Köszi a segítséget, akár bótolhatunk is, de én max 700 fogok érzésem szerint adni érte, mivel kint északabbra kicsit olcsóbban adják, mint felénk. Már 720 ezerért van ként adóval együtt, csak az a kérdés találok e alkalmi vételű árú készüléket. Minden esetre ráérek, most úgy néz ki a mai nap beleugrok a Canon MV500i megvásárlásába. Szerintem 159.000.- ért egy jó vétel, és akárhol érdeklődöm mindenhol csak jót hallok róla.
Valóságos, és érezhető szerintem is a Sony gagyulása.... Nekem már 3 Sony-t sikerült gajra vágnom! Először egy Hi8-assal forgattam Maldívon, ahol a párának köszönhatően nem volt hajlandó működni. alig egy éves korában már nyekergett, recsegett a mehanikája, és szégyen szemre a motorja belehallatszódott a felvételbe!
Mikor aztán már a zoom motorja is sivítani kezdett, gyorsan túladtam a kicsikén, talán vannak akik nem annyira igényesek, mint én!:-)
Ezután egyből belenyultam én buta egy Digti8-as kamerába, moindván a régi kazikat tudom megnézni vele. Kirély volt a gép, mivel ő kicsivel tovább bírta mint 1 év! Igaz trópusokon nem jártam vele! Pár hónapos korában szép szürke színe elkezdett lekopni róla, amire a Sony szalonban azt a választ kaptam, biztosan izzad a tenyerem, és ennek a kémhatása marja meg a kamerát!:-)
Mikor ezen kamera is recsegni zúgni búgini kezdett, őt is lepasszoltam villám gyorsan!
Kicsit most félek a Canon kamerától, mivel Canon még nem volt a kezemben, és mint minden újban ott a kockázat! Végignéztem egy hozzá értőnek látszó eladóval az egész kameraválasztékot, és ha árat nem néztünk, szinte akkor is minden érv az MV500 mellett szólt. Sony gagyi, JVC még gagyibb, Panasonic dísz kombjairól, nem is beszélve! Egy dolog nagyon zavar, mégpedig az, hogy csak szines keresővel tudok kamerát venni, amitől már sokan óva intettek, ivel állítólag az élességet nem lehet színesen megállapítani. Mi ebből az igazság? a fényképezőgépem sem tette feketefehérré a képet, én mégis láttam, hogy éles e a kép. Vagy most nagy baromságot mondtam?
Na nemsoká megyek a kemeráért, remélem nem bánom meg! Ha valaki tud róla rosszat mondani, gyorsan tegye meg, mert utána már késő lesz!
Sziasztok! Rég jártam erre... (pl. nősülés miatt...)
A kétéves TRV 120-asom elindult az enyészet útján... (kb.200 órás futás után!!!). Mint említettem az egyik Li-ion aksi gyakorlatilag még új korában megdöglött, most pedig a kamera kezdi:
Felvétel üzemmódban időnként megtagadja az elindulást és csak kb egy másodperc sötétszürkét vesz a szalagra. Ezután "újra bootol" mintha frissen kapcsolnám be, de nem indul el többé, amíg ki meg be nem kapcsolom. It's a SONY... - ahogyan a reklám is megénekelte...
Kíváncsi vagyok, lesz-e lövése valamelyik nagytudású SONY szervíznek, hogy melyik végéről fogják meg az időszakos hibát. (Kb minden 20-30-adik indításra produkálja a gép...)
Persze most lehet engem győzködni a véletlenekről, de ez már nekem túl sok!
Már írtam a kéthónaposan szédesett D8-fejről, a 90 fejórásan elpusztult BeataSP-ről. Ezen felül volt tapasztalatom a repülőgépekre gyártott professzionális videó fejegységeikkel, TV-ikkel, VHS gépeikkel egyaránt...
Jelentem a SONY igen határozott léptekkel halad a gagyi irányába. Kár érte! Úgy 12-15 éve még tisztességes cég volt....
