Bar mondjuk (szerintem) lehetnek olyan esetek is, ahol annak ellenere hogy egy (virtualis) gyorsulasi versenyen a kisebb LE vel rendelkezo auto nyer es az erosebb (tobb LE vel rendelkezo) veszit, ha azt a kevesebb LE-t mar joval korabban elkezdte leadni mint a tobb LE vel rendelkezo a maga tobb loerejet csak valahol a fordulatszamtartomany vegen "egy pillanatig".
Mondjuk a gyengebb auto 2500-4000 ig folyamatosan 120LE vel gyorsit, az erosebb pedig 2500-3500 ig csak 100 viszont 3500-4000 kozott 135 (tobb) LE vel. Most nem szamoltam utana, de lehet hogy az utobbi auto (holott csucsteljesitmenye nagyobb) csak kevesebb ideig huzott nagyon jol, viszont a gyengebb folyamatosan huzott (csak siman) jol.
Rugalmasságban teljesen egyértelmű, hogy a nagy nyomatéknak nagy jelentősége van. Nyilván csak egy ideig tudja kompenzálni a teljesítményt, egy idő után már szinte teljesen mindegy mekkora a nyomaték, ha a teljesítménye kicsi. Közel azonos (mondjuk +/-20%-on belüli) teljesítmény esetén azonban a nyomatékosság szerepe nagy az autózhatóságban.
Nah ha jól kivitatoztátok magatokat, akkor elárulom, hogy mi a helyzet a gyakorlatban. :P
Annó kipróbáltuk a szituációt a 4x4 1.8T (akkor még csak egy chip) és a haverom kat. nélüli, sportrendszeres, ram aires Vti-jével. Padlón gyorsulva simán kikap.
Én hatodikban ő pedig végig gangolva kb 90-100-tól indulva leheletnyivel gyorsabb volt egy ideig. Akkor jöttem rá, hogy mit jelent a hatalmas nyomaték.
A 4x4 1462 kg + hajtási veszteség!!!!! 60-tól a sima chippelt elsőkerekes Leonok annó úgy jöttek fel rám a kezdeti lemaradás után mint a gőzmozdony.
nem tudom mennyit porog a leon 120 nal 6.ban. Igy hirtelen most meg azt sem tudom, hogy a sajat autom mennyit porog 120-nal (minden viccet felreteve!). De ahogy mondtam, meglepoen rovid valto van azokon is. Azt, hogy 240-nel 6000-et porog csak ugy irtam (irtuk) alabb, lehet hogy tobbet, esetleg 6500-ot, es akkor 120-nal pont 3250-et, amivel kalkulaltunk.
Tuning 1.8T-k kiporognek akar 8 ezerig is, de 7500 megszokott redline egy izmosabb motornal (amelyiken van ertelme addig porgetni), ezert meg ezekkel a rovid 6 sebesseges valtokkal is el lehet erni nagy vegsebessegeket (magas fordulaton).
Nekem baromi hosszu valto van az automon (pont az ellentetje) 7500-nal 3-ban 180 nal szabalyzott le, es az otosnek a joeg tudja hol lenne a vege, ha nem menne el az auto ereje kb ugy 230-nal.
Szerintem a szamolgatasainkbol azert lassan, de biztosan kitunik, hogy hatalmas nagy kulonbsegek megsincsenek a VTi 3 es Leon 6 padlogazai kozott, amit sokan, az "eszmecsere" elejen, kategorikusan es kisse nagykepuen eleve kizartatok. Ha barkiben felmerul az hogy egyaltalan egy masodpercre is elgondolkozzon azon hogy elfogadja ezt, nekem mar megerte! Sikerult itt olyan esetet is felallitanunk ahol a VTi gyozott, sikerult olyat is ahol a Leon, es a valtozok csiszolgatasa utan most ott tartunk, hogy az is elkepzelheto hogy nagyhabol egal, tehat 100%-osan szerintem egyik esetet sem zarhatjuk ki.
