Keresés

Részletes keresés

realeddiesson Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8591

Érdekes hogy Adrian írt még egy Hooks in You-t mielőtt lelépett volna, pedig pont az volt a szöveg hogy nem ért egyet az akkori irányvonallal...lehet hogy a Hooks kapcsán erőtt vett magán, hogy csakazértis, aztán mégse...:)

Emlékszem anno Nicko egy interjúban olyasmit mondott, hogy Adrian sohasem tudta mit akar, de nem igazán emlékszem hogy milyen problémái voltak pontosan, újra kellene olvasni az akkori interjúkat.

A Hooks kapcsán mondjuk a végeredmény nem is jó, bár egy normális stúdióban felvéve a No Prayer-t szívesen meghallgatnám, ha anno Martin Birch sem vette volna félvállról a produkciót, sokkal kifinomultabb lenne az a lemez, mégha a rockosabb vonalat meg is tartják.

Előzmény: adrian1234 (8586)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8590
Nem zenészfüllel mondom, de azt hallani, hogy Gers másképp játszik, mint Adrian vagy Dave. Szerintem virgásabban, gyorsabban, mondhatni lazábban. Talán jó is volt, hogy belkerült, mert valljuk be, a Maiden zeneileg egy kötött csapat, maximális csapatmunka van, ahol az egyéni hangszerszólók nem jellemzőek.De Gers érkezése előtt például a szólók sem nagyon tértek el az eredeti stúdióverzióktól. Amióta ő ott van, ilyen téren nagyobb a lazaság. Végül is, ha gyenge képességű lenne, Gillan nem vette volna be a bandájába 81-ben, miután Bernie Tormé elment. Szerintem...:-)))
Hogy őrült, az biztos. Van egy 92-es mexikói koncert TV-felvétele, ahol, miután Dickinson súg valamit a fülébe, egyszerűen végigzavarja Brucet a színpad hosszában...:-))
Előzmény: adrian1234 (8586)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8589
Meg is lehet venni ezeket a bootlegeket valahol? Van Somewhere koncertem videón ha érdekel. Nagyon szeretem azt az időszakot.
realeddiesson Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8588

Jó hogy említetted a Wasted Years-t, ami egyébként nagy kedvencem, de vhogy mindig az volt az érzésem hogy élőben, legalábbis felvételről nem igazán "él" vagy jön át a szám, pláne ha még gyorsabban is játszák. Ezt én amolyan "precíziós" számnak tartom:)

Egyszer láttam valami gitár oktató videót, amin pont az accuracy (pontosság) címszó alatt volt a wasted years témája, sztem pont nem illik a számhoz a gyorsabb, lazább előadás.

A Maiden England verzió nem rossz, meg van egy 93-as felvétel Janick-kal, ami szintén nem rossz, de gyorsabb mint az eredeti, Janick szólója itt egyébként életképesnek tűnik:) Ez utóbbi elvileg a 93-as Hallowed Be Thy Name maxiról van, érdemes meghallgatni, csak a teljesség kedvéért. Még Bruce sem rossz, pedig hát tudjuk mi volt akkoriban...

Részletek az IMC-n vannak, remélem ismeritek...http://www.maidenfans.com/imc

:)

Bootleg-ek ügyében is lehet tájékozódni, engem mostanában a Somewhere időszak érdekel, illetve már elég régóta.

