"Ezek a szervezetek a töredékéből élnek annak, mint amennyibe a propagandaminisztérium egy közepes politikai kampánya kerül. Befolyásuk a valóságra igen csekély, ami abból is jól látható, hogy a tevékenységük ellenére a nőket verik, a romákat elkülönítik, a közpénzt pedig könnyed nyugalommal lopják. Veszélyességük a társadalomra, de még a hatalomra is nulla. Közös ismertetőjelük, hogy a gyengéket támogatják az erősebbekkel szemben, amiről az evangéliumok, a népmesék és a hagyományos erkölcsi nézetek azt tartják, hogy derék dolog. Az evangéliumokból és a népmesékből persze azt is tudjuk, hogy a derék embereket időnként üldözik a szaremberek."
Orbán Viktor 1988 áprilisától a Soros Alapítvány pénzéből gründolt Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa volt, 1989 szeptemberétől pedig az alapítvány ösztöndíjával az oxfordi Pembroke College-ben az angol liberális filozófia történetét tanulmányozta. Soros-ösztöndíjjal tanult az Oxfordi Egyetemen 198687-ben Szájer József, a Fidesz EP-képviselője. Németh Zsolt volt külügyi államtitkár 198889-ben ugyancsak ösztöndíjasként politikaelméletet hallgatott az oxfordi St. Antony's College-ban.
Schmidt Mária, Orbán korábbi főtanácsadója, a Terror Háza igazgatója hároméves kutatási ösztöndíjat nyert a Soros Alapítványtól a magyar zsidóság XX. századi történelmének tanulmányozására 1985-ben.
Kövér László mostani parlamenti házelnök 19871988 között kutathatta Soros-ösztöndíjjal a közép-európai társadalmi mozgalmakat. Deutsch Tamás a részben Magyarországon, részben Angliában működő, kifejezetten a Fidesz és az SZDSZ ifjú reménységei számára szervezett hat hónapos menedzseriskola hallgatója volt 1989-ben. Kovács Zoltán kormányszóvivő 1994 és 1995 között Soros-ösztöndíjjal Oxfordban a The Queen's College-ban tanult.
Teherforgalmat én tizensokéve láttam utoljára, amikor az MH harcjárműveket hozott egy gyakorlatra, azóta 0.
Hogy túl lett árazva vastagon, az biztos, többek közöt az - eddig legalábbis - feleslegesen megépített liftek, értelmetlen helyre rakott akadálymentesítések, csili-vili viadukt és egyéb kutyaf@szán vitézkötés jellegű építmények miatt.
Azé' emlékszem én az ürömi kereszteződésre is ( "Maczó-lámpa" ) amikor csúcsforgalomban döcögök a körforgalom előtt...
Ahogy megpróbáltam kideríteni, két helyről származhat a szám, mindkettő téves. Az egyik a szajoli szakasz, aminek ennyi volt a kilométerára (botrányosan, vérlázítóan magas, ugyebár), a másik az esztergomi szakasz, amelynek valamikor a régiségben volt még 25,4 milliárd az ára (eredetileg csak 8,4 lett volna hazai, többi EU), már természetesen a sokszorosánál járunk. Volt tehát 25, 44, 80, most már 120-nál járunk.
Összehasonlításképpen: a franciák a TGV-nek (tudod, az az erdei keskenynyomtávú vasút, amit Thomas, a gőzmozdony húz) csináltak egy új szakaszt pár éve, alagúttal és féltucat viadukttal együtt, az került 14 millió euróba, azaz 4,4 milliárd Ft-ba kilométerenként. Mi most 2,3-nál tartunk.
Nem olyan rettenetes a változás ezért a pénzért - egy jó nagykarbantartásnak épphogy megfelel.
Vele együtt meg elszaródott egy csomó más (a Dorogi, a Tokodi állomás és környéke, az Esztergomi végállomás faluvégi hangulatos és büdös maradt) azonkívül semmi jelentős forgalomgyorsulás. És a 4 éves 10-es úti autóbusz rettenet, Vörösvári barlangvasút/autóközlekedés, az angol temető - Ürömi körforgalom csúcsidőben (menj le te a temetőtől gyalog a Solymári vasútállomásig, ha beállt a forgalom!
