Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A mozdony sajna kicsit hiányos és mivel - még / már - nincs benn rugó, ezért csak tologatni lehet, de így is nagyon szerethető régi Magyar játék ez is !
Én úgy tudtam , hogy talán három fajta mozdonnyal volt a készlet ( illetve láttam eddig tehervagont, rakoncás és személyvagonokat ). Mindhárom mozdony óraműves.
Ezért nevezik a készletek óraműves vasútnak ( villám pl. )
Illetve volt mégy egy szerelvény ( három személykocsi és az elsőn volt egy drót "áramszedő, rá tettek egy fényszóró imitációt is.
De ilyet, mint a képen a Te szerelvényed ( azzal a hajtással ) én még így nem láttam, nem hallottam róla...
Szia! Említetted, hogy ebből a típusból elektromosat szeretnél összehozni. Szívesen segítek, nekem is van egy ilyen gyári kis készletem. Valójában ez telepes (elemes) kivitelű, melyet az egyik hozzákapcsolt kocsi visz a szerelvényben. Tied is ilyen lesz?
A kitérő és az alatta levő állomásépület meg a Sztálin vasúté (IC51 készlet részei). :D
Az orosz készlet pályája egy jó megoldás a Marklinnel ellentétben: könnyen átkapcsolható a pálya kétsínes rendszerre és... usgyi PéVé. Legfeljebb a térközjelzők megbolondulnak. Tavaly a MAVOE-s Törekvés Műházas (Bp. X. Kőbányai út-Könyves Kálmán krt sarok, a volt Északi Járműjavító egykori kultúrháza) kiállításon jelzők nélküli térköz üzemmódban három vonat kergette egymást kézi irányítással (Fuggerth nyomógombsor+házibarkács egyenirányító). Oda idén is megyünk és lesz pénzverde is, illetve ami most a Zippernowski galériában február végéig látható, azt az anyagot fogjuk bemutatni kicsit szellősebben és üvegmentesen. A cím és más elérhetőségek, nyitvatartás a képeken.
Vatera: ez a Pannónia alapú Ward-Leonard mozdony nagy ötlet. Bár egy 3 sínes H0 Bobónak jobban örülnénk (A MEJA megálmodta, de végül csak egy gőzös került sorozatgyártásra). Köszi a linket,a Tóth kocsik és a házi építésű mozdonyok fotói lementve.
Ha már Tóth: érdekes bejegyzés lehetne itt egy fényképes Tóth katalógus( Tóth Lajos remekműveiről egy-egy fotó), illetve egy másik hozzászólásként egy Deák-összes.
Valaki írta már előttem, erre szeretnék ráerősíteni: válasszuk külön a játékvasutakat a mai exakt 0-ás modellektől.
Így szerintem a széles nyomkarima lehet a leginkább a választóvonal. S én szívesen látnám ezen a topicon nemcsak a PV-t, hanem a régi Marklint éppúgy, mint a Mercurt stb.
És belefér Tóth is, Deák is, meg az ilyenfajta alkatrészekből házilag készült darabok is.
Magam is működtetek egy régi, 3 sínes Marklin-kört, egy PV-kört, meg egy Om-es Roco-kört az asztalomon. Ez utóbbi ugyan kiesik a játékvasutak kategóriájából...
Testvér-topicnak ott van a 0-ás kisvasutaké, meg lehetne - igény esetén - külön egy 0-ás modellvasutast nyitni. (Olvasgatnám és is szívesen, bár nem tervezek ilyen bővülést.)
Szerintem nem rossz alapvetően az elgondolás, hogy a külföldi 0'-ás játékvonatoknak legyen egy külön oldala, és az teljesen egybevág az én elképzelésemmel is. Én javasolnám az oldalnak a "Märklin és egyéb régi 0'-ás játékvasutak" címet. Én beletenném a Märklint a címbe, mert ebből mindenki sejtené, hogy itt nem hazai gyártású vonatokat talál majd, és legtöbben a Märklint ismerik úgyis, sőt sokaknak még talán ma is minden játékvonat egyszerűen csak Märklin. :) Szerintem ezzel már jól szétválna a dolog, sőt én tovább mennék és külön fórumot szentelnék a 0'-ás modellvasutaknak, de ilyen mintha már lenne is. Tehát összegezve én a magyar játékvasutakat az előző hozzászólásomban írottak okán egyben tartanám -mivel kevés féle magyar játékvasút volt- és az eddigiek is azt mutatták, hogy bár a Pénzverdei a legismertebb a többi is érdeklődésre tart számot és nagy az átfedés a gyűjtői körben. Teljesen szétaprózni a dolgot a bejövő információvesztés miatt is kár lenne, minthogy ki fog rákeresni mondjuk a Széplin-re ha nem ismeri, de ha látja rájön neki pl. van olyan vagonja, stb.
