A DWA-s kocsiknak mi a betüjele? Mint nem annyira bennfentes a Bmz, Bvmz, Bpmz Bpm(?), Bvm(?)-eket tudtam elképzelni leirás alapján (Keletiben találkoztam velük).
Bár most jut eszembe, a Bvmz, Bpmz nem lehet,mert azok nem lehúzható ablakosak.
Ez a DWA-s dolog elég érdekes lesz. Volt szerencsém látni aug.11-én (napfogyatkozás) a M61 020-ast ilyen kocsikkal.
Mtomika: 20-70 szvsz.
A nem bennfenteseket viszont tájékoztatni kellene a fotózásokról (Lásd: M61 019 Dunántúli túra), kicsit sok volt az ordítozás, és emiatt egyesek lehet, hogy rossz szájízzel tértek haza. (Nem tesz jót a későbbi túráknak!)
Légyszíves mondd meg melyik a fülkés DWA kocsi.
Ugyanis DWA-ból négy típust ismerek és ezek mind termesek:
10-71 sor. klímás, termes 1.o.
20-71 sor. klímás, termes 2.o.
20-70 sor. légfűtéses, termes, lehúzható ablakos 2.o.
88-71 sor. klímás, termes+konyha étkezőkocsi.
Akkor melyik fülkés?
marslakó!
Most írom a német verzióját annak, ami a honlapodon fennvan. Majd az ÉN honlapomra rakom fel, mielőtt shortcutot csinálnék, elküldöm neked, és Klausnak is szólok!
DWA: miskolci IC-kben, Dravaban meg TRaianusban, stb. lehet megfigyelni. Van termes is es fulkes is, meg legkondis es lehuzhato ablakos is. Csikosak. Nohabbal jol fog mutatni! Termeszetesen a lehuzhato ablakosat kerjuk. Na, megyek utazni kulfoldre.
Sikerült pontosabb árakat kapni és ez alapján számolgatni, programot kalkulálni.
Sajnos a MÁV már nem hajlandó az önköltségen aluli bevételt eredményező különvonatokat engedélyezni, ezért valamivel többe kerül majd a vonat, mint vártuk. De ezért cserében a programot is sikerült bővíteni. A felállás most a következő:
-6 és 7 óra között indulunk Budapestről. Hogy melyik pu-ról, azt még nem tudjuk, bármelyk nagyobb fejpályaudvar lehet.
-Már Budapesttől NOHAB-bal megyünk, végig a Balaton-parton Tapolcáig. Onnan tovább Ukk, Zalaegerszeg, és az is elképzelhető, hogy az ebéd picit később, és nem Zalaegerszegen, hanem Szombathelyen lesz. Ezen kívül Szombathelyen továbbra is szervezzük a járműjavító megtekintését.
-Visszafelé a 20-as vonalon, Veszprémen keresztül haladunk majd Székesfehérváronát Budapestig, végig NOHAB-bal!
Természetesen továbbra is próbáljuk beleiktatni a menetbe az uzsabányai és celldömölk rendezői kitérőket. Menet közben többször kínálkozik majd lehetőség fotómegállásokra. A pontos menetrendet április legelején készíti el (várhatóan) a MÁV. Kocsinak 3 db DWA típusú, lehúzható ablakú kocsit fogunkkérni a MÁV-tól, 90% az esély, hogy ezt megkapjuk. Visszaérkezés Budapestre 21-22 óra között. Vontatójárműként M61 010 vagy M61 020 jöhet számításba. Szerénységem szívesebben látná M61 010-et e célra, de minden a forgalmi helyzettől alakul.
A részvételi díj a következőképpen módosult: 4000 Ft az utazás, 500 Ft (esetleg kicsit kevesebb) az ebéd. Családi kedvezmény felől a jegyárusító helyen kel érdeklődni. Ez azért van, mert én ma elutazom 3 hétre, és nem tudok addig bővebben válaszolni.
Jegyárusítás: A programot a Nosztalgia Kft. nevében szervezem. Amennyiben a szervezés sikeres lesz, hosszabb távon több hasonló kirándulás szervezésére is lehet számítani. A Nosztalgia Kft. gyakorlatilag átveszi az általam kitalált elképzeléseket és sajátjaival egészíti ki. A Kft. bevonásának kétségtelenül vannak negatív (főleg pénzügyi) vonatkozásai, de pozitívak is!
A különvonatra a jegyek és az opcionális ebédjegyek megvásárolhatók a Nosztalgia Kft. (1052 Budapest) Belgrád rakpart 26. alatti boltjában (tel: 317-1665), március 17-étől. Aki vidékről nem tud Budapestre utazni, az piros postai utalványon is feladhatja a pénzt a fenti címre. A pénzeknek legkésőbb április 27-éig meg kell érkezzenek. Ha addig nincsen elég jelentkező, akkor az utazás sajnos elmarad, és a részvételi díj valamint ebéd költség személyesen átvehető a Kft-től vagy postai utalványon visszautalásra kerül (ami sajnos 50-100 Ft postai költséggel jár).
A különvonat az előzetes számítások szerint 200 résztvevő esetén lesz rentábilis. Nagy a szám, de nem kell megijjedni (annyira), ugyanis Magyarországon kívül legalább 4 másik országban is időben meg lesz hirdetve. Még van 6 hetünk, ez elegendő kellene legyen megfelelő számú jelentkező összetoborzására.
