Látom van szerelő akihez el mered vinni a kocsijaid, mégis merrefelé van ez? A fóti Ford nekem is közel esik na de azt szívesen kihagynám... Márkaszervíz: egyszer voltam életemben (Honda), na akkor íziben át is basztak és lenyúltak egy valag pénzzel, előtte sose vittem a kocsim márkaszervízbe, de ott meggyőztek, hogy nem is kell ezt erőltetni.
persze koszi, minden itt van, lassan a GC is tokeletes lesz :-)
ja a csirke is egy faek de itt pesten bemesz valahova egy USA autoval hogy van vele egy kis gond azt ugy nekiallnak vakitani hogy csak ugy repkednek a tizezrek.
mindegy a regi BMWs szerelom most mar tud Expit meg GC-t is diagnosztizalni ugy hogy nincs gaz mar azzal se.
ez igy van az enyem is magyar forgalombahelyezesu, megvan midnen papirja de amikor bementem foton a Fordhoz neztek ram mint egy leprasra :-) pedig csak CD-tarat kerestem meg a motorhoz kerestem cuccokat
mondjuk en pont ezert valasztottam expit mert itthon is forgalmaztak ugy hogy egesz jo a helyzet szerviz ugyileg ( a kocka jeepemel szivtam emiatt eleget) de nekem azert szoktalan hogy egy markakareskedonel 2 hetig vagy akar 2-3 napig kell varni alap cuccokra mikor a ford azert eleg "nagy" ceg.
na mindegy nem sir a szam :-) az expi teljesen jo jenki Europaban :-)
hat szerelőt ajanlani veszelyes dolog de azert en megteszem:
a mohacs uton a 13ker-ben van egy qrva jo szerviz ( en a BMW -imet hordtam oda ket muszak van Csanád-ot keresd nem olcsok de mindent maximalisan megcsinalnak )
vagy a Beke uton van egy- amugy orszagos halozattal rendelkezo - altalanos gyorsszerviz ( http://www.speedyauto.hu/ ) azok is korrektek ott mondjuk csak egyszer voltam
sok sikert.
ui.: amugy szerintem legjobban jobban akkor jarsz ha valami kisebb telepulesen keresel valakit es Rick4-tol rendelt cuccal mesz oda. :-)
Rick4, 2 valasz: 1., Bar tologatom, de ha teljesen megadjak a fekeim magukat, ezert fogok eloszor toled arajanlatot kerni alkatresz ugyben. Mar vasuti kocsi hangja van nagyon, de meg meg tudok allni. 2., Mig nem tud senki jobb szerelot, addig nekem a solymari markaszerviz nagyon is meg fog felelni. Es lassuk be, tul sok szaki ezen a forumon Explorer ugyben meg nem volt dicserve.
Murkel, en a Ford Solymarhoz viszem a vasat. Siman be lehet menni melle a szervizbe (megkerdezik, hogy bemennel-e), velem eddig mindig jo fejek voltak. Raadasul nem is veszesek az araik. Petranyi siman legombolt rolam penzt rogzitofek javitasert, aztan 1000km mulva megbukott az autom vizsgan. Ott meg a sracok szetboritottak es akkor derult ki, hogy a fekkulcsok ossze voltak nove a sok kenoanyagtol es kosztol. Megtakaritottak, visszatettek es azota szepen muxik a rogzitofekem. Szoval en elegedett vagyok veluk. Persze leszogeznem, nagyobb javitas meg nem volt naluk. (szilent cserek, stabilizator rud, ok neztek meg a ferdeseget, olajcsere, muszaki, zoldkartya, stb...)
Hallottam hogy masik forumon pocskondiaz, raadasul engem.
Mikor elvittem hozza a vasat abban allapodtunk meg hogy maximalkis esetben ha nagyon nagy para van a valtoval 220 ezer lesz max. Erre felhiv ( jo uzletember modjara ) hogy plusz meg ezt meg azt kellene kicserelni ( mondomù magamban szuper, ez sem 220 lesz mostantol), fel is torbazta az arat 350 re utana egy hettel megint felhiv ( mintha jatekgepezni jarna a penzelmmel ) hogy a konverter-citrom vagy mi a fasz na o azt is kicserelne legszivesebben. Erre mondtam neki hogy - leszogezem fingom sincsen hogy mi a banat az tolem aztan dinnye is lehetne ha szerinte jo, es nem beteg ( az elozo szerelo 2000km-el azelott Korcz Geza felujitotta ) akkor ha lehet ne, mert az mar ugy 410000 FT lenne. Erre o hogy okay akkor atnbezi es ha jo akkor az visszamegy.
