Na, itt vannk a kepek...van par hianyossag, amit azota mar potoltam...pl csak a jobb elso kapaszkodo volt felteve a kepeken...a tobbi szaradt...de mar azok is fent vannak...aztan a valto borszoknyaja is fel lett rakva...a kepeken az sincs fent...
Eloben kicsit tobb a hiba, a fenyezes sem jon at, hogy milyen...kepen jobbnak tunik....
Ettol fuggetlenul azt hiszem nem olyan borzalmas...sorry a sok kepert...probaltam mindent lefenykepezni amit meg jolmultkor nem tettem meg...aljat, futomuvet mar lattatok....azt most nem fotoztam...
Ha azt nezem milyen ocson vettem es milyen jo kondiban van, kiveve a f enyezest akkor nem panaszkodom!
A 230.6 egy ötvenes években alkotott motor. a mai benzinekre reagálhat csilingeléssel, hisz kéne neki az ólmocska, így aztán kellhet neki előgyújtás is, de ha nagyon melegszik, akkor az már vagy teljesen elállított gyújtás, és 1000 km múlva kampó az egész motor, vagy más a melegedés oka. Gyújtást kell mérni.... Persze lehet termosztát is,vagy hűtő, de a 95 C az nagyon sok , ha nincs meghajszolva.
Szerintem pont az öreg benzinesek nem annyira kényesek a naftára, mint a modern kütyük, max csilingelnek egy kicsit. Kétlem, hogy az ÁFOR 1970-ben jobb benyát árult, még ha ólmozott is volt.
Ja, egyebkent csinaltam kepeket ahogy kertetek....de csak telefon volt nalam...mondjuk teljesen ertekelheto kepeket csinal...de a bokkeni ,hogy nincs most nalam bluetooth...es nem tudtam felmasolni a gepre...holnap intezkedek!
Ha eddig nem tette akkor sanszos a szar uzemanyag...egyaltalan nem ritka jelenseg ezeknel a regi mociknal ,hogy tragya uzemanyag eseten hasonlot produkal....es az ,hogy markas kutnal tankoltal meg nem garancia semmire...en elobb ratankolnek, hogy ha szar akkor kozel normalisra felhiguljon....es ha akkor is csilingel akkor johet az okoskodas...
Mai motorok nem fognak csilingelni vagy kopogni...ugye egybol utanaallit az elektronika..kopogaserzekelo es egyebek...
Mindenesetre ne eroltesd..egy probat meger, de nem sok minden art ugy a motornak mint ez!
Ha szar uzemanyaghoz allitod be az elogyujtast, az normalis uzemanyaggal is szepen fog szolni...csupan gyengebb lesz...ebbol kifolyolag esetleg tobbet is fogyaszt es hasonlok...
Te_o, ezzel a megjegyzéssel "mert ezt a motort tartotta a cég magas járáskultúrája miatt egyedül alkalmasnak" visszahoztad az életkedvemet az autómhoz :-) Már csak az említett járáskultúrát kellene megtapasztalni :-).
Ma elmentem a 40 fokban egy kicsit krúzolni vele - sík úton is melegedett, kb 95-100 foknál állt a mutató végig, 80-90 km/h sebességgel. Ez nem lehet normális :-( főleg mert gázadásnál csilingelni is kezdett.
Namármost adott a kérdés: a rossz előgyújtás miatt csilingelt és melegedett, vagy pedig más miatt melegedett a motor és azért csilingelt? Hütővíz rendben van, nem kevés.
Tudtuk. Barényi 1922-ben rajzolta meg a Bogár alapjait, aztán Porsche ebből, emg amit Ledwinka vállán a Tatránál áthajolva látott (ezt maga mondta a 40-es években) alkotta meg a Bogarat. Különben a Merci is gyártott rövid ideig farmotoros autót, a 170H-t 1935-ben.
Hamar Bogar Merci: Azt tudtak-e, hogy a Mercedes egyik fomernoke talalta ki a Bogarhatut, aki raadasul magyar volt: Barenyi Bela. Be is perelte Porsche-t a becsulete miatt, amit meg is nyert jelkepes 1 eurora.
Ez a sztori a Detroiti Automotive Hall of Fameben is ki van irva, ahol votl szerencsem jarni multheten :)
Én úgy tudom azért, mert ezt a motort tartotta a cég magas járáskultúrája miatt egyedül alkalmasnak ezekre a szerepekre. Egyébként automatával alapjáraton lépésben bármelyik motorjuk elviszi, sőt a 230.4 alul nyomatékosabb is (legalábbis papíron).
Bogárból volt 4-ajtós taxi is, kb. 50 db. készülhetett, csak kettő maradt meg.