"Zarojelben, es tudom nem tartozik az osszehasonlitashoz, de megis gondoljunk bele abba hogy mi tortenik ha leforog a 3-as. A VTi-nek kapcsolnia kell egyet (+ido), majd neki kezdodik elolrol a teljesitmenygorbe, amig az 1.8T-n folytatodik minden tovabb.
3250 en az 1.8T teljesitmenye 160LE
4250 en az 1.8T teljesitmenye 196LE
1.8T Atlag teljesitmenye = 178LE
VTI Atlag teljesitmeny (ua. mint elobb) = 129LE"
Ez így van, de én azt hittem, hogy ez nem a "kinek a fasza a nagyobb" vetélkedő. :-)))
Ezzel csak egy bibi van: a 3000 feletti fordulatszámokhoz a Leonnál már tuti 120 feletti sebesség tartozik, a VTi 3-asa meg tuti nem megy 130 felé, így össze hasonlíthatod a kettőt, de nem ugyanarról a sebességtartományról beszélsz közben. Az meg teljesen értelmetlen dolog.
igy viszont VTi jarna nagyon nagyon nagyon csunyan rosszul! (lehet hogy ez tortent?) Mondom en hogy akarhogy allitgathatjuk a valtozokat, barki kenye-kedvere kihozhaja barmelyik autot "gyoztesnek"
Nezzuk az en szamitasaim szerint a VTi-nek a legeslegoptimalisabb esetet.
5846 on a VTi teljesitmenye (145NM el szamolva) 119LE
7600 on a VTi teljseitmenye 160LE
VTi Atlag teljseitmeny = 139.5LE
2500 on az 1.8T teljesitmenye 104LE
3250 en az 1.8T teljesitmenye 160LE
1.8T Atlag teljesitmeny = 132LE
Hasonszoru meg mindig, nagyon! Ez a mondjuk ~8LE nem tul "szignifikans" bar igaz, ez a VTi-nek elony nem a leonnak, de mondjuk pont annyit nyer vele, mint amennyit elbukott a 2 le valtassal. Szerintem realis is lehet akar. Egy biztos 3-ban a leon nem fog ele kerulni, nem fogja lealazni, de a VTi sem alapozhatja meg a poziciojat, es ahogy vege a 3-nak, . . .
Egy leon szerintem sokkal nehezebb mint egy VTi, es igy "ott" az elony termeszetesen (hacsak eme ominozus autoban nem ultek 4-en :).
Zarojelben, es tudom nem tartozik az osszehasonlitashoz, de megis gondoljunk bele abba hogy mi tortenik ha leforog a 3-as. A VTi-nek kapcsolnia kell egyet (+ido), majd neki kezdodik elolrol a teljesitmenygorbe, amig az 1.8T-n folytatodik minden tovabb.
3250 en az 1.8T teljesitmenye 160LE
4250 en az 1.8T teljesitmenye 196LE
1.8T Atlag teljesitmenye = 178LE
VTI Atlag teljesitmeny (ua. mint elobb) = 129LE
Viszont ha mar a sulynal tartunk, az en Ibizam csak 1119 kilo, talan meg konnyebb is mint egy VTi (vagy kb ugyanolyan nehez).
A két autó között persze, hogy hatalmas rugalmasságbeli különbségek vannak. Ez nem is kérdés.
A számításodban megint van egy hiba. Hiába, nem akar ez összejönni. Most az a gond, hogy a Leon 2500-3250 között pörgött, azaz 1.3-szorosára növelte a sebességét, míg a VTi 1.52.szeresére. Ha feltesszük (és ez kb. reális feltevés), hogy a VTI ott szabályoz le, ahol a Leon 3250-et forog, és a gyorsítást a Leon 2500-as fordulatától számítjuk, akkor az a VTi-nél 6100-tól 8000-ig történő gyorsításnak felel meg. Ez persze 120 és 160 lóerőnek felel meg, így az átlag 140 ló, szemben a Leon 132 lóerejével. Persze kezdhetjük a gyorsítást alacsonyabb fordulatról (mondjuk 2000-ről) is, de akkor is a VTi nyerne.
