerint, lassan aktuális lesz megint, most 295.000 km-nél járok gondoltam előrébb hozom és az ősszel kicseréltetem. Én a gyári készletben gondolkodom, vagy valami azzal egyenértékűben, még nem néztem mennyibe kerülne, de akkor legalább 80-100e Ft lesz ha jól értem amit írsz.
Kicserélték az olajat nemrég, 5-40-el járok régóta, most Eneos lett beletöltve, én utántöltésnek az AZ-t használok, nekem 3500 km / 1 liter, nem változott a közösen megtett 60.000 km alatt mióta megvan, ez még nagyjából vállalható (nekem)
...mert a vezérlés szettbe hivatalosan csak a szíj a terelő és a feszítőgörgők tartoznak! A vízpumpa nem! A régebbi 1.9 TDI motorhoz például a hivatalos VW által leírt szervizutasítás annyit tett, hogy 120-nál szíj és 240-nél görgők is, de a vízpumpáról szó sem volt! Más kérdés, hogy ha már az ember szétszedte, akkor mindent cserélt, mert munkaidőben alig több és anyagiakban is 20-25 ezer Ft, de ha megáll, vagy folyni fog, vagy bármi történik, akkor alap hangon ismét mindent szét kell szedni, de akár jöhet a szelepsaláta is!
Szerintem ugyan ez a helyzet az olajszivattyú láncával is...
Szóval, ha már szétszeded, akkor egyszerűbb és jobb kicserélni mindent újra (és lehetőleg eredeti alkatrészre!), pláne ilyen magas csereperiódusnál!
Igen, ezt értem. Amit nem értek, hogy abban, hogy "szett" miért nincsen benne a vízpumpa. Akkor miért "szett" a szett. Másik: a láncot azt mikor kell cserélni? Azt sem tudtam, hogy ebben is az van...
Ausztriaban szoktam megvenni a szettet, gorgok, gorgofeszitok, ekszij, es felujitott vizpumpa. Kesobb a regit leadom nekik. Igy cirka 200 euro a szett, es itthon 20-25 ezerert epitik be.
Kéne egy kis segítség, az itteni fórumlakók sokszor jobbak, mint amit én értek a google találatból.
Van a 2005-ös évjáratú 2.0 TFSI Passat kombi kocsim. Most lépte át a 180.000km-es határt, ha jól tudom, ekkor kell vezérműszíjat cserélni.
Na, ebben kéne egy kis segítség, hogy jól gondolom e, stb.
Néztem a neten olyat, hogy vezérműkészlet szett. Van szíjas is, láncos is... most akkor mivan? (a lánc csak az olajszivattyúhoz való?)
Ez a legolcsóbb:
Ebben nincs benne a vízpumpa. Ha ezt készletben veszem, akkor 73.000Ft. Miközben egy db vízpumpa "csak" 20eFt körül mozog.
Mi kellhet még? Olaj-olajszűrők, meg gondolom fagyálló folyadék. Légszűrőt hány km-enként kell cserélni? 20eKm-t futott le amióta benne van. Ezt csak azért kérdezem, mert kacérkodom a gondolattal, hogy sportszűrőre cserélem ki (ami olyan méretű, mint a gyári, csak fém).
Vélemény? Ötlet?
Ja és még valami: 5W40 olajban, ami nem Castrol, van olyan ami jó? Amit nem annyira csipeget a kocsi. Sajna 2eKm/1 liter olaj eltűnik. :/
Szeretném kérni a segítségeteket. Keresek: 2007.11. havi passat 2.0 pdtdi,170 Le,automata,BMR motorkód autóhoz natúr hengerfejet. Csak hengerfej kellene,üresen a fedéllel. Tud valaki?
Szeretném kérni a segítségeteket. Keresek: 2007.11. havi passat 2.0 pdtdi,170 Le,automata,BMR motorkód autóhoz natúr hengerfejet. Csak hengerfej kellene,üresen. Tud valaki?
Sziasztok. Segítséget,tanácsot szeretnék kérni tőletek.. Passat B6 3C 2.0 Pd Tdi 2006os kocsim van. Első indítás mindig pöc röfre történik, ámde ha leállítom és visszadugom a kulcsot és indítózok,abban az esetben az inditás eltart akár 4-5 másodpercig is egyfolytában,mire a motor beindul(és eközben olyan hang jön előröl mintha centrifugában rázkódna valami...) . Ha volt köztetek valakinek hasonló vagy bármi féle segítséget tudna esetleg adni hogy hol kezdjem a keresést,azt megköszönném.
Nyilván valami visszafolyást gátló vagy nyomástartó szelep az üzemanyagrendszerben, de azért ez egy 2014-es autón vastagon garanciális problémának kellene lennie... szóval irány a szerviz!
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! Édesapámnak 2014es 2,5 r5 tdi touaregje van. Otthon a garázslejárója lejtős. Tolatva szokott rajta parkolni. Ha este leáll,akkor nagyon nehezen akar reggel elindulni az autó. KB.10-15másodpercig teker..(vízszintnél is ugyanez a probléma,ha orral lefelé van akkor elindul) Olyan mintha levegős lenne a rendszer,vissza engedné az üzemanyagot. Tud valaki valamit erről a problémáról? Mi,hol okozhatja ezt? Elnézést az Offért!
Hát, igen! Azért egy Passat nem túl kurrens autó ahhoz, hogy egy ilyen idős modellhez nagyon sokért árulják az alkatrészeket. Meg gondolom sok is fogy belőle már...
