Microcar Virgot (II) csak egyszer szereltem , az elülső futóműben volt javítanivaló . Cseréltem benne csapágyat (is) , de abban el volt törve az egyik kerékagy -- konkrétan az szerkentyű ami forog a két csapágyban és ami egyben van féktárcsával , illetve azzal elemmel amihez a fenit csavarozzuk . Ez a Microcarban állítólag típushiba .
Most Ligier Ambrát szerelek , abban az a gond , hogy a kiverődött a fentebb említett alkatrész , ami csapágy belsőbe van sajtolva .
Aixam hátsó fékdobban , de Ligierben is találkoztam már olyannal , hogy a csapágyfészek kiverődött , vagyis hiába tesz bele az ember új csapágyat a kerék továbbra is lötyögni fog .
Szóval én nem vennék meg előre 8 csapágyat méret alapján , mert lehet nem ott lesz a gond , vagy esetleg valaki átperselyezett valamit a futóműben nem a gyári mérettel kell szerelni a verdát .
Egyébként elég nehéz volt szétsajtolni a kerékagyat -- a tengelycsonkot nem tudtam kiütni , a csapágyhoz pedig melegíteni kellett .
a MICROCAR Virgó 3- an van e valami szíjfeszítő eszköz mert az enyémen nincs csak egy köracél szerűség van becsavarva a szíj alá. Az eredeti szíj mérete mekkora. A variátoron a hézagot hogyan lehet csőkenteni 7-8 mm-ről 2-3 mm-re.
Külön szíjfeszítő nincs a mopedautókban , amikor a primer összezár akkor a szekunderben levő kontrarugóval elvégzi a szíjfeszítést . A szíj és a primer tárcsa közötti hézagot az alapjáraton ketyegő motornál kell nézni . Akkor lesz rángatásmentes az indulás , ha nagyon kevés fordulatszám-emelésre már eléri a tárcsa a szíjat . Ha ez nincs így akkor szét kell szedni a primer variátort és ki kell venni belőle a a rugó alatt levő alátéteket -- már ha van alátét a rugó előfeszítésére . A művelethez nem kell leszedni (leugrasztani ) az egész variátort , elég kihajtani a hosszú csavart ( 17-es kulcs ) , kitekerni a nagy anyát ( 30-as kulcs ) , mindkettő normál forgásirányú . Utána levenni a mobil oldalt , benyomni a külső csúszógyűrűt , kibillenteni a "C" alakú ( zéger-gyűrű szerű ) rögzítőt és akkor hozzá lehet férni a rugóhoz .
Kedves brömbi és Bakanc4 Köszönöm a válaszotokat, a szíj szélessége 30 mm most vettem ezt a ketyerét nem tudom, hogy a MICROCAR Virgó 3- an van e valami szíjfeszítő eszköz mert az enyémen nincs csak egy köracél szerűség van becsavarva a szíj alá. Az eredeti szíj mérete mekkora. A variátoron a hézagot hogyan lehet csőkenteni 7-8 mm-ről 2-3 mm-re.
A nagy belógás, a laza szíj, egyből nagyobb átmérőre való feszítést tesz lehetővé a primer variátornak. Alapjában véve ez nem baj, csak nincs átmenet, a szíj nehezebben "kap" fel a nagyobb átmérőre,
nehezebben feszül meg. Ezért van (lenne) a pálca is, a szíj prellezése végett, hogy ilyenkor (nem csak szakadáskor) ne verje le a gumiharangot.
" Elméleti fizikus" vagyok, de valószínűleg ez is előidézhet rángatást. Amelyik szíj ennyire kopott, azt érdemesebb kicserélni. Ha a variátorral véleményem szerint nagy probléma volna, akkor az ilyen szíjat régen leszakítaná.
Lehet hézagolni is, ha van értelme. Azt tudom még elmondani erről, hogy ha a kolléga a szíjat variátor levétel nélkül le tudja (kézzel) venni, és azt vissza tudja így tenni, akkor mérni se kell semmit.
Szerintem Kiwi leírása pontos volt . Tapasztalatom szerint a szíj kopottsága és a nyugalmi belógás közömbös a rángatásmentes indulás szempontjából .
Indulásnál rángatni akkor rángat :
-- ha nagy a nyugalmi-alapjárati hézag a primer variátornál ( és emiatt sokat kell emelni a fordulatszámon , hogy meginduljon az erő átvitele ) . Ennek lehet oka a jelentős szíjkopás is . Ha utánahézagolunk akkor extrém keskenyre kopott variátorszíjjal is lehet szelíden indulni -- az persze más kérdés , hogy a keskeny szíj következménye az alacsonyabb végsebesség .
