rengeteg leiras van pl : http://www.carstuning.mlap.hu/?m=1729156
"Azonban a teljes nyitásnak nem csak a dobhártyaszaggató hang az ellenérve, a motornak bizonyos mértékű fojtásra van szüksége, mert különben gond lesz. Főképp éppen a magasabb fordulatszám tartományokon (ide várjuk az eredményt), mikor a kipufogógáz áramlási sebessége már csak a mennyisége miatt is megnő. Ekkor ? megfelelő fojtás hiányában ? a túl nyitott sportkipufogó rendszer túl korán, már az éppen nyíló kipufogószelep résein kirántja az égéstermékeket amelyek ekkor még nem feltétlenül fejezték be az ?égést?-, sőt képes arra is, hogy a kipufogás ütem végén, a szívás ütem kezdetekor, mikor egy nagyon kis pillanatra összenyitnak a szelepek, átszívja a friss keveréket, amely a hőtől és a kipufogógázokkal keveredve részben begyulladva a szelepek beégését okozza. Innentől fogva agyő kompresszió, mehet a hengerfejeshez a motor. "
mondom en nem vagyok szakerto en csak leirom hogy mit tapasztaltam a kipfogonal, amugy igazad lett a jeep lomha v8-sa (tolorudas ) nem lett erezhetoen jobb az expi sokkal jobb lett ehez kepest a jeep szinte alig valtozott mondjuk hangosabb se lett :-) csak "teltebb" qrva jo hangja van. mondjuk a jepp 8 leomloje megy egy katalizatorba a fordnak a 3-3 csove megy egy-egy kat-ba
hmm ezt most nem igazan ertem mire irtad... a hibakodot valoban azert irja E85 nel mert sovany lehet keverek en is tiszta E85 tel + gazzal jarok de a sovany keverek is magasabb hofokon eg, nezd meg a gyertyaidat
amugy en nem vagyok szakerto en csak kiserletezek a sajat gepeimmel es leirom hogy mit tapasztalok
nem a meleg gaz nyirja ki kipufogoszeleket hanem hogy tul nagy nyitas miatt tul gyorsan urul a henger es az elegetlen uzemanyag ott eg el ( a szurolang odabasz)
a szelepektol fosok ,fostam en is de egyszer mindent ki kell probalni :-) a gazra is mondanak mindent hogy hogy szejjelbassza a gepet de en azt is belerakattam a fordba es 20ezer km utan is kibaszott jo 9000 hufbol 380-400 km-t autozni
eddig bmw-ket hajtottam azokhoz nem mertem hozzanyulni mindenbol csak gyari de azok amugy is kihegyezett cuccok. es horror aron van midnen bizbasz de a ford meg a jeep filleres dolog a BMW (7er) hez kepest ezert mertem belevagni .
majd kiderul. a katalizatorok maradnak egyenlore ( arra azert kivancsi lennek mennyit romlik az emosszio nelkule ) nem allat vagyok csak kiserletezek (remelem a jo izles hataran belul :-) )
szerintem a civic vti az egy baromi jo gep, megelozte a korat, iszonyat izmos amikor 4500 felett belodul mint egy igazii raketa, es cserebe megbizhato. A gyari. Amit piszkaltak, kalyhacsoveket aggattak ra az mar nem az igazi.
Szerintem egy gep kegyen gyari, vagy ha nem akkor csak a jo izlesen belul.
Az explorerforumon van egy ket szornyuseg is. ( ide nem vontakoznak a hardcore off road gepek ). Es amugy akarmit mondtok nekem tetszik a gyari kipuffom.
Az biztos, hogy melegebb a gáz, de ez előny is lehet. Évekig járt az asszony egy másik kocsival állat hátsó dob volt rajta semmi baja nem lett a szelepeknek a meleg miatt, vagy a lambda szondának. Az is v6 volt.
Melyikőtök gyárt kipufogót, hogy ennyire értetek hozzá ?
igen ez jo strategia. Viszont az aljan normal esetben nincs mit rendbe tenni.
A felujito szett kompletten 340 dolcs plus egy szaz dolcsi szallitas, plusz arra jon a vam ( ha ilyet rendelsz erdemesebb rick4el beszelned, mert meglehet ugyis oldani hogy usabol valaki feladja postan neked maganszemelykent es eladja neked "20 dolcsiert". Erre meg a vamos csak nez majd bamban hogy a vamerteket nem haladja meg.
