Keresés

Részletes keresés

nohabrok Creative Commons License 2015.01.16 0 0 1159

Ez MÁV színekben tündököl.

 

 

Előzmény: Törölt nick (1151)
pv-vonat Creative Commons License 2015.01.16 0 0 1157

Az enyém így néz ki.    2-C-1      hossza: 30cm + 17cm a szerkocsi

 

Merkúr sínen, Helikon trafóval gyönyörűen megy.

...majd a "tudósok" megmondják melyik alkatrésze honnan származik. (története a homályba vész.)

 

 

ui: Ha lehetne ebben a topicban maradjuk meg a Pénzverdei cuccoknál, esetleg némi Tóth-kilengéssel.

 

Előzmény: karikaV43 (1155)
karikaV43 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 1155

Egyet láttam kedves fórum társunknál,nagyon szép darab,de majd ír róla,ha akar.

Előzmény: Törölt nick (1152)
karikaV43 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 1154

Én láttam §-ás nohabot MÁV festéssel kiállításon Pécsen,hát elég jó,szebb mint az I-es.

Előzmény: a_hollo (1148)
nohabrok Creative Commons License 2015.01.16 0 0 1150

0-ás méretű Heljan NOHAB - ha jól tudom.

 

a_hollo Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1148

Ez a Nohab nagyon szép! Heljan Nohabot látott már valaki esetleg közelről? Az milyen?

Előzmény: nohabrok (1128)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1147

Szia !

 

Köszi az információt ! Sajnos fél órán múlt, de lekéstem...

A Pannónia füzet nekem nagyon jó lett volna belőle, mert az sajnos nekem nincs meg  :-(

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: dugul (1145)
Votom Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1146

Te jóságos ég! Mázlista aki lecsapott rájuk! 

Előzmény: warci353 (1134)
dugul Creative Commons License 2015.01.14 0 0 1145

Kiadvány relikviák - ha valakit érdekelne: Petrik Ottó - Elektromos Modellvasút I. - II. kötet,  Készítsünk villamos játékvasutat Pé-Vé alkatrészekből - Felelős kiadó: Állami Pénzverő és Készítsünk villamos játékvasutat PANNONIA alkatrészekből - Pénzügyi Nyomtatványellátó

 

http://retronom.hu/node/46570

a_hollo Creative Commons License 2015.01.14 0 0 1144

Sajnos már Deák sincs :-(

 

Pár hónapja a Játlkudvarban láttam 1 Merkur mozdonyt és néhány kocsit. Ők nem hivatalos forgalmazók, másodkézből került oda.

Előzmény: Törölt nick (1143)
pg54 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 1142

A Merkurnak van hazai forgalmazója?

Előzmény: Törölt nick (1141)
nohabrok Creative Commons License 2015.01.14 0 0 1139

Ezt én is megvettem volna. Szerintetek ki a gyártója?

 

a_hollo Creative Commons License 2015.01.13 0 0 1137

A könnyeim potyognak :-(

Előzmény: warci353 (1134)
Emperor_ Creative Commons License 2015.01.13 0 0 1136

Nem sok időt töltöttek a termékek a vaterán :-) . 10 eFt-ért Pannónia mozdony. Hm, nem rossz.

Előzmény: warci353 (1134)
pg54 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 1135

Hogy mik vannak...!!!

Előzmény: warci353 (1134)
warci353 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 1134

http://www.vatera.hu/listings/index.php?ap=1&us=HIXjazol

 

 

 

A nyugalmat megzavaró képi és akármilyenhatások...

a_hollo Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1130

Sziasztok,

 

A régi vonatokkal kapcsolatban én is azt a tábort gyarapítom, akik szerint ha lehet, tartsuk meg eredeti állapotban. Főleg, ha valami ritkább darabról van szó. Az nem zavar, hogy kicsit ütött-kopott, hiányzik egy ütköző stb., elvégre ezek játéknak készültek. Ha valami menthetetlenül rozsdás vagy átalakított, akkor én is megpróbálom helyreállítani, amennyire lehet.

