Keresés

Részletes keresés

bodrostomi Creative Commons License 2010.10.09 0 0 35372

A másik sokat emlegetett vasútellenes kijelentés, h a busz kb. 300 t-ért gurul egy km-t mindet összevetve a vonat meg min.duplája ennek.

 

Az üzemanyag része stimmel. Aztán a buszon még 1-2 költség van ezen pluszban, valamint a sofőr fizetése például. Mi van ezzel szemben a Bz-n? Mozdonyvezető, jegyvizsgáló, amit írtál PHD meg társai... és persze ott is az üzemanyag, ami azért annyival nem olcsóbb, mint amennyivel a többi költsége több. És persze még ott van a MÁV hatákonysága szemben a Volánokéval.

Előzmény: Törölt nick (35368)
manhattani Creative Commons License 2010.10.09 0 0 35371
Az a baj, hogy a MÁVnak nem túl nagy érdeke, hogy pontos, feltáró jellegű számadatok keringjenek a köztudatban...
Előzmény: RadiX (35370)
RadiX Creative Commons License 2010.10.08 0 0 35370
Látod, megkaptad a választ: számok nincsenek, ha mégis vannak, akkor azok téves, rossz, vasútellenes számok, amik nem jól semmire.
Előzmény: B-L!NT (35366)
Captain Thomas Creative Commons License 2010.10.07 0 0 35369
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 35368
Ráadásul épp az 1km-re eső költségek azok, amik semmire sem jók. Könnyű kiszámolni, de nagyon félrevezető. Pl. kijön, a h teljes vasút került X fabatkába és volt mondjuk 10 ezer vonatkm-ünk. Innen sima osztással kijön menyibe került egy km. Ha meg spórolni kell akkor, aki nem ért hozzá mondhatja,h legyen mondjuk fele annyi vonatkm és máris spóroltunk X/2 fabatkát. A gyakorlatban viszont nem így van,a spórolás elenyésző lesz, sőt szinte biztos,h a végén még drágább is lesz. Mert ugye a költségek nagy része állandó azt nem lehet megspórolni azzal, h nem jár a vonat. Amit meg megspórolna a vasút a változón azt elveszti azzal, h kevesebb utas kevesebb bevétel.

A másik sokat emlegetett vasútellenes kijelentés, h a busz kb. 300 t-ért gurul egy km-t mindet összevetve a vonat meg min.duplája ennek. Közben az Ikarus és a Bzmot ugyanazt a MA motort használja. A vonat tömege nagyobb, de sínen megy így a surlódás kisebb, a fogyasztás tehát kb, azonos. Csakhogy ugye a vonat költségeiben ott van pl. a PHD, amit állami cég államinak fizet vagyis egyik zsebből másikba tétel. A busznál meg semmi egyéb, pedig ott is bele kéne számolni a közútkezelő többletköltségeit az útjavítások miatt (A Volán fizet egyáltalán a közútkezelőek az úthasználatért? Gyanítom, nem), ezt leszámítva meg nem is jön ki ennyire brutálisan olcsóbbnak. Pláne akkor ha a közúton többet kell menni km-ben.
Előzmény: Törölt nick (35367)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 35367
Szia!
Ilyen számai egyedül csak a Nagy Közlekedési Szakértőnek vannak (ő záratta be a politikusokkal a mellékvonalakat). De azok a számok nem valósághűek, kb 20-50-100-200 %-kal túl vannak becsülve. Persze ha itt lenne az illető, azt mondaná, hogy mivel más számadata senkinek nincs, ezért az övé fedi leginkább a valóságot.
Írjatok más témáról szakdolgozatot, mert ha az ő számaival számoltok, az fog kijönni eredményül hogy még a fővonalakat is be kell zárni...
Előzmény: B-L!NT (35366)
B-L!NT Creative Commons License 2010.10.07 0 0 35366
Még a kormányváltás előtt az illetékes minisztérium honlapján voltak aktuális mellékvonali utasszámok. Most nincsenek fent. Valakinek nincsenek véletlenül a birtokában ilyenek? Összesítések, statisztikák, országos trendek is érdekelnének esetleg, de nem találok ilyeneket.
És még valami: korábban volt szó a vonatközlekedés 1 km-re eső költségeiről. Ha valakinek lennének erről aktuális adatai vonattípusonként, részletezve, hogy ennek a költségnek mekkora része miből ered, vagy hogy számolódik, nagyon megköszönném azt is. Egy szakdolgozathoz kellenének.
bodrostomi Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35365

Egy vágány vége. :-)

Előzmény: GA0425 (35361)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35364
Messze van... :O
Előzmény: bodrostomi (35363)
bodrostomi Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35363
Heves.
Előzmény: Törölt nick (35362)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35362
Nem ismerem.
Előzmény: bodrostomi (35360)
GA0425 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35361
A kép alapján nem lehet rájönni? :-)
Előzmény: bodrostomi (35360)
bodrostomi Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35360
Ha ismered a helyszínt, akkor könnyű a válasz rá. :-)
Előzmény: Törölt nick (35359)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.05 0 0 35359
Miről készült a kép? :O
Előzmény: bodrostomi (35357)
manhattani Creative Commons License 2010.10.04 0 0 35358
>Na látod, erre én is kíváncsi lennék, hogy hová tesznek el és milyen címen pénzeket.