Ezt most talaltam, itt annyiba kerul az uj Hella, mint a teljes felujitas, vagy egy kicsit kevesebbe. Nekem a 39 ezresre van szuksegem. Mar nalunk sem eri meg felujitani, pedig elhiszem, hogy sokat kell nekik vacakolni vele.
Hát.... ha tört a belseje, vagy akár kívülről is, akkor szerintem inkább egy minőségi utángyártott (Hella vagy Valeo)! Mennyiért találtál és milyen megoldásokat?
Nem tudom emlekezett-e, megemlitettem, hogy ajanlas alapjan keresem, ugy tunt a telefonban, hogy tenyleg megorult. Emlitetttem az A2-t, arra nem reagalt.
Volt egy baklovesem, ugy 30 metert repult az oz...
A jobb oldalra beraktak egy hasznalt lampat, a bal meg valahol a "levegoben fityeg". A motorja mozgatja, de az orrom ele vilagit, a masik meg sehova. Pontosan nem tudom mi a baja, a burkolat nem kulonosebben matt, a foncsor messzirol nezve rendben.
Ahogy elmagyarazta a restaurator, ripityara szedik, a projektort felmaratjak, kivul-belul kinyaljak, mindenfele bevonatot kap, ha kell meghegesztik a szilikonblokkokat stb. Szerinte mindenkeppen jobb megoldas, mint egy uj utangyartott lampa. En is ezt mondanam, ha ilyen vallakozast vinnek. Igy meg azt: tudja a fene. Azert kerdeztem van-e itt valakinek tapasztalata a koppintott verzioval?
Nem tudom, hogy emlékezett-e rám... de szerintem az A2 emlékezetes még neki egy darabig :-D Egyébként ezt is most csinálta nem rég! Szerintem teljesen vállalható pláne ha csak a búrával kell bíbelődni. A nagy zsé az ha belül is bajos. Mindenesetre így biztosan nem kell majd bajlódni a beállítással meg a hézagokkal, és egy teljes értékű lámpád lesz.
Esetleg van egy másik megoldás is, valahol Szegeden van egy másik cég, akik csinálnak projektorosítást és olyan xenon átalakítást ahol egy egyszerű izzócserével vissza lehet állni a halogénre, tehát nem lesz baj a műszakin és a lámpatest szintén az eredeti marad!
bár ez kicsit zsebbenyúlós, de ha világos kell akkor verhetetlen!
Egyébként nekem az A2-ben is és a Passatban is az OSRAM NBU izzók vannak és azok is nagyon jól világítanak! Nem xenon, de észrevehetően fehérebb a fényük a sima H7-nél és jobban is látok velük! A Passatban már kb egy éve vannak bent, az A2-ben meg a felújítás óta. (Az is igaz, hogy annak a kis vacak A2-nek nagyon jó lámpateste van, a világításon egyáltalán nem lehetett észrevenni a búrák homályosodását, de még az ázást sem! Hiába na, egy AUDI az AUDI!)
Lehet, hogy palya. Fel sem merult bennem ez a lehetoseg, illetve nem tudtam, hogy van olyan vallalkozas, aki ilyen alapos felujitassal foglakozik. Mar beszeltem is a bacsival, eleg szuggesztiv.
Egyeleore azon toprengek, erdemes-e ennyit aldozni egy fiatalnak nem mondhato autora, mert ugy tunik nem szocialis alapon dorzsolik fenyesre a lampat. Monnyuk ezek a kerdesek csak alkonyatig tartanak, onnantol vilagos, azaz sotet minden.
A javítás, vagy felújítás nem pálya? Én a nejem A2-esében felállíttattam a lámpatesteket és tök jók lettek. Sokat kellett velük szívni mert áztak is és ezért meg volt feketedve kissé a belső foncsorozott rétek is, az izzók felett már meg is volt égve kis és egy fehéres folt volt mindkettő felett, a búrák meg voltak mattulva s már egyszer polírozva is lettek, az anyagukban is be voltak már repedezve.
Szétszedték, hőkezeléssel újrastrukturálták a búra anyagát, újra felpolírozták és ellátták a szükséges UV álló bevonatokkal, kipucolták belülről, felújították a foncsorokat (nem lettek újra foncsorozva, de arra is van mód ha kell) és újratömítették új tömítő anyagokkal (erre mondjuk otthon még rá kellett dolgozzak, mert volt az egyiken egy nagyon vacak helyen megbújt repedés is, de amint megtaláltam egy kevés FBS-sel javítható volt az is)
Mindez került kevéssel egy új lámpa ára alatt. ~40 ezerbe! Mondjuk, ha van olcsóbb s márkás alternatíva akkor nem éri meg, de az A2 annyira ritka, vagy inkább nem elterjedt, hogy ahhoz nem volt!
Én semmiképpen nem tennék bele csak Hella vagy Valeo cuccot!
Köszi, tisztában vagyok vele, bő két éve volt turbósnál, felújítás plusz kitakarítás 100 pénz valamint erre még jön a ki és beszerelés egy szervízműhelyben, mert ugye a turbós cégek nem akarnak autót látni...
Mivel mostanában sokat járok vele városban, könnyen leragad a korom, viszont két évente nem szeretnék ilyen drága mókában részt venni.
Végső soron megcsinálom magam a takarítást, de azért jobb lenne olyan emberre bízni aki már csinált ilyet. Talán a kipufogósokat érdemes megkérdeznem?
Szívesen, de szerintem polírozni kár volt! Vagy ha igen akkor max azokon a pontokon ahol kopást mutatott... de inkább ott sem! Az általam eddig beszerelt több tucat főtengely közül egyet sem kellett soha sem polírozni...