Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2023.01.16 0 2 12357

Ha valaki használja a transIT nevű szemetet, töröje nyugodtan. Újra van valós idejű menetrend a menetrend.app-ban.

 

https://dehir.hu/debrecen/dkv-app/2023/01/16/

 

És tényleg működik, nem úgy mint a transIT-s.

marky-511 Creative Commons License 2023.01.16 0 1 12356

A mai napig nem értem, miért úgy építették meg a Párizsi udvart, hogy ne legyen folytatása a megkezdett (de nem használt) buszsávnak a Fórum előtt (Rákóczi utca). A semmiért alakítottak ki egy plusz sávot? 

Előzmény: ckg471 (12351)
marky-511 Creative Commons License 2023.01.16 0 2 12355

Plusz nem is elég nagy a befogadóképessége, és nem is a villamossal azonos útvonalon közlekedik. A megállókról nem is beszélve.

 

De etikailag még mindig az a legkifogásolhatóbb, hogy megkapták a szükséges pénzt az üzemeltetésre, mégse közlekedik. Ez olyasmi szituáció, mint amikor valaki odamegy hozzád, hogy pénz kell neki, majd éhen hal, majd látod a boltból kijönni egy doboz cigivel és sörrel.

Előzmény: trizs77 (12354)
trizs77 Creative Commons License 2023.01.15 -3 1 12354

Elolvastam.

Meghallgattam.

 

Nem láttam benne semmi undorítót.

Jó-jó. Nem sárga és nem csilingel.

 

Nyilván egy villamos fannak ez világ vége.

Ez érthető.

 

 

Előzmény: Econell99 (12353)
Econell99 Creative Commons License 2023.01.15 0 2 12353

https://dehir.hu/debrecen/nem-okozott-fennakadasokat-hogy-hetvegen-buszok-jartak-a-debreceni-villamosok-helyett/2023/01/15/

 

Ezt az undorító propaganda cikket. Szégyen és gyalázat.

De azt azért nem teszik zsebre, amit a Facebook-on kaptak a cikk alatt. Képek is vannak a tömött 2V-ről.

trizs77 Creative Commons License 2023.01.15 -1 1 12352

Nem rossz cikk.

 

Nekem túl érzelmes de másnak meg ez lehet a vonzerő.

A populista kiszólások nem mindegyike igaz.

De hát itt és most nem tényeket várunk egy cikktől hanem befolyásolást.

 

Az meg benne van.

 

Előzmény: marky-511 (12350)
ckg471 Creative Commons License 2023.01.15 0 1 12351

Annak a festett aszfaltnak, ami a főtéren van, úgyis mindegy, akár jár rajta pótlóbusz, akár nem. Olyan mértékben van elkopva, hogy az már ronda. És nem ez a legnagyobb problémája a debreceni villamoshálózatnak.

 

Viszont egy ideiglenes (vagy akár állandó) buszmegálló mindenképpen kellene a Párizsi udvar elé, hogy normálisan lehessen használni a busz-villamos átszállásokat. A 2-es villamos építéséig megvolt ez, azóta nincs normális K-NY > É-D átszállási lehetőség.

Előzmény: marky-511 (12349)
marky-511 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 12350
marky-511 Creative Commons License 2023.01.15 0 3 12349

Sajnos nem mindegy, hogy a villamos közlekedik negyedóránként, vagy a busz. Akkor sem, ha csuklós. Eddig ahány pótlóval találkoztam, ki volt használva rendesen.

 

Persze, hogy főleg a politikával foglalkozik. Egyik oldal sem a szívügyem, de a városvezetés tényleg 2 milliárdra hivatkozva akart spórolni, amire kaptak 3,2 milliárd támogatást. Normál esetben el kellett volna álljanak a pótlástól. Nincs még egy olyan város az országban, ahol az elektromos tömegközlekedést parkolópályára tennék.

/POL OFF

 

A pótlók útvonala tényleg szégyen. Persze, nem akarják beszennyezni a csodás főutcánkat, így viszont nem lehet megközelíteni. A 2-es pótló kvázi kikerüli a belvárost. Egy nagyon fontos megállót mindenképp: a Kölcsey központot.