Ez igy kerul neked kb ugye 440 dolcsiba, szamolj mondjuk forintban 120.000 HUFal, plusz egy szerelo aki kb elker ezert az akcioert meg egy 60-80at. Aki csinalt mar ilyet az nem fogja olcsobban elvallalni, mert tudja hogy orbitalisan nagy szopas.
Viszont a 200 fontos szet csak a gyarilag hibas muanyag szarok javitott verziojat tartalmazza, plusz ezt azt, amihez a motort nem kell kivenni, munkaidoben 3-4 ora melo ( kezdo szerelonek egy nap mondjuk ) ami nem haladhatja meg a 20 ezret.. Ez viszont csereben osszesen kb 90.000 Forint.
De ez csak akkor jo ha nincs kar a motorban. Erdemes felhivnod elotte a ceget ha beszelsz angolul, nagyon segitokeszek es csak explorerekkel foglalkoznak
Nekem meg Varadero-m volt, most meg Z 750 S van, mindkettő sport kéménnyel:)
De!! Egy hegyes, korszerű sportmotor ECU-ja utána tud menni valamennyit, és ad neki többlet kaját. Ez nem jellemző a komótos V8-ra..
A motorokon a sportcső sok esetben a katalizátor eltávolítását is jelenti egyben, ez természetesen hoz 5-8% többletet. De ha a KAT. bennt marad, a többi folytás kivétele már nem kalmopirin a motornak. Lehet, hogy nyomatékosabb alul, de akkor veszít felül, nem beszélve az esetlegesen megemelkedő EGT gy.k.:( kipufogó gáz hőmérséklet ), ami nagyon jót tesz a kipufogó szelepeknek...
Mindez egy titán szelepekkel szerelt pörgős japán motornál ugye kevésbé szempont...
De mindenki úgy csinál magának kárt, Rick4-nek meg bevételt, ahogy akar! :D
Materover, imél cimem ott a property sheetemen, de akar itt is irhatsz es kuldhetsz infot. Az alja kezeles is erdekel, mert en is most gatyaba akarom razatni a joszagot, aztan amig szet nem porlad a seggem alatt addig akarom hasznalni. Persze en soha nem offroadoltam vele. Ahhoz en papir-nyúl vagyok. Nekem a tank a csalad vedelmere kell... Egyebkent csak hidegen csorog, de en kifizetem a motorkivetelt es csinaljanak rajta meg mindent. Utana viszont kussoljon es csak a kilometereket kelljen beletolnom.
en csak azt mondom hogy az expin bejott, fostam tole en is de qrva jo lett ( nem volt draga gondoltam egy probat meger)
automata valtoval + tempomattal meg egy kis emelkedovel objektiven le lehet tesztelni most sokkal kesobb vagy egyaltalan nem valt vissza emelkedon alacsony fodulatszamnal se.(pl 90-100 nal forog 1700-2000 korul es mar ott is erezni)
van egy V2 1000 ccm es V-Stormom azon is van sportcso az is qrva jo lett a jeep 5.2V8 ma lesz kesz kivancsi vagyok az milyen lesz...
a vereny gepeken van rendes leomlo meg nem nagyon van katalizator az EXpin meg a jeepen meg katasztrofelis leomlo van meg brutalis katalizator ahhoz meg nem nyultam. es minden rendszer csak annyira nyitott amennyire a legszukebb pontja.
de mint mar irtam az USA gepeket siman nyitjak Ycsovel mindjart a leomlo utan ha olyan szar lenne nekik akkor nem csinalnak gondolom...
Csabikát meg kéne fogni, ez tény. A helyzetem hasonlít a Tiédhez, nincs időm. Nekem ellenben nem adott számlát, garanciát annál inkább....na most Egerben a spanja a szétszedésről ugyanígy. Szerinted az APEH mit szólna ehhez?
Szívó benzinmotoron a tök nyitott kémény nem jó semmire. Turbóson más a helyzet.
Ezen kár vitatkozni, ha nem hiszed, beszélj néhány IGAZI szakemberrel, aki aktívan ma is az autósportban dolgozik! A netes kurkászás meg csak elmélet marad..
oval kipuffogo veget meg ne tegyetek mar a kocsi vegere, iszonyat szanalmasan nezne ki. Semmivel sem allna jobban rajta mint egy swiften vagy egy civicen