Hat epp aszondom en is, hogy a kerek mogott jobban hulnenek! A fekeknek a loerokhoz nem sok koze van, egy ilyen 3 hengeres GTV is elmegy... mennyit is? Najo talan 160-at, arrol a sebessegrol is illik szepen megallni :-)
Amugy belso hutesu (de szep kifejezes) tarcsak hatul tenyleg csak keves auton vannak.
A HUMMER-ek fek-rendszeret kene valakinek itt rajzokkal elmagyarazni :-) Ha jol tudom ott is valami fifikas furmany van, de ott erthetobb az indok: a kerekagyban van egy attetel, azaz a feltengelyek nem a kerek kozeppontjaba futnak (terepen jol jon az a par centi plussz).
ps: meghogy wartburg! Nemet technika egy olaszban?? Csak szeretnek! :-)))
hűtés miatt?? áhh.. nem valószínű.. nem hűtöttek a tárcsák.. különbenis.. a kerék mögött jobban hűlnek.. amúgy a hátsó tárcsák hűtésére Kb 350 ló felett szoktak odafigyelni :)
ez a 3 henger egy teljesen más jellegű technikára utalhat.. Wartburg :)))
Ypszi,
ha megnezed a kepeket, amiket fastcar tobb-kevesebb sikerrel belinkelt (nezzuk el neki: alfas :-))) akkor a 2. kepen (ami a hatso futomuvet abrazolja a difivel) lathatod, hogy a fektarcsak nem a feltengelyek vegenel vannak, illetve a rossz vegenel vannak egesz kopzel a difihez :-)))
Nem hinnem, hogy a kisebb rugozatlan tomeg miatt lenne, annal sokkal fontosabb lenne, hogy jobb legyen a tarcsak hutese. Szerintem a taljanok vmi nagyot akartak dobbantani a dedionnal, csak eppen a feket nem tudtak rendesen raapplikalni. Vagy az is lehet, hogy ez mar fastcar sufni-tuning-muveszetet dicseri :-)))
jaja, az a ferde kis 3 hengeres tenyleg aranyos. Mi lehet ez? 1.0 12V Ecotec? Az alfa mar veszi at GM anyucitol a dogosebb cuccokat? :-P
Hoppa! Most latom csak... a GTV-nek telleg oda bujtattak a tarcsait? Ez a kep egy GTV hatsojat mutatja egyaltalan? A masik oldalarol lattam anno egy kepet a DeDion felfuggesztesrol, de az mintha mas lett volna.
Egyaltalan mik ennek a megoldasnak (fek) az elonyei?
A kérdezéssel még gondban vagyok, mivel ha valaki semmit nem tud egy témával kapcsolatban, akkor elég nehéz kérdezni.. remélem közben csak kialakul... és mindent megtudok az autókákról szép lassan...
Ypszi kihagytad a középmotort! Na, hogy ne kavarjalak teljesen össze, a motor elrendezése attól függ mire is szánták az autót. A mini moris attól volt forradalmi, hogy a jobb térkihasználás érdekébe a motor, váltó, diferenciálmű egységeet eggyütt bezsúfolták előre, így az utastérben és a csomagtérben nem volt útban sem a kardántengely, sem a diferenciálmű ahogy az akkor divatos hátsókerékmeghalytású autóknál. Azonban igazán nagy teljesítményt csak hátsókerék mghalytással v. összkerék meghalytással lehet az útra vinni úgy , hogy az autó uralható maradjon. Ha a két utóbbi hajtásmódnál maradunk, akkor a motor helyét a súlyelosztás határozza meg. Ez akkor optimális, ha az első éss hátsó kerekekre egyaránt 50-50% jut. Mivel az autóban a fő súly a motor ezért legegyszerübb ezt naggyából középre tenni. Úgy is lehet jó súlyelostást létrehozni, hogy a motort előre, míg a váltót hátra rakjuk. De a motor súlyát ellensúlyozhatjuk a benzintank elheelyeezésével is, bár ekkor az üzemanyagszint jelentősen befolyásolja a vezethetőséget. Na mostmár sok lesz, inkább kérdezz.
Iken..iken.. elfelejtettem.. ennyi infó eccerre.. de most már nemfelejtem!! :)
Tehát akkor a motor, a difi és a váltó azok különböző helyeken lehetnek.. eddig csak annyit tudtam, hogy a motor vagy elől van, vagy hátul.. :))
Például az általad kiszemelt Vector M12-ben mint említettem, a Lamborghini Diablo hajtáslánca (motor, váltó, difi) található.