Illetve több helyen lett volna lehetőség arra, hogy a buszok használják a villamos megállóját. Így elég idétlen helyeket alakítottak ki, lásd Kálvin tér. Plusz a megállóhely kialakítása sem ingyenes, így elég furcsa módját választották a takarékosságnak.

Előzmény: hajduvolan_133 (12347)
Econell99 Creative Commons License 2023.01.15 0 2 12348

Ez sem teljesen igaz, mert oké, hogy az év végén már ki lettek ritkítva a villamosok, de nem is olyan régen még nem negyed óránként jártak hétvégén.

 

Oké, hogy nem teljesen pontos, ahogy a riportban mondták, de azért eléggé védhetetlen ez az ámokfutás, amit mostanában művelnek Debrecen közösségi közlekedésével villamospótlóstul, trolipótlóstul, szarra ritkított buszmenetrendestől.

Előzmény: hajduvolan_133 (12347)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 12347

Sajnos ezen az anyagon (is) nagyon érződik, hogy első sorban nem tájékoztatás, hanem politikai hergelés céljából készült, tele van valótlan állításokkat. 

- Nem igaz, hogy a villamosok gyakrabban közlekedtek.

- A pótlóbuszok menetideje nagyjából megegyezik a villamosokéval. A busz hosszabb utvonalát ellensúlyozza, hogy a sétálóutcán 15-tel mehetnek a villamosok, illetve az 1-es pályán sok helyen van lassújel a pálya rossz állapota miatt.

- A trolikat végül nem állították le teljesen. 

 

Az viszont igaz, hogy sok (javarészt külföldi egyetemista) utas tévedt fel a pótlóbuszokra, akiknek láthatóan szokatlan a menetrendszerinti autóbusz intézménye és sok esetben nincsenek a helyzet magaslatán, de majd csak hozzászoknak. 

 

Előzmény: marky-511 (12346)
marky-511 Creative Commons License 2023.01.15 -1 1 12346
Előzmény: trizs77 (12345)
trizs77 Creative Commons License 2023.01.14 -3 3 12345

RTL Hiradóban pont ezekben a percekben van szó a villamos helyett pótlóbuszról.

 

 

7-es troli Creative Commons License 2023.01.12 0 2 12344
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.01.12 0 4 12343

Hétfőtől közlekednek az első szóló Conecto-k, 9 db elvileg. 

torqmatic Creative Commons License 2023.01.12 0 0 12342

Igen, bár az állomány megint 160 körül lehet...

Előzmény: trizs77 (12340)
marky-511 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 12341

A részükről persze, hogy spórolás. Csak ez másodlagos kellene legyen.

Az amúgy milyen már, hogy spórolni akarnak, erre jó pár ideiglenes megállót építenek? Annak a költsége hány liter gázolajat jelentene?

Előzmény: ron89 (12337)
trizs77 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 12340

Jól csalódok ha úgy emlékezem (talán rosszul ??), hogy 2009 előtt (Volán korszak) Debrecen város helyi közlekedésében 160-180 autóbusz is dolgozott ?

 

Az impérium váltás után ez csökkent 100+40 darabra.

Azaz 140 db-ra.

 

Most pedig az eredeti 140 db, naponta ki kell adni 100 db-t vagy kevesebbet ?

 

 

ron89 Creative Commons License 2023.01.10 0 1 12339

A Segner a legjobb, onnan megy a 3-as és 24-es is. Csúcsidőn kívül csak félóránként mennek, külön-külön.

A Nagyállomástól a 43-as megy arra, nagyrészt csak óránként, esetleg az 5-ös trolitól egy kis séta is játszhat.

Előzmény: _Metzger_ (12338)
_Metzger_ Creative Commons License 2023.01.10 0 0 12338

Köszönöm!

 

A Kígyó utcai márkaszervizbe megyek, ezért gondoltam a Berek utcai megállót, onnan egy köpés.