Sziasztok !
Ha valakit esetleg érdekelne anyagi okok miatt eladnám Sony DCR-PC8E típusú MiniDV kamerám. 6 hónapos , összesen 2 (!) órát üzemelt. Minden megvan hozzá. Szeretnék 250ezret érte. Tel : 06204811337 .
Lehet csak félreétettelek! A továbbiakban,. hogy ez ne történhessen meg, kérlek használj írásjeleket a mondatok végén!
Jelenleg esküvői videófilmezéssel foglalkozó cégalapításon dolgozom, és erre a célra keresek kamerákat! Kell egy profi kamera, ezt az XL1S-ben találtam eddig meg, és ha már Canon, gondoltam a másodkamerát is ebből a márkából fogom kiválasztani. Másodkamerának nem kell ekkora, mivel másra fogjuk használni, de azért egy zsebkamera mégis csak rosszul mutatna a kezünkben! Tehát szeretnék nagyobbat!:-) Persze nem csak ez az egyetlen szempont, hanem az, hogy minőségben ne nagyon üssön el az XL1-es képeitől, viszont legyen rajta LCD, legyen könnyű, kicsi, jól kezelhető, és kiváló autómatikájú. Az ár sem mindegy, mivel kapásból 3 darabra van szükségünk.:-) Az MV500 ra gondoltam, vagy mostmár inkább az MV600 ra, mivel nem drágább semmivel.
Hozzá értőktől szeretném kérdezni, hogy szerintük képlopás céljára másodkamerának alkalmas lehet e egy MV500-as kategóriájú ,készülék, amivel szemben nincsenek precíziós elvárások!
honnan veszed hogy nem erdekel??
csak azt kerdeztem, mivel nem dontotted el mit veszel,hogy nem e erdekel????semmi tobb;
vehetsz talan jobbat ,nagyobbat ,feketet,vagy keket de kisebbet nem hinnem -ES ENYIERT????
hulye voltam hogy 549.000 forintot fizettem erte.de ha nem erdekel 350.000ert akkor bocsi hogy felajanlottam:))))
A képpontok számának növekedése nem okvetelnül előnyös...
Alapvető jelenség, hogy ha összehasonlítasz egy 1Mpixel-es és a 1.55Mpixel-es Sony kamerát, akkor a videóminőségben nem látsz a TV-n jelentős különbséget. Az álló képeknél igen. AZONBAN, a nagyobb felbontású CCD több fényt igényel, amit az ugyanakkor lencsék nem tudnak bizotsítani ezért ez a kis fénynél történő használatot negatívan befolyásolja.
A 3CCD-s kamerák általában gyengébben viselkednek a "low light" környezetben, de megfelelő megvilágítás esetén sokkal jobb a színhűségük. Ezekben jellemzően optikai stabilizátor van, szemben az kis 1CCD-ekkel, ahol az elektronikus stabilizátor a leeső részeket használja a remegés kiküszöbölésére.
???? 340.000, az sok, vagy kevés? Gyorsan kaptam a fejem, és megnéztem áhitott kamerám adatait, és lám a nagy koppanást, 320.000 amit adni tu egy 1.2 millába kerülő 3CCD-s kamera?? Elírták? Vagy te artad el? vagy most mi van? XL1-es barátunk gagyi lenne?
Nem gagyi. Sokkal jobb, mint bármely 1 CCD-s kamera.
HA-SLN
ez nem erdekel inkabb
van 1 digi-videokameram elado, jvc gr-dvp5 ,MMara 549000 350ert viheti ,ujj ,dobozos garancialis,nem lopott!!neten utanna nezhersz es csak 30al tobb
(1/6" CCD, 340.000 keppont, 18x optikai zoom)
???? 340.000, az sok, vagy kevés? Gyorsan kaptam a fejem, és megnéztem áhitott kamerám adatait, és lám a nagy koppanást, 320.000 amit adni tu egy 1.2 millába kerülő 3CCD-s kamera?? Elírták? Vagy te artad el? vagy most mi van? XL1-es barátunk gagyi lenne?