Mit kell még tudni? Lesz a vonaton büfé, mint korábban. Hirtelen több nem jut eszembe. Ha valamit kihagytam, SOS szóljatok! Egyébiránt pedig március végéig mindenkinek a legjobbakat!
2x BOCS
1. OFF
2. Nem tudom marslakó hol keresett engem rejtvény ügyben. De örülök, hogy egyenlore itt szóhoz enged jutni az index, meg a munkám ;-(((
Mivel szereted a környezetedet, ezért ZÖLD vagy, mint egy Marslakó. Esetleg van valami összefüggés Teközted és a topicnyitó Arthur Dent között, az o e-mail címében pedig Földlakó szerepel, talán csak nem a földid, barátod o? (Esetleg magánban megírhatod, hogy mi van vele, régebben 1x-1x összefutottam vele BP-n)
ON
Sajna, én kimaradok az utazásból, max Sv-ig tudnék veletek menni, ui. 11-re 100h.battán várnak ;-(((((
A jelentkezést, mint ahogy a http://www.zpok.hu/fjoo/majus13.htm című oldalon olvasható, a részvételi díj befizetésével lehet majd megtenni. Nagyon remélem, hogy holnap tudunk a MÁV-tól végleges árkalkulációkat kapni, és akkor legkéősbb csütörtökre tisztázódik és ide is felkerül a pontos részvételi díj és program is.
Sziasztok!
Előre megmondom, hogy nem értek a vonatokhoz, sőt egyéb gépekhez sem igazán.
Arra emlékszem, hogy a Nagymamám sokszor kivitt a sorompóhoz, mikor kicsi voltam, mert szerettem nézni a vonatokat.
Azért lenne egy kérdésem. Egy ilyen tudatlan, de kirándulást szerető, és minden újfajta ismeretanyagra vevő leánygyermek, mint én is, rész vehetne-e ezen a kiránduláson?
Azt már tényleg csak félve merem megkérdezni, hogy esetleg hozhat-e magával hasonlóan tudatlan barátokat, és azok gyermekeit.
Üdvözlettel: Shiro, aki NOHAB-ot nem, esetleg tejszínhabot ismer :o)
A legolcsóbb különvonat az a külön lábBz volt, amely Palotabozsok-Pécsvárad között közlekedett szept 11-én. Igaz, Armand? Szegény Leó mindent megtett, hogy Bátaszék-Palotabozsok(pocionálisan Véménd) között menjen egy Bz, potom 27 kiloforintot kért érte a MÁV. Emiatt minimum 3 ember nem vett jegyet Bp-Bátaszék és Pécsvárad-Pécs-Bp útvonalra.
Szerintem nem túlzás. Az emberi szellem egyre gyorsabban fejlődik. Én inkább egy pontos geometriai megfigyelésnek fordítanám. Az óvodában felültem a hintára, két órán keresztül hintáztam, közben vagy BoneyM számokat dúdoltam vagy azt mondogattam, hogy tü-tüm-tü-tüm, és időnként bemondtam, hogy Debrecen és Budapest között melyik megállónál járunk. Oszt mégis normálisnak nőttem föl. Vagy mégsem?
Igen, szerintem is, de azért néha aggódom. Pl. egyszer a havas faágakat néztük az ablakból, és megjegyezte, hogy a fa ágai úgy ágaznak szét, mint a váltók. Ez nem is idén történt, hanem tavaly, tehát csak 4 éves volt. Ez azért nem túlzás?
ha már itt ilyen különvonatos "ötletroham" van:
amikor az Árpád híd környékén járok, mindig az jut eszembe, hogy milyen jó lenne egy különvonatot az Árpád hídtól indítani, az egykori vízafogói pályaudvarra vezető vágány végétől...
izgalmas látvány lenne ott egy Nohab vagy egy Púpos...
Na ja, a kulonvonatok dijszabasai meg kiszmithatalanok a menretrendbeli taejkoztato alapjan. Na meg a hozzaallas is olyan amilyen. Ha nem vagy egy kicsit sem bennfentes, akkor szoba se lannak veled, tanu ra Leho, meg jomagam, mind a ketten megprobaltuk es befurodtunk vele.
Na, én szívesebben mennék olyan nem fejtámlás, vagy csak kicsit fejtámlás kocsival, mint a Bmx, mint a Bx. De nem ettől fog függeni, hanem a MÁV hozzáállásától.
Egyébként nekem nem tetszik a NOHAB piros kocsikkal, inkább legyen csíkos, vagy sima kék. De ez megint a MÁV áraitól fog függeni.
A kocsik továbbítása és üresfutási díjai elég egyszerű/bonyolult rendszert képeznek. Erről jut eszembe, jó lenne, ha a MÁV üzletszabályzata és díjszabásai elérhetők lennének az INterneten. Nem a menetrendben lévő kivonatra gondolok, hanem a teljes egészre! Ezt mingyá felvetem a vonatbuzulósban is.
Én továbbra is maradok a Bx-nél, a legjobb kilátás abból van (nem zavar be a fejtámla...), de a Bh sem rossz ötlet... A Bx mindenesetre közelebb van (nagykanizsán ki kell soroztatni 2-szer - db. Bx-et két MD szerelvényből 1 napra, ennyi az egész.