 

A rozsda tisztítására én vegyszert még nem próbáltam. Igaz, főként háború előtti dolgokat gyűjtök, azokon pedig leggyakrabban spiritusz alapú festékeket használtak, amit a ma elterjedt oldószerek nagyon könnyen oldanak. Még a víz is veszélyes, fehéres-szürkés ködöt képez a festék felületén. Ha csak kopott a festék, akkor nem nyúlok hozzá. Ha rozsdás, akkor megpróbálom megtisztítani, inkább csak azért, hogy minél kevésbé terjedjen tovább. Nagyobb felületen ehhez én nagyon óvatosan Dremelt és drótkefét használok. A drótkefe anyaga mindig puhább, mint a tisztítandó fém. Bádoghoz tipikusan réz kefét használok. Ha kicsi a felület, akkor jó még az üvegszálas ceruza (ez olyan, mint a régi betétes ceruzák, csak üvegszálak vannak benne). Ez jó még az oxidált kontaktusok tisztítására is, sokkal finomabb, mint pl. a smirgli. Conradban lehet rendelni.

 

Sínen azért majd megpróbálom én is az Evipass-t, azt kevésbé féltem, viszont a hatékony tisztítás jól jönne.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1116)
nohabrok Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1128

Előzmény: Törölt nick (1124)
Gondos Arpad Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1127

2 hónapig látogatható. A Cavillből nincs egyelőre más, mint egy alváz és átjáróhidak, harmonikák nélküli fémtiszta Pannónia kocsikaszni. Kíméletesen lett szétbontva, a lejött alkatrészek tartalékok, az alváz forgóvázra vár és pőrekocsi lesz.

Előzmény: Törölt nick (1119)
karikaV43 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1125

Valahol akad,de az I-es méretű és nem működik,3896 alkatrészből áll.

A legkomolyabb szerszám amivel készült egy Dremmel és egy lombfűrész,valamint fogó kalapács és ilyenek.

Nagyon szép és van még ott más is.

Előzmény: Törölt nick (1124)
karikaV43 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1123

Az a Nohab tényleg szép!

Előzmény: nohabrok (1122)
nohabrok Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1122

Igen, keszthelyi.

 

Előzmény: karikaV43 (1121)
karikaV43 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1121

Csak nem keszthelyi az illető?

Előzmény: nohabrok (1109)
Gondos Arpad Creative Commons License 2015.01.12 0 0 1118

Akkor szoktunk átépíteni, illetve teljesen újjávarázsolni bármit is (nemcsak Pénzverdei modellről, hanem más fémmodelleket is), ha rozsdakupac. Picit kopott, itt-ott foltos: marad, különösen, ha a a feliratozás megvan. Azt és a színárnyalatot nem tudjuk pótolni, csak a színt: ami kék volt, kék lett, csak teljesen más árnyalatban. Amikor első romos készletünket megkaptuk, egy 1959-es Pannóniát, egy zöld kocsi kivételével festékes rozsda le, fémtisztaságra új festés fel, mozdony szétszed-összerak és újrafényez, gyári alkatrészei kiszerel és visszaépít (csak az egyik forgóváz hajtását kellett beállítani! és olajozni). Nemrég vettünk egy Előre I készletet. Kopott, itt-ott rozsdás foltjaik vannak a járműveknek-de nem bántjuk. A mozdony szuper (két izzót pótoltunk, mert hiányoztak), a fekete kis lapos trafó szekunder oldalán kellett két vezetéket visszaforrasztani, valamint a hálózati kábelt cserélni (az eredetit is megtartottuk). A próbapálya 4 megcsiszolt egyenes sín volt, így egy újabb gyöngyszemmel bővült a gyűjteményünk.

 

Akkor szoktunk még átalakítani, átfesteni valamit, ha már eleve átbarmolva vagy horpadva, törésekkel kerül hozzánk. így járt egy ocsmány házipiros Pannónia személykocsi: tele volt festék folyás nyomokkal, hol túl vastag, hol túl vékony volt a fényezés. Ez a házigyány ruha le, jelenlegfémtisztán várja a Pannónia hajtást, hogy két, újonnan épített homlokfallal Ganz Cavill Ward-Leonard motorkocsi modelljeként keljen életre.

 

Egy tető nélküli, Előre III postakocsi kasznijából és egy igecsak kopott Előre mozdony gépészetéből (a kasznit végül megtartottuk, szeretnénk ismét mozdonnyá építeni) lett a MOT347 plafontapasztó-karbantartó motorkocsink, hulladék lemezből építettünk rá új tetőt. Ehhez módosítottuk egy kicsit a kaszni felső részét. Újrafényezni nem fogjuk, csak a postás feliratokat valahogy óvatosan le fogjuk takarni (pl. földelőrudakat aggatva az oldalára, mint az eredetin is volt). Ami miatt nem postaként lett újjáépítve: az egyik oldalon az ablakrácsozás törött, hiányos volt, másik oldala ép. És van ugyanilyen, de gyári állapotú kocsink egy 1959-es Előre III készlet részeként. Ezt helyhiány és félkész állapota miatt nem tettük végül közszemlére.