Erre meg o most azt mondja allitolag embereknek UGY LATATLANUL, hogy azert szart be.
Megmondom nektek sracok, a Nemetorszagi FOrd Markaszervizben azt mondta nekem a szervizvezeto no, hogy sajnal engem nagyon de az a szitu hogy sok mindent nem csinalhattak azzal a valtoval, mert minden darabokra volt benne torve, picike kis femreszelekektol kezdve a nem tudopm miken at
Sajnalom uogy ennyit irtam, de egyet mondanek meg: nem vagyok szerelo, szivesebn szerelnek, de egy videki tanar csaladbol szarmazom, apam csak almodozott a zsigulikrol, mikozben a trabantjaval jart a szervizbe. De ha meg ettol is elvonatkoztatok: ha 350.000 forintot fizetek egy teljes felujitasert, ne kelljen mar plusz szakirodalmat keresnem, meg okosodnom a temaban, meg ertenem hozza, bassza meg azert fizettem ki 5 havi minimalbert, mert NEM ERTEK HOZZA
Sajnalom sracok mostanaban ritkabban csekkolom a forumot.
Nem is tudom mit mondjak...engem ketszerk basztak at az explorerrel; tobb mint egy millioval megroviditve a penztarcamat. Nekem aztan tenlyeg van okom panaszkodni, sikerult taccsra vagnom az epitkezesemet is emiatt. Jelenleg itt elek Luxembourgban, otthon meg van egy hazam ami meg most sincs kesz, nagyreszt a szerelok miatt.
Lehet hogy nincs a fejemre tetovalva egy csokulcs, valoszinuleg ezert neztek teljesen lamanak. Ami elszomorit. Mert sracok ez hungarikum. Megy otthon a sok rasszista duma hogy igy a ciganyok, ugy a zsidok. Engem basszameg ket echte magyar ember roviditett meg. Erre hova tuntessek?
Egy dolgot viszont tudok tutira. Nem fogok megverni/veretni senkit ezert. Mert ezzel magamnak csinalhatok kart mindoissze. Ket pofon es az allasomnak lottek itt, mehetek elozetesbe. Mert legyunk oszintek ezt ti is jol tudjatok hogy ennek ez lenne a vege.
Amit tehetunk: APEH. vanak tanuk TDI drag ugyere, vannak az enyemre is. Szerintem ez sokkal jobb megoldas, a munkajat veszitheti el effektive, a penzemet meg mar soha nem latom vissza, beletorodtem, okultam belole. Viszont ha az APEH tesz vele valaimit, na az hazavaghatja egy eletre a melojat.
Némi magyarázat, miért éppen itt verem a nyálam a váltó miatt, és mit is keresek itt:
Nos hallottam az Exploreres kollégáról, akit Mopar Csabika szintén megszivatott, így a csordaszellem úrrá lett rajtam, és ide dugtam az arcom. Sajnos ezekkel az emberekkel a szép szó kevés, talán többen összefogva többet érhetnénk el.
Ezen túl az amerikai autók érdekelnek, jelenleg is kettő darabbal boldogítom magam, továbbá szeretem a terepjárókat is, így az Expi közel áll a szívemhez.
Talán még veszek is egyet egyszer, ki tudja..
Elnézést, ha bárkinek is kellemetlen perceket szereztem volna a köpködésemmel, de higgyétek el, a Ti érdeketek is megtudni, kik azok, akiket távolról el kell kerülni e szakmában!
Meg tudlak sajnos erősíteni, nem sokan mernek/tudnak szerelni aut. váltót. Azért a másik forumon a váltós topikban ott van a másik fél véleménye is. Mondom ezt úgy, hogy semmi infóm nincs az ügyről, csak amit olvastam róla, de az bizonyosnak tűnik, hogy valamelyik fél legalábbis csúsztat.
Én már szedtem szét Patról váltót, soha többet nem teszem ígérem, össze is sikerült rakni, de inkább fizetem a szét-össze fel-le + szerelés + anyag kb 150 ezres plusz költségét, ha úgy alakul.
