Azert ne remuljon halalra senki az 1.2 koroli olajnyomastol melegen.
Az teljesen jonak mondhato. Persze nem uj, vagy bejaratos mocinal, de ha egy hasznalt motornal viz nelkul is "csak" ennyire megy le, akkor ott nincs baj a kovetkezo tiz evben.
Az en 200D-m hiba nelkul indult -20 fokban is, melegen meg 1 alatt volt az olajnyomas, egyetlen baja a szurkes fustocske volt.
Olajnyomás: 1,2 azért egy picurt alacsony. Szvsz olyan 2 körül kellene lennie meleg motornál is.
Diffi: figyelj rá, hogy az állólámpás merciben a diffiben változtatták az áttételt - tehát a motorhoz valót rakjál bele, különben vagy bőgni fog vagy gyenge lesz.
Futómü - itt valami nagy bibi lehet ha ilyen hangos. Az enyémben olyan csendes, mint egy felső középkategóriás mai autóban. A rugózása meg jobb.
Alacsony hütővíz: hát bátor vagy hogy így mentél vele... ha már szaga van az nem olyan nyerő... vagy esetleg úgyis motort akarsz felújítani?
A műszeregység elvileg csak a rögzítési módjában, illetve az egyes elemekben tér el, nem? Az a 100EUR ahhoz képest nem drága, szerintem sem, mert nem gyakori azért. És 8 hengeresben is volt kétféle legalábbb, a 6.3 -asé "lejjebb" van skálázva, és máshol kezdődik a piros is, mint a 3.5 -é.
Ma elkeszultem...ugyan vizsga meg forgalmi nelkul de tettem par kort a haz korul...kiprobaltam...most eloszor vezettem 115-os mercit...123-ast is egyszer ugy 10 km-t :) Februarban vettem....es most probaltam ki :) Hat bakker...azert en sem vagyok szazas :)
Onindito szarakszik..viszem vissza gariba!
Betoltuk....azaz egyedul betoltam :) Kb 3 meter tolas utan indult...nem am huzzuk:) megtolom es indul :) Nagam sem hittem....
Kompresszioval nem hiszem ,hogy baj lenne...gazelvetelre eleg drasztikus a motorfek..meg is lepett a benzines utan...
Hidegen 3 bar az olaj...meggyotorve 1.2 korul all...gazadasra rogvest 3...ugy gondolom ez korrekt! Velemeny?
Egyebkent keves benne a viz de nem volt nalam desztviz....azert igy is batorkodtam nenni vele.....ugy 15 km utan mar a szagabol itelve azert igen-igen melege volt...igy mertem a fenti olajnyomasokat!
Ha bemelegszik akkor erezhetoen lustabb...erre van magyarazat?
Egyebkent jonak tunik...de a diffi bug sajna...az kellene...hogye vesztegetik?
Futomuvet azonnal allitani kell mert az eleg nevetseges :) Eleg durva es hangos...bar hangszigetelest nem nagyon kapott :) Mondjuk hozza vagyok szokva a mai autokhoz...de meg egy e30-as bmw-hez kepest is azert fapados es hangos a futomu.....
Illetve a műszeregység majdnem megegyezik, de nem ugyanaz. A fordulatszámmérőből többféle van, 8zyl/4takt és 6zyl/4takt. Annyira azért nem ritka, a nyáron otthagytam egyet németországban a börzén igaz az 8 hengeres kivitel volt, az meg épp nem kellett. De kint lehet találni. Ára állapotfüggően átlag 80-100 Eur, ezen lehet vitatkozni, hogy drága vagy sem.
Műanyag, annyira nem ritka, hogy ne legyen mindig egy-két eladó a német ebayen. Mivel fehér, a repedések jobban látszanak rajta, így épsége a legnyagyobb értéke.
