Igen a Maidnem-ben zenélek. Az Alexandert amúgy elég gyakran játszuk. Legalábbis amikor szintis műsort nyomunk, akkor szinte mindig. A terv szerint decemberben lesz egy jó hosszú lemezbemutató koncertünk, ahol szintén elő fog kerülni, sok más ritkasággal együtt. (Sea,Seveth, stb) Az ősszel megjelenő lemezen is rajta van természetesen!
Egyébként a Somewhere és a Seveth Son a két legnagyobb példányszámban eladott lemez, amennyire tudni lehet, szóval már csak ezért is várható, hogy nem intézik el a mostani négy dallal. Ha egy csepp eszük van, akkor látva az órisi sikert, megcsinálják talán a harmadik kört. Mondjuk azért most úgy oldották meg, hogy minél kevesebbet kelljen újratanulni, hiszen igazából csak a Rime és a Moonchild ami 86-88 óta nem hangzott el, bár az Aces és Powerslave is rég volt. Mondjuk ha a Rime-ot bevállalták, akkor ennyi erővel nyugodtan megtanulhatják azt a pár nótát, amit még hallani szeretnénk, szóval reménykedjünk. Igazából két hét alatt fel lehet készüléni egy ilyen turnéra, szóval nem olyan nagy meló, hogy bele kelljen halni.
A budapesti Iron Maiden koncert mellett a Hard Rock Magazin sem mehet el szó nélkül. A tömegvonzás törvénye címmel olvasható beszámolónk a buliról, itt: http://www.hardrock.hu/?q=node/7170
1. Be Quick Or Be Dead 2. Sea Of Madness 3. The Number Of The Beast 4. Afraid To Shoot Strangers 5. The Trooper 6. The Evil That Men Do 7. Stranger In A Strange Land 8. Powerslave 9. Infinite Dreams 10. Run To The Hills 11. Fear Of The Dark 12. Iron Maiden ----------------------------------------- 13. Caught Somewhere In Time - vagy - Loneliness Of The LDR 14. Nagy Sanyi 15. Hallowed
Egy kicsit én féltem, hogy "ebben a korban" már nem akarnak betanulni olyan régen játszott témákat, mint a Stranger-Sea-Seventh... nem beszélve az általam is élőben csak egyetlen egyszer átélt ( örök élmény!!! ) Alexander-ről ( bizonyos Wigwam szülinap, Te is ott voltál :))))))) ).
+setlistben ott volt a setlistben a Fear.
No prayer Adrian miatt, X/Virtual Bruce miatt kimarad.
Ugyanakkor a Somewhere-Seventh tényleg annyira tökéletes, zseniális lemezek, (ráadásul a Somewhere-ről szinte semmi hivatalos anyag nem maradt), hogy teljesen logikusnak tűnik, amit mondasz, főleg ennek a turnénak a bombasztikus sikerét látva!!
Hát mit mindjak, azt hittem, ezt a turnét nem lehet fokozni, bizonyos értelemben nem is, de egy Somewhere/Seventh-re épülő setlit.... jujjjj!!! :)
És vegyenek példát az Iron Maidnem-ről, Alexander-t végre:)))
Azt kívánom, hogy legyen igazad! No meg azt is, hogy az új album és a harmadik menet turnéjával is jöjjenek hozzánk is! A Made in England DVD-t azt hiszem amint megjelenik megveszem. Az volt az első Maiden kazim ami még most is megvan. Az nagyon jó kis koncert! Ha jönnek turnézni legközelebb, megpróbálok elmenni egy közeli helyre is. Bécs vagy Prága, ahová épp jönnek. Mert egy nem elég, már jól tudom! :)
Szóval, akkor melyik is jobb? ;) Laikusnak lenni, vagy zenésznek? :) Valakinek egy előző hozzászólásából már úgy véltem, hogy az Iron Maidnem-ben zenélsz. Nem akartam tudatlanságomat villogtatni, de csak nem bírom ki, hogy ne kérdezzek rá konkrétan. Tehát, ott zenélsz?