Előzmény: adrian1234 (8584)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8587
Elírtam. Szóval hogy hogyan sikerült elüldözni.
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8586
Azért ennyire nem főnökösködik szerintem amióta beégett Blaze-zel. Ott valószínűleg elég keményen helyre rakták, meg amúgy sem hiszem, hogy a szólókba beledumálna ilyen szinten. Van jobb dolga is. Egyébként legfőképp ő tehet róla, hogy Adrian és Bruce otthagyta, és oltári baromság volt, hogy engedte odáig fajulni a dolgokat. A zeneszerző társaság kétarmada lelépett!! A lehetséges slágerek kétharmadával együtt! El is laposodott a dolog rendesen utána. Na jó, Bruce-t se kell félteni, mert ő is elég gyagya tud lenni, de Adrian a világ legbékésebb embere, kenyérre lehet kenni. Nem tudom, hogy végül sikerült elüldözni.
seabeast Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8585
Szerintem meg a szólókat Harris osztotta el és az sem véletlen, hogy Murray-től nem vettek el egyet sem, csak Smiths-től. Ő az azért aki cserben hagyta a bandát majd visszaólálkodott. Harris meg nyilván kikötötte, hogy akkor Smiths is vissza, de marad Gers és marad nála egy rakat szóló meg annak tényleg semmi értelme, hogy ritmus gitározzon csak ezentúl.
Előzmény: adrian1234 (8584)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8584

Kösz! Ilyen titkos bejátszó buliról még nem láttam felvételt!

A szólókból párat odadott Adrian, amikhez nem ragaszkodott nagyon.

Kár volt szerintem, de úgy látszik ők nem veszik ezt olyan komolyan, mint a magamfajta konzervatív rajongók!:) Mondjuk sokszor a többek is impróznak, csak náluk azért valamennyire hasonlítani szokott az eredetire, de legalábbis egy-két jellegzetes elem szinte mindig megmarad belőlük. Meg tudod egy szót sem szólnék, ha odaimprózna olyat, hogy csak lesek, de hát nem így szokott lenni. Jó, persze a többieknél is megesik, hogy se füle, se farka a dolognak, de sokszor az is megesik, hogy olyan gyorsan játszák koncerten az adott nótát, hogy nem lehet eljátszani rendesen az eredeti szólót. A Wasted Years-t pl. meg sem próbálta Adrian ilyen tempóban, mert nem jöttek volna ki a dolgok. Mondjuk ez inkább régen volt jellemző rájuk, most már sokkal átgondoltabb tempók vannak többnyire.

realeddiesson Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8583

Tény, hogy a Moonchild szólója Gers előadásában nem hatott meg, sőt...viszont ha alapvetően eltér az eredetitől, és egyébként nem illik az eredeti helyére Gers improvizációja, akkor miért hagyják benne a programban? Az érdekelne hogy ilyen esetben mi alapján osztják le a szólókat, ki mondja meg hogy Janick, most itt te szólózól, és azt raksz a klasszikus szóló helyére amit csak akarsz...

 

Ezt már láttátok?:

http://www.youtube.com/watch?v=h6FG7QZfYmo

Holy Smokers titkos klubbuli a No Prayer turné elején, érdekes, sztem nem egy gyakori felvétel, pláne nem sok minden van abból a korszakból.

Előzmény: adrian1234 (8582)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8582
Az "udvari bolond" tényleg nagyon kifejezi a fickó lényegét! Sokakat biztosan ez zavar, de oké legyen egy ilyen is a színpadon. Engem tényleg inkább a felüleltes játéka zavart régebben.
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8581
Oké, persze ilyen értelemben gáz hozzá hasonlítani, mert Lóri tényleg nem zenész, de ezt nyilván képletesen értették és a showman szerepre gondoltak. Amúgy az is igaz, hogy az idők folyamán azért belecsiszolódott a zenekarba és egy ideje valóban ír jó nótákat is. Olyan is volt már, hogy összeszedettebb szólókat játszott, mint Adrain , vagy Dave. Nekik is vannak rossz napjaik.:) Én főleg azért nem szerettem, mert nagyon rosszul játszotta Adrian szólóit és még a ritmusjátékának is csak a töredékét szedte le, pedig az nagyon fontos része a Maiden-nek. Adriannek elég agyas dolgai vannak, Janick meg simán végigkvintelte a koncerteket és kész. Szóval kicsit megerőltethette volna magát, amikor bevették és komolyabban vehette volna a dolgot, mert nem akárki helyére került. Amúgy nagy lázadosás volt év eljén is, amikor kiderült, hogy ő játssza a Moonchild szólóját, vagyis hát pont az derült ki, hogy valami egész mást játszik. Nem aratott vele osztatlan sikert. Egyébként érdemes megfigyelni, hogy régen Dave lazáskodott a rtimusgitárokkal koncerten, és Adrian sokkal feszesebben és precízebben eljátszotta  a témákat. Miután Janick bekerült, Dave kénytelen volt jobban odatenni a dolgokat, mert valakinek giztározni is kellett a nagy maszatolás közepette. Mikor visszajött Adrian, akkor amúgy nagyon komolyan összevakarta magát Janick. Gondolom nem véletlenül.
seabeast Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8580
Ez a vita egyszer már lement itt:)