A lenti képen látható halottast 2 éve meg akartam venni, de a feleségem fellázadt. Nem az összeg miatt (800 euró lett volna), meg nem is azért, hogy még egy autó (volt már 11 roncs is), hanem a halottas kivitel miatt. Amúgy türelmes, de ez meghaladta az amúgy magas ingerküszöbét.
Sziasztok, Kellene nekem első futóműbe, jobbos és balos összekötő, és rugók előre valamint hátulra. Van valakinek? ajánlatot emailben, ami publikus. köszi Z
Azért kellett a 6hengeres motor,hogy automatával tudjon lépésbn is haldni,legalább is szerintemAz újpesti temetőben mai napig dolgozik 1 állólámpás.MÁS. A függetlenség napjábn,mikor az űrlényt húzza will smith és jönnek a lakókocsisok,az első sorban nyomul 1 pick-up.Ki is nagyitottam ,korrekt gyári,akkor nem lehet olyan ritka.Idén az auto-motorban volt egy cikk a cégről aki csinálta,nincs most meg a neve,mert a merci beolvasztotta.lehet hogy amg?Majd utánanézek
A dobozos postásnál szerintem a Fridolinra gondolsz, egyébként igen, sokféle megoldás volt, de konkrétan platós nem - ui. a farmotor miatt nagyon magasra kerül a plató, kissé értelmetlen. Mondjuk szerintem az állólámpás pickup is értelmetlen. :)
Egyébként a mentő és halottas verziókba a 230.6 -os motort tették, vajon miért (találós kérdés)?
Pick Up: az egyik ismerősöm épitett egyet egy halálra szánt rövid halottasból(normál tengelytáv). A donorért nem volt kár mert amellett hogy szét volt rohadva egy elég gyenge átépités volt sok toldás foldással. Mivel ugyanabban a garázsban született újjá az én coupe-m is folyamatában láttam az átépitést, hát nem volt az olyan egyszerű. mivel a hátsó rész(a hátsó kerék mögött) 20cm-rel hosszabb mint az eredeti és javitóelem nem létezik belőlle, az a rész 3 db ajtóboritásból készült el. A tető sem egyszerü művelet. A kidolgozás tökéletes lett, az öszhatás már nem annyira, túl hosszú volt a hátsó túlnyúlás a tengelytávhoz képest. Tehát ha valaki Pick Up-ban gondolkozik, mindenképp hosszitott tengelytávú donort javaslok.
Magyon leegyszerusitve tulajdonkeppen csak egy izmos flex szugsegeltetik a dologhoz...hosszaba par laposvas behegesztese azert kellhet a C oszlop hianya vegett de ha azt nezem ,hogy a B utan teljesen lehegeszted a padlolemezig akkor vegulis nem egy nagy ordongoseg megcsinalni...
Ha valakinek van egy enyesztnek szant allolampaja akkor lehet erdemes volna megprobalkozni vele!!!
Vajon el lehetne intezni ,hogy forgalomba is kerulhessen itthon?
Pullman halottasból lehetne vágni érdekes pick-up -ot, kókány jeligére. :) Minden megoldható, VW bogárból is csináltak itthon platóst - poénból (egy halálra ítélt darabból alkottak, nem is lett rossz). De minek...
Tudtommal a gyári úgy gyári, hogy az USA importőr csinált kettőt. Kint is csak épített lomokat láttam (tettem is be pár hónapja képeket), itthon semmilyenről nem tudok. De majd a hozzáértőbbek is segítenek. Mentőautó meg halottas (Pollmann) szokott lenni a mobile.de-en, azok is elég extrémek.
T-urak,tud valaki magyarorzági állólámpás gyári pick-up ról? még csak képen meg filmen láttam,közelebbről is érdekelne.USA-ban van egypár,mennyit érhet ha az ember talál1 ilyent?
Szerintem hibat kovetsz el....ha nem kenyerre kell az ara, marpedig a valaszodbol ugy tunik, akkor en nem tennem...ezek mar csak tobbet fognak erni, nem kevesebbet...megcsinaltad, rendberaktad...erre most megvalsz tole mert nincs garazs? NE mondd mar nekem ,hoyg ezert valsz meg tole! :)) Vagy felreertettem valamit?
Ugy volt, hogy a cegnel lesz neki hely, oszt megsem lett.
Garazsberlestol meg felek mint a tuztol. Nem szivesen hagynam ott senki garazsaban az automat. Ki tudja, mit muvelnek vele.
Masik, hogy 1-2 ev mulva szeretnek egy uj projektbe belefogni :)
Szoval ugy dontottem, hogy jobb lesz ez igy az autonak meg nekem is. Nem biztos, hogy eladom meg. Attol fugg, hogy mennyit adnak erte, ha egyaltalan erdekel valakit. Ahogy mondani szoktak, nem mindenaron elado.