Igen, mert a No Prayer kimaradt a mostani szórásból, viszont a Fear ott volt a címadóval. Én nem vagyok annyira oda a No Prayerért, de a Tailgunner vagy a Bring Your Daughter jó nóták, az biztos. Ha már Nagy Sándor nótát említetted, szeintem a Somewhere In Time a mai napig az egyik legprogresszívebb lemezük.
Egyébként sokat törtem a fejemet az idei setlisten és mindig oda lyukadok ki, hogy szándékosan nyitva hagyták a lehetőseget egy harmadik retro-turnéra. Szinte biztos, hogy miután jövőre csinálnak egy sorlemezt turnéval, utána kiadják a Made In England-et DVD-n és jön a harmadik menet. Főleg Somewhere és Seventh Son dalokkal, kiegészítve néhány No Prayer-es és Fear-es nótával. Ott aztán lesz Somewhere In Time, Stranger, Sea Of Madness, Alexander, Seventh Son, Infinite, esetleg még Alexander is. Minden észérv erre utal, leglábbis ekkora siker után hülyék lennének, ha nem ezt tennék.
"Számomra vagy tetszik valami, vagy nem. A finom részletekhez asszem botfülem van. :) Nem értek hozzá sajna."
Sokszor visszasírom ezt a fajta "laikus-létet"! Miután zenész lesz az emberből, óhatatlanul is elveszik számára a zenének az a varázsa ami csak laikusként tudja megérinteni. A laikust persze most nem rossz értelemben mondom, hanem a "nem zenész" szinonímájaként. Nálam hatványozottan jelentkezik a dolog, mert éjjel-nappal lemezeket készítek a stúdióban, szóval állandóan fülelek-elemzek-kritizálok-javítok-keverek, magyarán zenével dolgozom. Meg mellé hetente játszom is a Maiden nótákat, szóval persze, hogy morgok, ha nem hallatszanak rendesen koncerten a gitártémák, meg ha Janick nem játssza el rendesen Adrian szólóját. Persze amellett, hogy elveszik az a fajta varázs, lesz helyette másik. Az ami a zene finomságainak az észrevételőből fakad, vagy abból, amikor egy-egy szólót napokig tanul az ember és próbál rájönni, hogy hogyan csinált egy-egy trükköt Adrian barátunk. Na persze ennek a fajta zenei hallásnak az a hátulütője, hogy az ember nem tudja meghallgatni a hamis éneket.:)
Igen, kint voltam. Igazából mindegyik elég nyűgös volt most, de Adrian különösen. Lehet, hogy buliztak előző este és csak szimplán másnaposak voltak, vagy tényleg fáradtak már nagyon, így a turné vége felé.
Nem nagyon tudok hozzászólni ebben a témában, eléggé analfabéta vagyok a zenében, de tök jó olvasni benneteket! :) Számomra vagy tetszik valami, vagy nem. A finom részletekhez asszem botfülem van. :) Nem értek hozzá sajna.
A szólókarrierrel igen, elszámította magát, amúgy Smith a neve és nem Smiths ;) én utólag is nagyon sajnálom, hogy kiszállt 90-ben, mert a Somewhere - 7th Son-os vonal akkor is és most is nagyon bejövős nekem, bár mint már itt is írtam párszor, hogy én nagyon szeretem a No Prayert is! :)
Ja, hát Bruce ugyanilyen hülye volt, amikor azt hitte, hogy majd jól ellesz szólóban. Pl. erre mondtam, hogy bentről ezt sokszor nem látják, pedig minden kivülállónak teljesen nyilvánvaló volt, hogy hülyeséget csinálnak. Vagy látják, csak egy adott pillanatban már nem érdekli. Fene tudja. Adrian valóban ilyen, amilyennek leírjátok. Már most is hót nyűg volt a reptéren amikor megjöttek. Látszik, hogy a turné végén vagyunk már. Ugyanakkor meg egy zseni az ürge, én nagyon bírom a búráját. Janicket biztosan nem Steve tartotta ott. Mivel régi haver volt és semmi különösebb bajuk nem volt vele, nyilván nem akartak vele kitolni. Meg ugye elvileg Janick, Nicko és Dave fogott össze Steve ellen, hogy rendet rakjanak a zenekarban egyszer és mindenkorra, szóval már csak ezért se nagyon volt senki aki akarja rúgni. Eztuán jött vissza Bruce és Adrian.