A képen egy Countach-ét láthatod, ami gyakorlatilag megegyezik a másik kettövel, csak kicsit korábbi.
Ez egy hosszában beépített középmotor. Itt a váltó a motor elött található, közvetlenül az utastérben, a két ülés között. Ebben az esetben még a kardán tengely sem látszik, mert az is a motor és a váltó alatt, de velük egy házba építve fut vissza a motor ( a képen bal oldalon) végén lévö szintén egybeépített differenciálmühöz (az a fekete kerek a féltengely csatlakozási pontja)
És iggeeen, IGGEEEEN, én is elrontottam!!! Naná hogy nem főtengely hanem kardántengely! Most mindjárt eldöntöm hogy a) biztassam Ypszit hogy lám, a "hozzáértő férfiak" is lehetnek hülyék, b) gorombítsam le ugyanőt, mert teljesen összekavar!!! :))))))
"A fötengely csak a motorblokkon belül van. A legtöbb autónál ehhez csatlakozik a lendkerék, majd a kupplung szerkezet, aztán a váltó."
Nahát, fastcar, ezen nagyon csodálkozom. Hogyhogy nem azt írtad hogy "a fontosabb és jobb autóknál ehhez csatlakozik a lendkerék, a főtengely, majd a kuplung és a differenciálművel egybeépített sebességváltó"??? :)))
Valamint létezik farmotor-elsőkerékhajtás is, igaz, ilyen hülyeségről csak sínautónál hallottam. :)))
Nem figyelsz! :)) A 23-as hozzászólásomban próbáltam elmagyarázni a középmotort.
Amikor a fötengelyt, mint tengelyt, és nem csak a kiálló végét láthatod, akkor már elég nagy baj van :))
Mint az elöbb próbáltam érzékeltetni, helyük függ a meghajtástól és a motor tjolásától is az autóban. Ugyanis a motort lehet hosszában és keresztben is beépíteni
áh.. ez nem ér.. akkor nem is láthatom? akkor én összekevertem a tengelyeket :))
középmotor?? hol van az? az utastérben? ;)
A differenciálmű és a váltó hol található? van fix helyük, vagy a meghajtástól függ??
A fötengely csak a motorblokkon belül van. A legtöbb autónál ehhez csatlakozik a lendkerék, majd a kupplung szerkezet, aztán a váltó. Innentöl két lehetöség van:
1. Ha a kocsi elsökerék meghajtású, akkor a differenciálmü következik, ami szét osztja a két kerék között a motor által létrehozott forgó mozgást. A difi és a kerekek között van a két féltengely.
2. Ha a kocsi hátsókerékhajtású (ez a jobbik eset :))) ), akkor jön az a "hosszú vacak", aminek a neve kardántengely, ami hátra viszi a meghajtott kereknél lévö differenciálmühöz a forgó mozgást. Innentöl lásd feljebb.
A fenti két példa a legáltalánosabb elrendezéseket (orrmotor-elsökerékhajtás, orrmotor-hátsókerékhajtás) mutatja be, de van még néhány lehetöség:
orrmotor-összkerékhajtás
orrmotor hátsókerékhajtás hátra helyezett váltómüvel
középmotor-hátsókerékhajtás
középmotor-összkerékhajtás
farmotor-hátsókerékhajtás
farmotor-összkerékhajtás
IC!
Köszííííííííííííííí :)
A meglehetősen slampos leírást jelentem megértettem, és ennek annyira örülök :))) Végre mond már nekem is valamit a szív, sűrít... :)))
A dugattyú tengelye, amit a motor forgat, a főtengely. Erre van felfűzve az összes dugattyú (bár ezeknél a hipermodern jövőmotoroknál a fene tudja, hogy ez igaz-e még). A főtengely vezet a kuplunghoz, a sebességváltóhoz, végül a kereken át kerül az erő az útra Na ezzel már támadtak gondjaim, de csak azért, mert nem tudom magam elé képzelni magát ezt a tengely-főtengely dolgot... a főtengely az a hosszú vacak, ami végigmegy az autó "alatt", elejétől a végéig? (bocsi, ha butaság)
A lökettérfogat is kipipálva :)
Fordulatszám: az már oké, hogy többször fordul, nagyobb teljesitmény, de ha jól értelmezem az is lényeg, hogy hány henger van..mert ha 1 fordulat alatt több henger van, akkor több a munkaütem, mármint 1, csak többször.. öö.. márcsak fogalmaznom kéne tudni :) de remélem nem mondtam nagy marhaságot... :)