 

PV-n kívül láthatóak Roglin relikviák (sajnos mindössze háromféle sín és egy A4-es fényképes ismertető), Vörös Szikra, MEJA és Mikrolin járművek, továbbá Pajtás, MEJA, Minimont fémépítők, Mikrolin építőjátékok (Jáva és Rádióamatőr készlet).

 

És ahol gyűjtésünk egy része látható, itt van a meghívó egy két hónapos kiáításra. Sajnos működő PV és más történeti vasútmodell most nem lesz, csak hziarkács agymenések. De legalább a belépés díjtalan.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1107)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1117

A vasárnap a családé, az elkövetkező hetekben meg nemigen lesz időm ezzel foglalkozni, így

" a projekt is aluszik, máma már nem hasad tovább " 

 

Na pl. a trafó irányítóját egy barátom fémből legyártotta, mert a korabeli fa már nincs meg :-(

Illetve ez a mozdony nem való ide, mert nem a korai esztergált,piros kerekű változat :-(

 

:-D

 

 

 

Üdv !

Ervin

 

Előzmény: Törölt nick (1115)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1116

Szia Sanyi !

 

A rozsdára sima evipasst használok. A festéket ( elvileg ) nem bántja.

De csak a rozsdás részekre teszek egy keveset így is. A kezelés után marad egy fehér filmréteg, azt bekenem vékonyan olajjal ( varrógép olaj, műszerolaj.. )

Attól pedig olyan fémes lesz a felület. Ennyi.

( a legjobb lenne amúgy rozsdásan hagyni ( annak is megvan a maga szépsége ) , de tartok tőle , hogy az továbbterjed.. )

Így kezelem a korabeli fém PV síneket is mindig, eddig bevált. Szinte gyáriaknak tűnik kezelés után.

Az apró litografált felületnek nem tudom mi a jó, azokat én nem szoktam "abajgatni", pl. a Marklin vagonok.

( mert kipróbáltam valami felületen az ilyen áztatást és egy idő után az oldószer bizony megmarja a festett felületet... )

 

Szia !

Ervin

 

Előzmény: Törölt nick (1115)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1114

:-D !

Előzmény: r250 (1112)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1113

Szia Sanyi !

 

Köszönöm a hozzászólásodat, örülök neki , hogy nálam pontosabban megfogalmaztad amit én is így gondolok.

Tehát . Ami valóban ritkaság ma már , mint pl. az Általad említett tartályvagon és egyebek, azokat én biztosan nem alakítanám át ( itt festegetésre gondolok ).

A " Helikon projekthez " ezért kerestem én is olyan vagonokat itt a fórumon, ami már eleve barkácsolt.

A gyári kasztnijaim azóta is megvannak, majd lesz velük valami, kerül valahová - gondos kezekbe.

 

Egy példa. Tegnap említettem a zöld vagonokat. Hozzájuk jutottam lása a képen.

 

 

Amit tervezek velük és talán belefér a tűréshatárba.

Találtam hozzá postavagont és korabeli síneket, trafóm is van ( első szériásat ), dobozt, gondoltam kiegészítem egy teljes készletté.

 

 

De ! Ami tuti , hogy a zöld vagonok fénye marad így, ahogy - elég romosan sajnos - mert az az eredeti, az egész történetet ugyebár erre építem fel.

 

Ebbe , az általad említett pl. mozdony építés simán belefér...  :-D

 

De, hogy a ritka zöld vagonokatt festegessem , na az tuti nem !

Valahol itt van az igazság .

 

Sziasztok !

Ervin

ps: ha valakinek lenne "fölösleges" alkatrészei ehhez a történethez pl. tetők ( szürke,romos, ) illetve pl. kuplungok és rudazata, a mozdonyhoz áramszedők... stb,   szívesen átvenném őket.

Nekem ezek mind megvoltak anno , de akkoriban elajándékoztam őket...

 

Előzmény: Törölt nick (1110)
r250 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1112

Igen, igen! p.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1107)
nohabrok Creative Commons License 2015.01.10 0 0 1109

A "Ha ez a PV mesélni tudna....." én voltam. Van műszaki felújítás, és van külső, kinézeti felújítás. Néha azt mondom, megengedhetünk magunknak egy teljes felújítást, ha az már nagyon romokban van. Az a tartálykocsi egyébként szinte menthetetlen állapotban volt. Legalábbis én így hittem.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!