Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Azt semmilyen törvény nem írta,hogy nem lehet motorozni,autózni,harckocsit vezetni az erdőben!Azt írta,hogy az állatokat nem szabad zavarni,védett növényeket leszedni vagy letaposni.Az,hogy mit nevezünk zavarásnak,teljesen mellékes.
ez hogy jön ide? ne keverjük a szezont a fazonnal. itt mi arról beszélünk hogy az erdőkben végzett szórakozási célú kvadolás az nem megy. ha szemetet szállítasz vele, az nem szórakozási célú. kb ugyanaz a különbség, mint a kocsival mész kirándulni és az autóval végzett fa szállítás között.
Egyáltalán tudod mi az a hajtány amit emlegetsz???
Rövidített idézet a Pallas nagy lexikonából:
"Hajtány (draisin): A vasutak nyílt vonalának megvizsgálásakor a pályafenttartó közegek vagy beteget látogató pályaorvosok hajtányokon utazzák be szolgálati szakaszukat. A hajtány négykerekű jármű, melyet a középen álló négy munkás emeltyűknek előre-hátra tolásával hajt. A szerkezet működése egyszerű, csak azt jegyezzük meg, hogy az elérhető sebesség a pálya emelkedési viszonyaitól függ, vízszintes vonalon a hajtányok 15-20 km sebességgel is hajthatók."
Motoros hajtányok nagyobb számban csak az ötvenes évektől terjedtek el vasútjainkon. Ekkor több üzem is ráállt a gyártásukra. Hasonló tervek alapján készültek normál és keskeny nyomközű változatban is. A szélvédővel is ellátott PVG-n (pályamesteri könnyű vágánygépkocsi) nyomtávolságtól függően 3-5 személy utazhat, szükség esetén pár talpfával, szerszámokkal együtt is. Hajtásukat az egykori Pannónia motorkerékpárból származó 250 cm3-es T5-ös blokk végzi. A hajtányokba kerülő motorblokkokat hátrameneti fokozattal is ellátták. Sőt egyes gépekbe mostanság félautómataváltós quad motor került.
Igazad van beszélni kell róla sőt megoldást kell rá találni!
Csak sokan kicsit drasztikus megoldásokat hoztak elő!
Kutya aki ezt a fórumot inditotta kezdeményezett egy quad azonositó jelzést(mivel a hatóságok nem képesek rá,hogy kézbevegyék a dolgot és rendezzék)ezzel azt szeretnénk elérni,hogy mindenki vállalja be,hogy felteszi és tisztántartsa azért,hogy azonositható lehessen!
Vannak sajnos olyan quadosok akiknek még rendszámuk is van de azt leszedik mert félnek az azonositástól!
Szóval kezdeményezést tettünk egy önkéntes azonositó táblára amit eddig száznál is többen igényeltek.
Az lenne a cél,hogy ha már rendszámot nem lehet szerezni(jelenleg)addig is lehessen azonositani azt aki tilosban jár!
Mi itt a Hosszúhetény környékén egészen jól megférünk egymással lovasok, quadosok, crossosok, bringások. Ha összetalálkozunk, ( én lóval) mindenki lassít, hogy az elkerülésnél ne zavarjuk egymást, és köszönünk egymásnak, még akkor is, ha nem lettünk hivatalosan bemutatva.
Egy gondom van a motorosokkal összesen: A nagy teljesítményű gépek főleg eső után nagyon felszántják a burkolatlan erdei utakat, illetve nagyon élvezik, hogy a patakon olyan átkelőket alakítanak ki, amin életveszély átmenni, viszont a patak remekül kiönt tőle.
Biztos vagyok benne, hogy nagy élmény erdőben morotozni, és ezért jó lenne kijelölni olyan szakaszokat, ahol azt az egyébként közlekedésre használt utak tönkretétele nélkül művelhetnék.
Igen ,ha tanultál történelmet akkor tudod ,hogy volt már néhány gyors problémamegoldó aki a méregfogat intézte gyorsan ,de valahogy nem emlékeznek szivesen rájuk !