A hátralévő általában pontosan mér de mindig marad a "o" után is benne egy nagyon kevés, nálam például még a "0" km megtehetővel még 1x elmentem dolgozni, ami 20-25 km-t jelent. Talán azért mert úgy vannak az emberek hogy majd tankolok ha nulla lesz épp begurulok a kútra vagy ki tudja, kell azért egy pici ráhagyás.
A literekkel kevesebb meg a nagy átlagfogyasztásod, nullázd le azt is, abból számol hátralévőt, nem a pillanatnyiból.
Tankold tele, nullazz le mindent. Uritsd ki a tankot, aztan az ismetelt teletankolas utan szamold ki mennyit fogyasztott.
Akarmilyen precizen is mer (szerintem nagyon preciz) ezek az adatok a pillanatnyi terhelestol fuggenek. Ha durvan hajtod, es azt irja ki meg szaz kilometer van hatra, szeliden tolva lehet szazotven is, es forditva.
Volt ugy, hogy unalamamban hosszu uton figyeltem a km tablakat, meg a hatralevo tavot, es teljesen pontosan szamolt, ha allando volt a fogyasztas.
Péntek este óta van nálam a kocsi. Most injektor tisztító adalékkal járok, nagyon finoman. 4,7 átlag, hogy mennyi lesz ténylegesen az holnap talán kiderül.
Kiírta, hogy tankoljak, volt hátra 60km. Tankoltam bele 16 litert, lenulláztam. Mikor megint csak 60km volt hátra 203km-t mutatott az óra. Ezt megcsináltam még egyszer, kb. ugyanilyen sikerrel (kicsit rosszabb lett, néha odaléptem) 9 körüli fogyasztás. Nagyon nem toltam neki. De itt az az érdekes számomra, hogy miért ír a komputer literekkel kevesebbet. Nem értem.
Kéne egy kis segítség. Van egy B6 kombi 2 ezres TDI passatom (81kw). A komputer 5.5l átlagfogyasztást mér, de ténylegesen 8-at eszik a kocsi. Úgy, hogy szinte hozzá sem érek a gázpedálhoz. Tegnap öntöttem hozzá injektortisztítót, mentem vele 140km-t, most 4,7l átlagot mutat a gép, de a szintmérő jelentősen lejjebb van. Kizárt, hogy ténylegesen 5 liter alatt fogyaszt. Mi lehet a hiba? Volt valakinek hasonló?
DPF szűrő mellé inkább hanyagolnám az ilyen jellegű tanácsokat... Nem az üzemanyagellátó rendszernek fog ártani elsődlegesen ártani a 2t olaj, hanem a részecskeszűrőnek! A kérdezőnek inkább olyan tanácsom lenne, hogy azonnal üríttesse ki a tankot és tankoljon tiszta dízelt! A benzin csökkenti a dízelolaj kenőképességét ami az üzemanyagellátó rendszernek fog ártani és ezen a 2t olaj sem segít mert azt meg nem dízelolajban való elkeveredésre fejlesztettek és egyáltalán nem ilyen nagy nyomáson üzemelő finom-megmunkált felületek kenésére való.
A DPF-nek meg mindkettő ártalmas!
Egyszerűbb beáldozni 1-2 tízezer forintnyi üzemanyagot, mint kockáztatni a több százezres vagy akár könnyen milliós motorkárt, legalább is szerintem!
Amikor en becsuletesen megtankoltam, csak 2,1 kilometert ment tovabb a laban, a tobbit treleren. Kiszivattyuztak belole a benzint, kapot egy kis gazolajat es, mint ha mi sem tortent volna.
sziasztok passat b6 2007-es most tankoltam bele 3,7 liter benzint volt benne kb. 10 liter gázolaj de még ott azonal tele tankoltam 59 liter ment még bele hazajöttem 50 kilómétert nem éreztem semmi gondot aki tud valamit mondani arra lenénék kiváncsi hogy lesz e valami baja ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!!!!
tegnap sikerült egy B6-is 1.9 TDI Passatot vezetni. :) Az enyém is egy állatorvosi ló a felszereltségét illetően, de ami azt illeti, ez is:
Eleve az, hogy ezzel a motorral van szerelve, de 2009-es az évjárata. Nem is akartam elhinni, de vannak dolgok, amik megerősítenek ebben: a műszerfala már az újabb kiadás, a középkijelzője nem a piros pontmátrixos (mint az enyém), hanem a fehér háttérvilágítású. Oldalt nem krómozott a díszléc, hanem korom fekete, elől narancssárga indexe van (nem fehér), viszont bőr multikormánya van, kilépőfény nincs, a műszarfalon meg még olyan betét sincs mint az enyémben (mint a rezgőkéses borotva lyuggatása), hanem sima szürke.
Mentem egy kört vele, háááát... vagy én vagyok elszokva a gyenge autóktól, de iszonyúan lomha, viszont bírtam ahogy ment. :) Cserébe vagy 5 literes a fogyija. Ez is valami.
+1: az én kocsimban hiányoltam, hogy a kormány tök vékony. Úgy látszik, hogy updatelték, ebben egész vaskos kis kormány volt.
Ja és 450eKmt futott a gép! :) Az ülések meg feleannyira sem voltak megkopva, mint az én sport üléseim. :/
A vizpumpa nem resze a vezerlesnek, csak abban a hajtasi korben van. Pont annyira kell szetszedni az autot a cserejehez, mint a vezermuszij es a tobbi csecsebecse cserejehez. Hetven euros szerviz oradijnal eleg huzos lenne egy kulon szivattyucsere. Az osztrakok ezert hasznaljak ezt a gyakorlatot, hogy egyutt cserelik, es adjak a felujitott pumpat. Ez nem valami buheralt szivattyu, nincs vele semmi baj. A 200 euros csomagban benne van.
A benzines Opelembe uj szivattyut szoktam venni, tizen ezer forint, ott sem erdemes lacafacazni vele.
Ez egy nagyon bonyolult dolog... legyen elég annyi, hogy sok mindennek van szerepe az ilyen megállapításokban és a legutolsó a mérnöki szempont, az elsők meg többnyire a marketing és az üzletpolitikai.
A nagy vásárlók, pl flotta üzemeltetők, vagy céges vásárlók kalkulálják a várható költségeket és ezekhez a kalkulációkhoz a gyártó által előírt szervizköltségek adják, adhatják (mi más is adhatná) az alapot. ...és akkor nagyon nem mindegy, hogy van-e az egyenletben +1 vízpumpa, vagy nincs... amikor meg cserélni kell akkor többnyire mindig sikerül rábeszélni egy amúgy nem túl drága alkatrészre a megbízót, pláne ha a meghibásodás ekkora gondokat képes okozni, max az meg megy a nem tervezett költségek számlájára, mert az is szokott lenni, a kalkulációban.
Értem én és nem is vitatom (felőlem csavaronként is össze lehetne legozni), csak magát az elvet nem értem, hogy a vízpumpa része a vezérlésnek, akkor miért nem egyben van a szett. Persze, ha így van, ahogy írod, akkor megértem.