-- ha túl puhák vagy szakadtak a gumibakok
A nyugalmi belógás Gázos Sanyi szerint azért fontos , mert különben a szíj nekiérhet a primer tárcsa valamelyik oldalának és akkor az viszi a szíjat aminek következtében recseghet az irányváltó . Nálam volt olyan kocsi aminek lapból is feszült kicsit a szíja és nem tapasztaltam , hogy futna a szíj -- az talán akkor lehet ha kicsit félrefut a tárcsa , de az nagyon veszélyes . Gyárilag 1-2 mm a megengedett -- hát a félrefutó tárcsa NAGYON hamar eltépi a szíjat , az biztos .
A szíjnak a szekunder variátoron nagyobb átmérőn kellene futni. Az is lehet, hogy a szíj már el van kopva. (túlságosan keskeny a gyárihoz képest) . Meg kellene mérned. A többiek tudják az új szíj méretét. Amennyire a kezeddel be tudtad nyomni, az sok. A variátor hézagolással még várjál, a szíjjal kell kezdeni. A szélességét kellene megmérni.
A válasz ikon mellett ott van a hozzászólás közvetlen linkje. Arra rákattintasz és megjelenik a link. Nyomsz együtt egy Ctrl+C és azt be illeszted egy dokumentumba a Ctrl+V együttes lenyomásával.
Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy ha csak egy hozzászólást szeretnék elmenteni, azt hogyan tudom kijelölni, meg elmenteni. Már régebben kérdezni akartam ezt.
Én csak az egész oldalt tudom, reklámostól mindenestől, de azt is csak a tabon.
Először is mérd le a szíj szélességét, minél keskenyebb(re van kopva) annál inkább rángatva indul ha nincs hézagolva, hogy közelebb kerüljön a mozgó tárcsa alaphelyzetben a szíjhoz. Nézd meg alaphelyzetben mekkora a távolság a szíj és a tárcsa között, sokszor egy ujj is befér, ezt a távolságot kell minimálisra csökkenteni hézagolással vagy egy új rávaló szíjjal, de általában még akkor is érdemes hézagolni valamennyit. Ha már ott tartasz van itt a fórumon fényképes segítség hézagoláshoz. Egyelőre mérd le a szíj szélességét, nézd meg a távolságot, nézd meg a motortartó bakokat, és ha küldesz képet a variátorról akkor többet látunk, a lazának tartott szíjat is látni kéne hogy alaphelyzetben hogy áll a két variátoron.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Nagyon hasznos volt a válaszod.
Ha még kérdezhetek, menny lehet a belógása a variátor szíjnak ha benyomom álló helyzetben.
Az enyém elég laza. Induláskor rángathat e az autó. Mélygarázsból szépen feljön van benne erő, 60km/óra sebességgel is megy. Ennyi a gondom, hogy induláskor rángat szily cserével megoldódhat e ez a gond.
Még egyszer Köszönöm a gyors és kielégítő választ.
Örülök, hogy nem értetted félre, mert az ilyen dolgokhoz a józan paraszti ész kevés.
Olyan emberek ismernek e féle praktikákat, akik ilyen dolgokkal foglalkoznak.
A tévében láttam, hogy Brazíliában nem használnak kotyogót.. bele dugnak egy (nád)csövet a dugó helyére, és ráhúznak egy kotont. Így állapítják meg egyszerűen, hogy ki forrott-e már a must..
Azt szokták mondani, ehhez nem kell matekérettségi..
Azt szerencsére nem volt alkalmam látni , mert a vizsgált motor jó volt , de összevetve a körülményeket* szerintem néhány másodperc lehet -- egyébként mindenképpen felfújja a melegedés miatt , de akkor percekig eltart , mire csinál egy pingpong ( jó tudom : asztalitenisz ) labdányi bogyót .
A módszer a gyorsasága és megbontást nem követelő technológiája miatt járművásárláskor is alkalmazható .
* évekkel ezelőtt a lenti képen látható motort indítottuk . Beépítve a járműbe a vastag gumicső -- ami a hűtőtől jön -- néhány másodpercen belül betonkeményre feszült , ebből gondolom , hogy a lufi ( óvszer ) rögtön dobja a jelet .
Gumióvszer tényleg jó a ligierekhez, az enyémben 4 éve van beépítve, annak az egybáros sapkának és a fehér tágulási tartálynak, rossz a műanyag menete, tömítése. Nem tömít elég jól, és nem alakul ki az 1báros nyomás, ami ahhoz kell, hogy ne forrjon fel a víz 100° on. Persze előtte ki kell lyukasztani a gumit :)