Egy a földrajzhoz kapcsolódó szót kell körülírni, abból pedig kitalálni, mi is az. Lehet: ország, város, folyó, hegy, tó, terület, kontinens, geológiával, földtudománnyal kapcsolatos kifejezések, kőzetek, stb...
Ez a Tapolcai-tavasbarlang, melyet 1903-ban fedeztek fel, majd rövidesen kiderült, hogy egy egész barlangrendszer húzódik Tapolca városa alatt.
A világon sehol máshol nincs ekkora kiterjedt barlangrendszer lakott település alatt, amely csónakázható.
Jelenleg összesen 180 méteren csónakázható körbe, ugyanoda érkezünk vissza, ahonnan elindultunk. A csónakok útja a víz által kialakított járatokonát vezet, amelyeket szépen ki is világítottak.
A türkizkék víz körülbelül 18-20 °C-os, és a legtöbb helyen csupán derékig ér, de olyan szakasz is akad, ahol csupán pár tíz centi borítja az aljzatot.
Tíz évvel később nemcsak a kutatók és barlangászok, hanem bárki megcsodálhatta a föld alatti karsztképződményeket. Magyarországon ez volt az első barlang, melyet villanyvilágítással láttak el, és egyben turisztikai célokra is használtak.
Az egyik legismertebb magyar barokk műemlék, amelyet báró Rudnyánszky József építtetett az itt állott római alapok, és a korábbi kastély felhasználásával, 1743 és 1751 között.
A kastélyban korabeli bútorkiállítás várja a látogatókat. (Nagyon szép, én már sokszor jártam ott, viszonylag közel lakom hozzá.)
II. András halálakor (1235) már állt. A Füzéri vár sok kézen átment a magyar történelem viharos századai során. Volt II Andrásé, IV Béláé, Zsigmond királyé, a Perényieké és a Báthoryaké is. 1654-ben elzálogosítás útján Mosdóssy Imre, majd 1668-ban Bónis Ferenc kezére jutott, végül a Királyi kincstár kezelésébe került. A Kamara német őrséget rakott a várba, de kevéssé törődött az erődítmény állapotával.
Az igazi fordulat 1977-ben kezdődött, amikor megkezdték a vár feltárását, felmérését. Majd 1992-től már igazi renoválási munkálatok kezdődtek, ami azonban a várrom nehéz megközelíthetősége miatt sok nehézségbe ütközött. S aztán 2014-2015-ben nagyjából 2 milliárd forint költségen rekonstrukciót végeztek, amelynek során részlegesen helyreállították a felső-várat, valamint megújult
Egy igen régi várunkat kell most megkeresni. Már a tatárjárás előtt valamivel épült és egy kúp alakú hegy tetején áll. Egy éven át itt őrizték a magyar királyi koronát. A XVII. sz. után már nem volt használatban és a környék lakói bizony onnan szerezték be jórészt az építőanyagot. A felújítása 1992-ben kezdődött meg és idén márciusban nyitotta meg kapuit teljes mértékben a látogatók előtt.
Ez nem más, mint a School of the Future, a Jövő iskolája az USA-ban, azon belül Philadelphiában.
A diákok még osztálytermekben ülnek, ám a tananyagokat legfőképpen az interneten keresztül és interaktív szoftverek segítségével sajátítják el. Minden ide járó tanuló számára biztosítják azt a lehetőséget, hogy a tanulnivalókat a neki legmegfelelőbb ütemben sajátíthassa el. A házi feladatokat számítógép segítségével készítik, majd elektronikus úton küldik el a tanároknak értékelésre.
Az iskola épületének kialakításakor ügyeltek arra, hogy lehetőleg természetes világítása legyen a helyiségeknek, az ablakok egyben napelemek is, melyek a helyiségeket energiával látják el, a tanulószobák azokból a fákból készültek, amelyeket az építkezés során ki kellett vágni.
Ez a középiskola a Microsoft támogatásával. 2006-ban nyitotta meg kapuit Ebben az iskolában az oktatás elektronikus, nincs papír, nincs tankönyv, laptopot kap minden tanuló. A tanárok projektort használnak kréta és tábla helyett. Nincs felvételi vizsga, tandíj sincs. 1500-an jelentkezhetnek, közülük 170-et választanak ki. A felvételt nyert tanulók 90%-a hátrányos helyzetű afroamerikai.
Maho Beach a karibi térség egyik szigetén a Saint Martinvagy Szent Márton-szigeten található, annak is a holland oldalán. A sziget fehér homokos tengerpartján és a karibi hangulaton kívül egy igazi kuriózummal is szolgál vendégeinek, mivel Maho Beach közvetlenül a Princess Juliana Nemzetközi Repülőtér mellett fekszik. A repülőgépek rendszerint a tenger felől közelítik meg a leszállópályát és a strand felett már elérik a minimális magasságot.
A különleges repülőgép landolási procedúrának két oka van. Az egyik az, hogy a repülőteret a sziget földrajzi adottságai miatt csak strand felöli oldalról lehet megközelíteni. A másik ok a kifutópálya rövidsége, 2180 méter, ami miatt a nagyobb gépek, mint például a Boeing 747, a strand fölött már csak 10-20 méter magasan húznak el a strandolók feje felett, hogy maximálisan kihasználhassák a Maho Beach-től alig pár méterre kezdődő kifutópálya teljes hosszát.