Gersnek van egy ilyen maszatoló punkos stílusa ami eléggé eltért a többiekétől, ráadásul ezt tetézi ezzel az udvari bolond színpadi megjelenéssel. Ez a konzervatívabb rajongóknál lehet kiveri a biztosítékot, de nálam nem:) Ha már 6 méteres múmiák lebegnek a színpad mögött meg 8 méteres robot lövöldözi a közönséget akkor simán belefér egy kicsit őrült gityós is.
Másrészt max respekt neki, hogy a kitartott a zenekarral azokban az években is amikor szinte csak a szart nyelették velük. Plusz, ami számomra amúgy a fő ok: tényleg ő hozta a három újkori lemez legjobb és legérdekesebb dalait.
Előzmény: realeddiesson (8579)
realeddiesson Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8579

hát, én nem teljesen értek egyet, nem vagyok gitáros, de lelkes zenehallgatóként az a véleményem hogy Gers mára szerves része a Maiden-nek, sőt manapság jobb dalszerzőnek tartom mint Adrian-t. Sőt, a teljes csapatra vonatkoztatva is ott van dalszerzésben, de nagyon. Stúdióban nem érzem azt hogy rossz gitáros lenne, sztem lemezen nagyon jó dolgokat csinál, de a sound-ja az alapvetően más mint Dave-nek és Adrian-nek (mint ahogy nekik is eltérő sound-juk van...:) Lehetne mondjuk némileg teltebb hangzása, néha egy kicsit vékonynak tűnik.

Élőben sztem egyszerűen ez a koncepció, vagyis ez volt az elején, hogy Gers egyfajta kaotikusságot hozott be, lelkesítette a többieket (No Prayer időszak...) és emiatt nem foglalkozott a pontossággal. Ez azóta megmaradt, de most hogy Adrian visszajött, nekem mára már ez nemigen tűnik fel koncerteken, legalábbis nem zavaró, ha jól szólnak, akkor tetszik hogy 3 gitár van és ahogy elosztják egymás között a témákat.

Lórihoz illetve a Lóri szerepéhez még véletlenül sem hasonlítanám Gers-t, azért Gers mégiscsak egy zenész, már bocs...:)))

 