Ha már itt tartunk, hozzáértők véleményére lennék kíváncsi! XL1-es masinéria 500 sor felbontással bír el, míg "gagyibb" kameráknál ezt így nem látom feltüntetve. Kérdés annyi, hogy ha másodkamerának használom az MV500-at, akkor érezhető minőségkülönbséget fog e tapasztalni a néző, vagy sem. Ha nem, akkor minek a XL1?? Ha igen, akkor nem kell MV500. Végül is az XL1 cserélhetq optikás, és nagylátószögq, tehát azért tud ő valamit, csak .....
aua:
Örülök, hogy ilyen olcsón hozzájutottál az MV500i-hez.
Egy időben én is gondolkodtam az 500i-ben, de azt hiszem végül egy Sony TRV345-ös lesz nálam a befutó.
A következő hétvégén családi okból kifolyólag Pest környékére kell utaznom, ezért jó lenne, ha szombaton meg tudnám venni a kiszemelt kamerát.
Tudtok nekem boltokat ajánlani, ill. mely cégeket kerüljem nagy ívben?
A telefonkönyv és a Net segítségével már találtam jó néhány címet, ahol előfordulhat a TRV345-ös, de sajnos - vidéki lévén - egyik céggel sincs tapasztalatom (hol, mennyire hozzáértőek és korrektek, stb.).
Nincs.
Legalabbis eddig meg nem talaltam benne hibat. A korlataival tisztaban voltam (1/6" CCD, 340.000 keppont, 18x optikai zoom), ellenben analog (AV, S-video) es digitalis (FireWire) ki/be, 120 oldalas magyar kezikonyvel, plusz FireWire kartya.
Entry level.
Köszi, ez már valamivel emberibb, de a Media Marktban annyiért vesztegetik. Akkor az csak szimpla lehúzás ezek szerint? Azt hittem, már valami különleges oka van a drágaságnak.
(Megoldottam különben a kérdést, mert átraktam egy 990 ft-os USB-kábel csomagolásába, nem volt kedvem annyit adni érte.)
Kamera vásárlás előtt állok, és azon tűnődöm, mit kellene vennem, ami elég profi, de azért még nem a csúcs áron van!
A Canon XL1 , vagy az XL1S úgy tűnik megfelelne.
Szeretnék tőletek segítséget kérni a választásban! Mi a különbség a 2 közt? Mik a tapasztalaok a géppel kapcsolatban? Mi jó benne, és mik a hibái? Érdemes esetleg használtan megvásárolni?
A kamerához hozzá adják megvásárláskor az optikát is? vagy ez külön szokott lenni?
Egy USA oldalon mindösszesen 3000USD az XL1S nálunk 1.3 milla. Ez azért különbség! Ki kéne menni érte? De akkor mi van a garóval?
Szóval minden érdekel, és esetleg más típus is!
Vagy ha valakinek épp van egy eladó gépe, vagy tartozék hozzá annak a levelét is várom ide, vagy magánban!
Hát időközben megcsináltam még egy tv-ből felvett korongot és tele is lett a hócipőm az egésszel. A 4 giga miatt két részben kell megcsinálni, külön felosztani jelenetekre, hogy gyorsan lehessen keresni. Szóval elegem lett :-))) nekem is.
Én is avi-ba dolgozom, pontosabban odáig avi, hogy a gépbe kerül a nyersanyag. Az aviból a vegas-szal kiszedem a reklámokat, ami nem egy nagy játék, mert mindig leállok felvételkor a hülye hirdetéseknél és a vágást a capture-kor automatikusan új clip-nek menti le. Tehát csak meg kell trimmelni az elejét-végét. Ja és automatikusan 4 GB-os adagokra szedi szét. (ez azért van, mert ennél nagyobb file-t nem tud kezelni a Millenium? Lehet ezen változtatni?)