Az én véleményem az lenne, hogy talán érdemes lenne a bontás. Szerintem nem lenne rossz nyitni egy magyar játékvasutas oldalt, vagy akár ezt átnevezni pl. "Pénzverdei, Pv és a magyar játékvasutak". Ebbe bele férne a Tóth, a Görgőkészítő KtSz 0-ás, Úttörővasút S méretű, a MEJA, Roglin, Széplin, Vörös szikra esetleg még a Mikrolin H0-ás magyar vasutak is. Időnként volt róluk szó itt már eddig is. Éninkább a modern, modell kategóriájú dolgokat választanám le egy külön fórumra. Régi magyar játékvasútból nem volt olyan sok és viszonylag szűk réteg foglakozik velük. Ezeket kár lenne külön bontani, mert egy-egy gyártóra ezen belül még kisebb önmagában az érdeklődés, viszont aki régi vonatot gyűjt sokszor többféle gyártó és méret érdekli, sajnos azonban elég kevés róluk az információ, és ahogy meghalnak az idősebbek ez csak kevesebb lesz...
Engem személy szerint csak a pénzverdei oldal érdekel, illetve a hozzá tartozó magyar vonatkozású kiegészítők. A 0-ás témakör hatalmasra duzzasztja a halmazt, meg annak nagy irodalma van már különböző nemzetközi fórumokon. Nem igazán érdekelnek a különböző német, csehszlovák meg orosz mozdonyok, biztos tele van velük az internet.
Pénzverdeiből csak ez az egy van. Nem tartom jó ötletnek felhigítani az itt felgyűlő információkat egyéb, kisebb jelentőségű témákkal. Szeretem visszakeresni a régi fotókat, okosságokat, de egyre nehezebb a sok nohab meg märklin között. De mondjuk egy helikon mozdonyból épített nohab! Na azt megnézném :)
Persze ez csak az én véleményem, nem akarok senkit megbántani ezzel, megértem azt is, ha valakinek szerteágazóbb az érdeklődése a témában.
Kiadvány relikviák - ha valakit érdekelne: Petrik Ottó - Elektromos Modellvasút I. - II. kötet, Készítsünk villamos játékvasutat Pé-Vé alkatrészekből - Felelős kiadó: Állami Pénzverő és Készítsünk villamos játékvasutat PANNONIA alkatrészekből - Pénzügyi Nyomtatványellátó
A régi vonatokkal kapcsolatban én is azt a tábort gyarapítom, akik szerint ha lehet, tartsuk meg eredeti állapotban. Főleg, ha valami ritkább darabról van szó. Az nem zavar, hogy kicsit ütött-kopott, hiányzik egy ütköző stb., elvégre ezek játéknak készültek. Ha valami menthetetlenül rozsdás vagy átalakított, akkor én is megpróbálom helyreállítani, amennyire lehet.
A rozsda tisztítására én vegyszert még nem próbáltam. Igaz, főként háború előtti dolgokat gyűjtök, azokon pedig leggyakrabban spiritusz alapú festékeket használtak, amit a ma elterjedt oldószerek nagyon könnyen oldanak. Még a víz is veszélyes, fehéres-szürkés ködöt képez a festék felületén. Ha csak kopott a festék, akkor nem nyúlok hozzá. Ha rozsdás, akkor megpróbálom megtisztítani, inkább csak azért, hogy minél kevésbé terjedjen tovább. Nagyobb felületen ehhez én nagyon óvatosan Dremelt és drótkefét használok. A drótkefe anyaga mindig puhább, mint a tisztítandó fém. Bádoghoz tipikusan réz kefét használok. Ha kicsi a felület, akkor jó még az üvegszálas ceruza (ez olyan, mint a régi betétes ceruzák, csak üvegszálak vannak benne). Ez jó még az oxidált kontaktusok tisztítására is, sokkal finomabb, mint pl. a smirgli. Conradban lehet rendelni.
Sínen azért majd megpróbálom én is az Evipass-t, azt kevésbé féltem, viszont a hatékony tisztítás jól jönne.
2 hónapig látogatható. A Cavillből nincs egyelőre más, mint egy alváz és átjáróhidak, harmonikák nélküli fémtiszta Pannónia kocsikaszni. Kíméletesen lett szétbontva, a lejött alkatrészek tartalékok, az alváz forgóvázra vár és pőrekocsi lesz.