Előzmény: adrian1234 (8578)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8578
Hát kövezzetek meg érte, de szerintem meg nagyon is találó! És végülis működik mert sokaknak tetszik a show, pont úgy ahogy Lóri esetében is. Persze sokaknak meg nem. Ők meg nézik Adriant, vagy Dave-et. Pontosan ez a szerepe, hogy akinek bejön ez az ugra-bugra és nem kíváncsiak az agyasabb szólókra, annak is legyen néznivaló, meg mozgalmasabbnak tűnik tőle a színpad. Hogy közben túl sok értelmes dolgot nem csinál, az egy másik kérdés. Most ezt gitárosként mondom. Ha nem gitároznék, akkor biztosan tetszene, hogy "fúú, azta micsinált!", de amúgy nem sok tartalom van mögötte többnyire. Most ezért biztos utálni fogtok, de ezt a gitárosok nagyrésze így látja.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8577
OK: Maiden. Az index cikkében volt egy - szerintem - szemét megjegyzés Gersre, hogy ő "a Maiden Schustre Lórántja" magyarán, csak dobálja a gitárt, de mást nem csinál. Azért ilyen szintű baromságot leírni... Isten bocsássa meg. :-)))
Előzmény: adrian1234 (8576)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8576
Szerintem ez ilyen kifigurázás volt, hogy felvonultatta az összes rocksztár klisét. Ahogy az sem volt véletlen, hogy az utolsó dalt a végtelenségig elnyújtva játszották és 7 perccel túl is mentek a 23 órán. Tudtommal először a Sziget történetében. Szóval Rottennél nem minden az, aminek elsőre látszik! Ha jobban belegondolok ennél jobb kezelését nem is nagyon tudom elképzelni ennek a helyzetnek, hogy egy underground klubzenekar egyszercsak kiáll 25-30 ezer ember elé és a jólöltözött átlagos zenehallgatók éneklik a lázadó slágereiket. Ilyenkor marad az önirónia, meg a kifigiurázás. A zene mellett pont erre voltam a leginkább kíváncsi, hogy mi a fenét tudnak kezdeni a helyzettel és nekem teljesen bejött. A dob tényleg mászkált néha, de inkább csak tempókat korrigált, amikor nem találta el elsőre, mert amúgy meg elég húzósan játszott. Egy Sex Pistolsba nekem bőven belefér annyi hiba, ami volt, de ez tényleg nem Pistols topik, szóval inkább térjünk vissza Maidenre.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8575
Mondjuk, én sem hittem, régebben, hogy valaha szem és fültanuja leszek egy Sex Pistols koncertnek. Túl azon, hogy tényleg szeretem a dalaikat,meg a filmjüket, a rock 'n' roll svindlit, nekem nem volt őszinte. Rotten abszolút hiteletelen volt ezzel a "szeretünk benneteket" viselkedéssel. Meg kit érdekel, hogy Busht elküldi a vérbe? Minden második zenész ezt csinálja. Meg az a bodyguard a színpadon... Árnyékként követte őket, ha lementek. Hát, Nagy Britannia egykori első számú közellenségétől nem ilyen sztárallűrös, hogy azt ne mondjam, kispolgári viselkedést vár az ember. A zenekar meg totál szétesetten játszott. Paul Cook nem egyszer, nem bírta tartani normálisan a ritmust, úgy hullámzott némelyik dal üteme. Matlock és Jones hányszor mentek oda dobcucchoz segíteni neki plussz nagyon sok mellényulásuk, hibájuk volt. Jó, ez belefér a punkba, de szerintem a Die Arzte sokkal összeszedettebb volt előttük, pedig én a Pistols miatt mentem ki a Szigetre tegnap.

Bocs, tudom, ez egy Maiden topik, csak előjött róla a szó.
Előzmény: adrian1234 (8563)
Axlrock Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8574
Én a koncert elején oldalt voltam a jobb szélén és onnan haladtam befelé. A hangzás nekem bejött ahol én álltam 5-6 sor középeen ott jól szólt, úgy értem egy Motörhead és Metallica koncerthez képest haslk volt (azok tényleg leszakították a fejem hangerővel), viszont simán kivehető volt a Szigeten, hogy épp ki szólózik! Mármint én elől kivettem! Szóval nagy élmény volt látni az Iron Maident!
realeddiesson Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8573

Sziasztok!

 

Mindig is érdekelt ez a hangzás dolog, de korántsem vagyok szakértő...:)

Hatodik Maiden koncertem volt a Sziget itthon, volt amikor sztem nagyon jól szóltak (1998, 2003 mindkét helyszínen) volt amikor rosszul (2000 Kisstadion és most a Szigeten). Ettől függetlenül ez a Sziget koncert lett az egyik favoritom, fantasztikus előadás volt, és igazán nagyszerű volt látni azt a tömeget itthon egy Maiden koncerten. A hangulat pedig nem is lehetett volna jobb, pláne hogy bent álltam a darálóban, középen...

