Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A mai napig nem értem, miért úgy építették meg a Párizsi udvart, hogy ne legyen folytatása a megkezdett (de nem használt) buszsávnak a Fórum előtt (Rákóczi utca). A semmiért alakítottak ki egy plusz sávot?
Plusz nem is elég nagy a befogadóképessége, és nem is a villamossal azonos útvonalon közlekedik. A megállókról nem is beszélve.
De etikailag még mindig az a legkifogásolhatóbb, hogy megkapták a szükséges pénzt az üzemeltetésre, mégse közlekedik. Ez olyasmi szituáció, mint amikor valaki odamegy hozzád, hogy pénz kell neki, majd éhen hal, majd látod a boltból kijönni egy doboz cigivel és sörrel.
Annak a festett aszfaltnak, ami a főtéren van, úgyis mindegy, akár jár rajta pótlóbusz, akár nem. Olyan mértékben van elkopva, hogy az már ronda. És nem ez a legnagyobb problémája a debreceni villamoshálózatnak.
Viszont egy ideiglenes (vagy akár állandó) buszmegálló mindenképpen kellene a Párizsi udvar elé, hogy normálisan lehessen használni a busz-villamos átszállásokat. A 2-es villamos építéséig megvolt ez, azóta nincs normális K-NY > É-D átszállási lehetőség.
Sajnos nem mindegy, hogy a villamos közlekedik negyedóránként, vagy a busz. Akkor sem, ha csuklós. Eddig ahány pótlóval találkoztam, ki volt használva rendesen.
Persze, hogy főleg a politikával foglalkozik. Egyik oldal sem a szívügyem, de a városvezetés tényleg 2 milliárdra hivatkozva akart spórolni, amire kaptak 3,2 milliárd támogatást. Normál esetben el kellett volna álljanak a pótlástól. Nincs még egy olyan város az országban, ahol az elektromos tömegközlekedést parkolópályára tennék.
/POL OFF
A pótlók útvonala tényleg szégyen. Persze, nem akarják beszennyezni a csodás főutcánkat, így viszont nem lehet megközelíteni. A 2-es pótló kvázi kikerüli a belvárost. Egy nagyon fontos megállót mindenképp: a Kölcsey központot.
Illetve több helyen lett volna lehetőség arra, hogy a buszok használják a villamos megállóját. Így elég idétlen helyeket alakítottak ki, lásd Kálvin tér. Plusz a megállóhely kialakítása sem ingyenes, így elég furcsa módját választották a takarékosságnak.
Ez sem teljesen igaz, mert oké, hogy az év végén már ki lettek ritkítva a villamosok, de nem is olyan régen még nem negyed óránként jártak hétvégén.
Oké, hogy nem teljesen pontos, ahogy a riportban mondták, de azért eléggé védhetetlen ez az ámokfutás, amit mostanában művelnek Debrecen közösségi közlekedésével villamospótlóstul, trolipótlóstul, szarra ritkított buszmenetrendestől.
Sajnos ezen az anyagon (is) nagyon érződik, hogy első sorban nem tájékoztatás, hanem politikai hergelés céljából készült, tele van valótlan állításokkat.
- Nem igaz, hogy a villamosok gyakrabban közlekedtek.
- A pótlóbuszok menetideje nagyjából megegyezik a villamosokéval. A busz hosszabb utvonalát ellensúlyozza, hogy a sétálóutcán 15-tel mehetnek a villamosok, illetve az 1-es pályán sok helyen van lassújel a pálya rossz állapota miatt.
- A trolikat végül nem állították le teljesen.
Az viszont igaz, hogy sok (javarészt külföldi egyetemista) utas tévedt fel a pótlóbuszokra, akiknek láthatóan szokatlan a menetrendszerinti autóbusz intézménye és sok esetben nincsenek a helyzet magaslatán, de majd csak hozzászoknak.
Pedig csak a spórolásról lehet szó, mégis mi más indokolná, hogy a kiskörúton megy a kettes?
Tényleg kikerült a menetrendből a Szent Anna u., ez csak a szokásos kapkodás miatt lehetett benne. A nyári pótlásnál is elrontották a kirakott menetrendeket, úgy hogy meg se lepődök rajta.
Az is érdekelne hogy minek van két menetidő a 2-esnél, ha egyszer az M' vonatkozik minden időszakra? :)
A közlemény végén nagyon aranyos, hogy azt kérik a zsúfoltság elkerülése miatt használjuk a 10-es buszt. Hát köszi.
Pontosan. Ha tényleg a spórolást számítana minden áron, akkor bemenne a sétáló övezetbe. Annál rövidebb útvonal nincs. És az még az utasigényeknek is megfelelne.
Ez baromi jó. Körülbelül csak a belvárost kerülik el a pótlók, ami a fő célpontja volt a villamossal utazóknak.
Akik újkertben laknak és mondjuk Kálvin/Kossuth körül volt az úticéljuk, azoknak sikerült 600 m-es gyaloglást beleiktatni pótlóbuszozás mellé.
Arról már nem is beszélek hogy óránként 4 indulás még csuklóssal nem tud pótolni egy korábban 8 percenként járó villamost. (Illetve egy módon igen: még nagyobb utasvesztés alakul ki, mert ilyen gyatra szolgáltatás mellett nem fogja senki igénybe venni, inkább kocsiba ül, biciklizik, rollerezik)
3-as troli(pótló), ha esetleg csúcsidőn kívül utazol és soká jönne, a 24-es busz is jó, amire a kb. 5 perc sétával elérhető Segner téren tudsz felszállni.
A Piac utca buszmegállónak nincsen párja, ott a villamosmegállóban kell megállnia a pótlónak. Szerintem ez nem olyan nagy gond, bár éppen a másik irányból is megállhatna ott. Talán nem akarják a villamossínekre engedni a buszokat, csak ahol nagyon muszáj?