Esetleg itt valakinek nincs eladó Lacetti gyári acélfelnije? Ha valaki tudna Budapesten legyen szíves szóljon. 1 db-ra lenne szükségem, mert egyszer nagyon megütöttem és nem tudnak már rajta segíteni centrírozással sem. E-mail: x60kof[kukac]gmail.com
Az egyik gyertyapipa alján egy cseppnyi olaj mutatkozik, a szelepfedél tömítéstől folyt le. Máshol még nem látszik szivárgás, körülbelül 5000km ezelőtt néztem meg a motortakaró burkolat alatt az állapotot, a gyertyapipákat szintén lehúztam, akkor is volt egy pici olaj ugyanannak a gyertyapipának az alján. A szelepfedél tömítést célszerű cserélni hamarjában, nehogy elkezdjen olajfürdőt okozni a motortérben, vagy elég újabb 5000km után megnézni mi a helyzet vele?
Mennyibe kerül a gyári szelepfedél tömítés és a szükséges paszta hozzá?
Első lépésben pár szóban rólam: két és fél éve vettem meg a Chevyt, egy fekete, sedan kivitelű, benzines változatot. Nagyon sok hasznos infót olvastam már eddig is a fórumban, és most úgy gondoltam, hogy én is feltennék egy kérdést.
Az utóbbi időben felmerült bennem, hogy alufelnit veszek nyárra a Lacettimre. Ehhez azonban hiányzik/nem pontos pár adat, ami a felniméretre vonatkozik. Tudtok abban segíteni, hogy egy 2005-ös gyártású, 1.6-os benzines, sedan esetében mik a pontos adatok (eddig amit tudok: 4*114,3-as osztókör, ET40, de ez így elég sovány)? És persze mik az ajánlott gyártók? HRS, Alessio, Dezent márkákat néztem, de nem egységes sehol sem a tapasztalat róluk, nekem pedig ez lenne az első a lemezfelni után...
Hasonlóan fontos kérdés még, hogy a 195/55 R15 gyári mérethez mik a még használható gumiméretek? 15-ös méretben a 195/60 még elvileg passzolhat, de nézegetve a 205/60 és 205/55 méreteket, azoknál már elég nagy átmérőbeli különbséget írnak a különféle kalkulátorok. Elférnek-e a kerékjárati ívben, hozzáér-e a dobhoz? Jó választás-e a Toyo CF2-es abroncsa? A téli gumim is Toyo, S943-as, a felrakástól eltelt 1 hónap/~1.200 km után 10/9,5.
Nagyon köszönöm a segítségeteket! Ha gondoljátok, írhattok az adatlapomon lévő e-mail-re is (geri.gabor kukac gmail.com)
Üdvözlet Urak! Emondaná valaki az EGR szelep kiszerelésének menetét - kitisztítanám , és ha már lúd legyen kövér - a műszerfal világítás izzó cserét ? Lacett 1.6 ...
Ez azokra az esetekre vonatkozik ahol alacsony fordulaton jelentkezik a nyomaték pl diesel motorok Lacetti esetén főleg az 1.4nél azért kell forgatni mert kis fordulaton nincs benn erő!
Alacsony fordulaton való használat arra jó ,hogy erőltetjük és többet fogyaszt mint ha forgatva lenne és még lerakódásokat is képzünk az égéstérben....
Köszönöm a kipuff. csonk/leömlő ügyben a tanácsokat.
Ellenben bajság van !!
Beszereztem 1 - úgy tűnik - utángyártott csonkot, pedig állítólag gyári.
Első ránézésre minden rendben volt rajta, ám amikor tüzetesebben összenéztük, (persze már itthon) kiderült, a katalizátor felőli talp részen a 3 furat menetes, mintha felülről, (tő)csavarral kéne a csonkot a katalizátorral összerakni.
Ami azért hatalmas gáz,mert úgy látom, az én motorteremben anyával van összeszerelve a csonk a katalizátorral, a tőcsavar a katalizátor "házában" van. Így sehogy sem jön össze a dolog.