Igazából mindig csodálkozom hogy ilyen technikai feltételek mellett miért szólnak sokszor elég bénán az együttesek. Kíváncsi lennék, hogy anno pl. a 80-as években amikor minden analóg volt, milyen volt egy rock koncert, illetve egy Maiden koncert hangzása, nagy helyszínen, pl. MTK stadion...

Nyilván minden helyszín más, nincs idő rendesen beállítani a cuccot egy fesztiválon mostanság, maga a PA rendszer nem az együttesé és lehet hogy az adott cuccon még sohasem szólalt meg a banda korábban. Kíváncsi lettem volna Doug Hall (Maiden hangmérnök) arcára a keverőnél, hogy ő mit szólt a hallottakhoz. Úgy tudom hogy egy új keverő cuccal járkálnak ezen a turnén (SoundCraft), de önmagában nem hiszem hogy ezzel lenne a probléma. A brit Twickenham koncerten pl. kitűnően szóltak állítólag, ott viszont mindent maguk állítottak be, hangfalakat stb. Olvastam valahol hogy valamelyik Download fesztiválon is volt komoly problémája a Maiden-nek, utolsó pillanatban változtattak valamit a szervezők a hangfalakkal kapcsolatban, Doug Hall meg majd megőrült hogy rosszul szól a cucc.

A szigeten egyébként sztem a Rime közepéig nem volt jó a hangzás, utána a középrésztől kezdve sokat javult. Mintha megtaláltak volna egy elveszettnek hitt kapcsolót...:)))

Az is probléma lehet, hogy ahogy már mondtátok korábban, csak a 3 gitárt keverni egy Szigeten ahol maximálva van a hangerő, nem lehet egyszerű. Ugyanakkor ennek talán ellentmond hogy Bruce hangcucca meg mintha túl lett volna vezérelve sokszor, a konferelásoknál is mintha gerjedt volna, meg volt egy masszív alapzaja is.

 

Ettől függetlenül mindig jobb egy olyan koncert ahol a hangulat maximális és a hangzás nem annyira mint fordítva.

Előzmény: adrian1234 (8561)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8572
Affene... csak kettőig van nyitva a Headbanger. Már nem érnék oda. :( Most várhatok hétfőig...
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8571
Ezt el sem hiszem! Az első értelmes megoldás a zenepiacon! Hú, de sokat nőttek ismét Steve-ék a szememben. Gondolom volt közük hozzá, hogy így két lemezen adják ki különböző hangsávokkal a koncertet. Bármelyik előadó akitől vettem DVD-t, inkább agyontömörítette a képminőséget és sajnos ez egyre trendibb. Pedig engem baromira idegesít amikor szétesik/bezajosodik a kép annyira be van tömörítve, hogy elférjen rajta sok egyéb kacat. Egy kuriózum ez a kiadvány az én szememben! Meddig is van nyitva a Headbanger? :) Mindjárt megyek és megveszem még ma, ez annyira szimpatikus dolog a számomra.
A két oldalas lemezeket ne is említsd, attól kiráz a hideg!
Előzmény: freestate (8569)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8570
Szerintem ők játszottak a Pistols lemezen. Gondolom a koncerteken szét voltak ütve, meg ott már ugye másik  basszista volt. Meg jórészt csak image volt, hogy egyáltalán nem tudnak zenélni. Az a lemez elég jól el van játszva. Énekelni persze tényleg nem tudtak, de azt most sem. Most is pontosan ugyanott hamis és ugyanúgy, ahogy a lemezen volt.:) De ez jól is van így, ahogy van, zseniális az egész!
freestate Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8569

A borítón PCM Stereo-t írnak. Elvileg azért van 1-1 hangsáv a korongokon, hogy jobb legyen a minőség, nem kell agyontömörítgetni. Régebben még az is divat volt (főleg a Warnernél), hogy két oldalas lemezeket adtak ki, egyik oldalon volt a stereo, másikon meg az 5.1. Na az sokkal rosszabb megoldás szerintem.

