„semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz,”
A mondat első felét „ semmit érte nem várván”, azonnal értelmetlenné teszi a mondat második fele: „a ti jutalmatok sok lesz,”.
Ezt az elvárást legfeljebb egy ateista ember tudja teljesíteni, egy vallásos már nem. (az ateista mivel nem hisz Istenben, ezért a mennyei jutalomban sem.)
Valami tökéletes mindenható, aki annyira nem tud zöld ágra vergődni a teremtményeivel, hogy kénytelen a " régi" szövetséget felrúgni és egy ' újat" kötni?
Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy ő létezik és megjutalmazza azokat, akik őt keresik.
Én még olyan hívővel nem találkoztam aki azt mondta volna, hogy nem hisz a feltámadásban, de hisz Istenben.
Ilyen nincsen.
Ha nem lenne a beígért jutalom, hinne-e a vallásos ember Istenben?
Miért keresné Istent, ha az nem ad semmit?
Valójában nem Istenben akar hinni, hanem a jutalomban.
Csak azért keresi Istent, hogy elvehesse a jutalmát érte.
A másik kérdés az, hogy Istennek mi az ami tetszik, a benne való hit, vagy a jó cselekedet?
Ez a rész elítéli azokat akik ajándék, vagy jutalom reményében cselekszenek:
Mik 3,11 Kiknek fejedelmei ajándékért ítélnek, és papjaik jutalomért tanítanak, és prófétáik pénzért jövendölnek, és mégis az Úrra támaszkodnak, mondván: Avagy nincsen-é közöttünk az Úr?! Nem következik mi reánk veszedelem!
De semmivel sem jobb a vallásos hívő sem, aki a jutalomért hisz Istenben.
A bibliai résznek így kellett volna íródnia:
Kiknek fejedelmei ajándékért ítélnek, és papjaik jutalomért tanítanak, a hívőik meg jutalomért hisznek, és prófétáik pénzért jövendölnek, és mégis az Úrra támaszkodnak, mondván: Avagy nincsen-é közöttünk az Úr?! Nem következik mi reánk veszedelem!
Na de miért nem így írták meg?
Mert az Istenben való hit csak arról szól, hogy az ember még többet akar.
Bizony az ilyen isten is csak magára gondol, nem az emberre, mert csak híveket akar szerezni magának. Ahogy a földi világba is megvehető az ember, a mennyei világban is megvehető marad. Isten megveszi a benne való hitet a felkínált jutalom árán.
az emberi butaság nem ismer határokat, a butítást, a kész átverést, a hiszékenységet tanítani kellene mára, mint halálos kétélű fegyverismeretet, hisz nem csak másra, de önveszélyes is.
Jól példája amiket felsoroltál, ezért is szorgalmazták a szerzők anno , hogy higgyen, mert a hit elmossa a józan ítélőképes gondolkodást, aMI AHHOZ KELL, HOGY EGY IRÁNYÍTOTT BÁB LEGYEN VALAKIK KEZÉBEN!
2000 ÉV MINDENT ELMOND A BIBLIAI IGÉRETEKRŐL, HOGY MENNYI HAZUGSÁG VAN BENNÜK!
. 35 Szeressétek inkább ellenségeiteket: tegyetek jót, adjatok kölcsön, és semmi viszonzást ne várjatok. Így nagy jutalomban részesültök, a Magasságosnak lesztek a fiai, hisz ő is jó a hálátlanokhoz és a gonoszokhoz.
" Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal. Lk 6,35
Itt rögtön szembesülünk a problémával, hogy a vallásos ember várja a feltámadás jutalmát. Ezért nem mondhatja, hogy „ semmit érte nem várván.” "
Ha nem kell egy hívőnek várnia semmit azért, mert szereti ellenségeit, jót tesz és kölcsön ad, hát akkor nem kell várnia ezek miatt semmit.
A jutalma nagy lesz, és Isten fia lesz? Igen.
Kell várnia ezt valamiért cserébe? Nem kell.
Megkapja várás nélkül is a jutalmát? Igen, ezt mondja a Biblia.
Az idevágó problémáitokkal tényleg nektek kell szembesülnötök, legyetek bár bárkik.
Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván;
Aki idáig eljut, nem mímeli csak, az már felismeri a jutalmát, amiért nem megdolgozott, hanem ajándékba kapta.
Az ellentmondás valós (mint sok más bibliai önellentmondás), viszont számtalan hibát vétettél a tálalás során.
- Az egész szöveg a "vallásosok"-ról szól, holott a vallásosok többsége nem hisz a Bibliában. Számtalan más vallás van. Nem szabad összekeverni a vallást egy konkrét vallással. Ha mondjuk keresztényekről, vagy Bibliában hívőkről írtál volna, az rendben volna.
"A hívők, a papok, akik mind istenben hisznek, valójában csak a hatalmas nyereség után nyargalnak, hamisságot űznek."
Ezt nem tudom honnan tudhatod. Hacsak nem látsz bele a "mind" fejébe, akkor ez egy légbőlkapott állítás. Egy keresztény tehet jót azért is, mert jónak ítéli; nem kell azt a jutalom reményében tennie. Ráadásul a kisbetűs "isten"-ben hívők akár olyan isten(ek)ben is hihetnek, akik mondjuk nem kínálnak földöntúli jutalmat. Ez az állításod többféleképpen is hibás.
"Ha nem lenne jutalma, hite sem lenne.
Valójában nem Istenben hisz, hanem a kecsegtető haszonban."
Itt megismétled. Talán belelátsz a fejükbe, és tudod, hogy mit gondolnak. De az is lehet, hogy ez egy alaptalan kinyilatkoztatás a részedről.
Van még jópár hasonló hiba/csúsztatás a felvetésben, de mostanra elég ez a kettő.
Szóval az általad felvetett ellentmondást oldják fel azok, akik hisznek a Bilia koherens voltában; de nekem nagyon szúrja a szememet a pongyola vitaindító.
Az él0lények k0zül melyik segíti ellenségeit, melyik adak0zik nekik? 0 db ilyet ismerek. Nem l0gikus azt segíteni, aki a segítségnyújtás0d ellenére is árt neked.