A második - alap- túrád nagyon szimpatikus. Esetleg ajánlanál-e még valami hasanlót? Olyanra gondoltam amí elég ízgalmas(nagy létrák), látványos, van benne pihenő, sörözőhely (nem tudom, hogy van-e még más túristaház is), Az indulás és a érkezés szintén Cingov lenne. Olyan 6-7 órás időtartamban.
Na akkor most ez azt jelenti, hogy szlovák haverokkal kell a faházat béreltetni:
Autocamp Podlesok, Podlesok, Tel: 053/ 4490-281, Fax: 053/ 4490-237, Slovak price: 180 Sk, Foreigner price: 300 Sk. A-framed huts holding two to seven people. Perfect access to the best hiking in Slovenský Raj.
Óh köszönöm, de tudom, hogy még nagyon bénán csinálom a dolgot. :-) Egy digitális fényképezőgéppel készültek a felvételek és ez még csak egy korai zsengém. :-) Van fent ugyanitt egy Tátrás klip is, az egy kicsit jobb lett talán. http://www.youtube.com/watch?v=voz683yJQdo
Nem egészen Szlovák Paradicsom, de a közeli Gömör-Tornai-karsztvidéken ill. az Aggteleki-karsztvidéken készítettem ezt a kis filmecskét: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=G1OAqPkU2dY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=G1OAqPkU2dY</a>
Kesobb aztan megtalaltam ezt a leirasodat es kiszedtem az orakat.
Tudom, hogy nem szamitanak a kilometerek, de mivel mar voltunk mindket utvonalon, ossze tudtuk volna azokat a kilometer alapjan is hasonlitani. A kollegaknak szervezunk egy kirandulast es volt egy kis vita, hogy melyik utvonalat valasszuk.
1. utvonal: Csingó -(40perc)- Fehér patak –(65perc)- Sokolia dolina –(215perc) -Menedékkő –(létanfalvi malom felé 45perc) Hernád áttörés –(95perc)Csingó
Menedékkőtől a kéken a Tamásfalvi alá, és be Csingóba 40 perccel
rövidebb, (100 perc) és szép út az is.
2. utvonal: Csingó – Tamás kilátó - Hernád áttörés – Klastorisko roklina – Menedékkő –(vagy a kéken le a Tamás kilátó alá vagy a sárgán és a Fehér patakon vissza) Csingó
Ezt nem számolom ki külön. Az egyik alaptúrám.
Bogarászd ki belőle az időket! Itt van:
Cingov – Cingov (Csingó)
A Csingói parkolóból sétálunk le a Hernád felé.
A sárga jelzésen 50 perc alatt jutunk el a Tamásfalvi Kilátóhoz. (Tomásovsky vyhlad)
A zöld jelzésen balra kanyarodva ereszkedünk le a Hernád völgyébe. (Hornád) Ez 20 perc.
Innen jobbra fordulva a kék jelzés vezet a Hernád-áttörés doronglétráin, sziklatálcáin át a Létánfalvi Malom kőhídjáig. (Letanovsky mlyn) Én egy óra alatt szoktam megtenni.
Ezután kék jelzésen láncokba kapaszkodva, újabb sziklatálcák és hidak vezetnek egy órán át a
Kolostor Szakadék bejáratához. (Klástorská roklina)
Ez a másfél kilométeres szakadék a létráival, doronlétrahídjaival 224 métert emelkedik.
Így általában beletelik egy óra amíg a zöld jelzésen felkapaszkodunk a Menedékkőhöz, Vörös Kolostorhoz, vagy népszerű nevén: Klástoriskohoz.
Hosszabb pihenő és sörözés után a sárga jelzésen a terasz alatt elhaladva tíz percig együtt megyünk a kék jelzéssel, majd jobbra fordulva csak a sárgán fél óra alatt leereszkedünk a láncokkal, sziklatálcákkal, fakorlátokkal segített úton arra a helyre, ahol a Kysel siet a Fehér Patakba. (Biely potok) Imádom a Fehér Patakot!
Innen a zöld jelzésen balra, a patak folyásirányába fordulva, elindulunk a Hernád irányába.
Doronglétra-hidakat és hidakat használva nagyjából egy óra alatt egy nagyon hangulatos, sodró, erősen csobogó, kristálytiszta patak mellett érünk a Tamásfalvi kilátó alatti réten a Hernádhoz. Ér felnézni, megnézni, merre is kezdtük a túránkat.
Jobbra fordulva a kéken bő fél óra alatt ballagunk vissza Csingóba, ahonnan indultunk.
Gyönyörű útközben Hernád, és a parkoló melletti szálloda éttermében is jól főznek…
A távolságot nem érdemes lemérni. Az csak érdekesség.