 

Amúgy pl. a Rock in Riót nem bírom 5.1-ben, meg DTS-ben hallgatni, annyira rosszul van keverve:(

Előzmény: Törölt nick (8568)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8568
Köszi az infót! Az egyébként nem lehet, hogy a régi kiadást visszavonták a boltok polcairól?
Amúgy hogy is van ez most? Az egyik lemezen 5.1-ben, a másikon pedig sztereóban van a koncert? Az miért jó? :) Vagy a sztereó PCM hangsávot takar?
Előzmény: freestate (8564)
vsiivz Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8567
jones 17-18 evesen kezdett gitarozni
a hetvenes evek elejen
a nevermind lemez nagy reszen meg a basszust is o jatszotta fel, mert vicious viszont tenyleg nem tudott zenelni
igy aztan nem csoda, hogy a koncertfelvetelek rettenetesek voltak
(matlock 1 szamban szerepelt, ami korabbi felvetel volt)
Előzmény: RedRiot (8565)
supertzar Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8566
Olyan stúdiós arccal dolgoztak, aki holt profi volt, olyanokkal melózott korábban, mint a Roxy Music vagy a Pink Floyd (Dark Side...).
Tucatnyi gitársávot tettek fel, azért volt az a tömény, betonfal-szerű gitársound, ami a korszak többi punk bandájánál abszolút nem volt hallható.
Előzmény: RedRiot (8565)
RedRiot Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8565
OFF: szóba került a Pistols. Vagy 15 éve középiskolásként sokat hallgattam őket, nagy kedvenceim voltak. De mindig ott volt bennem a gyanú, hogy a legendás Nevermind lemezen nem ők játszottak. Vagy nem csak ők... Beszereztem pár bootleget is, és ott úgy szólt a Pistols, mint vmi nagyon gyenge gimnáziumi banda, darabosan, akadozva, szétesve.

A lemez viszont hetvenes évekbeli mércével nézve baromi nagyot szól, egy nagyon tökös és profi rock'n'roll lemez. Rotten kappanhangját, rikácsolását, vonyítását leszámítva semmi amatőr jellege nincs. Nem túlbonyolított témák, de úgy szól az egész, mintha profik zenélnének rajta. Holott elvileg ezek a gyerekeknek a Pistols volt az első együttesük, Steve Jones is kb. 76-ban fogott először a kezébe gitárt. A Ramonesnál nincs ekkora különbség a stúdiólemezek és a bootlegek között. Vélemény?
freestate Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8564

Hello!

 

Én is nemrég vettem meg a cuccost, a headbangerben. Eddig én sem tudtam, hogy ez már javított verzió-e, de most az olvasottak alapján megnéztem, 2007-es dátum van a stereo discken (bevallom, eddig még azt a lemezt be sem raktam a lejátszóba). Ja, és fóliázva volt:)

Előzmény: Törölt nick (8551)
adrian1234 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8563
Ja, de most nagy szél volt, főleg az fújta el a hangot. A koncert második felében csendesedett és akkor már jóval stabilabb volt. Sajnos a szél ellen nem lehet védekezni. Persze hallottam már ennél sokkal jobban szóló koncertet, de a Maidennél nagyságrendekkel jobb volt. Tényleg nagy élmény volt élőben látni őket, nem gondoltam, hogy ez valaha is bekövetkezik. Amúgy meg tök érdekes, hogy egy kis klubzenekarból milyen legenda lett és 30évvel később meg 20-30 ezer embernek nyomják, akik között hagyományos értelemben vett punk alig van. Ezt sosem hitték volna, hogy egyszer ilyen sikerük lesz.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 8562
Én is voltam Pistolson, biztos, hogy jobban szólt, bár azért tökéletesnek nem mondanám az ő esetükben sem a megszólalást, mert néha kóválygott Johnny Rotten hangja. De nekem más bajom volt a koncerttel, annak ellenére, hogy számomra óriási élmény volt látni a bandát.
Előzmény: adrian1234 (8561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!