Hallottam egy nem villamosított mellékvonalról, ahol jó nagy pénzt fizettek erősáramú karbantartásra...

Aztán amikor Jászapáti állomásán láttam felsővezetéki súly-betonkorongokat, arra gondoltam, hogy itt is drága lehetett az erősáramú karbantartás :-)
Előzmény: atidas (35350)
bodrostomi Creative Commons License 2010.10.04 0 0 35357
GA0425 Creative Commons License 2010.10.04 0 0 35356
Előzmény: Törölt nick (35355)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.04 0 0 35355
A papírgyár belső hálózatán ősöreg teherkocsikat láttam még '94-ben, belső forgalomra használták. Azok kb meddig lehettek ott (időben)?
Előzmény: GA0425 (35353)
v_peti Creative Commons License 2010.10.04 0 0 35354
Az üveggyár szándékos kinyírásáról még í Friderikusz műsorában is volt szó. A betonkockafejű hivatalnokok valamilyen engedélyt nem adtak meg! :(((
GA0425 Creative Commons License 2010.10.04 0 0 35353
Papírgyár: 2008 nyarán leállt, csődbe ment, majd a göröp tulajok egy reggel leléptek, és mindent itthagytak. A gyárat csak meg kell venni, le kell nyírni a nagy gazt, és mehet is...
A tokodi szén Ukrajnából jön, Eperjeske-Átrakón rakják át.
Előzmény: v_peti (35352)
v_peti Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35352
Papírgyár: Rágoogleztam, és idén tavasszal pórbálták eladni.
Tokod: Honnan jön a szén? A szénbányák szinte mind bezártak, csak pár lignitbánya van, meg Márkushegyen klasszikus mélyművelésű szénbánya.
Előzmény: GA0425 (35342)
ROCOman Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35351
Varga Szabolcs, Lentiszombathely. Katt ide!
Előzmény: atidas (35348)
atidas Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35350
Na látod, erre én is kíváncsi lennék, hogy hová tesznek el és milyen címen pénzeket.
Kezdetnek mondjuk nem kellene 3 évente autót cserélni....
Előzmény: manhattani (35349)
manhattani Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35349
Ugyan nem mellékvonal, mert Budafok Belváros megállóhely, amikor a helyiek meghallották, hogy a MÁV meg akarja szüntetni, mert elhanyagolt, szemetes, meg minden, kivonultak és kitakarították, rendbetették. Persze az épületekbe nem mehettek be. Budafok Belváros mindenesetre megmaradt.

Azért kiváncsi lennék, hogy amikor a MÁV kap évi úgy 300 milliárdot, miért nem jut abból az állomások-megállóhelyek rendberakására?
Előzmény: atidas (35348)
atidas Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35348
Sziasztok!

A retek klubon a híradóban volt egy megállóhely amit örökbefogadott egy srác. Kis segítséggel szépen rendbe lett rakva!
Szerintem jó példa, ez a többi elhanyagolt megállóhely vagy állomásnak rendbetételére.
Így szebbé lehetne tenni jó néhány megállót!
koller andor Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35347
.
koller andor Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35346
Személyszállításban egyáltalán nem számít az utas, hiszen a stop így is úgy is a pénzénél van.

Ezért púp a teherfuvarozás, hiszen nem teljesítés esetén vannak anyagi következmények.
Előzmény: manhattani (35344)
koller andor Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35345
A kapacitáshiány T.L. hazugsága volt a vonal személyszállításának megszüntetése érdekében.
Előzmény: GA0425 (35342)
manhattani Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35344
>Az un. nemzeti vasúttársaságoknak- néhány kivételtől eltekintve- egyszerűen nem érdeke a teherfuvarozás növelése. Ameddig kiválóan megélnek az állami csöcsön, addig ez így lesz.

Úgy látom, ez igaz a vasúti személyszállításra is.
Előzmény: koller andor (35341)
C50 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 35343
A polgármestert csak az önfényezés és a rablás meg a város eladósítása érdekli.
Előzmény: v_peti (35339)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!