Szia István! Bekötöttem a tolatókamerát. Nem volt gond. A vezetékeket a kárpit alá elrejtettem, a kamera részt a rendszámkeretre rögzítettem, a csatlakozókat meg szétszedhetőre csináltam. Frankó lett. Köszönöm a segítséget. Attila
Segitséget szeretnék kérni, hátha valaki már találkozott ilyennel.
Peugeot 307 sw 2003-as, 1,6 benzin 16v. motorról lenne szó.
Olyan probémam volna,hogy önindítás közbe össze vissza durrog a motor. 100 ezer km van benne. Kiderűlt,hogy a tulaj még sosem cseréltbenne gyertyát :). Na mondtam akkor kezgyük egy gyertya cserével. De ugyan úgy nem indul be, csak durrog és rangatja a motort. Volt,hogy nagy nehezen beindult gázadásra de 3 henger ment és amint elengedtem a gázt leállt a motor. Olyan mintha rosszkor adná a szikrát. Diagnosztika p0335 ös hibát ir. A főtengely jeladó áramkor szakadást ír. Kicseréltük hátha az megoldja a problémát de ugyan úgy nem működik.
Diagnosztikai programba van ilyen gyújtótrafó ellenörző. Azt kipróbáltam elméletileg működik.
De lehet azt ki kellene még cserélni.
Valakinek esetleg valamilyen ötlete. Nagyon más ötletem nincs. lehet kábel szakadás ugye, de így hirtelen nem láttam hibát.
Ja és még annyi,hogy működött a kocsi és egyszer csak menetközbe így megállt.
Fel raktad a bordás szíjat a görgőt,feszítőt,vízpumpát,kiveszed a rögzítő tüskéket és az E-be beleteszed a szerszámot a nyíl irányába addig tekered a feszítőt amíg D-E 1 vonalba esik,így rögzíted.
Nálam egyszer az okozott az általad leírtakhoz hasonló hibajelenséget, amikor a PARC söntöt normál biztosítékra cserélték. Miután visszatettem, minden működött normálisan.
Azt ugye jól tudom hogy a tankon nincs külön levegő bemenet?
Van a betöltő cső, van az előremenő üzemanyag cső, van a visszatérő üzemanyag cső, és a tankszellőztető cső. Ennyi és más nincs ugye? Mindenhol azt olvasom hogy ez egy zárt rendszer. Ha ez így van akkor levegőt csak elszívja a szellőztető a tankból. Jól gondolom hogy az aktív szénszűrőn keresztül tud ugyan azon csövön vissza is lélegezni a tank? Remélem érthető voltam.
Nagyon remélem hogy miután újra rendesen összerakom majd nem lesz gond. De az tuti hogy elsőre leszedett tanksapkával fogom járatni a motort, aztán tesztelni mekkora vákumot csinál a tankban a tankszellőztető.
Nekem is volt benzin szag ha fékeztem,de a benzin körül minden rendben volt,a kipufogót hegesztettem meg minden repedést ,az öntvényt is ,most ez a része rendben,.
A probléma a tankban van,Ezt megint kitalálta a peugeot,megéri tanulmányozni hogy oldották meg a tankból a benya kivételezést.
Már is mondom nekem mi a bajom a rendszerrel,a visszatérő üzemanyag a tankba megy ,és nem direkt a szivattyú kamrájába,.
A hiba oka megtalálásához tudni kell a rendszer működését:Nem elektromos oldalról magyarázva!:A hátsó ülést alatt jobb oldalt tudod kivenni a szivattyú házat amin 1 darab elmenő üzemanyag csati van,innen megy a benzin az injektor házra.
A csati a szivattyú házban-szivattyú ház-:1 fekete műanyagcsővel csatlakozik 1 cső alakú tartályhoz a tartály 1 másik fekete csővel a szivattyúra a szivattyú ebben a cső tartályban van de elszeparálva,a cső alakú tartálytól,a cső alakú tartály aljára van rögzítve az a tartály amiből szívja a benzint a szivattyú.ezen a tartályon alsó oldalt van pici kerek szűrő és ha jól emléxem membrán is ami zárja benzin irányát visszafelé,tehát hogy mindig legyen benzin a tartályban .Hirtelen ez lenne a szerkezet,a hiba ha kanyarban ledadog,lehetséges a membrán nem zár le és a kanyarban kifolyik a benzin a tartályból levegőt szív,nem sokat csak 1 pillanatra.
Vedd ki a szerkezetet és tanulmányozd ,repedés, dugulás .
Nálam is előjött a fékezéskor megjelenő utastéri benzinszag a meleg időben. Utánaolvasgatva a tankszellőztető hibája merült fel több helyen is. Hétfőn gondoltam na akkor ennek utanájárok. Lebontottam a kocsi jobb elejét és megpróbáltam kiműteni a tankszellőztető dobozt. Azonban a felső csőcsatlakozás, ez jön a tankból, annyira össze volt gyógyulva hogy a csőcsonk adta meg magát és letört. Na mondom fasza, most már tuti csere lesz. Kibányásztam a elektromos szelepet a dobozból és a nyitott végéhez odaszigszalagoztam a tankból jövő szellőzőcsövet, hogy a szellőztetés azért menjen. Gondoltam így azért majd eljárhatok vele míg megjön a csere alkatrész. Úgy tűnt minden rendben. Mentem a kocsival pár km-t, majd egyszer csak egy puffanás a tank felől. Na mondon kész felgyújtom. Hazaértem, hajtom fel a hátsó üléslapot, tépem fel a takaró műanyagot, látom hogy az ac pumpa teteje darabokban, a pumpa feszítőrugója meg kanidikál kifelé.
Nagy nehezen kiműtöttem az ac-t. Tegnap beszereltem az új ac-t, és a elől is széthúztam a tákolt tankszellőztető félmegoldást. Elvileg hétfőn jön meg az új tankszellőztető, remélem minden jó lesz így majd, és eltűnik a benzinszag.
Pár kérdés felmerült bennem:
Az ac pumpa tetejének eltörését okozhata a tankszellőztető vákumja? (A tankszellőztetőn van egy lefelé néző csőcsonk, esetleg ott tudott falsot szívni rendes üzemben, így elkerülve a túlzott vákumit a tankban?)
Vagy esetleg csak egy furcsa véletlen ez az egész?
Mielőtt összerakom fújassam át levegővel a tankszellőző csövet? Nyilván nyitott tanksapka mellett.
Ha van tapasztalat ilyesmivel kapcsolat várom a meglátásokat.
Kicsit már kezdek belerokkani ebbe az autóba annyi baj jön elő.
A rendszer gyárilag kiépítve, csak a kapcsolót kellet utólag bedúgni a helyére. A Peugeot- nál (Pécs) felprogramozták, onnantól a központi zár záráskor rögtön visszanyit, nem tudom zárni az autót, és a biztonsági őv visszajelzője sem világít. Ez lehet véletlen egybeesés? Vagy tényleg a programozáskor történt valami? Ha nem mi lehet a probléma? Segítsen valaki, köszönöm.