 

Ha a Nagyállomásnál szállnék fel valamelyik buszra (mert nekem minde amúgy), egyszerübb lenne vagy a Segner tér jobb?

Előzmény: hajduvolan_133 (12334)
ron89 Creative Commons License 2023.01.10 0 1 12337

Pedig csak a spórolásról lehet szó, mégis mi más indokolná, hogy a kiskörúton megy a kettes?

Tényleg kikerült a menetrendből a Szent Anna u., ez csak a szokásos kapkodás miatt lehetett benne. A nyári pótlásnál is elrontották a kirakott menetrendeket, úgy hogy meg se lepődök rajta.

Az is érdekelne hogy minek van két menetidő a 2-esnél, ha egyszer az M' vonatkozik minden időszakra? :)

A közlemény végén nagyon aranyos, hogy azt kérik a zsúfoltság elkerülése miatt használjuk a 10-es buszt. Hát köszi.

Előzmény: marky-511 (12331)
Econell99 Creative Commons License 2023.01.10 0 0 12336

Pontosan. Ha tényleg a spórolást számítana minden áron, akkor bemenne a sétáló övezetbe. Annál rövidebb útvonal nincs. És az még az utasigényeknek is megfelelne.

Előzmény: marky-511 (12331)
Adambence Creative Commons License 2023.01.10 0 3 12335

Ez baromi jó. Körülbelül csak a belvárost kerülik el a pótlók, ami a fő célpontja volt a villamossal utazóknak. 

Akik újkertben laknak és mondjuk Kálvin/Kossuth körül volt az úticéljuk, azoknak sikerült 600 m-es gyaloglást beleiktatni pótlóbuszozás mellé.  

Arról már nem is beszélek hogy óránként 4 indulás még csuklóssal nem tud pótolni egy korábban 8 percenként járó villamost. (Illetve egy módon igen: még nagyobb utasvesztés alakul ki, mert ilyen gyatra szolgáltatás mellett nem fogja senki igénybe venni, inkább kocsiba ül, biciklizik, rollerezik)

Előzmény: Econell99 (12323)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.01.10 0 2 12334

3-as troli(pótló), ha esetleg csúcsidőn kívül utazol és soká jönne, a 24-es busz is jó, amire a kb. 5 perc sétával elérhető Segner téren tudsz felszállni. 

Előzmény: _Metzger_ (12333)
_Metzger_ Creative Commons License 2023.01.10 0 0 12333

Üdv!

 

Melyik DKV busszal menjek a buszállomástól, ha a Berek utcánál akarok leszállni? :)

marky-511 Creative Commons License 2023.01.10 0 1 12332

Szépen eltűnt a menetrendekből a Szent Anna utcai megállás. A Kistemplom után a Petőfi tér jön.

marky-511 Creative Commons License 2023.01.10 0 1 12331

Ez ne legyen már szempont... 

Ha ennyire spórolni akarnak még a spórolással is, akkor az önkormányzat megengedhette volna, hogy a Kossuth térre behajtsanak. 

Előzmény: ron89 (12327)
marky-511 Creative Commons License 2023.01.10 0 1 12330

Azóta szembesítettek vele, hogy a villamos megállókban  nem fér el egymás mellett két busz. 

Előzmény: ron89 (12328)
Econell99 Creative Commons License 2023.01.10 0 0 12329

Én inkább azt látom legnagyobb gondnak, hogy a Kistemplomnál nem találtak ki valamit, hogy annak is legyen párja. 

 

Mert a 2V esetében nagyon gáz lesz, hogy a Piac utca (Szent Anna utca) megálló után a következő megállás már a Törvényszék, és a kiskörúti megállók.

Előzmény: ron89 (12328)
ron89 Creative Commons License 2023.01.09 -1 1 12328

A Piac utca buszmegállónak nincsen párja, ott a villamosmegállóban kell megállnia a pótlónak. Szerintem ez nem olyan nagy gond, bár éppen a másik irányból is megállhatna ott. Talán nem akarják a villamossínekre engedni a buszokat, csak ahol nagyon muszáj?

Előzmény: marky-511 (12325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!