Illetve W108/109 -eseknél (a műszeregység megegyezik az állólámpáséval) a 6.3 -asokba gyárilag, a 3.5 -ösökbe pedig rendelhető módon volt fordulatszámmérő (más-más skálázással). És valóban keresett, ezért méregdrága extra.
sikerült szereznem egy hófehér,krómgyűrűs kormányt az 1esembe,kérdésem a következő.Miből készült/csont,műanyag/mennyire ritka,veterános szemmel mennyire értéknövelő. Tomek
T. urak,láttatok már álólámpásban gyári fordulatszám mérőt? Létezett egyáltalán ilyen gyári extra? Tudni illik,láttam egy 1es szériás 230asban az időmérő óra helyén lévő VDO fordszámmérőt,az óra a boxban volt.Mit tudunk erről,utólag van e ilyen,dízelbe való.Kösz TOMEK
Nalam a kettes szeriasnal alul-felul a biztonsagi ov tartja. Ov nelkuli autokban gondolom csavar. Ha leveszem alul- felul az ovet, akkor ovatosan el lehet feszegetni valami tompa szerszammal. fent is szabaditsd ki, mert konnyen hajlik (lemez), aztan mar nem illeszkedik ugy soha tobbe...
Egyebkent mennyi a muszerfal alatti karton? Hol kapni ?
Ma brinyózás közben Békásnál megláttam egy szép szürke 1 szériás állólámpást. A tulaj éppen egy ott álló újabb e-klasse motorjában túrkált. Megálltam, elbeszélgettünk, elmondta hogy elméletileg van egy csavar valahol középtájon a B oszlopnál, az tartja, meg a bizti öv fenti csavarja. Reggel meg is próbálom.
Erdekes...en is epp karpitozom a vasat :) Csinalhatnal par kepet ,hogy neked hogy sikerult...
En kidobtam belole mindent...leteptem az osszes karpitot...tetot, C oszlopot...padlolemezrol, kuszobokrol....hasznalhatatlan volt...
495ft/nm aron volt nagyon vekony, fasza padloszonyeg...olyan kurva jol be lehet rakni, hogy magam sem hittem...rakok majd fel kepeket minel elobb...me tenyleg franko lett!
Hatulrol haladok elore...beszabom, ragasztom....az elso ules ala elertem mar...jobb mint a gyari....tiszta, vilagos, patent...
Regi ulesek sem voltak mentheto es fejtamla nelkul nekem nem is kellettek....ulest sehol nem talaltam..ahol volt ott 30 ezret kertek szakadek 123-as ulesert....ezert kovezzetek meg de uj mondeo ulesek mennek bele...frankon passzosak...persze furni kellet mert nem ott vannak a lukak...most termeszetesen ki van veve, hogy tudjak dolgozni benne....hatul kisebb az ules mint az eredeti de mivel a kerekiveket is lekarpitoztam meg jobb is, komolyan, marha jol mutat!
Kalaptartotol egy darabbal karpitoztam le a hatso ulesek aljaig...kalaptarto hatuljat a gyari lszoritoval szoritottam le es persze ragasztottam is!
Kuszoboket mar megcsinaltam...holnap megvan a tobbi is...a tetokarpit erdekes lesz de tudod mar, hogy hogy csinalom meg...holnap megy be a kozepkonzol is...ulesek visszakerulnek...ablamosotartaly...es mar csak egy kis kipuff hegesztes, futomuallitas....es irany a vizsga :) Alig varom mar :)
Mindegy a parkoloban a betonon terdelve es szabva a szonyeget csinalom :) Lefoglalok vagy 30 nm-t mert mindent ki kell parkolni hozza kocsibol...igazi 80-as evek feelingje mikor meg mindenki hetvegenkent a parkoloban a ladat butykolte es beszelgetett :) Istencsaszar idok voltak azok :) Nem volt semmi baja avasnak de azert szedjunk szet valamit, olajozzuk ossze magunkat es rakjuk is ossze..addig is megy a duma es szep az ido :) A kulombseg most csak az volt ,hogy en voltam lent egyedul es mindneki ugy nezett ra mint valami ufora :)
Ja igen!kuszobnel a leszorito muanyag lec nincs valakinek elfekvoben? Az enyem mar eleg hervatag....
Szeretném a belső köszöbborító szőnyeget kicserélni. Ugyebár ezt egy hosszú müanyag elem szorítja le (gyakorlatilag belülről a teljes küszöbön végigmegy). Ahogy látom, ezt a müanyag elemet pedig a B oszlop belső ajtóboritása tartja.
Adott a kérdés: hogyan lehet a B oszlop belső ajtóborítását levenni? Semmi csavarnyílás nincs rajta, csak a biztonsági öv "háza" és felső rögzítése. A biztonsági öv házát levettem, de meg sem moccan a borítás - olyan, mintha sinen lenne ráhúzva az ajtóoszlopra. Any advice wellcome.