A kocsik - még - kulturáltak, ezt elismerem.
Teherforgalmat nem látok, vagy mert nincs (pedig lehetne), vagy ezt már nem bírja, vagy én járok arra rosszkor.
Sok helyen még tényleg nem állnak a felsővezeték-oszlopok, a vörösvári állomáson kazlakban fekszenek, most állítják/fogják állítani. Az első ütemben sok helyen csak előkészítették: betontalpak+tőcsavarok.
Emlékszem a leállításra, és a "munkakezdésre". Qrva gyorsan felszedték a síneket, aztán közel egy évig kb. nem történt semmi.
Az is elég nagy lelki teher nekem, hogy Orbán Viktor a miniszterelnököm, te milyen viszonyban állsz vele? A gazda meg én vagyok, még ha csak a kutyámé is.
Amikor elkezdték az egész "munkát" és leállították a vonatokat, akkor volt egy ilyen tájékoztató.
Nem lehet kamu a dolog, mert mint írtam: a villanyoszlopok már állnak, gondolom nem a kutyáknak rakták oda őket internetezni és most erre + 33 milliárd(?!).
A tank csak azután következett de mindegy. Tudom mert a televízión és az interneten keresztül végig figyeltem az eseményeket. Mindegy. Egy épeszűben már gyanú ébredt volna akkor amikor a leszedett azonosítókat említettem. Biztossss a nagy sietségben már mindenkinek egyszerre a laktanyában leesett és nem azért volt mert a hatalom meg akarta félemlíteni az ellenzéki tüntetőket (no meg a renitens módon ellenszegülni készülő lakosságot)!
Én naponta utazom ezen a vonalon, és azért valljuk be, óriás előrelépés ez ahhoz képest, milyen volt elötte a vasútvonal. És óriás előrelépés, hogy megszűntek a 10es úttal való szintbeli kereszteződések. Sok kezdeti problémát is megoldottak már, pl. a várótermek, WC-k nyitvatartását. A felújított állomásokon ezekben tényleg kulturált körülmények fogadják az utast ( Óbudán mondjuk még nem szálltam le.
Persze, ha egy gyönyörűen megterített asztal sarkán csak egy pici tányérnyi sz@rt lát az ember, az igen zavaró tud lenni, és az van itt fölösen. Hogy én is hozzátegyek nehányat:
- a pvvári. állomás peronján a viakolor burkolat fugáiban tavaly őszre ( 1 éve adták át !! ) burjánzott a gaz, ekkor fűszegélynyíróval nagyjából levágták, ez persze halottnak a csók, ettől csak megerősödik a gyom
- a 10 út melletti aluljáróban szeméthalmok és átható húgyszag: ez persze néhány ember bunkóságának köszönhető, de a területnek nincs jó gazdája, a takarítás esetleges és felületes.
- ugyanott a három lift az átadás óta üzemen kívül, nesze neked, akadálymentesítés
-Szabadságliget: a pálya alatti aluljáró egyik lejárata akadálymentesített, a másik oldala már nem, ha az is lenne, feleslegesen: ez a Kálvária-domb kb. 15% emelkedésű, vízmosásos földútjára vezet. Ez is -így- kidobott pénz volt, ami persze - landolt valahol :-(
Ezt azoknak, akik lelkesen üdvözlik az izraeli példa követését:
Az izraeli törvény mindössze azt írja elő, hogy egy civil szervezetet regisztrálni kell, amennyiben kiadásainak több mint 50 százalékát külföldi kormány finanszírozza.
Érdekes, hogy akik szerint azért a pár hónapos ösztöndíjért egy életre el kéne köteleződni soros mellett, pont azok a folyamatos baksist kapókat pedig az adományozótól teljesen független civileknek mondják.
Kamenyev ( Rosenfeld) elvtárs is Leninnel együtt (és Zinovjev et:). ) voltak vezető sajtó mu kasok, mégis bebizonyosodott róla, hogy elarulta a forradalmi eszméket :-)