A régi merci 4 seb. automaták mind 2 -ből indultak, és nyomatékváltó nélküli, hidrokuplungos megoldásúak voltak. Nyomatékváltó csak a későbbi, három sebességes (USA!) automatában volt, de kizártnak tartom, hogy azt rátette bárki is egy dízelre...
A hőfokmérő nem pontosan úgy működik, ahogyan leírtad. Elvileg illékony gázzal töltött (talán éter?), így nem hőt visz át, hanem mechanikusan, mint a hőmérőben, tágul. Ha elszökött a gáz, akkor érdekes játék lesz...
Km.-órát hogyan csináltad meg? Mindnek ez a hibája egyébként, gyanítom, hogy a fogaskerék másképp hőtágul, mint az acél tengely.
T URAK,tud valaki feltenni egy listát a korabeli extrákról,vagy valami forrást? Érdekes lenne összevetni a mai autóiparral az akkorit,meg az a gyári fordszámmérő csak izgat.Ha tud vki ilyet,érdekel.TOMEK
Nekem 240D Automatic volt... Ha indulásnál padlógázt nyomtam, akkor egyesből indult (egyébként 2-ből, USA version), úgy valamennyire ment is, meg az automata nyomatékváltója is dobott rajta, de nem volt versenyautó. 200D-vel egyszer mentem, 123-as T-kaszniban volt, hát...
Az rendben is volna...csak a kerdes 200d 220d 240d vagy 300-as mocihoz van e...ne adj isten benzineshez, ha jol sejtem azoknak vegkepp mas a difi attetelezese!
Kipuff felkerult, ugyan kicsit feszul es a kozepso dobnak ki kellett kerulnie, de megteszi...egeszseges es nem tunt fel, hogy hangosabb volna..
Km orat megcsinaltam...nem volt konnyu de darabokra szedtem...a mutato nem szivesen jon le..tehat a szamlapot nem tudtam levenni...es igy nem volt konnyu dolgom...a szamlalo tengelyenek vegen levo fem fogaskerek (a tobbi ugye a szamok es azok muanyagok) elforgott a tengelyen es igy nem szamlalt, nem hajtotta a szamokat...
Beallitottam nullara...tehat null km-es a gep :))))))))))
Ugy neztem a vizhofok meroje mehanikus...es egy igen colos sodort kabelen jon elvileg a hő elolrol a jeladotol...a problema csak ott van, hoyg nekem a vezetekem is hianyzik...de a jelado legalabb mar megvan! Furcsa megfoldas...egy femszalon keresztul melegiti at a motor ugye a muszert...erdekes!
Ez a 200D tenyleg igazi anyatetu...80-ig olyan lusta , hogy arra szo nincs...ott talan egy kicsit eletre kap, de 100 folott joforman mar valoban megszunik letezni! Bar tovabbra is gyanus ,hogy ez a difi nem ra valo...raadasul bug is...
Azert jo volna egy osszehasonlitasi alap, hogy mit tud egy masik 200D, na nem a korrekt fajta hanem ami mar megerett a felujitasra :)
Most jottem haza a futomuvestol...franko lett...szepen fut...bar a hatso futom meg mindig hangos szerintem...az is lehet ,hoyg a csomagtarto kong egyebkent...
Megrendeltem a vizhofok jeladot is..2 e Ft sem volt..az is bekerul ma...remelem!
Mindenesetre adagoloshoz vinnem kell mert szerintem lomhabb a kelletenel es fustol is...tuti ,hogy azon kell allitani egy keveset....mindenesetre az olaj az szep aranysarga benne!
a difi számát bal alsó sarkán látod a hátsó dekni mellett. a gyári kódja van rajta meg az áttátel. a 200D-nek 3,92(meg a 220-nak is) a 240-esnek 3,69 a 240 3.0 -nak 3,46
Ma nagyjabol rendberaktam a gazrudazatokat....ossze-vissza voltak korbitve...barbár megoldas...nem am a gombcsuklokat tekergetjuk..hanem hajlitunk!
Na mindegy...van egy rud ami az adagolo legvegenel huz ez kart...ha szembol nezzuk az autot akkor az adagolo masik vegenel...gazallastol fuggoen huzza ugyebar...
Ha alapjaraton azt lecsatolom akkor az alapjarat feljebb megy...hahuzok rajta akkor lejebb...mar-mar dadig egy kicsit...a kerdes ,hogy azzal a szeleppel mit allitunk?
Nekem ugy volt eddig beallitva ,hogy nulla gazallasnal kb a feleig volt behuzva....annak idealis esetben hol kell allnia? gaz nelkul nullanal vagy teljes gazon teljesen nyitva? Vagy hat fene tudja...
Mivel magasabb az alapjarat ha ugye nem huzunk azon a rudazaton egy kicsit konnyebben is indul...
Vizhofok jeladot kaptam...2500 Ft -30% a bardinal!...Bekotese hogy van? A muszertol megy a hengerfejbe egy kabel...a vegen a jeladoval...a 12 voltot a muszerfalbol kapja a muszer resze? NEm vettem meg ki ,igy nem tudom...
Igen, sejtettem....le is mentem kiprobalni de ugy nez ki nem nyert! Felek ki kell vegyem az egeszet es szet kell bombaznom...csak nem szivesen csavargatom le rola a km ora spiraljat meg az olajnyomas csovet....na de mindegy...