Szerintem egyértelműen rajta múlt, hogy Gers maradjon, valszeg nem Smiths kötötte az ebet a karóhoz, hogy ő márpedig csak akkor tér vissza ha marad Gers is. De ezt már sosem tudjuk meg.
Valaki írta alább, hogy Nicko mondta hogy Smiths-nek fogalma sem volt soha, hogy mit akar. S nekem is van egy ilyen érzésem, mert akárhány interjút ad vagy kérdezik meg, mindenhol állandóan nyavajog, hogy így kurva fárasztó a turnézás, úgy unja az egészet, ez kényelmetlen, az kényelmetlen. Egy ilyen tipikus csendes, pecás alak aki elvan magában mint a befőtt. S érzésem szerint végleg betelt nála a pohár ilyen téren és a Seventh Son után lelépett, gondolván azokat a slágereket szólóban is megírogatja amiket a Maiden-nek adott meg majd a maga kis kényelmes tempójában dolgozgat meg koncertezget. Csak aztán nem jött be mert nem nagyon voltak rá kíváncsiak, kábé csak az Accident Of Birth lemezzel került vissza megint a térképre amin a jól bevált Maiden sablonokat vették elő.
A Live Afteren Adrian még valóban elég hasonló szólókat játszik, később már ő sem. Főleg azért mert elég nehezek a lemezverziók és olyan veszett tempókat nyomtak akkoriban, hogy egyszerűen nem lehett eljátszani. Dave-nek mindegy volt, mert hubli-hublizni mindig is nagyon gyorsan tudott, szóval azzal nem volt gond.:)
Nem tudom már mit hisztiztek össze akkoriban, de szerintem ők sem. A legnagyobb slágereket ő írta 86-88-ban, úgyhogy nyugodtan hagyhatták volna, hogy tegye a dolgát. Belülről sokszor nem látja egy zenekar, hogy mitől működik és hajlamosak hülyeségeket csinálni. Erre már számtalan zenekar ment rá. Hihetetlen szerencse, hogy a Maiden nem. Pont ennek az öt embernek a teljesen eltérő játékstílusából és eltérő dalötleteitől lett egyszeri és megismételhetetlen a zenekar.
"Előtte pontosan ugyanolyan kötetlenül kezelték a szólókat, mint manapság, bár Adrian valóban lazábban veszi kicsit mostanában. "
Ha meghallgatod a Live After Death-et, vagy azt a 83-as Rockpalastos koncertet, ami a magyar tévében is lement annak idején, szerintem azért eléggé ragaszkodnak a stúdióverziókhoz. Különben Gers tényleg jó dalíró. Most hirtelen két dal jut eszembe, amit ő írt: a Be Quick or Be Dead a Fearről és a Braveről a Mercenary. Nekem nagyon tetszik mindkettő. És hát látszik, hogy a kemény vonalat ő viszi a bandában. Nekem valami olyan rémlik Adrian kiválásánál, hogy ő egy kicsit slágeresebb irányba akarta a bandát elvinni, és ezt Harris nem viselte el. Ez lehetséges?
Gillan más történet. Pont ez volt a fő gond, hogy ide nem egy mezei hard-rock gitáros kellett volna sokak szerint, hanem egy sokkal kifinomultabb játékos, mint Adrian.
Végülis ő volt kéznél, mint ismerős Bruce révén. Így kerül oda. Vagy 10 évbe került mire belerázódott a csapatba zeneileg. Előtte pontosan ugyanolyan kötetlenül kezelték a szólókat, mint manapság, bár Adrian valóban lazábban veszi kicsit mostanában. Régen ő jobban megtanulta a stúdióverziókat, Dave kevésbé. Most viszont megesik megesik, hogy Dave egész szorgalmas és csaknem eredetiben játsza a szólókat. Szóval attól függ, hogy épp milyen kedvük van.