A másik sokat emlegetett vasútellenes kijelentés, h a busz kb. 300 t-ért gurul egy km-t mindet összevetve a vonat meg min.duplája ennek.
Az üzemanyag része stimmel. Aztán a buszon még 1-2 költség van ezen pluszban, valamint a sofőr fizetése például. Mi van ezzel szemben a Bz-n? Mozdonyvezető, jegyvizsgáló, amit írtál PHD meg társai... és persze ott is az üzemanyag, ami azért annyival nem olcsóbb, mint amennyivel a többi költsége több. És persze még ott van a MÁV hatákonysága szemben a Volánokéval.
Ráadásul épp az 1km-re eső költségek azok, amik semmire sem jók. Könnyű kiszámolni, de nagyon félrevezető. Pl. kijön, a h teljes vasút került X fabatkába és volt mondjuk 10 ezer vonatkm-ünk. Innen sima osztással kijön menyibe került egy km. Ha meg spórolni kell akkor, aki nem ért hozzá mondhatja,h legyen mondjuk fele annyi vonatkm és máris spóroltunk X/2 fabatkát. A gyakorlatban viszont nem így van,a spórolás elenyésző lesz, sőt szinte biztos,h a végén még drágább is lesz. Mert ugye a költségek nagy része állandó azt nem lehet megspórolni azzal, h nem jár a vonat. Amit meg megspórolna a vasút a változón azt elveszti azzal, h kevesebb utas kevesebb bevétel.
A másik sokat emlegetett vasútellenes kijelentés, h a busz kb. 300 t-ért gurul egy km-t mindet összevetve a vonat meg min.duplája ennek. Közben az Ikarus és a Bzmot ugyanazt a MA motort használja. A vonat tömege nagyobb, de sínen megy így a surlódás kisebb, a fogyasztás tehát kb, azonos. Csakhogy ugye a vonat költségeiben ott van pl. a PHD, amit állami cég államinak fizet vagyis egyik zsebből másikba tétel. A busznál meg semmi egyéb, pedig ott is bele kéne számolni a közútkezelő többletköltségeit az útjavítások miatt (A Volán fizet egyáltalán a közútkezelőek az úthasználatért? Gyanítom, nem), ezt leszámítva meg nem is jön ki ennyire brutálisan olcsóbbnak. Pláne akkor ha a közúton többet kell menni km-ben.
Szia! Ilyen számai egyedül csak a Nagy Közlekedési Szakértőnek vannak (ő záratta be a politikusokkal a mellékvonalakat). De azok a számok nem valósághűek, kb 20-50-100-200 %-kal túl vannak becsülve. Persze ha itt lenne az illető, azt mondaná, hogy mivel más számadata senkinek nincs, ezért az övé fedi leginkább a valóságot. Írjatok más témáról szakdolgozatot, mert ha az ő számaival számoltok, az fog kijönni eredményül hogy még a fővonalakat is be kell zárni...
Még a kormányváltás előtt az illetékes minisztérium honlapján voltak aktuális mellékvonali utasszámok. Most nincsenek fent. Valakinek nincsenek véletlenül a birtokában ilyenek? Összesítések, statisztikák, országos trendek is érdekelnének esetleg, de nem találok ilyeneket. És még valami: korábban volt szó a vonatközlekedés 1 km-re eső költségeiről. Ha valakinek lennének erről aktuális adatai vonattípusonként, részletezve, hogy ennek a költségnek mekkora része miből ered, vagy hogy számolódik, nagyon megköszönném azt is. Egy szakdolgozathoz kellenének.
Papírgyár: 2008 nyarán leállt, csődbe ment, majd a göröp tulajok egy reggel leléptek, és mindent itthagytak. A gyárat csak meg kell venni, le kell nyírni a nagy gazt, és mehet is... A tokodi szén Ukrajnából jön, Eperjeske-Átrakón rakják át.
Papírgyár: Rágoogleztam, és idén tavasszal pórbálták eladni. Tokod: Honnan jön a szén? A szénbányák szinte mind bezártak, csak pár lignitbánya van, meg Márkushegyen klasszikus mélyművelésű szénbánya.
Ugyan nem mellékvonal, mert Budafok Belváros megállóhely, amikor a helyiek meghallották, hogy a MÁV meg akarja szüntetni, mert elhanyagolt, szemetes, meg minden, kivonultak és kitakarították, rendbetették. Persze az épületekbe nem mehettek be. Budafok Belváros mindenesetre megmaradt.
Azért kiváncsi lennék, hogy amikor a MÁV kap évi úgy 300 milliárdot, miért nem jut abból az állomások-megállóhelyek rendberakására?
A retek klubon a híradóban volt egy megállóhely amit örökbefogadott egy srác. Kis segítséggel szépen rendbe lett rakva! Szerintem jó példa, ez a többi elhanyagolt megállóhely vagy állomásnak rendbetételére. Így szebbé lehetne tenni jó néhány megállót!
>Az un. nemzeti vasúttársaságoknak- néhány kivételtől eltekintve- egyszerűen nem érdeke a teherfuvarozás növelése. Ameddig kiválóan megélnek az állami csöcsön, addig ez így lesz.
Úgy látom, ez igaz a vasúti személyszállításra is.