Massza kaphato a Karpat utcaban, gumibol csak a gyari jo , a tobbi kuka , en meg sem bontanam , ha jol nez ki , persze ha rongyos-repedt , az mas.
Sajna az utangyartott szelvedok meg gumitomitesek anatoliai minoseguek, ott meg jok, mert haromevente egyszer esik. tomitoanyag mehet a gumi-kaszni gumi-uveg talalkozasokhoz egyarant, eleg maszatos melo, de csak egyszer kell megcsinalni, hacsak nincs meg alul szetrohadva a szelvedokeret.
Napraforgóolajjal??? Nem drágán kaphatóak erre a célra készült üregvédő viaszok, amik tartósan a felületen maradnak, jól terülnek. Pl. Würth, Dinitrol. Egyébként van cég is, ahol vállalnak üregezést, de ha te csinálod, tényleg pár ezer forintból megvan (plusz kompresszor), neten meg utána tudsz nézni a pontoknak, ahol be kell vezetni a fejet.
A szélvédő sarkainál befolyik az esővíz a gumi és a szélvédő között. Szereztem új gumit hozzá, de azt olvastam egy korabeli könyvben (Jetzt helfe ich mir selbst), hogy valami nem beszáradó tömítőmassza szükséges a gumi és a karosszéria közé. Tudna valaki segíteni, hogy hol lehet ilyen tömítőmasszát beszerezni?
Másik kérdésem a következő: Egy karosszéria lakatos ajánlotta, hogy a kocsin az üregvédelmet saját magam végezzem el valami hobbi kompresszorral és napraforgó olajjal. Nektek mi a véleményetek a növényi olajról, mint üregvédőről?
Műszerfal világításra: nézd meg a pótmétert amivel tudod a fényerőt állítani lehet az koszos vagy tönkrement.
A világítás kapcsoló balra tekerésnél 1-et vagy 2-t akkor a parkolófény világit az egyik állásban a jobb első jobb hátsó helyzetjelző a másik állásban a bal oldaliak.
A második kihúzás a hátsó ködlámpa /szerintem ez ritkán szokott bekötve lenni/
A hőfok patron ahengerfejben van. Valami kell, hogy legyen berakva ha más nem csavar, mert különben elfolyna a víz.
Nezzetek el nekem ,hoyg ennyit pofazom de mindig tobb reszletben jutnak eszembe a dolgok :)
A vizhofok muszeret megneztem, nem eteres hanem elektormos! Le van vagva a kabele...tehat a vezetek es a vegen az erzekelo kene nekem...azert nem szivesen jarnek nelkule....az ordog nem alszik!
Egyebkent hova van becsavarva az erzekeloje? Hatha benne van es csak a kabel nem lett behuzva!
Muszerfal vilagitasom nincs!!! Indexek, uzemanyagszint, gyujtas...ezek egnek...de a tobbi nem! Kivettem az izzokat, egyik sincs kiegve!
Van tippetek? Hol keressem a hibat?
A vilagitas kapcsoloja ugye ugy van ,hogy pl jobbra elso katt a helyzetjelzo...masodik katt a tompitott...ha kihuzom akkor kodlampa...de nekem 2x lehet kihuzni, legalabbis aszem!
Aztan ugy eez ballra is....annak mi a funkcioja, azaz mi lenne?
Diffinek hol talalom meg a szamat? Be akarom azonositani ,hogy 200D-be valo-e...Ertelemszeruen nem kezben van hanem beszerelve...igy kene megkeresnek rajta a szamot :) 200D eseten milyen szamoknak kell lennie rajta?
Lehuztam a kartergaz csovet...ami mar a pillangoszelep ele megy...azon a csovon semmi szuszogas nincs!...a szelepfedelrol jovo csovet nem neztem meg...arrol nem tudok riportolni...
Aztan alapjaraton lekaptam az olajbeonto kupakjat...ott van rendesen szelvihar de inkabb amolyan fujas-szivas felvaltva...tehat vakum is van...nem jelentenem ki ,hogy csak fuj...de kipuff gazt vagy olajparat nem hoz magaval...
Idealis esetben semmi vagy csak nagyon minimalis legmozgasnak szabadna ott lennie?
Jo, az eladok mindig eppen felujitott, bejaratos autotol valnak meg, ezt tudjuk jol :)
En attol nem felek ,hogy ez valaha is fel lett volna ujitva, legalabis nem a meseben elhangzott 1500 km-el ezelott amit az elado mondott mikor megvettem tole!
Ezek a csavarok amik benne vannak nem 1-2 ezer km ota lettek belerakva. ezt kizartnak tartom...lehet ,hogy olajat csereltek benne meg a szokasos, de ,hogy ez a motor nem lett szetbotva az kurvaisten :)
Mindegy, valoban nagyon melege volt mar...amig a parkolo korul koroztem vele addig 1.8-2 bar korul allt a mutato...majd mikor tettem egy lakotelep kort akkor kezdett el igazan melege lenni a szagabol itelve....na akkor esett vissza 1.2 kornyekere a mutato...
Szurke fustom nekem is van...de elobb adagoloshoz megyek, beallittatok mindent aztan ha akkor is fustol, akkor porlasztocsucs szere...es majd kiderul...olajat nem eszik...ez legalabb jo jel!