Sajnos nincs nálam a terkepem es surgosen kellene a kovetkezo ket utvonal nagyjaboli hossza. Oraban es kilometerben is tokeletes.
1. utvonal: Csingó - Fehér patak – Sokolia dolina – Menedékkő –(létanfalvi malom fele) Hernád áttörés –Csingó
2. utvonal: Csingó – Tamás kilátó - Hernád áttörés – Klastorisko roklina – Menedékkő –(vagy a kéken le a Tamás kilátó alá vagy a sárgán és a Fehér patakon vissza) Csingó
Ha így sem működne, akkor csak a www.slovenskyraj.sk -t írd be, válaszd a magyar menüt, majd a feljécben megtalálod sárgával írva a "Szálláshelyek" linket. Oda kattintva megjelenik a települések listája, klikk:"Smizany"; szállások listája helyben, klikk L'UBKA.
Be kell vinni a képet valamilyen képadjusztáló programba, és ott azt kell mondani rá, hogy mentés másként. Na ekkor állíthatsz úgy a fájl nagyságán, hogy a másként mentett kép kisebb lesz, és az eredetid is megmarad.
L'Ubka panzio, Stefanikova ul. 35 Smizany. Tel +421-53-44-33-048, mobil +421-905-376-354, www.slovenskyraj.sk/lubka
Maria
Spisská Nová Ves (Igló) dél-nyugati szélén, a Poprád felé vezető úton menve, jobb kézről lesz a vasút, azon egy sorompós átjáró jobbra, egy lakótelep irányába. A sorompón áthaladva egyből balra kell fordulni, tovább egyenesen a vasút mellet, amíg egy modern, kéttornyú templom nem következik jobb kéz felé. Azt elhagyva egyből fordulj jobbra, menj át a kis hídon (ott mindjárt lesz egy jó kis vendéglő - németül beszélnek, és sajnos nincs knédli, de jól főznek, és a Becher jéghideg), majd a második sarkon fordulj balra. Ez a Stefaniková u. A ház balra fog esni, szépen gondozott, pázsitos kocsibejáró, kert, virágok, családi ház-arculat. A számozás kissé zavarbaejtő, menj szinte az utca végéig, ott lesz, a szomszéd házzal közös tábla segít majd (Panzio HANKA - LUBKA) .
Elfogadható térkép és egyéb doksi-kínálatot találtunk a hrabusicei információs irodában: 40 gyalogtúra/2 Szlovák Paradicsom - magyar verzió (250Ks), 1:25 000 vagy 1:50 000 túristatérkép sorozatból a máshol hiába keresett 4-es (150Ks).
Maria szerint ha van is eső, a többletvíz egy nap alatt lemegy (mint minden rendes karsztban : )
A helyieket láttam edzőcipőben menni, szerintem életveszélyes a rozsdamentes létrákon, és nem tartja a bokát.
De jó lesz Nektek! : )) Asszem mi is visszamegyünk, mert a tömeg miatt nagyon kiléptünk, és túl keveset nézelődtünk.
Mi Smizany-ban szálltunk meg, egy kis magánpanzióban, 350 korona volt fejenként, nem luxus, de szép tiszta, a háziasszony komáromi magyar. 50 koronáért rendes reggelit kaptunk, valamint igen hasznos tanácsokat pl. időjárást, vízjárást illetően.
Az utcába érve kicsit zimmer-feris élmény ért. Szinte minden házban lehet szobát kapni, szépek, rendezettek. Nem nehéz helyben is szállást találni, talán még olcsóbban is, mint előre foglalva.
Ez egy nagyon jó történet! Egészen a békeidők végéig megvolt egymással itt ennyiféle ajkú nép; akinek kellett, megtanult egymás nyelvéből annyit, amennyire szüksége volt, vagy használta a németet/latint. Az értelmes többség talán nem romlott el végleg.
Más. Valaki alább írt arról, hogy figyelni kell az utakon, mert a vezetési morál is megváltozott, a sebességi korlát vagy a záróvonal már nem tabu. Megerősítem.
Rosszindulatú agresszív leszorítós nem volt, lehet, hogy ez a fajta csak hazai specialitás.
A Rozsnyó-Rimaszombat E571-en néhol elterelés/egyirányúsítás. Hétköznap sok kamion (néhol konvojban!) , széles és szúrós mezőgazdasági járgányok, és persze, feltankolt, kivilágítatlan kerékpárok, gyökkettővel, váratlanul. A nem sokkal gyengébb sárga utak használható alternatívát jelentenek (kevesebb kamion, több bicikli - a dombok közti kanyargós utakon azért az utóbbit könnyebb leelőzni : )