Szóval a vágólista alapján aztán mpeg-2-be renderelem a cuccot. És itt lenne jó valami gyors hardveres megoldás. Amiket eddig láttam, azok mind a capture során írnak mpeg-be. De ettől még a vágás után nem lesz gyorsabb a dolog.
TV-filmekre persze használható lenne, ha lenne valami tök gagyi kis vágó cucc, ami nem változtat (kódol újra) vágás után, csak a file-t vagdalja valahogyan. Van ilyen? Mert akkor csak egy kicsit megnyírbálja az ember az mpeg-et, aztán már írja is.
Nem tudom mit tegyek. Most még a Napóleont megcsinálom DVD-re, de aztán lehet, hogy a gépen csak saját filmjeimet fogom készíteni. Tv-re meg marad a vhs.
Szerkeszteni mindenképpen avi-ban kell, ehhez tökéletes a DV kódolású avi, mely veszteségmentes tömörítés.
Nekem DV500-as kártyám van, mely hardveres MPEG2-t tud. Adobe Premiere-vel szerkesztem és a végeredményt egyből MPEG2-be teszi ki. Az idő szorzó 2,5 és 3,5 között mozog. Azt jelenti, hogy egy perc legyártásához legrövidebb esetben (kevés a trükközés) kb. 2,5 perc kell, ha sok a trükközés, mozgatás, stb. akkor kb. 3,5 perc kell.
Gépem P4 2GHz, 1GB RDRAM, 4 db emelt fordulatszámú vinyóval.
Tavaly én is kísérletezgettem tv-ből felvenni. De macerás. Egyszer felveszed, kb. 3-as időszorzóval megvágod, kb. 2,5 időszorzóval legyártod az MPEG2-t, majd szintén 2,5 szorzóval legyártod a DVD-t az authoring szoftverrel, majd 1-es szorzóval kiírod a filmet DVD-re. Ez azt jelenti, hogy egy óra végeredmény kb. 10 óra munkába kerül, és ezek után lehet hogy még egyszer megnézed. Ezért én benyomom a VHS kazettát a magnóba, aztán had szóljon.
A DVD írás ezen hiányosságát elfogadtam, meg igazából ritkán fogok olyan lemezt csinálni, ahol ilyen sok almenü és "extra" lesz, mint ezen az ominózuson volt.
Most másfelé érdeklődnék. Szeretnék TV-ből digitálisan felvett filmeket DVD-re írni. Tulajdonképpen megy a dolog pörfektül, csak nagyon lassan.
Vegyük azt, hogy az anyag (4gigás darabokban) megvan a gépen DV AVI-ban. Fogom a Vegas-t és kipakolom belőle a reklámokat, és esetleg kitakarom (kvázi szélesvásznúvá teszem) a tv logóját meg a korhatárkört. Majd renderelem DVD mpeg 2-be. És itt zavarodok meg, mert pl. tegnap a Napoleon kb 100 percét 16 óra 30 percig renderelte.
A kérdés: erre az esetre van-e olyan kártya, aminek a hardveres mpeg2 encodere megjelenik a vegas kimeneti formátumai listájában (ahogy a szoftveres kódolók) és lényegesen gyorsabban végez a feladattal?
Lehet, hogy ez egy irreális igény?
(nézegettem a neten. Volt valami olyan megoldás, hogy a kártya DV kimenetét belevezeted egy digitális kamerába, majd a kamera analóg!!! kimenetét vissza a kártya AV bemenetére. Mindez 60 rugó körül. Nem vagyok benne biztos, hogy a hardveres konverzióhoz a jelnek meg kéne járni az analóg állapot "poklát"... Ja és előtte avi-ba kell renderelni, tehát nem úszom meg a szoftveres kódolást)
Bár ide nem írtam, de az előzményből következik, hogy az asztali lejátszókról beszéltünk.
Már egy fél éve a piacon van az általad emített író, egy a gond vele, ha nem ismert pontosan a majdani lejátsó típusa, akkor - vagy + lesz a formátum ?