Lehetséges hogy nem is gyári a csonk ? A "igazi" gyáriakon milyenek ezek a furatok ? Esetleg a gyári is furatos, csak van okosság a beszereléskor ? Pl. megszüntetni a menetet a furatokban...? (bár ez barbár módszer, ugye)
Mi a teendő ebben az esetben ? Már azon kívül, hogy visszaviszem, s veszek egy valóban gyárit.....meg lettem szo..., izé, tévesztve ?
Bontottat amúgy nem igen találtam, ezt a csonkot egy bontós ajánlotta/adta, állítólag gyári, nincs panasz rá, viszik 1.4, 1.6 tulajok egyaránt.
Majd ráérzel, ma már nekem sem kell kiszednem hozzá a kesztyűtartót, évente kétszer cserélem, mert a szűrőben szetetnek a gombák megtelepedn. Azt ellenőrizd, abiztosíték nem ment-e ki a művelet közben, mert akkor világítás is elment.
Ja igen, a kesztyűtartó alatt, 4 csavar fogja. Arra nem készítettél fel, hogy ha hozzá akarok férni, akkor a kesztyűtartót is le kell pattintani. Azt további öt csavar fogja, de az ülés kiszerelésén is komolyan elgondolkodtam. Úgyhogy azért nem olyan egyszerű ez, ráadásul a hátsó csavarokat látni sem lehet, csak úgy érzésre dolgozik az ember.
Szerintem az én kocsimban egyébként pollenszűrőt az elmúlt 215.000 km alatt nem cseréltek annyira száraz leveles, akácvirágos, poros, dzsuvás volt. A karbantarási ütemterv szerint 15.000 km-enként csere!!!
Ugyanakkor meglepő, hogy az ütemterv a levegőszűrőt csak 45.000-enként cseréltetné. Én eddig úgy tudtam, hogy azt ildomos minden olajcsere alkalmával cserélni.
Nem értek hozzá, így nem tudom melyikről van szó, de a linkelt képeken látható, hogy el vannak laposodva a gumik, az a kettő, ami egymásnak szorul bezáráskor.
Van 2 kép a lökhárítóról, ami meg van sérülve, abban is szeretnék segítséget kérni, hogy hogyan tudnám kijavítani. Az elsőn a festék réteg van felrepedezve, feltörve, megpróbáltam csak lefesteni, de látszik, hogy semmi siker, mert nagyon elüt a gyáritól.
Egy sedan Lacettin mennyibe kerülne lecserélni a hanggátló gumikat az ajtókon, mert eléggé jön be a süvítős hang és keressek ilyet? Egyedül is kitudom cserélni?
A kesztyű tartó alatt van, egy hosszúkás fedőd keress, amit 4 csavar fogat fel. Azt kell lecsavarni, levenni ezt a fedőt és kihuzni a pollenszűrőt. Nekem az új betevésekor egy kicsit meg kellett törnöm, hajlítanom, hogy bemenjen, mert a padlótól nem nagyon fér be., de nem nehéz cserélni.
Ok. Köszi. Még egy kérdés. Pollenszűrőt hol és hogyan tudom cserélni, mert úgy emlékeztem, hogy a kesztyűtartó alatt valahol, de nem jövök rá, hogy pontosan hol is van.
A kocsi legyen vízszintben nézd meg a pálcát, minden bizonnyal max felett lesz az olajszint. A megoldás, a csavart lazítod és kicsit leengedsz. A túltöltéssel például a szimeringek tönkremehetnek.
Maradt még a kannában, ha többet engedsz le mint kellene majd rátöltesz később. Az a lényeg, hogy a minimum és a maximum jelzés között legyen a szint.
Ma olajcserét hajtottam végre 1,6-os lacettimben. Olajszűrőt egy kicsit nehezen tudtam levenni, de végül sikerült, a levegőszűrőház jobb első tükörhöz legközelebbi csavarját nem tudtam kiszedni, csak forgott körbe-körbe. Valahogy azért beleügyeskedtem kicsit feszítve a ház felső részét az új levegőszűrő betét. De ami a LEGNAGYOBB GÁZ! Lehet, hogy túltöltöttem az olajat. 5 literes kannában 1,1 liter maradt, azaz 3,9-et töltöttem bele. Mit tehetnék?, vagy ez még belefér?