Május 1-én megnyíltak a strandok (legalább is annak idején ez volt a nyitás dátuma), így most egy strandot keresek. Az érdekessége, hogy közvetlen mögötte egy repülőtér van, aminek viszont olyan rövid a kifutópályája, hogy az érkező gépek éppen hogy csak le tudnak fékezni, ezért már a strand felett kieresztett futóművekkel a strandolók feje fölött mindössze 10-20 méterre repülnek landoláskor. Hol van ez a strand ill. repülőtér és esetleg szorgalmi feladatként a nevüknek is örülnék.
Gyanús, hogy ez most vagy nagyon egyszerű dolog, vagy nagyon melléfogok, de én Japánra gondolok, ui. ez a bizonyos vallás a sintó, ami Japán ősi vallása.
Ennek az országnak különleges, rendhagyó vallása van. Nincs körvonalazott tanítása és erkölcsi parancsrendszere, csupán mitológiája, kultikus és szokásrendszere. Ez a vallás kizárólag az evilági érvényesülés, boldogulás céljait szolgálja, hívei nem sokat törődnek a túlvilági jutalommal vagy büntetéssel. Középpontjában a misztikus szellemek (Istenek) igazsághoz vezető útja és azok igazságos akarata áll.
A szellemeket nem lehet megérteni; csak érezni lehet De ezt is csak azzal a feltétellel, ha visszatérnek a természethez és összhangban élnek vele.Rossz szellemek nem léteznek, azaz a vallásból hiányzik a gonosz fogalma. Minden szellem jóságos, segíteni akaró és kegyes.
A Storseisundet-híd a leghosszabb hídja annak a nyolc hídból álló hídcsoportnak, amelynek összefoglaló neve „az Atlanti út”. Az út a Romsdal-félszigetet köti össze Averova szigetével, Norvégia déli részén. A Storseisundet-híd egy konzolhíd, mely 263 méter hosszú. A tenger szintjétől 23 méter magasan található ívének legmagasabb pontján.
A Daily Mail cikke 2011-ben így jellemezte: „Út a semmibe”. Valószínű onnan kaphatta a nevét, hogy amikor rátérnek a hídra, az ív miatt csak a legmagasabb pontját látják, ezáltal olyan, mintha a levegőben végződne a híd.
Egy hidat keresek, mely egy nyolctagú hídcsoport egyik tagja és egy félszigetet köt össze egy tengeri szigettel. 1989-ben adták át és tíz éven keresztül fizetni kellett a használatáért. Érdekessége, hogy a hídra vezető út egy bizonyos szakaszáról úgy látszik, mintha nem lenne folytatása.
Remélem jó helyen, azaz helyeken járok, ui. én Madame Tussaud panoptikumára gondolok, melyet 1835-ben nyitott a hölgy Londonban, miután előtte hosszú éveken át beutazta viaszszobor gyűjteményével Európát. Tussaud első viaszfigurája Voltaire volt 1777-ben.
Ma már egyébként ha jól számoltam, összesen 12 helyen létezik ez az intézmény, tehát ezek alapján elég sok helyen járhatunk még Londonon kívül. A többi 11 város a következő:
Los Angeles, Las Vegas, Washington, New York, Blackpool, Amszterdam, Berlin, Bécs, Bangkok, Hongkong, Sanghaj.
A londoni és a New York-i Charlie Chaplin és Marilyn Monroe
Egy múzeumban járunk, ahol olyan eszközöket tekinthetünk meg, melyektől égnek áll a hajunk. (Már akinek van. :) A középkorban ezekkel az eszközökkel csikarták ki az eretnekeknek kikiáltott személyektől a vallomást. A látogatk hatvannál is több morbid szerkezettel ismerkedhetnek meg a tárlatvezetés során. Minden egyes szerkezethez pontos használati leírás is tartozik, így mindenki kedvére borzonghat a szadisztikus eszközök láttán. Hol járunk?
A Lascaux-barlang (Dordogne, Franciaország)) darabszám és a műalkotások értéke szerint egyike a legjelentősebb őskori festett barlangoknak. A festmények és karcolatok nagy része 15-17 ezer éves. Egyike a Vésere-völgyi festett barlangoknak amelyek a Világörökség részét képezik.
A felfedezés hetvenedik évfordulója alkalmából a francia LIFE magazin eddig csak ritkán, vagy soha nem publikált képeket tett közzé. Visszaemlékezéseiben a ma 93 éves Morse leírja, miként csúsztak le egy darab fán a barlangba, s hogyan engedték le kötélen a felszerelést és a generátort. „Hihetetlen volt először megpillantani azokat a képeket” – mondta a fotográfus. „Teljesen lenyűgözött, milyen szépen megmaradtak a színek több ezer év után is – mintha csak tegnap festették volna őket. A legtöbb ember el sem tudja képzelni, hogy mekkorák ezek a festmények, három-négy méter hosszúak vagy annál is nagyobbak.”
Egy kb. 250 m hosszú és 30 m mély barlangról van szó, melynek különlegessége, hogy nagy része őskori rajzokkal van tele. Eredetileg valószínűleg áldozati hely volt. Maga a barlang egyébként 1963 óta nem látogatható, mivel a turizmus hatására zöld algák szaporodtak el a barlang falán. Így egy másolatot készítettek a barlang nagy részéről az eredetitől kb. 200 m-re egy beton épületben. Ez látogatható 1983 óta.