"Az olcsósága meg max. nálunk olcsóbb, minden normális országban a vasút olcsóbb. Csak nálunk irreálisan magas pályahasználati díjak vannak. "
Ez nem igaz! Németországban is olcsóbb a busz, csak a versenyszabályok (kevés a párhuzamosság távolsági forgalomban, elővárosiban meg össze van hangolva a vonattal tarifálisan is) és a távolságok miatt nem sok helyen tud versenyezni a vonattal. Mert ott sok nagyváros alkot hálózatot, és nem egy nagyvárosba vezető sok fővonalnem csak pont-pont rendszerek, mint pl. Eger-Bp vagy Győr-Bp expresszjárat, ezért az igazi távolsági járat, ha sok városba bemegy, akkor nem versenyképes a menetideje, ha meg kevésbe megy be, akkor meg nem lesz elég utasa.
"sőt, ahol egyenlően a feltételek (értsd a vasúti pálya is normális állapotú) simán veri a vonat a buszt."
nem járok túl sokat sem busszal sem vonattal... de pár hete mégis... balatonszentgyörgyről kellett pestre utaznom.
most nem nézek utána pontosan, de mintha az ic 3 óra alatt ért volna fel, a busz meg kettő. mivel a busz jött előbb, azzal jöttem, egy háromtengelyes valami nagy cucc, talán merci. tiszta volt, kényelmes. kb. ic első osztály szint. bár most nem számított, de klímás jármű. és wifi ingyen, ami hol gyorsan, hol lassan, de működött is.
ugyebár vehetjük úgy, hogy a szentgyörgy és pest között "normális állapotú pálya" van. számomra itt a busz veri simán a vonatot :-(
Egy Bz többet fogyaszt 3 kilométeren, mint egy busz 24-en? Ezt azért nem akarom elhinni.
A második megállapítással pedig végképp nem értek egyet, sőt, ahol egyenlően a feltételek (értsd a vasúti pálya is normális állapotú) simán veri a vonat a buszt. Elég ha a tömeges utaztatásra gondolsz, vasúton el lehet vinni egy szerelvénnyel mondjuk 500 személyt, busszal ehhez hány busz kell?
Az olcsósága meg max. nálunk olcsóbb, minden normális országban a vasút olcsóbb. Csak nálunk irreálisan magas pályahasználati díjak vannak. És a környezeti externáliákról nem is beszéltünk az autóbusz esetében, ami a villamosított vasút esetében nincs. Szóval a jövő a vasúté. Egyébként én nem a hibrid mellett akartam érvelni, csak azzal nem értek egyet, hogy közúton minden jobb.
Ez gyorsabb lenne, nem olcsóbb. Ráadásul csak a mostani rendszer mellett. Egy-két kisebb útépítés és máris a busz is lenne olyan gyors.
A hibrid rendszernek max néhány speciális helyen lenne értelme szerintem. Én úgy látom, hogy a busz és vasút egyre kevésbé versenyzik egymással. A busz szinte mindenhol jóval olcsóbb közlekedési mód, mint a vasút, ahol meg nem, ott meg a vasút olyan tulajdonságokkal bír (sebesség például), hogy a busz nem tud labdába rúgni mellette.
Csak az a baj, hogy végig buszként olcsóbban menne... :-) (Bocs! :-) )
nem feltétlen. Pl. Vannak olyan vonalak, ahol bizonyos állomásokat autóval óriási kerülővel lehet megközelíteni (pl. 35-ösnél egy képzeletbeli Kaposvár-Mernye-Látrány hibrid járatnál, ha azt akarod, hogy bemenjen Toponárra, Répáspusztára, Antalmajorba, Somodorba, szerintem jobban jár, ha Mernyéig vasúton megy, mert Répáspuszta-Antalmajor közúton 20 km (és Google Map szerint 24 perc), vasúton 3 km (menetrend szerint 3 perc)!
Kugli a te barátod! Igaz feljebb már linkelték, vagyis ha megnézted megtaláltad, de itt is van róla szó. Igaz nem akkora utasmennyiségre tervezték mint amit meghatároztál.
Lehet. Személyemben egy kóvasúti társaság zabigazgatói tisztségét tisz ... aliteráció. Szóval: Bennem egy lóvasúti társaság zabigazgatóját tisztelheted.
eljátszani a gondolattal jópofa, de ahogy "sín üzemmódra" váltana.
- a vicik vacak pályáján menne 20-40-60-nal - kellene rá egy kaller - keresztekre várna - mindkét oldalra ajtók története - ésss fotótéma: a kaller ilyenkor hátraballagna, és felrakná a zártárcsát.
>... személyszállító járműről van-e valakinek tudomása, ami vasúton is, közúton is tud menni.
Ilyen szerintem a világon sehol sincs. Olyan van, hogy a városi alagútban trolibuszként megy, kinn meg drót híján dízelmotorral (pl. Seattle). Az ilyet tán úgy lehetne megcsinálni, hogy a gumikereke mellett van egy kisebb átmérőjű vasúti kereke. Ha vége a sínnek, felfújják a gumikereket, és azon megy tovább... Csak az a baj, hogy végig buszként olcsóbban menne... :-) (Bocs! :-) )
Nem rossz gondolat. Én már le is fényképeztem, belülről hogyan nézhetne ki: (és az is érdekesen új jelenség lenne, amikor bemondja a hangos: Vigyázzanak, az első vágány MELLETT vonat közlekedik:D)
Olyan "kétéltű" személyszállító járműről van-e valakinek tudomása, ami vasúton is, közúton is tud menni. Olyasmi mint az Unimog, csak mondjuk Bz vagy autóbusz méretű, tehát úgy 40-50 ülőhely-kapacitású?
Egyes mellékvonalakon nagyot lehetne dobni vele, a végállomásig vonatként, onnan autóbuszként menne tovább.
Ez is lehet egy oka, de nem ezért tettem fel. Hanem ezt a jelzőt fényjelzőre cserélik, és az elbontott iparvágányt visszaépítik (ha minden igaz). Az egész dolog különlegessége pedig az, hogy tavaly decembertől nincs személyforgalom a vonalon. Teherforgalomról pedig úgyszintén nem tudok.