Az őszibarackfajták mindenféle kórra különféleképpen reagálnak. Nálam a tafrina inkább a későbbieket bántotta, viszont ami 3 héten belül érik, arról meg nyáron, letermés után a lisztharmatot nem tudom lepusztítani. Meg a levéltetvek is ezt árasztják el, csak sorsolás útján férnek fel erre a fajtára.
Az az igazság, hogy a komoly tudású szerek általában nem III. kategóriába vannak sorolva. Már leírta ezen a topikon is, hogy a menő gyümölcsfa-fajták termesztését kerülni kell a kiskert tulajdonosoknak és ellenálló esetleg kevésbé piacos nyümölcsfajtákkal kell inkább preferálni. Jobb egy permetezetlen gyümülcs ami kissé II. osztályú, mint a hülyére permetezett gyönyörű gyümölcs. Nekem elhihetitek. gyakorló növényvédelmi szakmérnök vagyok. Én tudom mitől döglik a légy (és az ember)
Most, hogy mondtad, én is megnéztem, pont van itthon egy zacskóval...
Ja, azt írják, hogy zöldbimbós állapotig, meg zárópermetezésre, de szerintem ezt nem kell túlspirázni. A lényeg, hogy rézzel soha ne kánikulában, tűző napon permetezz, mert akkor tényleg éget. Az alkonyat-körüli vagy a kora reggeli időpontok a kedvezőek, amikor olyan legfeljebb 20 C-fok van.
De egyébként ugyanúgy lehet réz-oxikloridot is használni
Mi is csak a termésről mondtunk le. Lesz amennyi lesz. A fa továbbra is megkapja a kellőn védelmet. A szomszéd néni /80 éves/ csalánlével permetez és gyönyörüek a fái. Mindig van egy fura érzésem, hogy ezek a "modern" szerek csak azért vannak, hogy sok-sok pénzt kifizessünk értük és még többet, még többet vegyünk, hátha használnak. /Csak az elkeseredés mondatja velem/.
ez van. :( nekem is van egy barackfám, amit szabályosan felzabált a tafrina, mellette kettőnek semi baja. igaz, a telket ősszel vettem, azelőtt 20 évig senki sem csinált semmit, meg is látszik... de fát nem hagyok pusztulni, ezért laikusként elkezdtem a kertészkedést.