Ez tipikusan egy olyan szakma amihez marha kevesen értenek és bármennyit elkérhetnek érte, pedig amit ember össze tud rakni azt másik is meg tudja csinálni, csak bele kell merülni.
Ennél egyszerűbb szakmákban manapság is bődületes pénzeket keresnek, mert egyre inkébb senki nem akar dolgozni. Festő/ ács napi 30 alatt nemdolgozik. Az ugye havi 600 nettő körül ami min 1 Mille bruttó. Mennyi lehet az egyetemen kvantumfizikát oktató zseni fizetése ehhez képest ?
De beszélhetnék az üvegesekről is akár.
Én úgy keztem összerakni a váltót annó, hogy szereztem egy robbantott árát és sorjában felcimkéztem felfűztem a vackokat ami lejött.
Nekem már sikerült a traktorral 2x is behúzott kézifékkel elindulni :D
Szerencsére a gépészagyak gondoltak a hülyékre, legalábbis nekem úgy tűnt, hogy automatán oldott a kézifék, ha elindultam. Mikor megérkeztem (bevásárlás, mi más :P), akkor vettem észre, hogy hoppá, nem oldottam a kézit :P De mivel sokat gurultam motorfékkel, és semmi más látszólag nem fogta az autót, gondolom helyettem is okos volt a kocsi.
Más: ősz közepén átnézetném a kocsit valami jó szerelővel, amit eddig nem sikerült találnom. Tudtok valakit aki ért az explorerekhez? Mondjuk Pest megyén belül.
ertem :-) na akkor jol teszem ha vigyazok a valtomra. az E38-al 450ezer km-t elmentem ugy hogy meg mindig vaj a valtom :-) remelem a ford is birni fogja. bar elvileg ha a felezot birja akkor a nromal hasznalatban el sem tudom kepzelni hogy hogy mehet tonkre...(mondjuk parszor behuzva marad a kezifek vagy ilyesmi )
hmm a valto nagy szivas en cserelem is szrogosan benn az olajat meg vigyazok ra ahogy lehet .. ilyen kicsi orszag azt' mennyi kokanyol, kemeny. amugy hol lehet rendesen valtot javittatni? miert kell ehez esz? megrendelem a felujitokitet az szevasz vagy?
Meghajlok az informatikusok előtt, magam is nagy tisztelője vagyok minden jeles képviselőjének, egy emberként hajlok meg előttük. Szóval bocs nem így szántam, csak aki ide téved arról azt gondoljuk, hogy nézte már alúlról a gépet.
Tehát otthon nem javasolt, kompresszorral kifújják a járatokat a szallagok feszességét is szokás ellenőrízni. 3-4 e az olajból 1L 8-10 körül a szürő, + díj szóval 50 körül járunk.
A lényeg a szaga, színe. Szép rózsaszín, nem bakelitszagúnak kell lennie. Nagyban függ a használat módjától a csere periódus.
Hat, mivel kokkafeju programozo vagyok es nem autoszerelo, ezert az volt a logikus, hogy ha olaj van benne, akkor valszeg le lehet azt ereszteni valahol. Mondjuk, egy leereszto nyilason, amit egy csavarral lehet lezarni. :)
Ferdeseg: leellenoriztek a szintszabalyzot, valamit takaritottak rajta, de alapvetoen teszi szepen a dolgat. Torzios rugokon allitottak, ezzel szintbe kerult a vas. Kivancsi vagyok ugy is marad-e.
Vezermulanc: mondtak, hogy ez a csorges lofütty. Azt is mondtak, hogy elszakadni nem szokott (a szervizben meg soha nem lattak ennel a tipusnal ilyesmit), es ha tenyleg laza, azt egyertelmuen fogom hallani. (ugylatszik parás vagyok...) Feszitopatront cserelnenek benne, de szerintuk egyaltalan nem fontos.
Kerdesem megint a nagyerdemuhoz: valtoban erdemes olajat cserelni? (pénz nem annyira szempont, ugyertem az a 20-30k, amibe esetleg kerulhet) Az egyszeru? Tehat leeresztocsavar ki, szuro ki, majd szuro be, olaj be es kesz? Vagy meg kell bontani a valtot komolyabban? Hallottam mar ezt is azt is. Tehat hogy bizonyos tipusoknal nincsen leereszto csavar, hanem le kell szedni a deknit, aztan azt utana visszatomiteni, stb...