A peace meg részemről nem volt kérdés, én nem hőztam fel magam a vitánk közben, mivel ez csak érvelés volt. Te egy kicsit ideges lettél közben, de én nem. :-)))
Ami nálunk pörgött 1000 órát stiften (ez elméletileg 250000km padlógáz), szintén nem volt "jelentős mértékben" átalakítva (pl. hengerfej nem volt leszerelve, mozgó alkatrészek a csigát kivéve mind széria cuccok voltak). Kérdés, hogy mit építesz be. Egy motort már egy 100 eurós tuninggal is ki tudsz nyírni, de ha esetleg 5000 Eurót fordítasz rá, akkor tartós is lehet.
Termeszetesen a 350NM-essel szamoltam, de lehet kesobb, erdekesseg keppen kiszamolom a 380NM-essel is. Monjduk a 380-at mar en sokallom (latszik is a hatalmas heatsoak), es ott a kupplung hamar meg fogja magat adni :). (A motor nem.)
Rendben, meggyoztel. Neked elhiszem hogy azon a sebessegen ahol ez a ket auto egymas mellett halad, es ezekben a valtofokozatokban van, a Leonnak lagyon lassan kell hogy porogjon a motorja. Amugy csak megjegyzem hogy a 6 sebesseges leon (VW/Audi) valto nagyon rovid(!), szoval oszinten szolva en elkepzelhetonek tartok ennel magasabb fordulatot is.
Ettol fuggetlenul remelem azt elfogadod (es elfogadjatok), hogy a tablazat helyes (azt leszamitva hogy nem szamoltam hajtaslanci veszteseget, viszont azt egyik esetben sem), amely tablazat a ket auto kozotti rugalmassagbeli HATALMAS kulonbsegeket mutatja.
"Ha mondjuk 2500-as és 3250-es fordulat között számolsz, akkor kb. 280-as átlaggal számolhatsz (kis jóindulattal), a VTi-nél meg kb. 240-essel. És akkor a VTi nyer. Ennek persze semmi, de semmi jelentősége az égegyadta világon. De ha már vita, akkor legyünk korrektek. :-))"
Legyunk. Szamolok, viszont nem 280-as atlaggal, hanem pontos adatokkal (Nezd meg a lennti linken azt a 1.8T dynot). Van ott mondjuk egy 380NM-es is, amelyik pont ebben a tartomanyban sokkal izmosabb!!!
2500 on az 1.8T teljesitmenye 104LE
3250 en az 1.8T teljesitmenye 160LE
Atlag teljesitmeny = 132LE
5000 en a VTi teljesitmenye 98LE
7600 on a VTi teljesitmenye 160LE (ezt az adatot tudjuk es tetelezzuk fel hogy ugyes a vezeto, es eddig is porgeti a motortt)
Atlag teljesitmeny = 129LE
Azert itt mar annyira nem egyertelmu az a NEM, de ettol fuggetlenul elfogadom hogy NEM. :)
A blokk bírna 300-nál többet is, DE a 250-le hez relative minimális módosítások kellenek amik gyakorlatilag a 225-les 1.8T dolgait jelentik, amiket olcsón lehet beszerezni magyarhonban. Ezzel szemben a 300-hoz a K04 már kevés, és a többi turbó + hozzávalók már jóval drágábban megkeríthetők.....
Írtam már, hogy nincs igazad, elszámoltad, nem jelenik meg nagyobb nyomaték a kerekeken. Ha a VTi 3-asban volt és a Leon 6-osban, akkor ez szinte kizárt. Számolj utánna. De ha lehet ne 310-es nyomatéki átlaggal számolj (mert azt 3250-nél éri el), mivel a VTi ott már 4-esben kell, hogy menjen. Ha mondjuk 2500-as és 3250-es fordulat között számolsz, akkor kb. 280-as átlaggal számolhatsz (kis jóindulattal), a VTi-nél meg kb. 240-essel. És akkor a VTi nyer. Ennek persze semmi, de semmi jelentősége az égegyadta világon. De ha már vita, akkor legyünk korrektek. :-))